2015-10-14, 16:57
Medlem
JustBecauses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OPfishbowl
I fallet med Coriolis effect?

Motivera din fråga ytterligare innan du gör bort sig ännu mer. Förklara.

För du förstår väl att flygplan flyger i luften. Luften som rör sig MED Jorden...
Senast redigerad av JustBecause 2015-10-14 kl. 17:14.
Citera
2015-10-14, 18:25
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
The Antarctica Treaty har tecknats av makteliten för att de inte vill att gemene man eller oberoende upptäcktsresande ska kunna undersöka vad som verkligen finns där (en kupol?, mera land?). Globmodellen säger att sydpolen är en liten kontinent på undersidan av globen medan platta-jorden-modellen säger att sydpolen är en isbarriär som omringar den platta jorden 360 grader som en cirkel, som du också kan se på den kartan som OPfishbowl bifogade. Självklart måste de försöka dölja detta på något sätt och även vakta denna hemlighet och därför tog man fram denna Antarctica Treaty.

Det finns ingen "undersida" på jorden på samma sätt som det inte finns en undersida på en boll. Om du försöker frigöra dig från den bilden så kanske det blir lättare att förstå att man inte heller "lever sina liv upp-och-ner". Ner är alltid inåt mot jordens mitt.

För övrigt finns det expeditioner till sydpolen om du har lust att åka dit och kolla själv.
http://www.adventure-network.com/experiences/south-pole-flights
Fast de anser du väl vara fejk...
Citera
2015-10-14, 19:22
Medlem
Jag inser att det här är fullständigt lönlöst att fråga, men hur menar ni troende att GPS-tekniken och satelliter fungerar? Menar ni att det inte finns några sådana? Hur menar ni i så fall att satellit-tv, med hjälp av satellitantenner, fungerar? Hur fungerar GPS-tekniken om det inte finns några satelliter?
Citera
2015-10-14, 20:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JustBecause
Motivera din fråga ytterligare innan du gör bort sig ännu mer. Förklara.

För du förstår väl att flygplan flyger i luften. Luften som rör sig MED Jorden...

Så låt mig nu fråga om jag förstår det här rätt. Jag ställer 5 frågor och du svarar på det med ett värdelöst och svepande svar på någon rad. Då ber du mig utveckla min fråga på vad fan du menar eftersom du var svepande och otydlig och inte på något vis specificerar vad du faktiskt svarar på. Är du en betald desinformatör eller bara mongoloid? Skall du bli nästa autistiska idiot att hamna på ignore är nog ända frågan nu.

Finns det inga mods på denna sajt?
Citera
2015-10-14, 20:14
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
Jag inser att det här är fullständigt lönlöst att fråga, men hur menar ni troende att GPS-tekniken och satelliter fungerar? Menar ni att det inte finns några sådana? Hur menar ni i så fall att satellit-tv, med hjälp av satellitantenner, fungerar? Hur fungerar GPS-tekniken om det inte finns några satelliter?

Det är en lång tråd och frågan har varit uppe tidigare:
(FB) Flat Earth--Jorden är platt
Citera
2015-10-14, 20:49
Medlem
JustBecauses avatar
Citat:
Så låt mig nu fråga om jag förstår det här rätt. Jag ställer 5 frågor och du svarar på det med ett värdelöst och svepande svar på någon rad. Då ber du mig utveckla min fråga på vad fan du menar eftersom du var svepande och otydlig och inte på något vis specificerar vad du faktiskt svarar på. Är du en betald desinformatör eller bara mongoloid? Skall du bli nästa autistiska idiot att hamna på ignore är nog ända frågan nu.

Finns det inga mods på denna sajt?

Du har fått svar och motfrågor på de flesta men du väljer att ignorera dem. Du får mer än gärna sätta mig på ignore eftersom du inte tillför något för mig.

