2015-10-17, 11:11
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wahruo
http://www.hemnet.se/bostad/fritidshus-2rum-arjangs-kommun-dragspelhuset-8028817

Smått.... annorlunda.

Citat:
Ursprungligen postat av PaloPaloPalo
3.5 mille vill de ha för 45 m2 skitfult fritidshus som ser ut som en rutten stubbe, mitt ute i ingenstans.
"Vatten tas från bäcken/sjön"
Lycka till med den där försäljningen.

200.000 kanske de kan få för eländet... nya ägaren lär riva den ruttna stubben och bygga ett riktigt hus i så fall.
Verkligen! Udda, ja. Men tre och en halv miljon! Det är inte Torekov direkt.'

Var ligger ens huset. Årjäng ser jag, men var?
Citera
2015-10-17, 13:10
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Verkligen! Udda, ja. Men tre och en halv miljon! Det är inte Torekov direkt.'

Var ligger ens huset. Årjäng ser jag, men var?

Hittar detta google. Från på deras defunkta hemsida (www.dragspelhuset.com) .
Citat:
Inledning. Dragspelhuset står i Sverige och fick sitt namn av en boende i trakten. ... Årjängs Kommun, där Kopparebäcken mynnar ut i sjön Övre Gla. Den hårda ...
Kopparebäcken, Årjäng
Här någonstans borde det vara, ungefär mitt emellan Årjäng och Arvika:
https://www.google.com/maps/place/Årjäng+NO,+Sweden/@59.5510619,12.2972632,14z/data=!3m1!1e3!4m6!1m3!3m2!1s0x4643789c3d0b41fd:0x8 b53629437d66e64!2zw4VyasOkbmcsIFN3ZWRlbg!3m1!1s0x4 6437a1d4eb313df:0xbec74d2273aace71
Man ser en ö på bilderna, det finns en på kartan (om jag inte pekar på fel sjö).

Ingen el, inget vatten, inget avlopp, verksamheten avvecklad (vad den nu var).
Citera
2015-10-17, 14:29
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pappa6116
Någon tycker om Cola Zero..

Citat:
Ursprungligen postat av E30
Otorligt ful lägenhet men mycket pengar nedlagt, men SPISEN! VARFÖR?!

En lastbil från CocaCola välte för någon månad sedan precis utanför Kista. Do the math.

Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Förklarar gangstervibbarna, måste vara en tyng snubbe
Alltså, jag måste erkänna att jag är inte smart nog att hänga med på vad ni menar med Cola Zero-grejen. Kan någon vänlig själ förklara det för mig?
Citera
2015-10-17, 14:41
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Alltså, jag måste erkänna att jag är inte smart nog att hänga med på vad ni menar med Cola Zero-grejen. Kan någon vänlig själ förklara det för mig?
Svart, svart, svart, svart och lite rött?
Citera
2015-10-17, 14:47
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvackelikvack
Svart, svart, svart, svart och lite rött?
Jag var lite inne på det med, men jag kände att det var lite väl långsökt?
Citera
2015-10-17, 14:47
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex

Carolyn till din hjälp, Crille! Jag fick alltså mafioso-vibbar av lägenheten i fråga, och sen upptäckte pappa6116 vinstället i köket, fullproppat med Coca-cola flaskor, istället för vanlig chablis, bourgogne och Chateau-neuf- de-Pape, sånt som folk oftast har i sina vinställ. (Fast nu tittade jag närmare på vinstället och det ser ut som Pepsi-Cola)?!

Nåja, sen vindade historien vidare och alla la till sin egen tolkning av vad den svenska maffian har för nåt i sina vinställ, och hur de kommit över dessa förråd. Typiskt Flashback!
Citera
2015-10-17, 14:49
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Carolyn till din hjälp, Crille! Jag fick alltså mafioso-vibbar av lägenheten i fråga, och sen upptäckte pappa6116 vinstället i köket, fullproppat med Coca-cola flaskor, istället för vanlig chablis, bourgogne och Chateau-neuf- de-Pape, sånt som folk oftast har i sina vinställ. (Fast nu tittade jag närmare på vinstället och det ser ut som Pepsi-Cola)?!

Nåja, sen vindade historien vidare och alla la till sin egen tolkning av vad den svenska maffian har för nåt i sina vinställ, och hur de kommit över dessa förråd. Typiskt Flashback!
Aha, då är jag med! Tackar och bockar Carolyn!
Citera
2015-10-17, 16:28
Medlem
emaptis avatar
Hmm, jag hade kunnat inrett den mafiosolägenheten, så där ska en ungkarlslya se ut när man städat. Spisen har jag en gissning på, stressrenoverat så till den grad att man missade att spisen inte hade standardmått och mäklaren stod och väntade på att ta bilderna.

Jag längtar till dom lägger ut mer bilder på detta; http://www.maklarhuset.se/kommande/fritidshus/knutby-knutby-langmovagen_1-570004?referrer=hemnet
64 kvm. Man har hela skogen att bygga åt alla håll men väljer att bygga låångt och smalt. Måste ju ha varit något annat innan. Ögonmåttet chansar på 20X3 meter, kan det ha ritats av en husvagnscampare?
Senast redigerad av emapti 2015-10-17 kl. 16:34.
Citera
2015-10-17, 16:37
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
vinstället i köket, fullproppat med Coca-cola flaskor
Tackar. Missade helt.
Citera
2015-10-17, 18:16
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emapti
Hmm, jag hade kunnat inrett den mafiosolägenheten, så där ska en ungkarlslya se ut när man städat. Spisen har jag en gissning på, stressrenoverat så till den grad att man missade att spisen inte hade standardmått och mäklaren stod och väntade på att ta bilderna.

Jag längtar till dom lägger ut mer bilder på detta; http://www.maklarhuset.se/kommande/fritidshus/knutby-knutby-langmovagen_1-570004?referrer=hemnet
64 kvm. Man har hela skogen att bygga åt alla håll men väljer att bygga låångt och smalt. Måste ju ha varit något annat innan. Ögonmåttet chansar på 20X3 meter, kan det ha ritats av en husvagnscampare?
Byggbyschor de satt ihop och lagt ett tak på? Märkligt bygge.
Citera
2015-10-17, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emapti

"Maffiosolägenheten" är inte så renoverad som den ser ut, köket är säkert bara luck och bänkbytt. Fläkt och kyl är också sen tidernas begynnelse och resten ser gammalt ut med. Tapeterna är sånadär melerade saker som inte varit inne de senaste decennierna.

I den låånga stugan har det uppenbarligen bedrivits någon verksamhet.
Citera
2015-10-17, 23:13
Medlem
kebabmedpommess avatar
http://www.esthlm.se/sv/bostader/information/4EJAIIH9P4Q6RGJS

Vad kan takhöjden tänkas vara i den här "lägenheten"? Kan en normal människa ens stå raklång i den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in