2015-10-15, 16:18
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FilipTheBold
Ett bevis eller fler behövs inte.

Tydligen anser en del pådyvlande teister att ett sånt "bevis" finns. Och på denna tråd kan dom avprova detta.
Citera
2015-10-15, 23:36
Medlem
Citat:
=Sir.|55032277]Ironin i att beskylla någon för att göra grundlösa påståenden i samma inlägg som man hotar med helvetet.
Vad i mitt inlägg är grundlöst?
MeanME gav dig flera exempel på observerad evolution alldeles nyligen, har du glömt det?

Jag hotar inte med helvete. Jag varnar med helvete, som är verkligheten för de som icke vill tro. Känner du dig hotad? Om jakande, Berätta varför? Du tror ju inte på helvetet. Tror du verkligen att allt kommer blir svart? Nej ingen har någonsin gett mig bevis på evolution som sker inför våra ögon. Personen du nämner och bogomil och dylikt läser jag inte ens för att svara på dem. De ligger på en nivå som är skamlig att ens bemöta.

Citat:
Men snälla människa, missförstår du med flit? Kan du inte förstå en mycket simpel liknelse? Var det verkligen så svårt att uppfatta den uppenbara poängen med mitt inlägg?
Poängen var naturligtvis att det är fullkomligt irrelevant att en liten minoritet forskare inte tror på evolutionen. Det är ett vanligt argumentationsfel som kallas för argument from authority.
Det är för övrigt föga förvånande att du har vanföreställningar om Jordens form också..

Men det är ju du som inte förstår vad ja skriver. Jag menar inte att evolution är falsk för att det finns forskare som avvisar den, utan jag säger att om evolution hade varit fakta hade inte bara forskare utan varje människa erkänt det men evolution är inte fakta hur mycket du än vill det. Det finns inte en enda människa som säger att gravitation inte existerar eftersom gravitation är fakta. Det finns ingen som säger att hjärttransplantation inte existerar eftersom även det är fakta men evolution är inte fakta och människor både lekman och forskare har sina åsikter om teorin. Fattar du nu eller hur vill du att jag ska förklara för att din lilla hjärna ska greppa det?

Citat:
Nej, ni omfattas inte av samma spelregler, som vanligt.
Men du har faktiskt påstått att du bevisat Guds existens, trots att allt du kommit med är arguments from ignorans och annat nonsens.

Detta har jag gjort gång på gång men ni vägrar se det. Sanningen kommer fram min vän, tro inte att allt blir bara svart efter döden och tro inte att icke-troende behandlas som de troende.

Citat:
Evolution är fakta och det finns bevis (belägg om man ska vara petnoga).
Det "vi" hävdar är att evolutionen har ägt rum eftersom det finns så enormt mycket belägg som tyder på detta. Det råder total konsensus om ämnet inom vetenskapsvärlden och har gjort så under mycket lång tid.

Det finns inget som helst belägg. Jag kan ge dig tusentals klipp och artiklar som behandlar ämnet och som punkt för punkt avvisar varenda liten grej som vissa vill framställa som bevis på evolution. Evolution kanske har existerat precis som en rosa kanin kanske snurrar runt jordklotet. Vi kan inte bevisa någotdera och det blir inte sant bara för att du upprepar dig hela tiden.

Citat:
Du tyckte alltså det var en bra idé att begå exakt samma genomkorkade argumentationsfel en gång till?
Jag har redan svarat på din efterblivna fråga.

Har du verkligen svarat? Vem försöker du lura? Mig? mänskligheten? eller endast dig själv? Mig kan du inte lura. Mänskligheten kan du inte lura heller. Det är endast din egen själ du lurar och du kommer bli ytterst besviken.

Citat:
Trams som saknar belägg. Dina personliga vanföreställningar är inte ett dugg intressanta för diskussionen.

Belägg tack.