Dessutom...där kom det igen - betald informatör. Är ni verkligen så jävla paranoida, alla ni foliehattar?
Citera
2015-10-14, 21:14
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Du kan besöka bron.
Jag kan också åka till södra halvklotet och se med egna ögon att polstjärnan närmar sig horisonten vid ekvatorn.
Citera
2015-10-14, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Det är en lång tråd och frågan har varit uppe tidigare:
(FB) Flat Earth--Jorden är platt

Ja, jag hade inte förväntat mig nåt vettigare. GPS-tekniken fungerar ju på hela jorden. Missförståndet här består ju i att gps-navigatorer i bilar bara har karterat vägnät nerladdat för ett specifikt land eller specifik region. Men jag kan lova att man får lika bra gps-fix i Uganda som i Sverige.

Här är en fördelning över samtliga gps-punkter i OpenStreetMaps databas 2012: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/File:World-gps-points-120604-2048.png Men crowdsourcingprojekt är väl också en del av konspirationen antar jag.
Senast redigerad av Grillo 2015-10-14 kl. 21:20.
Citera
2015-10-14, 21:56
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
Här är en fördelning över samtliga gps-punkter i OpenStreetMaps databas 2012: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/File:World-gps-points-120604-2048.png Men crowdsourcingprojekt är väl också en del av konspirationen antar jag.

Ja antagligen så är samtliga som laddat upp data med i "konspirationen"...

Det roliga med satellit-TV och tillhörande paraboler är att det är ganska enkelt att kolla vart de är riktade. Och ju längre söderut man kommer desto mer pekar antennerna uppåt. Undrar hur en flat-earthare skulle förklara det?

Arvidsjuar 65 grader
Malmö 56 grader
Madrid 40 grader
Nairobi -2 grader
Källa: http://www.satlex.net/sv/azel_calc.html
Citera
2015-10-15, 09:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JustBecause
Du har fått svar och motfrågor på de flesta men du väljer att ignorera dem. Du får mer än gärna sätta mig på ignore eftersom du inte tillför något för mig.

Dessutom...där kom det igen - betald informatör. Är ni verkligen så jävla paranoida, alla ni foliehattar?

Du svarade inte på något, du ställde en fråga, när jag ber dig utveckla blir du hysterisk och ber mig utveckla vad du menar. Frågorna var till den påstådda piloten. Noll svar fick jag men mer frågor. Men visst vill du avslöja dig såhär tydligt så gör gärna det.

Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Jag kan också åka till södra halvklotet och se med egna ögon att polstjärnan närmar sig horisonten vid ekvatorn.

Haha du förstår fortfarande inte alltså vad som är riktiga bevis och inte. Ingen stjärna någonsin kommer bevisa formen på vår jord för stjärnor är stjärnor och vår jord är vår jord. Detta borde du kunna förstå nu.
Citera
2015-10-15, 10:41
Medlem
JustBecauses avatar
Citat:
Du svarade inte på något, du ställde en fråga, när jag ber dig utveckla blir du hysterisk och ber mig utveckla vad du menar. Frågorna var till den påstådda piloten. Noll svar fick jag men mer frågor. Men visst vill du avslöja dig såhär tydligt så gör gärna det.

Haha du förstår fortfarande inte alltså vad som är riktiga bevis och inte. Ingen stjärna någonsin kommer bevisa formen på vår jord för stjärnor är stjärnor och vår jord är vår jord. Detta borde du kunna förstå nu.

Avslöja mig? Som betald informatör? Att du ens nämner det pekar bara på en sak - att du är en tvättäkta foliehatt.

Angående flyg och corioliseffekten, se sammanfattning här: http://www.nyteknik.se/popular_teknik/teknikfragan/article257930.ece
Citera
2015-10-15, 13:58
Medlem
JustBecauses avatar
Här är ett finfint experiment filmat. Förklara detta, ni som tror på en platt jord:

https://www.youtube.com/watch?v=bco_p4V7-QU&feature=related
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in