2015-10-13, 22:29
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OPfishbowl
Vatten som i hav är alltid det jo.

Nej det är konvext eftersom haven följer jordens krökta yta. Havets krökning är speciellt tydligt när man ser en vacker solnedgång över havet och att solen står mycket högre på himlen några hundra mil västerut.

Citat:
Nej det är som sagt det den inte gör, varför spelar du korkad?

Visst kan man se att den rör sig över himlavalvet men rörelsen är väldigt liten eftersom riktningen till den är mindre än 1 grad från jordaxelns riktning.

Här är en YT-klipp där man tydligt ser att den rör sig:
https://www.youtube.com/watch?v=il5-uTfQ3n0
Citera
2015-10-14, 08:28
Medlem
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=8TL30VW5hJY Synd att dina kollegor inte håller med dig nu när du skulle låtsas vara pilot och därmed trovärdig.

Jag hoppas att du är medveten om att det finns lika många youtube klipp som "bevisar" att jorden inte är platt? Att använda foliehattars hemmagjorda video med en massa bilder på små plan känns inte jätte trovärdigt..

Jag anser att jag kan lita mer på mina ögon än på ett youtube klipp som källa, men tack för ett bra försök..
Citera
2015-10-14, 10:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av secretmillionaire
Jag hoppas att du är medveten om att det finns lika många youtube klipp som "bevisar" att jorden inte är platt? Att använda foliehattars hemmagjorda video med en massa bilder på små plan känns inte jätte trovärdigt..

Jag anser att jag kan lita mer på mina ögon än på ett youtube klipp som källa, men tack för ett bra försök..

Små bilder på plan? Det var en radiointervju med någon som faktiskt är pilot så synd att du nu avslöjade dig, vad du borde gjort om du nu ville ha någon som helst trovärdighet kvar är du bemött den fakta som piloten tar upp.

-No banking problematiken. Du når din altitud sen stannar du där tills du nått din mål, inte någon gång under vägen följer du en kurva.

-Ingen GPS på södra halvklotet över haven när det kommer till plan och i detta ligger också det faktum att inga nonstop finns och att den faktiska flygvägen på en globe är helt och hållet fel.

-Coriolis effect. Varför påverkar inte denna effekt plan om den nu påverkar kulor i luften?

-Jordens påstådda snurr. På en snurrande jord kommer det inte ta lika lång tid att åka från plats A till plats B som till plats B till A. Du åker antingen med jordens spinn eller emot den men i verkligheten är det inte så och det vet ju alla riktiga piloter.

-Ingen kurva. Aldrig någonsin har du sett en kurva på vår jord.

Men jag stannar där, onödigt att slösa för mycket tid på lata lögnare.
Citera
2015-10-14, 10:52
Medlem
JustBecauses avatar
Fast du inser väl att atmosfären roterar tillsammans med Jorden va?
Citera
2015-10-14, 11:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Javisst kan jag det. Men det har jag inte gjort. Ändå finner jag ingen anledning (bortom rimligt tvivel) att misstro de som påstår att den finns. Av samma anledning tvivlar jag inte på att jorden har sfärisk form. Vad är din poäng?

Poängen är väldigt väldigt simpel. Du kan besöka bron. Du kommer aldrig besöka månen, solen, Polaris eller ens befinna dig så pass högt att du skulle kunna se hela jorden, du kommer alltså aldrig kunna mäta någon av dom siffror som den heliocentriska kulten har som sanningar. Du lever i en scifi hollywood fantasivärld där du inte förstår bevis kontra nonsens från redan bevisade lögnare. Copernicus sa att solen var 3 miljoner miles bort, nu är er sekt uppe i 93 miljoner miles bort...och ni påstår att ni förstår riktig vetenskap och vad som är bekräftade siffror och därmed mattematik som kan ses som sanning? Tillåt mig att asgarva.
Senast redigerad av OPfishbowl 2015-10-14 kl. 11:53.
Citera
2015-10-14, 11:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JustBecause
Fast du inser väl att atmosfären roterar tillsammans med Jorden va?

I fallet med Coriolis effect?
Citera
2015-10-14, 11:34
Medlem
Citat:
Små bilder på plan? Det var en radiointervju med någon som faktiskt är pilot så synd att du nu avslöjade dig, vad du borde gjort om du nu ville ha någon som helst trovärdighet kvar är du bemött den fakta som piloten tar upp.

