2015-10-15, 10:17
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Nej, helt enkelt för att ni bortförklarar allt och sätter allt i fråga. Jag ger er sådant som ni inte kan bortförklara.
Ahh, det var därför du inte svarade på mitt inlägg, du kunde inte ge argument emot de fakta jag visade upp som man inte lätt kunde bortförklara och du saknade källor till dina påstående.
Bra att du erkänner det.

Frågan kvarstår då varför fortsätter du argumentera då när du uppenbart har fel?
Citera
2015-10-15, 10:33
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Nej, helt enkelt för att ni bortförklarar allt och sätter allt i fråga. Jag ger er sådant som ni inte kan bortförklara.

Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Ahh, det var därför du inte svarade på mitt inlägg, du kunde inte ge argument emot de fakta jag visade upp som man inte lätt kunde bortförklara och du saknade källor till dina påstående.
Bra att du erkänner det.

Citat:
Frågan kvarstår då varför fortsätter du argumentera då när du uppenbart har fel?

Demotrams följer hängivet debatt-metoderna: "Det bara är så" och upprepning.
Citera
2015-10-15, 10:46
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Demotrams följer hängivet debatt-metoderna: "Det bara är så" och upprepning.
Känns igen från Islampease lol.

Och de undrar varför de fortfarande bara vallar getter och plockar dadlar i dessa länder...
Fasiken, ett litet land som Finland exporterar ju varor till större värde än vad alla länderna runt Persiska viken gör sammantaget oljerelaterade produkter exkluderat.

Hade det inte varit för oljan hade folket i dessa länder bokstavligt ätit sand och levt på det västerländska turister lämnat efter sig på sina sol och badresor.
Citera
2015-10-15, 13:14
Medlem
Citat:
Här gör du ett påstående utan grund. Lägg fram dessa observationer i nutid om du inte kan det frukta elden som är evig.
Ironin i att beskylla någon för att göra grundlösa påståenden i samma inlägg som man hotar med helvetet.
Vad i mitt inlägg är grundlöst?
MeanME gav dig flera exempel på observerad evolution alldeles nyligen, har du glömt det?

Citat:
Är de idioter för att du säger så eller för att du vill så? Nu ska vi inte dra in jordens form och storlek i den bemärkelsen du vill lyfta. Det blir offtopic men för din kännedom så är jordytan platt jämfört med hur månytan ser ut och vi kan aldrig bevisa formen på jorden. Är den sfär? rund, äggformad? platt, lever organismerna inuti jorden eller på jordskorpan? Vi vet inte ett skit men dra inte in jorden i det hela. Vi pratar specifikt om Gudsexistens och nu evolution. Evolution är inte fakta. Det finns inget bevis. Frukta elden!
Men snälla människa, missförstår du med flit? Kan du inte förstå en mycket simpel liknelse? Var det verkligen så svårt att uppfatta den uppenbara poängen med mitt inlägg?
Poängen var naturligtvis att det är fullkomligt irrelevant att en liten minoritet forskare inte tror på evolutionen. Det är ett vanligt argumentationsfel som kallas för argument from authority.
Det är för övrigt föga förvånande att du har vanföreställningar om Jordens form också..

Citat:
Inte samma sak. Ingen har sagt att religion eller tro är bevis.
Nej, ni omfattas inte av samma spelregler, som vanligt.
Men du har faktiskt påstått att du bevisat Guds existens, trots att allt du kommit med är arguments from ignorans och annat nonsens.

Citat:
Det ni hävdar däremot är nåt annat. Ni hävdar att evolution är fakta och att man har bevis. Lögner efter lögner.
Evolution är fakta och det finns bevis (belägg om man ska vara petnoga).
Det "vi" hävdar är att evolutionen har ägt rum eftersom det finns så enormt mycket belägg som tyder på detta. Det råder total konsensus om ämnet inom vetenskapsvärlden och har gjort så under mycket lång tid.

Citat:
Det finns evolutionister som har lämnat och blivit troende om evolution är fakta varför överger man den? De som trott och övergett tron har förlorat sin tro men man kan väl inte förlora bevis och fakta?
Du tyckte alltså det var en bra idé att begå exakt samma genomkorkade argumentationsfel en gång till?
Jag har redan svarat på din efterblivna fråga.
Citat:
Skitsnack. Hela alltet går ut på det. Gud skaffade alltet, livet och människan. Gud gav människan förståndet. Hon vet vad fel och rätt är. Sedan är det hennes sak att välja det som är rätt och eliminera allt som är ont. Vidare har Gud skapat människan med förmågan att kunna tänka och reflektera och trots att skaparen inte kan förnimmas med hjälp av sinnen har Gud gett människan förmågan att hon ska kunna känna honom ändå.

Trams som saknar belägg. Dina personliga vanföreställningar är inte ett dugg intressanta för diskussionen.
Citat:
Vill man förneka har man helvetet till hemvist, vill man erkänna får man ett liv i lycksalighet. Det handlar om en evighet.
Belägg tack.
Senast redigerad av Sir. 2015-10-15 kl. 13:17.
Citera
2015-10-15, 13:22
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Här gör du ett påstående utan grund. Lägg fram dessa observationer i nutid om du inte kan det frukta elden som är evig.

Citat:
Ursprungligen postat av Sir.
Ironin i att beskylla någon för att göra grundlösa påståenden i samma inlägg som man hotar med helvetet.
Vad i mitt inlägg är grundlöst?
MeanME gav dig flera exempel på observerad evolution alldeles nyligen, har du glömt det?