Kalla det för vad du vill. Men dina ord är upprepningar från andra. Du förstår att meningar och ord som psykisk sjukdom, vanföreställningar och dylikt är inte dina egna ord. Jag hänger mycket på olika forum där religion diskuteras både svensk och engelsktalande forum och ni ateister använder alltid samma uttryck och meningar oavsett var på jorden ni bor. Det spelar inga som helst roll vad vi troende ger er för att ställa er till eftertanke, ni har skapat er en mur runt ert ego och allt ni gör är att skydda den. Ni läser inte ens det som står för att förstå vad som skrivs, ni läser för att se vad som står och för att svara på ett sätt så att ni skyddar ert ego men jag har redan penetrerat mångas egon här och din kommer också så småningom.
Citera
2015-10-15, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Jag hotar inte med helvete. Jag varnar med helvete, som är verkligheten för de som icke vill tro. Känner du dig hotad? Om jakande, Berätta varför? Du tror ju inte på helvetet. Tror du verkligen att allt kommer blir svart? Nej ingen har någonsin gett mig bevis på evolution som sker inför våra ögon. Personen du nämner och bogomil och dylikt läser jag inte ens för att svara på dem. De ligger på en nivå som är skamlig att ens bemöta.

Men det är ju du som inte förstår vad ja skriver. Jag menar inte att evolution är falsk för att det finns forskare som avvisar den, utan jag säger att om evolution hade varit fakta hade inte bara forskare utan varje människa erkänt det men evolution är inte fakta hur mycket du än vill det. Det finns inte en enda människa som säger att gravitation inte existerar eftersom gravitation är fakta. Det finns ingen som säger att hjärttransplantation inte existerar eftersom även det är fakta men evolution är inte fakta och människor både lekman och forskare har sina åsikter om teorin. Fattar du nu eller hur vill du att jag ska förklara för att din lilla hjärna ska greppa det?

Detta har jag gjort gång på gång men ni vägrar se det. Sanningen kommer fram min vän, tro inte att allt blir bara svart efter döden och tro inte att icke-troende behandlas som de troende.

Det finns inget som helst belägg. Jag kan ge dig tusentals klipp och artiklar som behandlar ämnet och som punkt för punkt avvisar varenda liten grej som vissa vill framställa som bevis på evolution. Evolution kanske har existerat precis som en rosa kanin kanske snurrar runt jordklotet. Vi kan inte bevisa någotdera och det blir inte sant bara för att du upprepar dig hela tiden.

Har du verkligen svarat? Vem försöker du lura? Mig? mänskligheten? eller endast dig själv? Mig kan du inte lura. Mänskligheten kan du inte lura heller. Det är endast din egen själ du lurar och du kommer bli ytterst besviken.

Kalla det för vad du vill. Men dina ord är upprepningar från andra. Du förstår att meningar och ord som psykisk sjukdom, vanföreställningar och dylikt är inte dina egna ord. Jag hänger mycket på olika forum där religion diskuteras både svensk och engelsktalande forum och ni ateister använder alltid samma uttryck och meningar oavsett var på jorden ni bor. Det spelar inga som helst roll vad vi troende ger er för att ställa er till eftertanke, ni har skapat er en mur runt ert ego och allt ni gör är att skydda den. Ni läser inte ens det som står för att förstå vad som skrivs, ni läser för att se vad som står och för att svara på ett sätt så att ni skyddar ert ego men jag har redan penetrerat mångas egon här och din kommer också så småningom.
Ja,ja, men när kommer beviset för Gud???
Citera
2015-10-16, 00:21
Medlem
Citat:
Jag hotar inte med helvete. Jag varnar med helvete, som är verkligheten för de som icke vill tro.
Belägg?

Citat:
Känner du dig hotad? Om jakande, Berätta varför? Du tror ju inte på helvetet.
Nej, jag känner mig inte hotad för fem öre. Att hota en ateist med helvetet väger lika tungt som att hota med att jultomten inte kommer komma med några paket.
Citat:
Tror du verkligen att allt kommer blir svart?
Det är den hypotes jag just nu anser är mest rimlig, ja. Det finns verkligen ingenting överhuvudtaget som tyder på att man överlever sin egen död.
Citat:
Nej ingen har någonsin gett mig bevis på evolution som sker inför våra ögon.

Jo, flera användare som är kunniga inom området har både förklarat utförligt och länkat. Men du vägrar ju ta till dig det som skrivs, så vad är poängen?
Citat:
Personen du nämner och bogomil och dylikt läser jag inte ens för att svara på dem. De ligger på en nivå som är skamlig att ens bemöta.
Att du inte har förmågan att läsa och förstå det som skrivs innan du svarar, är sannolikt noterat av de flesta som besöker denna tråden.

