Citat:
Ursprungligen postat av
fishANDchips
Jag är själv i min ungdom uppvuxen på Ekerö och jag kan lova er att ju längre ut man åker på mälaröarna ju mer "anti-mångkultur" möts man av.
Sen så är det ju faktiskt så att Ekerö är en väldigt fin kommun där många rika moderata väljare med stora dyra villor, fina bilar och båtar bor och nu får även dom ta del av sin egen politik. Den här förskolan ligger i Stenhamra som är ett lugnt, vanligt svenskt villaområde där kommunens rikaste moderater inte bor. I Stenhamra är väljarna till stor del Sverigedemokrater. Jag hörde precis av en familjemedlem som arbetar inom kommunen att dom blir nedringda av oroliga och förbannade föräldrar och min källa menar också på att människor aldrig kommer att acceptera mångkulturen på Ekerö, vilket jag går i god för. Det jag vill komma till är att det här är bara början på ett större problem och politikerna har ingen aning om hur anti-mångkultur mälaröborna är.
För länge sedan var ju färingsö en egen kommun. Kanske får bryta sig fria.
Annars finns det inte lägenheter på ekerö för att personer ska stanna i någon större utsträckning. Barnfamiljer och pensionärer sitter på de flesta. Några få invandrare runt wrangels är väl allt.
Man vänder på huvudet när man ser en svart person i centrumet. Så vitt är ekerö.
Samtidigt byggs det minimalt, förutom mångmiljovillor, det byggs det många. En väldigt bakåtsträvande kommun där all förändring möter stort motstånd.
Byggdes nyligen ett seniorboende på tre våningar men då det stod i en backe blev det fyra våningar ut mot vägen. Bara en sån sak gjorde många förbannade för att det skulle sticka ut för mycket enligt dom.
Finns inte något stort utrymme för utspel från kommunens sida med andra ord.