2015-10-16, 02:53
Medlem
Citat:
Sir.|55041530]Du har alltså presenterat belägg för helvetets existens också? När då? Vilka är dessa belägg?

Yes, allting existerar i motsatspar; gott vs ont, lång vs kort, kallt vs varmt, vit vs svart, paradiset vs helvetet.

Citat:
Kan man inte hota någon om personen man hotar inte känner sig hotad? Är detta ytterligare en av dina väl genomtänka logiska slutsatser?

Nej, det kan man inte. Det är som att säga du skadar mig men jag känner mig inte skadad. Det är fel på din logik. Hur kan du uppfatta nåt som hot om du inte känner dig hotad av detta nåt?

V
Citat:
ilket är precis vad jag försökt förklara för dig. Och jag har aldrig någonsin påstått att jag vet vad som händer efter döden, till skillnad från dig. Allt jag gjort är att säga vilken hypotes jag tycker är mest rimlig att förhålla sig till och förklarat varför.

Du tycker att evolution är rimligt men det är den inte. Jag har gett dig bevis och mer än så för att förklara för dig att evolution inte kan hända varken kosmisk evolution eller kemisk evolution. Det är helt omöjligt.

Citat:
Du bemöter återigen ett argument som ingen har presenterat. Det jag skrev var att flera användare förklarat och länkat angående observerad evolution.

Nej, ingen har förklarat, däremot har jag förklarat och skickat massor med klipp, artiklar och bevis på att evolution är falsk.

Citat:
Ditt ständiga missuppfattande, dina grova argumentationsfel och logiska felslut, är ett faktum. Jag tycker att du ska ta och läsa igenom dina senaste 20 inlägg och kolla vad det är du har skrivit. Det ENBART en massa trams.

Det är vad du tycker men som sagt var, du vill inte förstå för att du vill skydda muren som du skapat runt dig.

Citat:
Vilket vi alltså gör.

Fjärde gången nu du använder dig av samma felaktiga argument.

Samma argumentationsfel igen. Att något som är sant inte hålls för sant av alla och att det debatteras av ett fåtal, har ingenting överhuvudtaget med sanningshalten i teorin att göra.
För övrigt är det inte så att det pågår en omfattande debatt om huruvida evolution är sann eller falsk, av de som är insatta i ämnet. Det är i de allra flesta fall bara okunniga religiösa fundamentalister som inte har något att komma med.

ÅHHH Om man inte tar evolution för sanning så är det väl självklart att chansen är väldigt stor att man är eller blir religiös. Det är inte så konstigt att det är religiösa som argumenterar mot evolution. Även de som varit ateister och trott på evolution för att sedan överge den, blir ju religiösa. Det är inte så att majoriteten inte tror på evolution men vägrar tro på Gud också. Om man avvisar evolution börjar man fundera och komma till insikt att det finns en skapare precis som professorn i en av klippen jag skickade hade gjort. Det finns en hetsig debatt krig ämnet. öppna dina ögon.

Citat:
Samma argumentationsfel igen. Det finns massor av faktum som inte hålls för sant alla människor på hela Jorden (de flesta faktum mest sannolikt). Det har ingenting med sakfrågan att göra.

Först sa du att det inte finns nåt som hålls som sanning av alla människor på jorden och när jag slog hål på det säger du nu att det finns massor. Sluta leka med ord. Frukta elden.

Citat:
Vad är det som är helt otroligt med att hävda att det finns förnekare av det mesta, och att detta inte har någonting med sakfrågan att göra?

Du greppar det bara inte. Lönlöst.

Citat:
Ja, det råder sannolikt total konsensus om att det är jag (inte du) som skämmer ut mig.

Skitsnack. Möjligen av dina vänner som också delar din världssyn men av de som är neutrala eller troende, inför de skämmer du dig totalt.

Citat:
Halmgubbe. Det faktum att det finns människor som förnekar diverse ting, har ingenting med min uppfattning om evolutionen att göra.

Herre Gud. haha jag orkar inte.

Citat:
Det finns säkert folk som förnekar gravitationen. Testa googla "gravity deniers" så får du se.
Men återigen, det är fullkomligt irrelevant för diskussionen. Min poäng med att påpeka att det finns folk som förnekar allt möjligt som är ren fakta, var just det: att påpeka att det inte har med saken att göra.

Okej, vi lämnar det. Men evolution är inte fakta.

Citat:
Du missuppfattar i vanlig ordning. Det är tydligen helt omöjligt att dra en jämförelse för dig för att få fram en poäng, utan att du ger dig in på irrelevanta sidospår.

Dina liknelser är urbota dumma.

Citat:
Arguments from ignorans, grundlösa påståenden och rena lögner.

Svara på det istället.

Citat:
Skillnaden mellan de som trodde att arter utvecklades i döda djurs kroppar och de som forskar om evolution är ju dock rätt avgörande: det finns belägg, observationer är gjorda och det finns såldes goda argument, för den senare teorin.

Nej, det gör det inte. Förklaringar på måfå.

Citat:
Anatomiska likheter.
Kemiska likheter.
Fossil-registret
Observerad evolution i nutid

Det 'här är grundskolekunskap.

Mer specifikt. Ge mig punkter och utveckla. Du fattar hoppas jag att du inte kan ge mig detta som bevis. Utveckla.

Citat:
Sen är det ju inte så att det finns ett bevis som i sig självt är avgörande, det finns snarare en gigantisk mängd "småbevis" som alla indikerar samma sak.
Men jag är verkligen ingen expert på ämnet och även om jag hade varit det hade jag inte sett poängen i att försöka övertyga någon som redan helt ogrundat bestämt sig för att en osynlig farbror i himlen skapade de två första människorna av lera.
Jag föredrar att vi återgår till trådens ämne: bevis för Guds existens. Du kan ju börja med att rada upp de bevis du påstår att du redan presenterat. Jag har nämligen kollat men inte hittat annat än God of the-gaps argument.