Citat:
Men det är ju du som inte förstår vad ja skriver. Jag menar inte att evolution är falsk för att det finns forskare som avvisar den, utan jag säger att om evolution hade varit fakta hade inte bara forskare utan varje människa erkänt det
Det blir bara allt mer komiskt. Du skriver ju för fan uttryckligen att "om evolution hade varit fakta hade ingen avvisat den".Ditt argument är således att en teori inte kan vara fakta om en enda människa inte tror att den är sann.
Jag vet inte hur mer tydligt det går att förklara. Du har ju själv använt och förtydligat exakt samma argumentationsfel tre gånger nu.

Citat:
Det finns inte en enda människa som säger att gravitation inte existerar eftersom gravitation är fakta.
Det går att hitta människor som förnekar precis allting. Men det är som sagt helt irrelevant för sakfrågan vem, vilka eller hur många/få som tror/inte tror på ett påstående. Gravitationen hade varit ett faktum även om ingen trodde på den.

Citat:
Det finns ingen som säger att hjärttransplantation inte existerar eftersom även det är fakta men evolution är inte fakta och människor både lekman och forskare har sina åsikter om teorin. Fattar du nu eller hur vill du att jag ska förklara för att din lilla hjärna ska greppa det?
Jag säger att hjärttransplantation inte existerar. Det innebär per automatik att hjärttransplantation inte existerar snarare än att jag är dum i huvudet, enligt ditt egna resonemang.

Citat:
Hur ska du ha det nu då? Först skrev du att du bevisat att Gud finns. Sedan när det blev påpekat att du inte bidragit med annat än rent nonsens, skrev du att det handlar om tro och att det inte går att bevisa. Nu har du tydligen bevisat Guds existens igen. Är du schizofren?

Citat:
Och du har förstås kollat upp om dessa grejer de facto är avvisade, genom att kolla upp vad en vetenskapsman som forskat hela sitt liv inom ämnet, har att säga om saken, sedan dragit en slutsats om vilka belägg och argument som väger tyngst?

Citat:
Ja, jag har svarat. Men jag kan göra det igen. Din fråga var:
"De som trott och övergett tron har förlorat sin tro men man kan väl inte förlora bevis och fakta?"
Felet med denna frågan är så uppenbart så det är pinsamt. Men för all del:
Självklart kan bevis och fakta inte gå förlorat. Förmågan att bedöma sanningshalten i ett påstående/teori/fenomen kan uppenbarligen gå förlorad. Men det betyder naturligtvis inte att bevisen i sig försvinner eller att ett faktum inte längre är ett faktum för att någon inte håller det för sant (vilket är det resonemang du för)

Jag skulle för övrigt uppskatta om du kunde skippa vidskepelsepredikan i vartannat stycke och i stället hålla dig till sakfrågan.
Citat:
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag inte tagit patent på orden jag använder.
Resten är i vanlig ordning ogrundat nonsens.
Citera
2015-10-16, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Ja,ja, men när kommer beviset för Gud???

Han redan bevisat Gud. Och beviset för att han bevisat Gud, är det faktum att han sagt att han bevisat Gud.

Nej men allvarligt talat vore det uppfriskande för debatten om någon troende person som har förmågan att föra ett logiskt resonemang och inte på ren rutin begår grova argumentationsfel i vartenda inlägg, kunde ansluta sig till tråden. Men jag antar att det i avsaknad av logiska felslut och argumentationsfel, inte finns något mer att "tillföra".
Citera
2015-10-16, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.
Han redan bevisat Gud. Och beviset för att han bevisat Gud, är det faktum att han sagt att han bevisat Gud.

Nej men allvarligt talat vore det uppfriskande för debatten om någon troende person som har förmågan att föra ett logiskt resonemang och inte på ren rutin begår grova argumentationsfel i vartenda inlägg, kunde ansluta sig till tråden. Men jag antar att det i avsaknad av logiska felslut och argumentationsfel, inte finns något mer att "tillföra".
Är man troende och förnuftig, ja det finns sådana, så håller man sig borta från denna tråden. Eftersom det inte finns bevis för någon gud/gudar.
Citera
2015-10-16, 00:59
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.

