2015-10-12, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Som sagt var läs länken -- eller bara det jag citerat så ser du skillnaden.

Nej - PRIS hänvisar inte bort på grund av åsikter .. Rose Alliance är däremot en lobbygrupp som skapades för att protestera mot sexköpslagen -- och det är deras enda ideologi .. de företräder således inte prostituerade ...

Edit:
Det är som att säga att en Audiförsäljare för talan för alla bilmärken...
http://www.rosealliance.se/

läs..om du kan.
Varför är din PRIS syn den enda rätta? är inte det en lobby organisation för sexköplagen ?
Båda har väl sitt sätt att stödja sex arbetare, varför skall det ena vara fel?
Jag fattar att ni vill att alla skall tycka som er, men sansa er lite.

Fattar ni inte att alla seriösa organisationer i världen är för att ge sexarbetare lagliga rättigheter.
Men ni har inget intresse av att stödja dem så länge ni inte får straffa män under resan gång?

Ni hatar verkligen män, tragiskt.
Citera
2015-10-12, 21:34
Medlem
Citat:

Är PRIS i så fall inte heller en lobbygrupp som bara tar emot medlemmar som också vill att den Svenska sexköpslagen skall vara kvar? Du måste väl förstå att du snackat in dig i ett hörn?

Dessa organisationer lobbar för att avkriminalisera alla delar av sexhandeln (som inte innehåller tvång och minderåriga). Det nämner specifik den Svenska sexköpslagen. Kan du förklara det?
Citera
2015-10-12, 21:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
http://www.rosealliance.se/

läs..om du kan.
Varför är din PRIS syn den enda rätta? är inte det en lobby organisation för sexköplagen ?
Båda har väl sitt sätt att stödja sex arbetare, varför skall det ena vara fel?
Jag fattar att ni vill att alla skall tycka som er, men sansa er lite.

Fattar ni inte att alla seriösa organisationer i världen är för att ge sexarbetare lagliga rättigheter.
Men ni har inget intresse av att stödja dem så länge ni inte får straffa män under resan gång?

PRIS accepterar enbart sexarbetare .. Rose Allians för hallickarnas talan...

Läs och försök förstå vad som står ..

Citat:
Men vad räknas egentligen som sexarbete?

”Well, if it walks like a duck, quackes like a duck, it’s probably a duck”. Alla tjänster som på något sätt är tänkta att leda till sexuell upphetsning och eventuellt klimax är sexarbete, även när inte fysisk beröring eller ens fysisk närvaro äger rum. Sexarbetare kan arbeta utomhus eller inomhus. De kan arbeta med striptease och privat posering, eller med porrfilm och foton. De kan självklart också sälja tjänster via webcam och telefon. Men även andra som inte är inkluderande i ovan nämnda ekonomiska aktiviteter kan anses utföra sexarbete. Om den sexuella aspekten av arbetet påverkar en persons identitet och självuppfattning kan det också vara sexarbete, exempelvis om man arbetar som butiksbiträde i en sexbutik.
Deras definition innefattar alla som berörs på något sätt av sexarbete .. Till skillnad från PRIS...

PRIS

Citat:
Får alla grupper i sexbranschen vara med i PRIS?
Nej, nätverket är endast till för personer som verkar/verkat som prostituerade, porrmodeller, strippor, telefonsexarbetare, erotikmassörer, pro-dominor och liknande. Däremot vänder vi oss inte till dem som profiterar på andras så kallade "sexarbete". Detta utesluter grupper som hallickar, bordellmammor, sexklubbsägare, porrbutiksbiträden och porrfilmsregissörer.
http://www.xn--ntverketpris-gcb.se/fragor.html

Citat:

Jag stöttar sociala reformer som gör att kvinnor slipper tvingas ut i sexarbete.

Edit:
De flesta organisationer lobbar för att sexsäljarna skall avkriminaliseras .. att kriminalisera köparna har de inte kommit till än - eftersom kvinnor har så låg status att de inte ens kommit på tanken att kriminalisera torskarna istället för att straffa kvinnorna. I Sverige har vi den tanken - vi straffar torskarna.
Senast redigerad av micro113 2015-10-12 kl. 21:43.
Citera
2015-10-13, 00:06
Medlem
Citat:
Såvitt jag minns har du tidigare sagt att du har städad sex med din fru och lever ut med horor .. men jag kan ju ha förväxlat dig ..

Har du aldrig besökt horor?