-No banking problematiken. Du når din altitud sen stannar du där tills du nått din mål, inte någon gång under vägen följer du en kurva.

-Ingen GPS på södra halvklotet över haven när det kommer till plan och i detta ligger också det faktum att inga nonstop finns och att den faktiska flygvägen på en globe är helt och hållet fel.

-Coriolis effect. Varför påverkar inte denna effekt plan om den nu påverkar kulor i luften?

-Jordens påstådda snurr. På en snurrande jord kommer det inte ta lika lång tid att åka från plats A till plats B som till plats B till A. Du åker antingen med jordens spinn eller emot den men i verkligheten är det inte så och det vet ju alla riktiga piloter.

-Ingen kurva. Aldrig någonsin har du sett en kurva på vår jord.

Men jag stannar där, onödigt att slösa för mycket tid på lata lögnare.

Lat? Absolut! Jag orkade inte lyssna igenom hela skiten faktiskt. Enligt mig är det inget snack om saken att jorden är rund. Men det är min åsikt.

Om jag får fråga en seriös fråga, vart går kanten? När och var tar jorden slut?
Då jag har både flugit och åkt med flyg från Danmark till Dubai, vidare till Indonesien, till USA och vidare till Europa så anser jag att jag åkt runt jorden. Hur har jag egentligen åkt enligt flat earth teorin?

Jag lovar att jag inte trollar utan jag vill verkligen veta.
Citera
2015-10-14, 11:50
Bannlyst
Citat:
Lat? Absolut! Jag orkade inte lyssna igenom hela skiten faktiskt. Enligt mig är det inget snack om saken att jorden är rund. Men det är min åsikt.

Om jag får fråga en seriös fråga, vart går kanten? När och var tar jorden slut?
Då jag har både flugit och åkt med flyg från Danmark till Dubai, vidare till Indonesien, till USA och vidare till Europa så anser jag att jag åkt runt jorden. Hur har jag egentligen åkt enligt flat earth teorin?

Jag lovar att jag inte trollar utan jag vill verkligen veta.

Nej antar att riktiga piloter gör saker och ting lite jobbiga för dig så förstår att du stängde av i ren skräck. Här är kartan: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2f/Flat_earth.png Det finns helt enkelt ingen anledning för oss att någonsin befinna oss utanför kontinenterna så tas sig runt fungerar exakt som det gör nu. Det finns alltså ingen kant så ev rädsla för att råka trilla av behöver du inte ha och om jorden tar slut kanske vi som lever 2041 när Antartica treaty går ut får veta om resten av världens länder säger stopp till begränsningen av mänskligheten men att eliten skulle tillåta det istället för att get Antartica treaty en 100 år till är ju högst osannolikt.

Just Dubai är ju väldigt intressant i sammanhanget:
http://i.ytimg.com/vi/yNVgzk3tbl0/hqdefault.jpg
http://s1910.storage.proboards.com/6181910/t/xm8zllHix_7uRnE6eOw4.jpg
https://www.youtube.com/watch?v=yNVgzk3tbl0
Citera
2015-10-14, 13:07
Medlem
Jag bortser från din syrliga kommentar. Hoppas du har möjligheten att hålla argumentationen på en bra nivå då jag aldrig hört talas om denna teori tidigare. Därav mitt första chockartade inlägg.

Tack för kartan. Då förstår jag lite bättre hur ni som promotar denna teori tänker när det gäller världskartan.

Hoppas du har ork och tid att besvara ytterligare några frågor...

1. Vad har Antarctica treaty med det hela att göra? Är Antarktis någon form av "portal" till andra områden på vår jord som "eliten" inte vill att vi ska upptäcka?

2. Hur motiverar man kostnaden bakom alla rymdresor och rymdpromenader som har gjorts genom åren? Är allt det fejk? Alla foton på vår jord som en glob är fejk? Det bör rimligtvis vara ofantliga summor pengar, varför lägga dessa summor på en stor gigantisk bluff? Vad tror du "eliten" döljer?

Tacksam för svar
Citera
2015-10-14, 13:55
Medlem
Citat:
Jag bortser från din syrliga kommentar. Hoppas du har möjligheten att hålla argumentationen på en bra nivå då jag aldrig hört talas om denna teori tidigare. Därav mitt första chockartade inlägg.

Tack för kartan. Då förstår jag lite bättre hur ni som promotar denna teori tänker när det gäller världskartan.