Man kan hävda att det finns bevis för detta.
Och det är miraklerna.
De är ju mirakler på grund av att de trotsar naturlagarna mm och därav just mirakel.
Så dessa är i sig själva faktiskt absoluta bevis på ett övernaturligt väsen i alla fall.

Rackarns tråkigt bara att de skedde när videokameror inte fanns...
Citera
2015-10-16, 01:03
Medlem
Citat:
Sir.|55040932]Belägg?

Det har du fått. Vill du att jag ska upprepa mig?

Citat:
Nej, jag känner mig inte hotad för fem öre. Att hota en ateist med helvetet väger lika tungt som att hota med att jultomten inte kommer komma med några paket.

Varför använder du ordet hota om du inte känner dig hotad?

Citat:
Det är den hypotes jag just nu anser är mest rimlig, ja. Det finns verkligen ingenting överhuvudtaget som tyder på att man överlever sin egen död.

Det du anser som rimligt är inte sanning. Sanningen kvarstår oavsett dina önskemål. Det får du erfara om 80 somrar om du idag är 20 och lyckas bli 100.

Citat:
Jo, flera användare som är kunniga inom området har både förklarat utförligt och länkat. Men du vägrar ju ta till dig det som skrivs, så vad är poängen?

HAHAHAH, tillåt mig småle lite. Evolution är ett ämne som diskuteras av stora tänkare och filosofer. Evolution argumentets av stora tänkare och det finns de som är för och emot evolution. Att du anser att någon av dina vänner förklarat evolution som fakta på Flashback är verkligen skrattretande. Jag kan ge dig här och nu dussintals artiklar och klipp och undersökningar som bevisar att evolution inte har ägt runt och att inget tyder på att det någonsin kommer att göra heller. Det är du som vägrar ta fakta till dig.

Citat:
Att du inte har förmågan att läsa och förstå det som skrivs innan du svarar, är sannolikt noterat av de flesta som besöker denna tråden.

Skitsnack! Noterandet är ett önsketänkande från dig och dina gelikar. Kom in i leken. Ge mig bevis på att evolution har ägt rum.

Citat:
Det blir bara allt mer komiskt. Du skriver ju för fan uttryckligen att "om evolution hade varit fakta hade ingen avvisat den".Ditt argument är således att en teori inte kan vara fakta om en enda människa inte tror att den är sann.
Jag vet inte hur mer tydligt det går att förklara. Du har ju själv använt och förtydligat exakt samma argumentationsfel tre gånger nu.

Du fattar du uppenbarligen inte vad jag skriver. Om evolution hade varit fakta hade vi sett bevis, människor hade inte avvisat den, debatter mellan forskare, filosofer hade inte pågått om ämnet osv. Är det någon som debatterar om huruvida transplantation är fakta? Nej, varför tror du? För att det är fakta och det finns inget motargument. Evolution är inte fakta

Citat:
Det går att hitta människor som förnekar precis allting. Men det är som sagt helt irrelevant för sakfrågan vem, vilka eller hur många/få som tror/inte tror på ett påstående. Gravitationen hade varit ett faktum även om ingen trodde på den.

Helt jävla otroligt att du hävdar nåt sånt. Bevisar bara att du är helt förlorad. Sluta här och nu att diskutera. Lev ditt korta liv på jorden, ät, sov och bär livets bördor och njuta av livets goda under den korta tiden och möt sanningen sedan. Du skämmer ut dig gång efter annan. Hur kan du hävda att det finns människor som förnekar allt bara för att du inte vill släppa din tanke på evolution? Det finns inga människor som förnekar gravitation, inte heller finns det människor som förnekar hjärttransplantation. Vad säger du om det?

Citat:
Jag säger att hjärttransplantation inte existerar. Det innebär per automatik att hjärttransplantation inte existerar snarare än att jag är dum i huvudet, enligt ditt egna resonemang.

Varför börjar du bli uppenbart oärlig nu? Du kan inte bara säga att nåt inte existerar. Du vet innerst inne att hjärttransplantation existerar och jag kan visa dig klipp där hela förloppet sker men du kan inte göra samma sak för mig vad evolution beträffar. Sluta vara oärlig mot din egen själ, din själ tål inte så mycket plåga.