Det finns inget som helst bevis för evolution. Ge mig bevis och jag ska bemöta en efter en. Men jag vill ha bevis. Om du tex skriver fossil vill jag veta vad du menar med fossil.

Citat:
Du skrev ju ordagrant "De som trott och övergett tron har förlorat sin tro men man kan väl inte förlora bevis och fakta?"
Varpå jag svarade att bevis och fakta i sig inte går förlorade bara för att någon inte tror på dem.
Jag har svårt att se på vilket sätt detta är en lek med ord.

Ännu mer ogrundat vidskepligt nonsens.

Du vill framställa det som att om man varit evolutionist men sett övergett det så har man förlorat sanningshalten och dylikt men vem är du att bestämma det? Varför är det tex helt omöjligt för dig att förstå att de som övergett evolutionen har kommit till insikt.

Citat:
Kan du inte länka ett Youtube-klipp som förklarar varför Jorden är platt också när du ändå är igång.

Jorden form vet inte. Visst är jorden rund men vad menas med det? Förkovra dig är mitt råd till dig. Svara på frågan du. Är jorden rund? sfärisk? oval? platt? Du borde vara ödmjuk inför sånt som du inte har en aning om.

Citat:
Jag tycker vi lämnar evolutions-diskussionen nu och återgår till trådens ämne istället.
Jag är beredd att medge att jag inte har tillräckligt stor kunskap om evolutionen för att föra en djup diskussion om ämnet. Jag heller varken tid till eller intresse av att sitta och glo på kreationister som rabblar sitt vanliga nonsens, på Youtube.

Jag tror jag smällar av!!! Om du vill medge att du inte har tillräckligt stor kunskap om evolution, hur i hela fridens namn kan du då ta min tid och din egen och hävda att evolution är fakta? Vet du ens vad evolution går ut på? Vet du att det finns teorier så som kosmisk evolution? biologisk evolution? och vet du vad dessa säger och går ut på? Om inte hur i Guds namn kan du ta det som fakta och svälja det med hull och hår?

Visst kan vi börja diskutera Guds existens men vi kommer återigen onekligen tillbaka till den här diskussionen som vi är på nu. Börjar vi diskutera Guds existens kommer jag direkt ge universum och livet som bevis varpå ni icketroende kommer säga att det handlar om kosmisk och kemisk evolution. Så är vi på det torra vad evolution beträffar? Tar du fortfarande evolution som fakta? Om du inte förstår evolution kan jag lära dig mycket. Bara att hojta till.

Enligt big bang var det en stor expansion som skedde. Var kom energin ifrån som fick expanderingen att äga rum. inser du vilken energi det måste ha handlat om? Jag tror inte du gör det.
Citera
2015-10-16, 03:49
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Du menar att eftersom det är religiösa människor så har deras yttrande inget värde. Enligt din logik så spelar det ingen roll vad de säger eftersom de är religiösa. Din lilla idiot, du måste lära dig att inte fokusera sändebudet och istället fokusera på vad som sägs och yttras. Frukta elden och sluta ljuga.

Här har du forskare från olika grenar som helt slår hål i evolution gång efter annan.

Vi kan börja med de korta som är några få minuter.
Richard Lumsden död sedan nästan 20 år.
https://www.youtube.com/watch?v=pS5j3XccmUM
Har publicerat noll vetenskapliga publikationer som motsäger evolution.
Tycker kreationism som t.o.m av domstol i en jättelik rättegång avfärdat som trams är vetenskapligt korrekt.
Inte seriöst.

Dean H. Kenyon
https://www.youtube.com/watch?v=a2RZzyFTTXo
Ideologisk medgrundare av Discovery Institute.
Förlorat två rättegångar som promotat Kreationism och ID.
Där domstolen förklarat i båda att Kreationism och ID är religion och inte vetenskap.
Inga vetenskapliga publikationer ser det ut som efter 1975.
Inte seriöst.

Jonathan Wells
https://www.youtube.com/watch?v=_LTaPIK7maY
Medlem i Discovery Institute
Givit ut bl.a boken Icons of Evolution
Citat:
Some reviewers of Icons of Evolution have said that Wells misquoted experts cited as sources and took minor issues out of context, basing his argument on a flawed syllogism. Wells's views on evolution have been rejected by the scientific community.
Citat:
There have been 12 detailed reviews of Icons, from scholars familiar with the subject matter, which have come to the consensus that the book's claims are a politically motivated extreme exaggeration and misrepresentation of a scattering of minor issues. Scholars quoted in the work have accused Wells of purposely misquoting them and misleading readers. Biology Professor Jerry Coyne wrote of Icons, "Wells's book rests entirely on a flawed syllogism: ... textbooks illustrate evolution with examples; these examples are sometimes presented in incorrect or misleading ways; therefore evolution is a fiction.
Det var ord och inga visor det.
Är förnekare av att HIV orsakar AIDS.
Citat:
Wells and Johnson have been criticized, along with others, for their questioning of the scientific and medical consensus that HIV causes AIDS.[57] In the Washington University Law Review, critics Matthew J. Brauer, Barbara Forrest, and Steven G. Gey faulted Wells, Johnson, and others for denying the HIV/AIDS connection and promoting denialism via a petition designed to garner publicity but without any scientific support.
En jävla pajas med andra ord.

