2015-10-12, 18:10
Medlem
derivats avatar
Ojdå.

Minns detta svar jag fick innan i denna tråd, borde gett de flesta kalla kårar:
Citat:
Ursprungligen postat av TrustBuddy
Hej derivat.

Tack för ditt inlägg. Vi har valt att inte redovisa lån med betalningssvårigheter på din sida då det är information som är oväsentlig för långivaren. Med oväsentlig menar jag inte att detta inte är en viktig siffra, men det är en siffra som inte skapar något mervärde för dig som långivare.

Den informationen som är viktig för dig som långivare är att du ska förvänta dig att få 12% ränta per år på ditt konto. Detta är ett resultat av att TrustBuddy sköter arbetet med lånen som har betalningssvårigheter.

Den andra siffran som är intressant för dig är att du som långivare kan förvänta dig 3-4 % förluster. Detta är ett resultat av de lån med betalningssvårigheter som inte går att göra nått åt för tillfället.

Därför redovisar vi inte denna siffra utan ger dig istället riktlinjer för resultatet av ditt sparande. Detta är mer givande information för dig som långivare.

Mvh TrustBuddy
Citera
2015-10-12, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Wiking
länge sedan jag skrev i denna tråden eftersom jag enligt en del av er andra var dum och trög och idiot med mera när jag för ett bra tag sedan klagade och gnällde till/på trustbuddy och höll på att skicka in anmälningar till finansinspektionen med mera....vad tycker ni nu då??? trustbuddy fortfarande bra och bara jag som missförstått allt???

tycker verkligen synd om er som har pengar kvar hos trustbuddy som ni ej fått/får ut (jag fick ut allt mitt. insatt plus ränta).

Säker på att du postar detta på rätt forum? Jag blev så förvånad över ditt inlägg att jag var tvungen att lite snabbt kolla historiken bakåt... Ser att du och Kloxie haft lite diskussioner men det är väl ingen som tagit honom på allvar.... I övrigt har väl 99% av alla som skrivit här åtminstånde senaste 18 månaderna varit i skalan negativa till extremt negativa....
Citera
2015-10-12, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repus
Säker på att du postar detta på rätt forum? Jag blev så förvånad över ditt inlägg att jag var tvungen att lite snabbt kolla historiken bakåt... Ser att du och Kloxie haft lite diskussioner men det är väl ingen som tagit honom på allvar.... I övrigt har väl 99% av alla som skrivit här åtminstånde senaste 18 månaderna varit i skalan negativa till extremt negativa....

ja jag är säker, dock missade jag att skriva att det mesta av det jag fick kom via pm...
Citera
2015-10-12, 20:05
Medlem
Citat:
ja jag är säker, dock missade jag att skriva att det mesta av det jag fick kom via pm...
ok ja det förklarar ju saken... min tanke var att du kanske skrev på placera också
Citera
2015-10-12, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repus
ok ja det förklarar ju saken... min tanke var att du kanske skrev på placera också

nu vart jag nyfiken, vad är placera???
Citera
2015-10-12, 20:52
Medlem
Citat:
nu vart jag nyfiken, vad är placera???
https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/541732/trustbuddy
Citera
2015-10-12, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kritiken123
https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/541732/trustbuddy

eller direkt till deras forum...
https://www.avanza.se/placera/forum/forum/trustbuddy.html
Citera
2015-10-12, 21:28
Medlem
Det har sett mörkt ut i över ett år och nu small det. Någon som vet om man får dra av förlusten på deklarationen?
Citera
2015-10-12, 21:38
Medlem
Trustbuddy lovade tidigare att den som satte in pengar alltid kunde ta ut 90%. Repus vill jag minnas lyckades med den bedriften, jag försökte aldrig. Det såg ju bra ut länge och så sent som i förra veckan t.o.m.

Men, möjligheten att kunna ta ut 90%, även om pengarna var utlånade, togs väl bort för ett antal månader sedan?

Jag har inte satt in på långa vägar så mycket som dalmasen som stämt TB eller Repus. De flesta gånger jag gjort mindre uttag har jag stoppat utlåning några dagar innan de flesta får lön och sedan har jag tagit ut det som gått strax efter löning. Därefter har jag startat upp utlåning igen. Undantaget Danmark där jag betraktar hela min insättning som förlorad.