Citat:
Hur ska du ha det nu då? Först skrev du att du bevisat att Gud finns. Sedan när det blev påpekat att du inte bidragit med annat än rent nonsens, skrev du att det handlar om tro och att det inte går att bevisa. Nu har du tydligen bevisat Guds existens igen. Är du schizofren?

Inte bara jag, utan varje människa har beviset på Guds existens inom sig och i omgivningen runt sig. Det handlar både om tro och bevis. För de som inte kan så mycket om universums struktur och beteende, eller om livets mirakel om DNA, RNA, celler, proteiner osv handlar det om tro men för de som vet om dessa saker handlar det om bevis på en allsmäktig skapare.

Citat:
Och du har förstås kollat upp om dessa grejer de facto är avvisade, genom att kolla upp vad en vetenskapsman som forskat hela sitt liv inom ämnet, har att säga om saken, sedan dragit en slutsats om vilka belägg och argument som väger tyngst?

Det är verkligen synd om dig. Det fanns en tid då forskare som hade ägnat hela sitt liv åt forskningen trodde att en viss art utvecklades inom ett djurs döda kropp, eftersom det de så var att arten kom ut ur kroppen men de såg aldrig varifrån arten kom in i kroppen och man trodde helt seriöst att artens existens var ett resultat av att arten helt utvecklades och blev till i djurets döda kropp, tills man efteråt kom på att arten existerade redan och vad forskarna inte såg att arten kröp in i djurets döda kropp och lade ägg i djurets döda kropp, resultatet som de såg i början var bara när arten kom ut men inte när den kröp in för att lägga ägg. Det spelar ingen roll hur länge en forskare ägnar sitt liv åt nåt, om det de forskar om inte kan argumenteras för på ett bra sätt eller saknar alla bevis , är det helt irrelevant hur länge någon ägnar sitt liv åt nåt. Forskare har haft fel och det är inte helt uteslutande att de även har fel om evolution. Vi har tills dagens datum inget bevis eller indikation på evolution och inget pekar på att vi någonsin kommer att få det heller.

Citat:
Ja, jag har svarat. Men jag kan göra det igen. Din fråga var:
"De som trott och övergett tron har förlorat sin tro men man kan väl inte förlora bevis och fakta?"
Felet med denna frågan är så uppenbart så det är pinsamt. Men för all del:
Självklart kan bevis och fakta inte gå förlorat. Förmågan att bedöma sanningshalten i ett påstående/teori/fenomen kan uppenbarligen gå förlorad. Men det betyder naturligtvis inte att bevisen i sig försvinner eller att ett faktum inte längre är ett faktum för att någon inte håller det för sant (vilket är det resonemang du för)

Du pratar hela tiden om bevis, kan du vara snäll och bara ge mig tre punkter som bevisar evolution? Nej, nu leker du bara med ord. Forskare som forskat inom evolution och accepterat den som sanning som sedan överger den blir inte per se dummare endast för att de har övergett evolution. Inte heller innebär det att de har förlorat förmågan att se sanningshalten osv. Det kan mycket väl vara så att de kommit till insikt och insett att evolution är omöjlig. Vem är du att avgöra vad som passar bäst in på de som överger evolution trots att de en gång i tiden accepterat den som sanning?

Citat:
Jag skulle för övrigt uppskatta om du kunde skippa vidskepelsepredikan i vartannat stycke och i stället hålla dig till sakfrågan.

Jag har gjort det, evolution är lögn, Guds dom kommer att falla tids nog, de icke-troende som förnekat Gud har gått till syndens yttersta gräns, du kan alltid upprepa vad du har hört och läst hittills och jag kommer att upprepa för dig att du har fått det hela bakom fotknölen. Eller också förkovrar du dig i ämnet, du läser även de artiklar, ser klipp och söker på mer information om varför ena sidan av två anser att evolution är lögn. Jag är troende men läst många artiklar om evolution och även sett många klipp, du kan göra lika fast vice versa. Du är icke-troende men ändå kan läsa om varför evolution är lögn. Jag kan hjälpa dig travet och ger dig några klipp men fokusera inte på vem det är som pratar utan på det som sägs och reflektera om det är din själ du är rädd om.

https://www.youtube.com/watch?v=wCtwH30Xu9g Var ärlig och lyssna noga

https://www.youtube.com/watch?v=VHeSaUq-Hl8

https://www.youtube.com/watch?v=pS5j3XccmUM

Fundera en för stund bara inte på din mur som du vill skydda.