En anonym hävdad biokemist som talar emot evolutionen.
https://www.youtube.com/watch?v=Vdi3TGd717U
Saknar helt värde med andra ord.

David Berlinski
https://www.youtube.com/watch?v=VHeSaUq-Hl8
Medlem i Discovery Institute
Filosof, matematiker, forskningsassistent i molekylärbiologi.
Videon ger anledningar mot evolution:
Ljuger friskt om vad fosilfynd ger om evolutionen.
Ljuger om komplexitetsargumentet som bevisats idag för alla de exempel ID först hävdade var omöjliga att förklara med evolution.
Tycker att kan man knappa in en fysikalisk ekvation i en dator och få ett svar så är det ett bevis emot evolutionen att han inte kan göra det med biologiska modeller om evolution...
Att vetenskapen i laboratorier inte lyckats få fram att fiskar blir landlevande kräldjur, det tycker han de borde kunnat, att det tog något typ 100-200? miljoner år för evolutionen att fixa det verkar sakna betydelse tydligen...
En clown med andra ord.

Och nej denna video hoppar jag över skit blir inget annat än skit även om man serveras mer av det.
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=Q8DDIe_2cHM
100 anledningar varför evolution är lögn och inte fakta.
Alla dessa borde öppna dina och dina vänner ögon och frukta elden som är evig.

Så detta är vad vår egenutnämnda retorikexpert ger en massa religiösa dårar från Discovery Institute som presenteras i form av videolänkar för du saknar helt egen förmåga att presentera och debattera frågorna....
De har inte en enda en av dem publicerat en vetenskaplig avhandling emot evolutionen i någon vettig tidning. En av dem hade tydligen gjort en publikation där han tydligen själv ledde Peer-Reviewandet LOL.
Gavs ut i Discovery Institutes egna ovetenskapliga tidning LOL, LOL, LOL.

Inser du inte vilken skit detta är?
Du tar fram som jag tidigare sade, kom ihåg det, en samling religiösa dårar som av den samlade vetenskapen ses som pajasar i dessa frågor.
Och detta skall vara dina """""bevis""""" för att det pågår en seriös debatt i vetenskapliga kretsar om evolution? Fan till och med domstolar har kastat ut och avfärdat flera av dessa pajasar när de försökt hävda att kreationism är vetenskap utan konstaterat att det är religion och deras argument är trams.

Det är skit det du ger, trams, pissiga argument, rena lögner från dina "bevis".
Har bara en kommentar till att ge.

Vilken jävla nolla du är.
Senast redigerad av MeanME 2015-10-16 kl. 04:11.
Citera
2015-10-16, 04:33
Medlem
Citat:
Yes, allting existerar i motsatspar; gott vs ont, lång vs kort, kallt vs varmt, vit vs svart, paradiset vs helvetet.

Är du dum i huvudet på riktigt? Att motsatspar existerar är inte ett bevis för att helvetet existerar. Det finns inga belägg för att paradiset existerar.

Citat:
Nej, det kan man inte. Det är som att säga du skadar mig men jag känner mig inte skadad. Det är fel på din logik. Hur kan du uppfatta nåt som hot om du inte känner dig hotad av detta nåt?
Det är väl klart man kan skada någon utan att personen nödvändigtvis måste känna sig skadad?
Om jag säger "jag kommer döda dig om du inte.." så har jag hotat dig, även om du inte känner dig hotad.

Citat:
Du tycker att evolution är rimligt men det är den inte. Jag har gett dig bevis och mer än så för att förklara för dig att evolution inte kan hända varken kosmisk evolution eller kemisk evolution. Det är helt omöjligt.
Måste du vara så satans oärlig i din argumentation? Stycket du nu svarade på handlade inte om min
uppfattning om evolution. Det var ett svar på ditt påstående att jag anser att det jag personligen tycker är rimligt att tro, definitivt är sanningen. I det här fallet handlade det dessutom om liv efter döden, inte evolution. Det blir jävligt svårt att diskutera med dig, när du bemöter argument och påståenden som jag inte presenterat.

Citat:
Nej, ingen har förklarat, däremot har jag förklarat och skickat massor med klipp, artiklar och bevis på att evolution är falsk.
Jo, det har både förklarats och länkats. Föresten, jag måste bara fråga: accepterar du att mikroevolution är observerad?

Citat:
Det är vad du tycker men som sagt var, du vill inte förstå för att du vill skydda muren som du skapat runt dig.
Det är ett faktum att du begår argumentationsfel och logiska felslut titt som tätt, inte en åsikt.
Ska jag länka till inläggen?

Citat:
ÅHHH Om man inte tar evolution för sanning så är det väl självklart att chansen är väldigt stor att man är eller blir religiös.
Det vanligaste är dock att folk inte accepterar evolutionen just för att de är religiösa. Inte tvärtom, även om det såklart förekommer. Men detta är ett sidospår i mitt argument som inte är det mest relevanta att bemöta.
Citat:
Det är inte så konstigt att det är religiösa som argumenterar mot evolution.
Nej, verkligen inte. Evolutionen raserar ju kreationisters ogrundade världsbild.

Citat:
Även de som varit ateister och trott på evolution för att sedan överge den, blir ju religiösa.Det är inte så att majoriteten inte tror på evolution men vägrar tro på Gud också. Om man avvisar evolution börjar man fundera och komma till insikt att det finns en skapare precis som professorn i en av klippen jag skickade hade gjort. Det finns en hetsig debatt krig ämnet. öppna dina ögon.Det är inte så att majoriteten inte tror på evolution men vägrar tro på Gud också. Om man avvisar evolution börjar man fundera och komma till insikt att det finns en skapare precis som professorn i en av klippen jag skickade hade gjort. Det finns en hetsig debatt krig ämnet. öppna dina ögon.