I webcasten talades det om Ponzi och att gamla lån flyttades till nya insättare.

Det finns ett annat företag, Savelend, där jag inte satt in pengar. De lovar också att man alltid kan ta ut 90% av insättningar. Men, upplägget måste ju vara likartat där. Att gamla lån flyttas till nya insättningar? Hur kan de annars lova uttag av 90% av saldot?

Det här kanske var fel tråd jag skrev i? Lagstiftning m.m. verkar inte ha hängt med p2p och liknande för övrigt. Korrupt land man lever i. Får väl fundera på en annan tråd om sakernas tillstånd någonannastans.
Citera
2015-10-12, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarumbar
Det har sett mörkt ut i över ett år och nu small det. Någon som vet om man får dra av förlusten på deklarationen?

Det borde du kunna göra när allt är klart... gissar på att det kommer att dröja länge innan de har rätt ut hela härvan....
Citera
2015-10-12, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 19pints
Trustbuddy lovade tidigare att den som satte in pengar alltid kunde ta ut 90%. Repus vill jag minnas lyckades med den bedriften, jag försökte aldrig. Det såg ju bra ut länge och så sent som i förra veckan t.o.m.

Men, möjligheten att kunna ta ut 90%, även om pengarna var utlånade, togs väl bort för ett antal månader sedan?

Jag har inte satt in på långa vägar så mycket som dalmasen som stämt TB eller Repus. De flesta gånger jag gjort mindre uttag har jag stoppat utlåning några dagar innan de flesta får lön och sedan har jag tagit ut det som gått strax efter löning. Därefter har jag startat upp utlåning igen. Undantaget Danmark där jag betraktar hela min insättning som förlorad.

I webcasten talades det om Ponzi och att gamla lån flyttades till nya insättare.

Det finns ett annat företag, Savelend, där jag inte satt in pengar. De lovar också att man alltid kan ta ut 90% av insättningar. Men, upplägget måste ju vara likartat där. Att gamla lån flyttas till nya insättningar? Hur kan de annars lova uttag av 90% av saldot?

Det här kanske var fel tråd jag skrev i? Lagstiftning m.m. verkar inte ha hängt med p2p och liknande för övrigt. Korrupt land man lever i. Får väl fundera på en annan tråd om sakernas tillstånd någonannastans.

Jag har definitivt fått gamla lån när jag satt in pengar... när alla lån som går ut är på 90 kronor kan du vara helt säker på att det är gamla värdelösa lån du får ta över...

Vad som hände med mina lån när jag gjorde mitt utag vet jag inte men jag kan ju gissa att någon stackare sitter med dem...

Men hur skulle annars modellen fungera?

Trustbuddy får ju inte äga lånen.... Klimentmedelskontot är ju sparares pengar som vanligtvis vill ut samtidigt som sparare vill ha ut sina pengar...
Självklart har lån bytt ägare på plattformen detta är också kommunicerat från Trustbuddy...

Klippt från avtalet 2012-2014
medan utbetalning av resterande 90 procent alltså kan begäras när som helst.
Om utbetalning av utlånade medel önskas, frånskriver sig Långivaren rätten till intjänad ränta på det aktuella utlånade beloppet.
TrustBuddy förbehåller sig rätten att, till Långivaren, ej utbetala sådant belopp som är utlånat och därmed bundet i ett Låneavtal med en Låntagare.

Hur skulle den första delen gå till om lån inte överförs? Trustbuddy hade iofs rätten att säga nej men de gjorde de inte....
Senast redigerad av Repus 2015-10-12 kl. 22:27.
Citera
2015-10-12, 22:34
Medlem
Vill bara passa på att tacka repus! Årets flashbackare (åtminstone på ekonomi forat )!!!
Jag har torskat några tusen som aktieägare men räddat de siste tack vare repus och hans sakliga och korrekta inlägg!
Repus var även inne på placera men blev kraftigt motargumenterad av "sekten" väldigt intressant att se på i efterhand....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in