2015-09-28, 07:14
Medlem
trustmeiamadoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Min uppfattning är att även med insyn i biotechbolaget kan du inte förutse hur aktien ska röra sig, eftersom aktien handlas på ren psykologi snarare än vad som händer inom bolaget. Och många av de som trycker på köpknappen har ingen aning om vad bolaget sysslar med egentligen.

Snarare försöker de trixa med TA i hopp om att tjäna snabba pengar. Och det kan fungera om man har tur, men för de flesta nybörjare blir det en besvikelse i slutändan.

Därför köper jag bara bolag som är enkla att förstå sig på. Biotech är för komplicerat och det går alldeles för snabbt för att man ska hänga med som vanlig sparare.

Återigen pratar du bara om dig själv... Jag kan dock i det stora hela hålla med om att biotech är en komplicerad bransch och jag skulle i princip aldrig heller rekommendera någon nybörjare att gå in i ett renodlat biotechbolag.

Citat:
JO det är precis det du gör och du är extremt kortsiktig.

För att bevisa att jag inte försöker tävla, om du lovar att aldrig mer dyka upp i trådar gällande företag som du enligt utsago har noll intresse för och inte förstår, så lovar jag att aldrig mer kritisera din portfölj. Deal?

Citat:
Google är min "högriskplacering". I övrigt är min placeringsstil lite gubbig så att säga, men det skäms jag inte för. För gubbarna får alltid rätt i slutändan...

Du får gärna vara lite gubbig. Men visa lite ödmjukhet inför andra sätt att se börsen.

Citat:
Nej det är lite som det PG var inne på. Det som räknas är hur aktier har rört sig över en hel börscykel. På kort sikt kan aktier röra sig lite hur som helst. Jag är mer nyfiken på hur det går på längre sikt än några månader.

Jag håller med. Men du gav mig ju inget val. Jag undrade vilken snittutveckling du har haft i portföljen och du sa att du hade listat ditt innehav och det var bara att kolla upp. Vilket jag gjorde. Så hur har det gått på längre sikt? Har du slagit index?

Citat:
Jag skäms inte för att jag rekommenderar Avanza Zero. Titta på innehaven så förstår du kanske bättre varför jag gör det. Du får en massa bra bolag och utdelning till 0% courtage.

Bättre och billigare sätt att handla finns inte.

Det är verkligen inget fel med Avanza Zero. Det jag syftade på var att din post med rekommenderade aktier egentligen kunde kondenserats till "Köp Avanza Zero.".
Citera
2015-09-28, 10:22
Medlem
knut_1s avatar
Förvisso produceras det visst fler bilar i Europa än vad som säljs, men det är svårt låta bli undra om någon kommer att minnas VW:s fiffel om tio år. Kanske en liten fotnot i någon tabell som förklarar hacket i grafen, men mer än så?
Citera
2015-09-28, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knut_1
Förvisso produceras det visst fler bilar i Europa än vad som säljs, men det är svårt låta bli undra om någon kommer att minnas VW:s fiffel om tio år. Kanske en liten fotnot i någon tabell som förklarar hacket i grafen, men mer än så?

VW's fiffel blir nog glömt, men jag tippar att bilindustrin behöver omvandlas enormt inom kort. Vilka nya bolag som kommer och vilka dinosaurier som lyckas överleva skall bli intressant att följa. VW's nya "stjärna" gillar inte självkörande bilar. Skulle nog inte satsa mycket pengar där...
Senast redigerad av ManManne 2015-09-28 kl. 10:37.
Citera
2015-09-28, 14:12
Medlem
knut_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
VW's fiffel blir nog glömt, men jag tippar att bilindustrin behöver omvandlas enormt inom kort. Vilka nya bolag som kommer och vilka dinosaurier som lyckas överleva skall bli intressant att följa. VW's nya "stjärna" gillar inte självkörande bilar. Skulle nog inte satsa mycket pengar där...

Nej, du har nog rätt. En hel del överkapacitet som sagt.
Citera
2015-09-29, 20:49
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
För de som gillar trejding med snabba vinster kan Precise vara ett intressant kort att hoppa på nu.

29/9 väntas Nexus lansera 2 modeller och 1/10 även LG(lite osäkert).

http://lalimacan.se/prec/prec-nasta-fing/
Nexus lurarna blir imorgon bekräftade och LG är också nu klar som kund till FPC vilket väntas släppas den 1/10.

Aktien gav tryck idag och imorgon blir det nog rally på ovansidan:
http://www.ladda-upp.se/bilder/kznscyqrfnzyvu/
https://twitter.com/VKrusen/status/648930338882887680

FPC har redan haft explosion så därför rekar jag nog större chans för PREC från dagens kurser.
Citera
2015-10-02, 12:01
Medlem
Mercinhos avatar
Några tips till nästa vecka?
Citera
2015-10-02, 21:19
Medlem
Jag får väl en massa skäll för det här, men jag tror Karo Bio kommer att gå fint nästa vecka.

Efter dagens raketfart efter PM så saktade det in en hel del, men jag tror kraften i PM:et (det var faktiskt nästan 2 st PM om man läste noga ) dröjer sig kvar och visar sig nästa vecka.

Karo Bio som bolag kan man diskutera mycket om, men uppenbart att Lönner inlett en rejäl omstrukturering från forskning till försäljning.
Citera
2015-10-03, 19:14
Medlem
En vecka är inte alls min grej, men tävling är alltid roligt.

JD (nasdaq): $28.91
ARCM: 145.75 sek
Citera
2015-10-03, 19:47
Medlem
swedbank.
Citera
2015-10-12, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
En vecka är inte alls min grej, men tävling är alltid roligt.

JD (nasdaq): $28.91
ARCM: 145.75 sek

Facit:
JD: $28.41 (Inget att hurra för)
ARCM: 163 sek (Borde ses som ok för en vecka tror jag... och de skuttar betydligt mer nu om man får fuska lite med en dag.)
Citera
2015-10-15, 11:32
Medlem
kurt-sunes avatar
Köp telia runt 40-strecket! Skynda och fynda!
Citera
2015-10-15, 11:42
Medlem
Papulis avatar
Citat:
Köp telia runt 40-strecket! Skynda och fynda!

Kanske finns en anledning till varför den går att fynda just nu?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in