Citat:
Ursprungligen postat av
secretmillionaire
Jag hoppas att du är medveten om att det finns lika många youtube klipp som "bevisar" att jorden inte är platt? Att använda foliehattars hemmagjorda video med en massa bilder på små plan känns inte jätte trovärdigt..
Jag anser att jag kan lita mer på mina ögon än på ett youtube klipp som källa, men tack för ett bra försök..
Små bilder på plan? Det var en radiointervju med någon som faktiskt är pilot så synd att du nu avslöjade dig, vad du borde gjort om du nu ville ha någon som helst trovärdighet kvar är du bemött den fakta som piloten tar upp.
-No banking problematiken. Du når din altitud sen stannar du där tills du nått din mål, inte någon gång under vägen följer du en kurva.
-Ingen GPS på södra halvklotet över haven när det kommer till plan och i detta ligger också det faktum att inga nonstop finns och att den faktiska flygvägen på en globe är helt och hållet fel.
-Coriolis effect. Varför påverkar inte denna effekt plan om den nu påverkar kulor i luften?
-Jordens påstådda snurr. På en snurrande jord kommer det inte ta lika lång tid att åka från plats A till plats B som till plats B till A. Du åker antingen med jordens spinn eller emot den men i verkligheten är det inte så och det vet ju alla riktiga piloter.
-Ingen kurva. Aldrig någonsin har du sett en kurva på vår jord.
Men jag stannar där, onödigt att slösa för mycket tid på lata lögnare.