Det är inte så att de flesta som slutar tro på evolutionen, gör det just för att de blir religiösa snarare än att de blir religiösa för att de slutat tro på den?
Jag vet inte om det finns någon undersökning om saken. Om du har koll på det får du gärna länka.

Citat:
Först sa du att det inte finns nåt som hålls som sanning av alla människor på jorden och när jag slog hål på det säger du nu att det finns massor. Sluta leka med ord. Frukta elden.
För det första har du inte slagit hål på någonting. För det andra så märker du bara ord här.
Dessutom så är det återigen inte det som är relevant för själva poängen med varför ditt argument var felaktigt.
Jag tycker vi tar och klargör en gång för alla vad det är som är fel med ditt argument, utan att lägga till liknelser eller annat som uppenbarligen förvirrar dig: Som ett belägg för att evolutionen aldrig ägt rum presenterade du följande argument (senaste versionen av argumentet):
"Jag menar inte att evolution är falsk för att det finns forskare som avvisar den, utan jag säger att om evolution hade varit fakta hade inte bara forskare utan varje människa erkänt det"
Här kommer ett så kort svar som möjligt på varför det är ett argumentationsfel: Att vissa personer inte tror på att ett visst påstående är sant, har ingenting alls med sanningshalten i påståendet att göra.

Håller du med?

Citat:
Du greppar det bara inte. Lönlöst.
Vad är det jag inte greppar? Jag frågar än en gång: Har jag fel i sak när jag påstår att det finns folk som förnekar massa olika vetenskapliga fakta men att det inte är relevant för sakfrågan (huruvida evolutionen ägt rum eller ej)?

Citat:
Skitsnack. Möjligen av dina vänner som också delar din världssyn men av de som är neutrala eller troende, inför de skämmer du dig totalt.
Jag sätter min högra arm på att en majoritet av troende människor här på forumet tycker att du skämmer ut dig. För hör och häpna, de flesta troende är nämligen inte fundamentalister. De flesta av dem är helt normala människor som dessutom klarar av att argumentera korrekt och accepterar vetenskapliga fakta.

Citat:
Herre Gud. haha jag orkar inte.

Jag förstår att det är jobbigt att diskutera med någon som ständigt påpekar dina argumentationsfel. Det blir ju liksom inget mer att säga då om sakfrågan.

Citat:
Dina liknelser är urbota dumma.

Det är snarare du som är oförmögen att förstå dem. Jag använder mig av mycket simpla liknelser i min argumentation, för att påvisa att du har fel. Men jag ska försöka sluta med det nu, eftersom det uppenbarligen bara leder till irrelevanta sidospår i diskussionen.

Citat:
Svara på det istället.

Absolut. Mitt svar var på följande:
"Inte bara jag, utan varje människa har beviset på Guds existens inom sig och i omgivningen runt sig. Det handlar både om tro och bevis. För de som inte kan så mycket om universums struktur och beteende, eller om livets mirakel om DNA, RNA, celler, proteiner osv handlar det om tro men för de som vet om dessa saker handlar det om bevis på en allsmäktig skapare."
Citat:
Inte bara jag, utan varje människa har beviset på Guds existens inom sig och i omgivningen runt sig.
Grundlöst påstående, argument from ignorans och cirkelargumentation. Att vi har ett "bevis inom oss" finns det inget som tyder på (grundlöst påstående) och att omgivningen skulle vara bevis för Gud är argument from ignorans/God of the gaps ("vi förstår inte hur världen kom till, därför finns Gud") och cirkelargumentation ("Gud finns därför att skapelsen finns och skapelsen finns därför att Gud finns")

Citat:
För de som inte kan så mycket om universums struktur och beteende, eller om livets mirakel om DNA, RNA, celler, proteiner osv handlar det om tro men för de som vet om dessa saker handlar det om bevis på en allsmäktig skapare.

Lögn. En överväldigande majoritet av vetenskapsmän som forskar inom detta område ser sig som ateister och/eller agnostiker och ser det således inte som ett bevis på en skapare.

Citat:
Nej, det gör det inte. Förklaringar på måfå.

Den här punkten är ju onekligen fullständigt meningslös att diskutera då det praktiskt sätt bara resulterar i en "Jo-nej-Jo-nej"-debatt.

Citat:
Mer specifikt. Ge mig punkter och utveckla. Du fattar hoppas jag att du inte kan ge mig detta som bevis. Utveckla.
Jag tänker inte sitta och gå in i detalj på vad dessa bevis innebär. Använd dig av Google. Det finns sjukt mycket information om alla dessa punkter.

Citat:
Du vill framställa det som att om man varit evolutionist men sett övergett det så har man förlorat sanningshalten och dylikt men vem är du att bestämma det?
Det har jag inte påstått.

Citat:
Varför är det tex helt omöjligt för dig att förstå att de som övergett evolutionen har kommit till insikt.

Och "instinkt" i det här fallet är vad? Att acceptera att Allah skapade den första människan av lera för ett par tusen år sedan?

Citat:
Jorden form vet inte. Visst är jorden rund men vad menas med det? Förkovra dig är mitt råd till dig. Svara på frågan du. Är jorden rund? sfärisk? oval? platt? Du borde vara ödmjuk inför sånt som du inte har en aning om.

Återigen, det var bara en (sarkastisk) liknelse. jag har inget intresse av att diskutera Jordens form.

