Citat:
Min uppfattning är att även med insyn i biotechbolaget kan du inte förutse hur aktien ska röra sig, eftersom aktien handlas på ren psykologi snarare än vad som händer inom bolaget. Och många av de som trycker på köpknappen har ingen aning om vad bolaget sysslar med egentligen.
Snarare försöker de trixa med TA i hopp om att tjäna snabba pengar. Och det kan fungera om man har tur, men för de flesta nybörjare blir det en besvikelse i slutändan.
Därför köper jag bara bolag som är enkla att förstå sig på. Biotech är för komplicerat och det går alldeles för snabbt för att man ska hänga med som vanlig sparare.
Snarare försöker de trixa med TA i hopp om att tjäna snabba pengar. Och det kan fungera om man har tur, men för de flesta nybörjare blir det en besvikelse i slutändan.
Därför köper jag bara bolag som är enkla att förstå sig på. Biotech är för komplicerat och det går alldeles för snabbt för att man ska hänga med som vanlig sparare.
Återigen pratar du bara om dig själv... Jag kan dock i det stora hela hålla med om att biotech är en komplicerad bransch och jag skulle i princip aldrig heller rekommendera någon nybörjare att gå in i ett renodlat biotechbolag.
För att bevisa att jag inte försöker tävla, om du lovar att aldrig mer dyka upp i trådar gällande företag som du enligt utsago har noll intresse för och inte förstår, så lovar jag att aldrig mer kritisera din portfölj. Deal?
Citat:
Du får gärna vara lite gubbig. Men visa lite ödmjukhet inför andra sätt att se börsen.
Citat:
Jag håller med. Men du gav mig ju inget val. Jag undrade vilken snittutveckling du har haft i portföljen och du sa att du hade listat ditt innehav och det var bara att kolla upp. Vilket jag gjorde. Så hur har det gått på längre sikt? Har du slagit index?
Citat:
Det är verkligen inget fel med Avanza Zero. Det jag syftade på var att din post med rekommenderade aktier egentligen kunde kondenserats till "Köp Avanza Zero.".
) dröjer sig kvar och visar sig nästa vecka.