Citat:
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag inte tagit patent på orden jag använder.
Resten är i vanlig ordning ogrundat nonsens.

Du fattade inte som vanligt. Kom med nåt nytt än att upprepa vad andra säger.
Citera
2015-10-16, 01:41
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
HAHAHAH, tillåt mig småle lite. Evolution är ett ämne som diskuteras av stora tänkare och filosofer. Evolution argumentets av stora tänkare och det finns de som är för och emot evolution. Att du anser att någon av dina vänner förklarat evolution som fakta på Flashback är verkligen skrattretande. Jag kan ge dig här och nu dussintals artiklar och klipp och undersökningar som bevisar att evolution inte har ägt runt och att inget tyder på att det någonsin kommer att göra heller. Det är du som vägrar ta fakta till dig.
Nej det görs det inte.
Det finns inte någon diskussion alls om ämnet annat än från religiösa knäppgökar.
Är nog den vetenskapliga teori det råder mest konsensus kring av den enda anledningen att det finns ingen annan vettig teori som kan presenteras.

Så du kan lämna din fantasivärld nu.
Citera
2015-10-16, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Nej det görs det inte.
Det finns inte någon diskussion alls om ämnet annat än från religiösa knäppgökar.
Är nog den vetenskapliga teori det råder mest konsensus kring av den enda anledningen att det finns ingen annan vettig teori som kan presenteras.

Så du kan lämna din fantasivärld nu.

Du menar att eftersom det är religiösa människor så har deras yttrande inget värde. Enligt din logik så spelar det ingen roll vad de säger eftersom de är religiösa. Din lilla idiot, du måste lära dig att inte fokusera sändebudet och istället fokusera på vad som sägs och yttras. Frukta elden och sluta ljuga.

Här har du forskare från olika grenar som helt slår hål i evolution gång efter annan.

Vi kan börja med de korta som är några få minuter.

https://www.youtube.com/watch?v=a2RZzyFTTXo

https://www.youtube.com/watch?v=_LTaPIK7maY

https://www.youtube.com/watch?v=Vdi3TGd717U

https://www.youtube.com/watch?v=Q8DDIe_2cHM 100 anledningar varför evolution är lögn och inte fakta.

Alla dessa borde öppna dina och dina vänner ögon och frukta elden som är evig.
Citera
2015-10-16, 02:25
Medlem
Citat:
Det har du fått. Vill du att jag ska upprepa mig?

Du har alltså presenterat belägg för helvetets existens också? När då? Vilka är dessa belägg?

Citat:
Varför använder du ordet hota om du inte känner dig hotad?
Kan man inte hota någon om personen man hotar inte känner sig hotad? Är detta ytterligare en av dina väl genomtänka logiska slutsatser?

Citat:
Det du anser som rimligt är inte sanning. Sanningen kvarstår oavsett dina önskemål. Det får du erfara om 80 somrar om du idag är 20 och lyckas bli 100.
Vilket är precis vad jag försökt förklara för dig. Och jag har aldrig någonsin påstått att jag vet vad som händer efter döden, till skillnad från dig. Allt jag gjort är att säga vilken hypotes jag tycker är mest rimlig att förhålla sig till och förklarat varför.

Citat:
Du bemöter återigen ett argument som ingen har presenterat. Det jag skrev var att flera användare förklarat och länkat angående observerad evolution.

Citat:
Skitsnack! Noterandet är ett önsketänkande från dig och dina gelikar. Kom in i leken. Ge mig bevis på att evolution har ägt rum.
Ditt ständiga missuppfattande, dina grova argumentationsfel och logiska felslut, är ett faktum. Jag tycker att du ska ta och läsa igenom dina senaste 20 inlägg och kolla vad det är du har skrivit. Det ENBART en massa trams.