Citat:
Jag tror jag smällar av!!! Om du vill medge att du inte har tillräckligt stor kunskap om evolution, hur i hela fridens namn kan du då ta min tid och din egen och hävda att evolution är fakta? Vet du ens vad evolution går ut på? Vet du att det finns teorier så som kosmisk evolution? biologisk evolution? och vet du vad dessa säger och går ut på? Om inte hur i Guds namn kan du ta det som fakta och svälja det med hull och hår?
Att jag inte är rejält kunnig inom ämnet och därför inte vill diskutera det i detalj, innebär inte per automatik att jag inte tagit del av tillräckligt med belägg för att hålla evolutionsteorin för sann. Jag tycker att jag är tillräckligt påläst och tagit del av tillräckligt mycket belägg, för att vara övertygad om att evolutionen ägt rum, dock inte tillräckligt påläst och intresserad för att sitta och föra en djup diskussion om ämnet.
Senast redigerad av Sir. 2015-10-16 kl. 04:48.
Citera
2015-10-16, 04:34
Medlem
Citat:
Visst kan vi börja diskutera Guds existens men vi kommer återigen onekligen tillbaka till den här diskussionen som vi är på nu. Börjar vi diskutera Guds existens kommer jag direkt ge universum och livet som bevis varpå ni icketroende kommer säga att det handlar om kosmisk och kemisk evolution. Så är vi på det torra vad evolution beträffar? Tar du fortfarande evolution som fakta? Om du inte förstår evolution kan jag lära dig mycket. Bara att hojta till.
Problemet med att du använder universum och livets uppkomst som bevis för Guds existens, är som sagt att det handlar om ett rent argumentationsfel. Det hade varit en sak om du kunde argumentera för varför en Gud ligger bakom, men det kan du inte. Det enda din argumentation består av är "det här har vi inte ett svar på hur det gick till och jag tror personligen inte att det kan vara något annat än en Gud, därför finns Gud". Det är okej att tycka så, men det är definitivt inte ett bevis för Guds existens som du verkar tro.

Citat:
Enligt big bang var det en stor expansion som skedde. Var kom energin ifrån som fick expanderingen att äga rum. inser du vilken energi det måste ha handlat om? Jag tror inte du gör det.
Jag vet inte. Du vet inte heller. Och varken din eller min ovetenhet, är ett bevis för Guds existens.
Senast redigerad av Sir. 2015-10-16 kl. 04:41.
Citera
2015-10-16, 09:05
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.
Att jag inte är rejält kunnig inom ämnet och därför inte vill diskutera det i detalj, innebär inte per automatik att jag inte tagit del av tillräckligt med belägg för att hålla evolutionsteorin för sann. Jag tycker att jag är tillräckligt påläst och tagit del av tillräckligt mycket belägg, för att vara övertygad om att evolutionen ägt rum, dock inte tillräckligt påläst och intresserad för att sitta och föra en djup diskussion om ämnet.