Försök inte. Du hittar på vad som helst om vem som helst hela tiden och det har inte det minsta med tråden att göra.
Citera
2015-10-13, 02:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Försök inte. Du hittar på vad som helst om vem som helst hela tiden och det har inte det minsta med tråden att göra.
Nej, det gör jag inte -- däremot är mitt minne vanligen gott när det gäller vissa detaljer som människor häver ur sig..

Vill du hävda att du inte köpt sex?

Eller kan det vara så att jag faktiskt minns vad du tidigare sagt?
Citera
2015-10-13, 09:09
Medlem
Citat:
PRIS accepterar enbart sexarbetare .. Rose Allians för hallickarnas talan...

Läs och försök förstå vad som står ..

Deras definition innefattar alla som berörs på något sätt av sexarbete .. Till skillnad från PRIS...

PRIS

http://www.xn--ntverketpris-gcb.se/fragor.html

Jag stöttar sociala reformer som gör att kvinnor slipper tvingas ut i sexarbete.

Edit:
De flesta organisationer lobbar för att sexsäljarna skall avkriminaliseras .. att kriminalisera köparna har de inte kommit till än - eftersom kvinnor har så låg status att de inte ens kommit på tanken att kriminalisera torskarna istället för att straffa kvinnorna. I Sverige har vi den tanken - vi straffar torskarna.

Jag läser och kommer fram till att det är en lobby verksamhet för att motivera befintlig lag.
Och självklart behöver ni det då alla i omvärlden börjar lämnar er.

En överväldigande majoritet i världen sågar er, men likväl hoppar ni desperat runt som små barn som inte får som de vill och hävdar att ni har rätt.
Med tiden kommer verkligheten ifatt er.....ni verkar vara lite tröga så det tar nog längre tid än normalt men det kommer..
Citera
2015-10-13, 12:52
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Är ju bara till att länka, ditt jävla troll! och klarar du inte av det borde du be om ursäkt, men det klarar du inte av förstås.
Sunkigare än micro kan man inte bli.

Vi tar det igen:

Citat:
Såvitt jag minns har du tidigare sagt att du har städad sex med din fru och lever ut med horor .. men jag kan ju ha förväxlat dig ..

Har du aldrig besökt horor?

Eftersom jag tydligen förväxlat dig med någon annan så ber jag givetvis om ursäkt. Har du inte köpt sex så skall du givetvis inte vare sig kallas eller betraktas som en torsk oförtjänt.

En snabb slagning i din historik visar väl snarare att du ser ner på säljare och köpare - och i det inte skiljer dig alls från det du anklagar "feminister" för.
Det visar ju också att stigmat för prostituerade inte alls försvinner av att sexköp legaliseras -- utan även i länder där det är tillåtet så ser man ner på prostituerade (och köpare).
Citera
2015-10-13, 13:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag läser och kommer fram till att det är en lobby verksamhet för att motivera befintlig lag.
Och självklart behöver ni det då alla i omvärlden börjar lämnar er.

En överväldigande majoritet i världen sågar er, men likväl hoppar ni desperat runt som små barn som inte får som de vill och hävdar att ni har rätt.
Med tiden kommer verkligheten ifatt er.....ni verkar vara lite tröga så det tar nog längre tid än normalt men det kommer..

Nej, PRIS är en förening som utgår från medlemmarnas erfarenheter och åsikter - och deras främsta funktion är inte lobbyverksamhet för lagen...

Citat:
Nätverket har tre övergripande syften:
Det första syftet är att stödja. Vi vill utgöra en stödgrupp för varandra och dem vill komma i kontakt med oss med liknande erfarenheter.

Det andra syftet är att upplysa. Vi vill, utifrån våra kunskaper och erfarenheter, upplysa om sexindustrin och dess negativa effekter samt fungera som en resurs för dem som söker information inom detta område.

Det tredje syftet är att förändra. Vi vill bland annat verka för att samhället ska förbättra hjälpen till dem som önskar ta sig ur prostitutionen och komma tillbaka till ett liv utanför den. (Mer om detta finner du bland våra målsättningar).
Vi har olika infallsvinklar och åsikter i vissa frågor. Vad som förenar oss är att vi inser att sexhandeln är en bred samhällsfråga. Den angår med andra ord inte enbart oss i branschen utan påverkar även könsrelationerna i övriga samhället. Härav följer att vi inte förespråkar någon legalisering av sexköp och koppleri, och naturligtvis inte heller någon kriminalisering av sexförsäljning.
http://www.xn--ntverketpris-gcb.se/index.html

Rose Allians startades däremot som en lobbyverksamhet med syfta att försöka få bort sexköpslagen.

