Citat:
Ursprungligen postat av
rasifieradhen
Studera till jurist -> förevigt fast i skitlandet Sverige.
Think about it

Hur tänker du nu? Jag som läst internationell skatterätt kan t ex jobba med transfer pricing, internationell företagsbeskattning.
Många jurister hamnar nere i Bryssel. Många drar till Tyskland, UK och USA.
Internationell privaträtt, upphovsrätt, ekobrott, skatterätt, EU-rätt, folkrätt, CISC...
Citat:
Ursprungligen postat av
tyrathequeen
Har pluggat en termin på juristprogrammet i Uppsala och började på termin 2 men valde att göra studieuppehåll. Trivdes inte alls bland den sortens människor som finns där. Mest personer med mycket pengar som anser sig själva lite bättre än alla andra och vars enda intresse i livet är att festa. Även en del aggressiva extremfeminister. Dessutom är i princip alla väldigt PK och vill absolut inte ens försöka tänka utanför PK-boxen. Så om någon som inte anser sig tillhöra någon av nämnda kategorier samt tror sig inte kunna trivas särskilt bra bland människor tillhörande nämnda kategorier funderar på att läsa juristprogrammet är mitt tips att tänka igenom det några gånger till. Om man verkligen är jätteintresserad av juridik, är beredd att plugga hårt och inte har något emot mycket ensamhet kan det ju vara en bra idé ändå, annars skulle jag nog säga att man bäddar för en ganska jobbig studietid.
Det markerade kan jag hålla med om till viss del stämmer in på SU. Men resten är nonsens.