Fast det går ju utmärkt att pulverisera demotrams icke-kunskap om man så bara läst lågstadiets Blommor & Bin, för hans kunskapsnivå är betydligt lägre än så. Jag har sett och hört en del kreationister som iaf försöker dissa evolutionsteorin på vetenskaplig grund, men demotrams har verkligen noll kunskap i ämnet. Det är fullt möjligt att han är den sämsta möjliga förespråkaren kreationismen kan ha. Jag tror varenda beteendevetare som är intresserad av Dunning-Kruger hade dräglat efter att få intervjua honom.
Citera
2015-10-16, 15:25
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Herre min skapare i himlen!! Är du på riktigt? haha. Jag har gett dig förklaringar först och främst på varför evolution inte är fakta,
Evolution händer. Det är fakta. Att du sedan inte förstår evolution är en annan grej. Det är ditt problem.
Citat:
sedan har jag gett dig förklaringar på att en skapare är nödvändig för skapelsen.
Nej, du har påstått det genom en serie demonstrationer av ickelogik.
Citat:
När du har förstått den biten kan vi börja prata om vilken religion har rätt eller hur/vad Gud är.
Nej, när du påstår att x görs av gud, så ska du ha belägg för det. Det är du som tog upp det, men du har inte demonstrerat någon sådan koppling. Bara sagt att det är så.
Citat:
Förresten..Hur vi vet sånt, genom att använda förståndet. Men det är en annan diskussion.
Klart det är en annan diskussion. Vi vet det genom att använda förståndet? Vilket dravel. Otroligt vilka undanflykter du tillåter dig själv. Det är rent av pinsamt.
Citat:
Det är vad du har fått hört och läst. Enligt vem är mirakel sånt som endast existerar utanför naturen?
Det är vad jag hört och läst för det är betydelsen av ordet. Om du vill beskriva något annat, använd då andra ord.
Citat:
Och om det som inte borde ske i naturen sker, blir det då per automatiskt naturligt eftersom det sker i naturen?
Fast det gör det ju inte. Övernaturligt innebär att det bryter mot naturlagarna.
Citat:
Ingen har rätt att beskriva vad mirakel är.
Nej, självklart. Du måste få hitta på att ord betyder det du vill att de ska betyda eftersom du måste få vinna i en diskussion. Snacka om hybris. Barnsligt.
Citat:
Mirakel är inte endast sådant som sker utanför eller trots naturlagarna.
Det är betydelsen av ordet mirakel, vill du förmedla något annat, lär dig andra ord.
Citat:
Mirakel ser vi varje dag i naturen, i självaste livet. Allting är ett mirakel.
Om allting är mirakel så betyder inte ordet mirakel någonting längre. Vad du menar är att du tillskriver ordinära saker extraordinära egenskaper för att du inte förstår hur saker fungerar. Det kan jag förstå då din bildningsnivå verkar vara motsvarade en lågstadieelev.
Citat:
Att ett barn blir till av en enda droppe vätska är ett mirakel, oavsett hur mycket vi kan beskriva hur varje cell i sperman förenar sig med ägget och blir ett barn.
Det är ett mirakel att dörrarna på COOP öppnar sig automatiskt bara av att jag går nära! Woohoo, allt är mirakel. Vad gullig du är.
Citat:
Förklaringarna gör inte fenomenet till ett mindre mirakel. Återigen, ingen har monopol på att bestämma på vad ett mirakel är och mirakel är verkligen inte endast sådant som sker utanför naturlagarna.
Den allmängiltiga ordalydelsen bestämmer, inte du.
Citat:
För att svara på din fråga måste vi först komma överrens om att det finns en Gud och en skapare för att kunna svara på frågan varför synsätt på Gud är de rätta.
Nej, sanningen är att du inte vill behöva svara på jobbiga frågor. Du föredrar att bara påstå en massa skit och inte stödja dessa påståenden med fakta.
Citat:
Gud är allsmäktig...
Säger du ja. Hur vet du det? Just ja, du vet ju inte det. Du bara tror det. Lägg dina fantasier åt sidan en stund.
Citat:
Människans förstånd är högre än allt annat i den fysiska världen som vi känner till och Gud är högre än förståndet. Det är du som ska vilja känna Gud och dyrka honom.
Det spelar ingen roll hur mycket jag skulle vilja det, jag kan inte tro på något som det inte finns belägg för.
Citat:
Du måste ta första steget.
Varför det? Man måste tro för att få tro nog att börja tro? Det låter inte så logiskt.
Citat:
Du kan inte tro mer om dig själv om du ska tro på att Gud ska ändra på ditt tillstånd när du dag och natt av det jag ser och märker för ett krig mot Gud här på Flashback
Nejdå, jag för inte krig mot något som inte finns. Det hade varit onödigt. Jag diskuterar mot dumhet och ignorans.
Citat:
och bara Gud själv vet...
Jag menar att om han är allsmäktig och vill att vi ska ha honom i våra liv hade vi redan gjort det. Så är inte fallet.
Citat:
Vilka höga tankar har du inte om dig själv arma människa. Du tar bort allt ansvar som har ålagts dig och lägger det på din skapare. Han måste fixa det åt dig, nåt som du själv kan och meningen är att du själv ska göra det.
Uppenbarligen kan jag inte det själv då alla bevis tyder på att han är en myt bland människor och inte något annat. Om han är på riktigt har han gjort ett riktigt uselt jobb. Är han kanske bara riktigt kass på PR? Är det problemet?
Citat:
Han är allsmäktig och med det menas att han kan få dig att ändra dina tankar men också dra sig tillbaka och låta dig välja och vraka. Allsmäktig, mäktigt allt.
Det finns ingenting allsmäktigt, det är en självmotsägelse.
Citat:
Självklart.
Bra, så du erkänner att det bara är munväder, att du inte har några belägg för dina påståenden. Tufft av dig.
Citat:
Hur kan du säga att det är blind lydnad när du själv existerar och funderar över din egen existens?
Jag skrev att han kräver det, inte att det är det.
Citat:
Du vill bara inte tro för att onda makter har tagit över din själ och viskar i ditt öra.
Vilken bekväm ursäkt. Nej, det finns inga onda makter heller. Du kanske måste förlika dig med att folk faktiskt kan ha uppfattningen att gudar bara är påhitt för det finns ingenting som indikerar någon sådans existens.
Citat:
Endast med bön och ödmjukhet kommer du finna vägen.
Och hur får man en ärlig tro utan att först redan tro? Berätta gärna det.
Citat:
Det handlar inte om blind lydnad.
Visst gör det det, ifrågasättande leder ju oundvikligen till tjafs om onda andar istället för ett intellektuellt ställningstagande. Det är rena stenåldersmetoderna du står för.
Citat:
Du existerar och ställer frågor men väljer att tro på vad andra människor säger, nämligen att det är blinda, icke tänkande processer som ligger bakom universums struktur och arterna på jorden inklusive människan och förståndet. Att tro på nåt sånt är blind tro och lydnad. Använder du inte ditt förstånd?
Fast forskningsresultat är testbara och demonstrerbara. Det är inte religiösa påståenden. Vilken disciplin är blind nu igen?
Citera
2015-10-16, 15:25
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Det finns något än inget.
Kan "inget" finnas? Känner vi till ett sånt tillstånd? Nej. Så varför ska vi anta att det kan vara på ett annat vis?
Citat:
Vi kan se, mäta, observera och väga att det existerar en yttre värld utanför vårt förstånd.
Och vad har det med någon gud att göra?
Citat:
Allting som existerar har en orsak. Ingenting, varken i naturen eller tillverkade av människans händer, sker utan orsak.
Kausalitet finns, det kan vi vara överens om. Vad har det med någon gud att göra?
Citat:
Det regnet du ser... Vi har inget annat alternativ.
Så för att vi inte vet var allting kom ifrån och om och var kausalitet har sin början, då ska vi anta en gud? Nej, det tycker inte jag. Så igen, du har inga belägg för en gud, bara obesvarade frågor som argument FÖR en gud, men frågor är inte argument, det är bara frågor. Försök gärna igen.
Citat:
Varför har vi inget annat alternativ mer än ett universum som förintas och omskapas i oändlighet eller också att Gud har skapat det?
För att du tror att falska dikotomier är ett argument. Du hittar på igen. Du har ingen rätt att diktera svaren på det viset.
Citat:
Om universum haft en början måste det varit frånvarande, alltså inga galaxer, inga atomer, ingenting och inte ens ingenting, inte ens svart, inga gravitationen. Alltså frånvarande av nånting. Inget rum, ingen tid inga partiklar.
Att spekulera om det är meningslöst tills vi får belägg för något. Det första vi vet faktiskt fanns var en mycket tät samling energi som expanderade. Det är allt.
Citat:
Detta om universum har en början. Vi kan inte acceptera en enda partikel vid universums början utan att det måste leda till en skapare.
Jodå, vi behöver inte härleda någonting till "en skapare" då egenskaper är implicita med det ordet. Det är att fuska.
Citat:
Partikeln skapas inte av sig själv därför måste någon ha skapat det. Detta om universum har en början.
Men gud kan vara evig? Lustigt hur det går i ena situationen men inte andra.
Citat:
Alternativ två är.. Gud eller ett evigt universum?
Du menar en evig gud eller ett evigt universum. Låt mig säga såhär då, vi kan obsevera att åtminstone ett universum finns. Vi kan inte observera någon gud. Om vi ska välja mellan två saker som båda är eviga och vi faktiskt sett den ena, vilken är mer trolig? Nu är jag ingen förespråkare av ett oändligt någonting alls, jag vill inte hoppa till slutsatser och visst finns det fler alternativ även om det skulle övergå vårt förstånd. Jag väntar på data innan jag uttalar mig om det. Du föredrar att hitta på gudar istället. Erkänn det åtminstone.
Citat:
Jag säger Gud. Och jag har all evidens och skäl för mitt påstående.
Nej, du har inga evidens för någon gud. Du gör öppna frågor till "bevis" för ett påhitt. Det är vad som kallas argument from ignorance och som påpekats åt dig ett otal gånger.
Citat:
Enligt den vetenskapen du också litar på så var universum frånvarande och kom till.
Universum så som vi känner till det började vid en en punkt. Ingen säger vad som fanns innan eller hur sakers tillstånd var då. Ingen säger någonting om att "inget" fanns. Det är religioner som sysslar med det.
Citat:
Alltså fanns det inget och nåt blev till.
Nej, det är att sträcka på sanningen. Det vi känner till idag fanns inte då och någonting som fanns expanderade.
Citat:
Den vetenskapen som du själv litar på säger också att redan vid de första sekunderna var expanderingen exakt rätt, alltså varken för stark eller för svag för att liv ska kunna existera.
Liv kunde absolut inte existera under de första sekunderna, inte liv som vi känner till det. Nu ljuger du igen. Det kreationister gillar att säga är att krafterna och naturlagarna var på ett sätt som tillät universum att böra. Däremot vet vi inte om det kunde vara på något annat sätt eller så är det så enkelt att om det inte var det hade vi inte funnits för att fundera över det. Sannolikheten är alltså precis "1" för att det skulle hända.
Citat:
Det finns forskare som säger att om endast en enda siffra var som helst i decimalerna skulle ändras så skulle liv vara omöjligt i universum.
Hur skulle konstanterna vara på annat vis? Igen har du meningslösa funderingar.
Citat:
Inte nog med att det måste vara någon som väljer med sin vilja och kunskap att skapa en partikel, atom eller kalla det för vad du vill
Varför måste det vara det?
Citat:
men också att denna nånting väljer att noggrant kontrollera expanderingen till perfektion.
Vad säger att någon måste "kontrollerat" detta? Dina fantasier?
Citat:
Och han sade (VAR DET LJUS!.)
Han sa även "religion är korkat!".. Vaddå? Om du får hitta på får jag också göra det.
Citat:
Vidare ser vi att det finns strukturer i universum, det finns ordning, det finns mönster,
Och det finns än mer kaos, utplåning, tomhet, död och entropi. So what?
Citat:
människor har orienterat sig med hjälp av stjärnor i forna tider.
För att vi existerat i ett kosmologiskt ögonblick. Igen, so what?
Citat:
Mönster finns i universum och mönster skapas inte av sig själv.
Ha, mönster. Vi ser mönster där inga finns. Det är en subjektiv upplevelse.
Citat:
Endast en snöflicka är evidens nog för den vises kunskap och allsmäktighet.
Nej, det finns ingenting som indikerar någon "vise" i snöflingor. Du bara säger att det gör det. Igen.
Citat:
Det finns hur mycket som helst i universum som är uppenbara evidens
Ja visst, om man omdefinierar vad evidens är till att betyda samma sak som föreställning och spekulation. Men det gör vi inte.
Citat:
men vi lämnar det där. Sedan har vi livet. För att liv ska bli till så måste någon intelligent sätta dit komponenterna
Hahahahahah, nej. Sluta, jag skrattar ihjäl mig.
Citat:
och mer än det behövs som människan aldrig kommer känna till. Komponenter som vatten, syre, kol, kolhydrater osv är inte nog för att skapa liv så som forskarna försöker ihärdigt utan resultat.
Och det vet du? Eller skulle det vara ganska pinsamt om vi gjorde det?
Citat:
Kunskapen för livets skapelse finns hos den som känner alltings hemligheter.
Spaghettimonstret?
Citat:
När livet väl har skapats så är det helt omöjligt för en encellig organism att av sig bli till oavsett tid och miljö. komponenterna måste på plats i rätt ordning, storlek, mängd osv. Ingen art utvecklas till en annan och det finns inget evidens på att det någonsin kommer att ske.
Det finns evidens för att det sker hela tiden. Tyvärr. Även om du inte gillar det.
Citat:
Tycker du att jag har skrivit på kinesiska i en hel vecka nu? Läs och ta till dig.
Nej, jag tycker du skrivit på "dumihuvudet" i en hel vecka och mer därtill. Du vet dessutom inte vad evidens är. Här är en ledtråd, argument från okunskap eller oförstående är inte evidens. Lycka till.
Citera
2015-10-16, 15:42
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nahkis5000
Där är enbart Gud.
Vad sägs om att inte hoppa till slutsatser utan evidens?
Citera
2015-10-16, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iSlash
Fast det går ju utmärkt att pulverisera demotrams icke-kunskap om man så bara läst lågstadiets Blommor & Bin, för hans kunskapsnivå är betydligt lägre än så. Jag har sett och hört en del kreationister som iaf försöker dissa evolutionsteorin på vetenskaplig grund, men demotrams har verkligen noll kunskap i ämnet. Det är fullt möjligt att han är den sämsta möjliga förespråkaren kreationismen kan ha. Jag tror varenda beteendevetare som är intresserad av Dunning-Kruger hade dräglat efter att få intervjua honom.