Hoppas du har ork och tid att besvara ytterligare några frågor...

1. Vad har Antarctica treaty med det hela att göra? Är Antarktis någon form av "portal" till andra områden på vår jord som "eliten" inte vill att vi ska upptäcka?

2. Hur motiverar man kostnaden bakom alla rymdresor och rymdpromenader som har gjorts genom åren? Är allt det fejk? Alla foton på vår jord som en glob är fejk? Det bör rimligtvis vara ofantliga summor pengar, varför lägga dessa summor på en stor gigantisk bluff? Vad tror du "eliten" döljer?

Tacksam för svar

The Antarctica Treaty har tecknats av makteliten för att de inte vill att gemene man eller oberoende upptäcktsresande ska kunna undersöka vad som verkligen finns där (en kupol?, mera land?). Globmodellen säger att sydpolen är en liten kontinent på undersidan av globen medan platta-jorden-modellen säger att sydpolen är en isbarriär som omringar den platta jorden 360 grader som en cirkel, som du också kan se på den kartan som OPfishbowl bifogade. Självklart måste de försöka dölja detta på något sätt och även vakta denna hemlighet och därför tog man fram denna Antarctica Treaty.

Om du verkligen vill höra mer utförliga svar på dina frågor så ta en timme av ditt liv och kolla på denna video som jag postade härom dagen. Här är länken igen:

https://www.youtube.com/watch?v=5yRAQG5-ca8

Du kommer att få bra förklaringar på The Antarctica Treaty, NASAs lögner, fejkade foton och filmer av jordgloben, GPS, korioliseffekten, polstjärnan och många många fler frågeställningar som är vanliga i denna debatt. Dessutom visas visuella bevis under tiden som videon rullar på.
Senast redigerad av rosalotus 2015-10-14 kl. 13:59.
Citera
2015-10-14, 14:25
Bannlyst
Citat:

Du fick bra svar av Rosalotus om ATS så det behöver jag inte bemöta med men vad är din bild av Antarktis? Bara en stor hög med snö och is? Rätt rejält vackert tycker jag det är och varma källor verkar ju också finnas: https://www.youtube.com/watch?v=tarE433OKr0

Ja det är väl runt en 800 miljarder dollar som bara NASA har snott av amerikanska befolkningen och varför dom accepterar tramset har jag ingen aning om, vi borde åka fram och tillbaka till månen dagligen om det kunde göras med 60-tals teknik men att det behövs massiva mängder pengar för denna "lilla hoax" förstår nog alla. Nu tex skojar dom ju friskt om Mars, tillsammans med Hollywood i vanlig ordning och folk tycker väl det är spännande med rymden så dom låter dom hållas. Allt är fejk när det kommer till rymden, för att försöka förstå vad som faktiskt hände pre WW2 och tills slutet av 70-talet när rymden blev ett faktum hos folk så kan du kolla diverse numera declassified militära aktiviteter, Operation Highjump, Paperclip, Deepfreze och Fishbowl är en bra start. Enbart ett riktigt foto på vår runda jord fanns, den så kallade "Blue marble" fram tills i somras, då släppte NASA för första gången på 42 år en ny bild av hela vår jord från rymden...vi skrattade gott att den kom nu när flat earth rörelsen växer explosionsartat, det går så dåligt för NASA att dom tex tvingas stänga ner sina kommentarer på sin youtube-kanal. För att förstå varför dom gör det här får man förstå vilka dessa människor är och vem deras gud faktiskt är men det blir tämligen ot här.
Citera
2015-10-14, 15:54
Medlem
madtops avatar
Citat:
Nej antar att riktiga piloter gör saker och ting lite jobbiga för dig så förstår att du stängde av i ren skräck. Här är kartan: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2f/Flat_earth.png

En karta - vad trevligt.

Då kanske du kan förklara varför nedan två kärror flyger som de gör?

SK903 passerar Island, Grönland och norra Kanada på resan mellan Arlanda och New York.
http://sv.flightaware.com/live/flight/SAS903

samt Quantas rutt QFA27 mellan Sydney och Santiago.
http://sv.flightaware.com/live/flight/QFA27

Speciellt den sistnämnda rutten blir ganska knasig med din karta. Enligt din karta är närmsta rutten mellan Sydney och Santiago tvärs över nordpolen. Och det är ju inte riktigt så planet flyger i verkligheten...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in