2015-10-13, 18:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av streetlightz
Har en polare som käkar smör och socker blandat i en stor skål, vidrigaste jag sett.

det där lät extremt äckligt! själv så käkade jag alltid filbunke/gräddfil med socker när jag mindre, minns att de va sjukt gött!
Citera
2015-10-13, 18:22
Medlem
hippilis avatar
Knaperstekta fiskpinnar i korvbröd med majonäs eller byt ut fiskpinnarna mot kalla köttbullar. Pepparkaka med smör & hushållsost.
Citera
2015-10-13, 18:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Knaperstekta fiskpinnar i korvbröd med majonäs eller byt ut fiskpinnarna mot kalla köttbullar. Pepparkaka med smör & hushållsost.

köttbullar i korvbröd har man nog käkat någon gång, men aldrig stekta fiskpinnar men de lät inte helt fel, de får man nog testa!
Citera
2015-10-26, 15:23
Medlem
Pannkakor med några skivor rå falukorv till är riktigt gott.
Även rostade mackor med leverpastej och majonnäs, sjukt gott! Toppas gärna med gurka, antingen färsk eller smörgåsgurka.
Citera
2015-10-26, 15:40
Medlem
Merwinnas avatar
Inte direkt en "äcklig matkombination" då, men ej-fint utförande. Jag älskar pocherade ägg, men det tar ju en evighet att koka dem ett och ett, och dessutom blir det väldigt rinnigt med gulan = fläckar på kläderna. Så i stället, när jag är ensam, så brukar jag pochera flera ägg på en gång! Då håller de inte ihop, men jag silar dem i durkslaget! :-) Jag använder dessutom MYCKET salt och vinäger för jag gillar smaken. Sedan skär jag den smörade toasten i bitar och lägger i en djup tallrik, och häller ägg-skavet ovanpå. Äter med sked! Jättegott!
Citera
2015-10-27, 08:33
Medlem
Headshrinkers avatar
Salt sill och vaniljsås.
Citera
2015-10-31, 00:12
Medlem
Corralejos avatar
Köttbullar med brunsås och potatismos med massa hallonsylt blir en mycket schysstare brytning mot det salta än lingonaylt. Kom på det när lingonsylten var slut.
Citera
2015-10-31, 00:39
Medlem
Havregrynsgröt med blockchoklad,strössel , chokladsås och nutella. Te till maten är också mycket mer logiskt än tex. läsk.
Citera
2015-10-31, 12:05
Medlem
Iloveludas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headshrinker
Salt sill och vaniljsås.
Fy fan. Hur kom du ens på den vidriga iden att testa detta?
Citera
2016-01-04, 15:59
Avstängd
Faronstreams avatar
Brukar ofta äta kall smördeg med socker på /eller utan som mellanmål eller sen kvällsbit innan man ska sova
Citera
2016-01-05, 08:21
Medlem
jonesy.s avatar
Kanelbullar med senap på.

Vet att det låter absurt, men testa du kommer inte bli besviken.
Citera
2016-01-06, 15:09
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili

pepparkakor med ost, framförallt mögelost är ju en klassiker!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in