Jo, men fullkomligt meninglöst när han ändå inte kommer ta till sig någonting.

Tog mig för övrigt tid att kolla på "100 reasons why evolution is stupid" med Kent Hovind, som han länkade till, bara för att få mig en uppfattning om vilka "motbevis" det predikas om. Riktigt underhållande. Man skulle kunna tro att det är en komiker som gör parodi på en kreationist. Två timmar av argumentationsfel, pinsam okunnighet, definitionsfel och lögner. Inte ett enda belägg mot evolutionen presenterades. Om Kent är en auktoritet bland kreationisterna, så förstår man verkligen att läget är desperat.
Rekommenderas varmt som fredagsunderhållning : https://www.youtube.com/watch?v=Q8DDIe_2cHM
Citera
2015-10-16, 22:01
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.
Rekommenderas varmt som fredagsunderhållning : https://www.youtube.com/watch?v=Q8DDIe_2cHM

Haha, jag försökte titta på den en gång. Klarade väl en kvart innan att jag insåg att det finns viktigare saker att göra här i livet. Som att pilla navelludd t ex
Citera
2015-10-17, 07:44
Medlem
Cloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iSlash
Haha, jag försökte titta på den en gång. Klarade väl en kvart innan att jag insåg att det finns viktigare saker att göra här i livet. Som att pilla navelludd t ex

Du har min sympati.
Hovind är, som så många andra charlataner, inte lätta att stå ut med om man har en logisk läggning.
Och som med så många andra charlataner, blir det betydligt mer underhållande när någon som istället vet något om ämnet kan ge svar på tal:

https://www.youtube.com/watch?v=tnb_pmRDpqU Kent Hovind vs Molecular Geneticist

https://www.youtube.com/watch?v=CGfhAevhy_0 Kent Hovind Vs. Graduate Student (1 of 3)
https://www.youtube.com/watch?v=lyHYQ8LRZ-M Kent Hovind destroyed by Evolution Grad Student 2/3
https://www.youtube.com/watch?v=_Th_6ioq3wE Kent Hovind destroyed by Evolution Grad Student 3/3
Citera
2015-10-17, 11:37
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jag hotar inte med helvete. Jag varnar med helvete,

Retorik.

Citat:
som är verkligheten för de som icke vill tro.

Ad hoc premiss.

Citat:
Känner du dig hotad? Om jakande, Berätta varför?

Pop-psykologi.

Citat:
Du tror ju inte på helvetet. Tror du verkligen att allt kommer blir svart? Nej ingen har någonsin gett mig bevis på evolution som sker inför våra ögon.

Falsk dikotomi.

Citat:
Personen du nämner och bogomil och dylikt läser jag inte ens för att svara på dem.

Mycket bekvämd för dig.

Citat:
De ligger på en nivå som är skamlig att ens bemöta.

Du syfter kanske till förväntningerna om logik, autentisk vetenskap och sund semantik som "skamlig"?

Citat:
Men det är ju du som inte förstår vad ja skriver. Jag menar inte att evolution är falsk för att det finns forskare som avvisar den, utan jag säger att om evolution hade varit fakta hade inte bara forskare utan varje människa erkänt det men evolution är inte fakta hur mycket du än vill det. Det finns inte en enda människa som säger att gravitation inte existerar eftersom gravitation är fakta. Det finns ingen som säger att hjärttransplantation inte existerar eftersom även det är fakta men evolution är inte fakta och människor både lekman och forskare har sina åsikter om teorin. Fattar du nu eller hur vill du att jag ska förklara för att din lilla hjärna ska greppa det?

Även om evolutionsteorin imploderar helt bevisar det ändå inte 'gud'.

Citat:
Detta har jag gjort gång på gång men ni vägrar se det.

Japp, du upprepar alla dina argumentationsfel igen och igen ... utan att utveckla dom.

Citat:
Sanningen kommer fram min vän, tro inte att allt blir bara svart efter döden och tro inte att icke-troende behandlas som de troende.

Du tar förskott på profetior.

Citat:
Har du verkligen svarat? Vem försöker du lura? Mig? mänskligheten? eller endast dig själv? Mig kan du inte lura. Mänskligheten kan du inte lura heller. Det är endast din egen själ du lurar och du kommer bli ytterst besviken.

Vilken "själ"? Belägg, tack.

Citat:
Kalla det för vad du vill. Men dina ord är upprepningar från andra. Du förstår att meningar och ord som psykisk sjukdom, vanföreställningar och dylikt är inte dina egna ord. Jag hänger mycket på olika forum där religion diskuteras både svensk och engelsktalande forum och ni ateister använder alltid samma uttryck och meningar oavsett var på jorden ni bor.

Visst. Det är bra att en gemensam terminologi ... och inte som pådyvlande teister pseudo-kommunikera med hitta-på termer.

*

Lär dig elementär logik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in