Citat:
Du fattar du uppenbarligen inte vad jag skriver. Om evolution hade varit fakta hade vi sett bevis,
Vilket vi alltså gör.
Citat:
människor hade inte avvisat den,
Fjärde gången nu du använder dig av samma felaktiga argument.
Citat:
debatter mellan forskare, filosofer hade inte pågått om ämnet osv.
Samma argumentationsfel igen. Att något som är sant inte hålls för sant av alla och att det debatteras av ett fåtal, har ingenting överhuvudtaget med sanningshalten i teorin att göra.
För övrigt är det inte så att det pågår en omfattande debatt om huruvida evolution är sann eller falsk, av de som är insatta i ämnet. Det är i de allra flesta fall bara okunniga religiösa fundamentalister som inte har något att komma med.
Citat:
Är det någon som debatterar om huruvida transplantation är fakta? Nej, varför tror du? För att det är fakta och det finns inget motargument. Evolution är inte fakta
Samma argumentationsfel igen. Det finns massor av faktum som inte hålls för sant alla människor på hela Jorden (de flesta faktum mest sannolikt). Det har ingenting med sakfrågan att göra.

Citat:
Helt jävla otroligt att du hävdar nåt sånt. Bevisar bara att du är helt förlorad. Sluta här och nu att diskutera.
Vad är det som är helt otroligt med att hävda att det finns förnekare av det mesta, och att detta inte har någonting med sakfrågan att göra?
Citat:
Lev ditt korta liv på jorden, ät, sov och bär livets bördor och njuta av livets goda under den korta tiden och möt sanningen sedan. Du skämmer ut dig gång efter annan.
Ja, det råder sannolikt total konsensus om att det är jag (inte du) som skämmer ut mig.
Citat:
Hur kan du hävda att det finns människor som förnekar allt bara för att du inte vill släppa din tanke på evolution?

Halmgubbe. Det faktum att det finns människor som förnekar diverse ting, har ingenting med min uppfattning om evolutionen att göra.
Citat:
Det finns inga människor som förnekar gravitation, inte heller finns det människor som förnekar hjärttransplantation. Vad säger du om det?
Det finns säkert folk som förnekar gravitationen. Testa googla "gravity deniers" så får du se.
Men återigen, det är fullkomligt irrelevant för diskussionen. Min poäng med att påpeka att det finns folk som förnekar allt möjligt som är ren fakta, var just det: att påpeka att det inte har med saken att göra.

Citat:
Varför börjar du bli uppenbart oärlig nu? Du kan inte bara säga att nåt inte existerar. Du vet innerst inne att hjärttransplantation existerar och jag kan visa dig klipp där hela förloppet sker men du kan inte göra samma sak för mig vad evolution beträffar. Sluta vara oärlig mot din egen själ, din själ tål inte så mycket plåga.
Du missuppfattar i vanlig ordning. Det är tydligen helt omöjligt att dra en jämförelse för dig för att få fram en poäng, utan att du ger dig in på irrelevanta sidospår.

Citat:
Inte bara jag, utan varje människa har beviset på Guds existens inom sig och i omgivningen runt sig. Det handlar både om tro och bevis. För de som inte kan så mycket om universums struktur och beteende, eller om livets mirakel om DNA, RNA, celler, proteiner osv handlar det om tro men för de som vet om dessa saker handlar det om bevis på en allsmäktig skapare.
Arguments from ignorans, grundlösa påståenden och rena lögner.

Citat:
Det är verkligen synd om dig. Det fanns en tid då forskare som hade ägnat hela sitt liv åt forskningen trodde att en viss art utvecklades inom ett djurs döda kropp, eftersom det de så var att arten kom ut ur kroppen men de såg aldrig varifrån arten kom in i kroppen och man trodde helt seriöst att artens existens var ett resultat av att arten helt utvecklades och blev till i djurets döda kropp, tills man efteråt kom på att arten existerade redan och vad forskarna inte såg att arten kröp in i djurets döda kropp och lade ägg i djurets döda kropp, resultatet som de såg i början var bara när arten kom ut men inte när den kröp in för att lägga ägg. Det spelar ingen roll hur länge en forskare ägnar sitt liv åt nåt, om det de forskar om inte kan argumenteras för på ett bra sätt eller saknar alla bevis , är det helt irrelevant hur länge någon ägnar sitt liv åt nåt. Forskare har haft fel och det är inte helt uteslutande att de även har fel om evolution. Vi har tills dagens datum inget bevis eller indikation på evolution och inget pekar på att vi någonsin kommer att få det heller.
Skillnaden mellan de som trodde att arter utvecklades i döda djurs kroppar och de som forskar om evolution är ju dock rätt avgörande: det finns belägg, observationer är gjorda och det finns såldes goda argument, för den senare teorin.

