2015-10-15, 11:46
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papuli
Kanske finns en anledning till varför den går att fynda just nu?

Citat:
Muddy Waters är grundad av den amerikanska investeraren Carson Block. Fonden är känd för sina analyser och detaljerade attacker mot specifika bolag. Bland de företag Muddy Waters tidigare riktat in sig på finns bland andra kinesiska skogsbolaget Sino-Forest och brittiska teknikföretaget Blinkx.

Girighet betalar sig, men skapar omvänt köplägen i stabila bolag med mycket bra direktavkastning.
Citera
2015-10-15, 11:53
Medlem
Jag_Mejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papuli
Kanske finns en anledning till varför den går att fynda just nu?

Telia rasar till 2009 års nivåer på en enorm överreaktion av börsen. Upprepar köpläget kurt-sune menade på.
Citera
2015-10-15, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Köp telia runt 40-strecket! Skynda och fynda!

Tur ska man ha, bestämde mig för att gå in i Telia i går och bestämde mig för att göra affären hos min ordinarie bank i stället för Avanza, pengarna fastnade nånstans i systemet och kom fram kl 11 idag. Där sparade man 30 000 kr.
Citera
2015-10-15, 17:04
Medlem
Querijuices avatar
Citat:
Girighet betalar sig, men skapar omvänt köplägen i stabila bolag med mycket bra direktavkastning.

Så bra är väl ändå inte Telia Sonera? Den har stått mellan 54 och 41kr senaste tre åren. Vad gör den bättre än andra alternativ tycker ni?
Citera
2015-10-15, 18:19
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Querijuice
Så bra är väl ändå inte Telia Sonera? Den har stått mellan 54 och 41kr senaste tre åren. Vad gör den bättre än andra alternativ tycker ni?

Och utdelningen??? Stabilare utdelningsbolag än telia får man leta efter....
Citera
2015-10-15, 18:42
Medlem
Citat:
Och utdelningen??? Stabilare utdelningsbolag än telia får man leta efter....

Ja Telia börjar bli köpvärd nu, går den under 40:- då är det nog bara att handla
Citera
2015-10-15, 20:01
Medlem
lifeabroads avatar
Next Bio

Mot 200kr nästa vecka
Citera
2015-10-15, 20:08
Medlem
Strand.s avatar
Köpte långa warranter i Telia när den stod kring 40 kr. Swingpos med S/L ~ 39.
Citera
2015-10-15, 21:57
Medlem
OmneHomoMendaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strand.
Köpte långa warranter i Telia när den stod kring 40 kr. Swingpos med S/L ~ 39.

Gjorde samma sak, hade inte tillräcklig likvid för att göra någon meningsfull affär i aktien, så valde en mini future med kraftig hävstång, står just nu ca 20 % plus. Jag satte ingen stop loss utan bevakar istället under morgondagen. Tveksamt om jag kommer att ha kvar mini futures en längre stund, är redan tung i Telia inför vårens utdelning. Det är bara att tacka och ta emot när ett så stabilt företag som Telia rasar på det här viset.
Citera
2015-10-16, 04:38
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Querijuice
Skulle inte ta i Telia med tång i dagens läge.
Citera
2015-10-17, 12:57
Medlem
WNT

Ska snart presentera spännade resultat.
Aktien kommer troligtvis röra sig mot 100kr fram till dess.
Efter 6nov kan det gå upp väldigt mycket (kan vara helt orealistiskt mycket) beroende på hur spännande resultat dom kommer med.
Passa på att köpa en post på några hundra eller några tusen aktier och ni kommer med stor sannolikhet bli belönade.
Citera
2015-10-18, 11:08
Medlem
LordRymds avatar
Next Biometrics.
Lär se över 200 kr nästa vecka. Ska antingen denna eller nästa vecka släppa en tier-1 kund, verkar som det står mellan Dell eller Microsoft.
Ola Rollén och Melker Schörling är storägare. Melker Schörling som även är storägare i Assa abloy, Securitas och loomis. Dra en enkel parallell mellan dessa bolag och next och man förstår att Next kommer ha fri väg in i lås och säkerhetsbranschen.
Idex som är en branschkollega till Next har en värdering som är ca dubbelt så stor. Trots att de har samma knappa omsättning i dagsläget och fastän att Next har bättre framtidsutsikter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in