2015-10-14, 01:51
Medlem
Akilles-själs avatar
Vem vet jag själv kanske har lite väl gott självförtroende ibland, absolut inget orimligt bara lite alldaglig måttlig små hybris i så fall man kanske kan kalla det. Det är inte så att jag bryr mig xtreme på något sett hur andra ser mig åt något håll, eller tror mig kunna saker jag faktiskt inte kan. Eller att jag tror jag har talanger jag inte har heller för den delen.
Och jag är definitivt inte alls narcissistisk eftersom jag är en riktig kärlekshippe som önskar alla snälla människor allt väl och gråter om jag ser någon fara illa tom på TV, Film eller lyssnar på sorglig Musik (när jag är i en ordentligt svacka, som efter ett bråk med frugan).

I kvinnors ögon är det sexigt märker man ett stort självförtroende och följdligen möjligen även troligen ett smått lite lätt uppblåst ego, men bland män kan det snabbt gå från en manligt, härlig och skönatypenkillen till någon irriterande.
Jag är ju inte dum, så jag fattar ju själv vad jag hade tyckt om det i längden eller allt för ofta.

Men det är ju ofta man vill bita sig lite i tungan från att inte ta för mycket plats genom att rätta någon om något eller fylla in alla luckor om det inte behövs, så någon inte tror man är en besserwisser.

När man var ung var det annorlunda, då ville alla grabbar (nästan) ta plats, synas och höras, men som vuxen skall ingen vara bättre än någon.

Så vad gör ni andra som "kanske" är mer pålästa än gemeneman i många avseenden, samt troligen sett och gjort mer än de flesta individer, samt har hög intelligens, kreativt tänkande och väldigt vid fantasi.. Biter ni er ofta själva i tungan väldigt mycket vid sällskapstillställningar av olika slag eller skiter ni i allt och blir den dryga vetallaren eller låsas ni som mig som inget sas då och då för att inte fuckaUpp stämning och bli stämplad som MR no-it-all?

MvH @killes
Citera
2015-10-14, 02:08
Medlem
SkepticalHippos avatar
Jag är tjej för det första, måste påpeka det eftersom du verkar tro att det är ett grabbigt beteende. Jag var rätt vidrig då jag var yngre (-10) och skulle alltid rätta folk även gällande småsaker. Det försvann ju inte direkt utan även under tonåren så kunde jag vara lite extrem men däremot lite mer intelligent.

Nu mer kan jag bita mig i tungan rätt länge. Jag gillar att sätta besserwissrar på plats men har inget behov av att rätta småfel från folk som bara vill vara aktiva i en debatt eller som menar väl. Då håller jag tyst länge innan jag gärna lindar in min rättelse rejält.

Men är det någon som försöker mästra någon genom felaktig information så slår jag hårt och använder även härskartekniker. Hatar folk som försöker trumfa andra.
Citera
2015-10-14, 02:24
Medlem
Akilles-själs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Jag är tjej för det första, måste påpeka det eftersom du verkar tro att det är ett grabbigt beteende. Jag var rätt vidrig då jag var yngre (-10) och skulle alltid rätta folk även gällande småsaker. Det försvann ju inte direkt utan även under tonåren så kunde jag vara lite extrem men däremot lite mer intelligent.

Nu mer kan jag bita mig i tungan rätt länge. Jag gillar att sätta besserwissrar på plats men har inget behov av att rätta småfel från folk som bara vill vara aktiva i en debatt eller som menar väl. Då håller jag tyst länge innan jag gärna lindar in min rättelse rejält.

Men är det någon som försöker mästra någon genom felaktig information så slår jag hårt och använder även härskartekniker. Hatar folk som försöker trumfa andra.
Låter väldig bra gjort av dig!
Citera
2015-10-14, 07:17
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Jag gillar att sätta besserwissrar på plats men har inget behov av att rätta småfel från folk som bara vill vara aktiva i en debatt eller som menar väl.
Då är du inte någon besserwisser utan en Meister-wisser.
(nej jag behöver inte bita mig i tungan, jag har lärt mig ignorera skitsaker)
Senast redigerad av borriz 2015-10-14 kl. 07:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in