Men snälla människa, missförstår du med flit? Kan du inte förstå en mycket simpel liknelse? Var det verkligen så svårt att uppfatta den uppenbara poängen med mitt inlägg?
Poängen var naturligtvis att det är fullkomligt irrelevant att en liten minoritet forskare inte tror på evolutionen. Det är ett vanligt argumentationsfel som kallas för argument from authority.
Det är för övrigt föga förvånande att du har vanföreställningar om Jordens form också..

Nej, ni omfattas inte av samma spelregler, som vanligt.
Men du har faktiskt påstått att du bevisat Guds existens, trots att allt du kommit med är arguments from ignorans och annat nonsens.

Evolution är fakta och det finns bevis (belägg om man ska vara petnoga).
Det "vi" hävdar är att evolutionen har ägt rum eftersom det finns så enormt mycket belägg som tyder på detta. Det råder total konsensus om ämnet inom vetenskapsvärlden och har gjort så under mycket lång tid.

Du tyckte alltså det var en bra idé att begå exakt samma genomkorkade argumentationsfel en gång till?
Jag har redan svarat på din efterblivna fråga.

Trams som saknar belägg. Dina personliga vanföreställningar är inte ett dugg intressanta för diskussionen.

Belägg tack.

Demotrams har tydliga definitions-svårigheter omkring ordet "bevis".

Ett återkommande problem för flera pådyvlande-teism deltagare på denna tråd
Senast redigerad av Bogomil 2015-10-15 kl. 14:19.
Citera
2015-10-15, 14:16
Medlem
Citat:
Demotrams har tydliga definitions-svårigheter omkring ordet "bevis".

Ett återkommande problem för flera pådyvlande-teism deltagare på denna tråd

Uppenbarligen.. Jag har alltid funnit det hysteriskt kul att religiösa nutjobs hävdar att deras förnekelse av evolution grundar sig i avsaknad av bevis (trots att det uppenbarligen finns bevis), men när de ska bevisa Guds existens så är tydligen arguments from ignorans tydliga bevis. Och när man påpekar detta så bortförklaras det med att det handlar om tro och att det inte kan bevisas.
Det går liksom aldrig komma åt dem, eftersom de hela tiden flyttar målstolparna.
Citera
2015-10-15, 14:22
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Uppenbarligen.. Jag har alltid funnit det hysteriskt kul att religiösa nutjobs hävdar att deras förnekelse av evolution grundar sig i avsaknad av bevis (trots att det uppenbarligen finns bevis), men när de ska bevisa Guds existens så är tydligen arguments from ignorans tydliga bevis. Och när man påpekar detta så bortförklaras det med att det handlar om tro och att det inte kan bevisas.

Citat:
Det går liksom aldrig komma åt dem, eftersom de hela tiden flyttar målstolparna.

Nja, en ordbok kan vara ett mycket effektivt verktyg i kritiken av den pådyvlande teistens definitions-dansande.
Citera
2015-10-15, 15:45
Medlem
Nu har jag inte läst hela tråden.

Men om någon anser att Gud inte finns och någon anser att Gud finns.
Och båda mår bra av att anse så. Så ser jag inte problemet.

Till exempel så har religion lyckats med att hålla ihop personer i de svåraste stunderna.
Och även om vissa tragiska händelser genom historien har fått personer att avsky varandra, med religion som grund.

Om en person mår bra av de ena utan att skada den andra. Så ser jag verkligen inte att något bevis för eller emot den andre behövs.
Citera
2015-10-15, 15:51
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FilipTheBold
Nu har jag inte läst hela tråden.

Men KANSKE du har läst trådtiteln ...

Citat:
Men om någon anser att Gud inte finns och någon anser att Gud finns.
Och båda mår bra av att anse så. Så ser jag inte problemet.

Till exempel så har religion lyckats med att hålla ihop personer i de svåraste stunderna.
Och även om vissa tragiska händelser genom historien har fått personer att avsky varandra, med religion som grund.

Om en person mår bra av de ena utan att skada den andra. Så ser jag verkligen inte att något bevis för eller emot den andre behövs.

... och därför borde veta, att tråden inte rör sig om att motbevisa 'gud', men om att bevisa denna.
Citera
2015-10-15, 15:58
Medlem
Citat:
Nja, en ordbok kan vara ett mycket effektivt verktyg i kritiken av den pådyvlande teistens definitions-dansande.
Sant. Men det är sällan någon tar till sig kritiken. Det hade ju varit att föredra om en kritik av grova argumentationsfel och definitionsfel faktiskt påverkade teisters sätt att argumentera.

Till och med William Lane Craig, som anses vara en av de främste debattörerna för kristendom och för Guds existens, använder sig ju av cirkelargumentation och argument from ignorans i varenda debatt (dock lite mer diskret än demotrams)
Citera
2015-10-15, 16:09
Medlem
Citat:
Men KANSKE du har läst trådtiteln ...

... och därför borde veta, att tråden inte rör sig om att motbevisa 'gud', men om att bevisa denna.

Har du läst mitt inlägg? Verkar inte som det. Eller jag kanske var otydlig?
Iaf så menar jag att: Ett bevis eller fler behövs inte.
Citera
2015-10-15, 16:15
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Sant. Men det är sällan någon tar till sig kritiken. Det hade ju varit att föredra om en kritik av grova argumentationsfel och definitionsfel faktiskt påverkade teisters sätt att argumentera.

Överlag når även den mest blinda fanatiker före eller senare en punkt, där demagogi på toppen av demagogi blir tydligt kontraproduktiv också för honom/henne själv. Sen återstår bara dom mentalt dysfunktionella die-hard propagandister.

Citat:
Till och med William Lane Craig, som anses vara en av de främste debattörerna för kristendom och för Guds existens, använder sig ju av cirkelargumentation och argument from ignorans i varenda debatt (dock lite mer diskret än demotrams)

Är det inte han med "presuppositionalism"? Det är ett skämt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in