Citat:
Rose Alliance grundare Pye Jakobsson menar att Anna Bergs kritik mot bristen på stöd är missriktad.
– Vi har aldrig sagt att vi bedriver stöd på det sättet. Det är kommunen som har pengar och kan driva stödprojekt.
[...]

Rose Alliance startade 2001 som en reaktion på sexköpslagen. Då var tanken att bli en stark lobbyorganisation, berättar Pye Jakobsson.
http://www.dagensarena.se/innehall/intern-kritik-mot-organisation-som-ska-hjalpa-sexsaljande-kvinnor/
Citera
2015-10-13, 14:13
Medlem
Citat:
Nej, PRIS är en förening som utgår från medlemmarnas erfarenheter och åsikter - och deras främsta funktion är inte lobbyverksamhet för lagen...

http://www.xn--ntverketpris-gcb.se/index.html

Rose Allians startades däremot som en lobbyverksamhet med syfta att försöka få bort sexköpslagen.

http://www.dagensarena.se/innehall/intern-kritik-mot-organisation-som-ska-hjalpa-sexsaljande-kvinnor/

Citat från PRIS hemsida

Högre maxstraff för sexköp

Avskaffande av lagar som kriminaliserar prostituerade

Export av sexköpslagen

nej du har rätt, inte ser det ut för en utomståendes ögon att detta kan vara en lobby verksamhet för sex köplagen.
Och nu har dessutom du sagt att det inte är så...och då måste det vara så.
Citera
2015-10-13, 14:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Citat från PRIS hemsida

Högre maxstraff för sexköp

Avskaffande av lagar som kriminaliserar prostituerade

Export av sexköpslagen

nej du har rätt, inte ser det ut för en utomståendes ögon att detta kan vara en lobby verksamhet för sex köplagen.
Och nu har dessutom du sagt att det inte är så...och då måste det vara så.
Att vara en grupp som för medlemmars talan innebär att medlemmarna är med och påverkar besluten -- inte att föreningen inte tar ställning i olika frågor som medlemmarna vill driva.

Att däremot starta som en ren lobbygrupp innebär att det är syftet som styr gruppen - och att de som blir medlemmar förväntas ställa sig bakom det syftet.

Förstår du verkligen inte skillnaden?
Citera
2015-10-13, 15:03
Medlem
Citat:
Vi tar det igen:

Eftersom jag tydligen förväxlat dig med någon annan så ber jag givetvis om ursäkt. Har du inte köpt sex så skall du givetvis inte vare sig kallas eller betraktas som en torsk oförtjänt.

En snabb slagning i din historik visar väl snarare att du ser ner på säljare och köpare - och i det inte skiljer dig alls från det du anklagar "feminister" för.
Det visar ju också att stigmat för prostituerade inte alls försvinner av att sexköp legaliseras -- utan även i länder där det är tillåtet så ser man ner på prostituerade (och köpare).

Enligt mig bör man få tycka och tänka vad man vill om andra människor, men man har ingen rätt att bestämma över huvudet på dem. Frihet är allt annat än feminism och vill man veta vad någon tycker frågar man personen själv istället för att fråga en feminist-organisation om den rätta åsikten.
Senast redigerad av ManManne 2015-10-13 kl. 15:05.
Citera
2015-10-13, 15:05
Medlem
Citat:
Att vara en grupp som för medlemmars talan innebär att medlemmarna är med och påverkar besluten -- inte att föreningen inte tar ställning i olika frågor som medlemmarna vill driva.

Att däremot starta som en ren lobbygrupp innebär att det är syftet som styr gruppen - och att de som blir medlemmar förväntas ställa sig bakom det syftet.

Förstår du verkligen inte skillnaden?
Så om 10 nya medlemmar anmäler sig till gruppen av 5 som är medlemmar och tycker att en legalisering av sexköplagen i samma anda som AI vill är vad gruppen skall jobba för så kommer PRIS ändra inställning??…….. inte ens du tror på det själv, så sluta hyckla.
Pris är en lobbygrupp likt kejsarens nya kläder för alla med ögon att se med.
Rose har (som jag förstått det) redan från början haft det som målsättning.
Så vad vi har är grupperingar av sexarbetare med olika åsikter, den ena med aktiva den andra med i alla fall vad de påstår sig vara, fd aktiva (finns en länk som visar på annat)… liknar samhället i övrigt tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in