Citat:
Du pratar hela tiden om bevis, kan du vara snäll och bara ge mig tre punkter som bevisar evolution?
Anatomiska likheter.
Kemiska likheter.
Fossil-registret
Observerad evolution i nutid

Det 'här är grundskolekunskap.

Sen är det ju inte så att det finns ett bevis som i sig självt är avgörande, det finns snarare en gigantisk mängd "småbevis" som alla indikerar samma sak.
Men jag är verkligen ingen expert på ämnet och även om jag hade varit det hade jag inte sett poängen i att försöka övertyga någon som redan helt ogrundat bestämt sig för att en osynlig farbror i himlen skapade de två första människorna av lera.
Jag föredrar att vi återgår till trådens ämne: bevis för Guds existens. Du kan ju börja med att rada upp de bevis du påstår att du redan presenterat. Jag har nämligen kollat men inte hittat annat än God of the-gaps argument.

Citat:
Nej, nu leker du bara med ord. Forskare som forskat inom evolution och accepterat den som sanning som sedan överger den blir inte per se dummare endast för att de har övergett evolution. Inte heller innebär det att de har förlorat förmågan att se sanningshalten osv. Det kan mycket väl vara så att de kommit till insikt och insett att evolution är omöjlig. Vem är du att avgöra vad som passar bäst in på de som överger evolution trots att de en gång i tiden accepterat den som sanning?
Du skrev ju ordagrant "De som trott och övergett tron har förlorat sin tro men man kan väl inte förlora bevis och fakta?"
Varpå jag svarade att bevis och fakta i sig inte går förlorade bara för att någon inte tror på dem.
Jag har svårt att se på vilket sätt detta är en lek med ord.
Citat:
Jag har gjort det, evolution är lögn, Guds dom kommer att falla tids nog, de icke-troende som förnekat Gud har gått till syndens yttersta gräns, du kan alltid upprepa vad du har hört och läst hittills och jag kommer att upprepa för dig att du har fått det hela bakom fotknölen.
Ännu mer ogrundat vidskepligt nonsens.

Citat:
Eller också förkovrar du dig i ämnet, du läser även de artiklar, ser klipp och söker på mer information om varför ena sidan av två anser att evolution är lögn. Jag är troende men läst många artiklar om evolution och även sett många klipp, du kan göra lika fast vice versa. Du är icke-troende men ändå kan läsa om varför evolution är lögn. Jag kan hjälpa dig travet och ger dig några klipp men fokusera inte på vem det är som pratar utan på det som sägs och reflektera om det är din själ du är rädd om.

https://www.youtube.com/watch?v=wCtwH30Xu9g Var ärlig och lyssna noga

Fundera en för stund bara inte på din mur som du vill skydda.
Kan du inte länka ett Youtube-klipp som förklarar varför Jorden är platt också när du ändå är igång.

Jag tycker vi lämnar evolutions-diskussionen nu och återgår till trådens ämne istället.
Jag är beredd att medge att jag inte har tillräckligt stor kunskap om evolutionen för att föra en djup diskussion om ämnet. Jag heller varken tid till eller intresse av att sitta och glo på kreationister som rabblar sitt vanliga nonsens, på Youtube.
Citera
2015-10-16, 02:28
Medlem
Citat:
Du fattade inte som vanligt. Kom med nåt nytt än att upprepa vad andra säger.
Det är en omöjlighet att aldrig säga något som inte sagts av någon annan. Det är en självklarhet att argumentationen emot kreationisters argumentationsfel, logiska slutfel och allmänna nonsens kommer vara snarlik. Det finns ingen anledning att byta ut argument som är korrekt i sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in