Citat:
Ursprungligen postat av
P.Carrera
Problemet med dig är att du inte lever i verkligheten. Det är lätt att få rätt då. I ena stunden tar du exempel med 4% ränta, i nästa inlägg är det 8% och i ett tredje är det 15%.. osv. Ränteavdragen ska vi minsann inte räkna med, och alla vet ju att vi har massor med undersköterskor med 15k i nettlön som bor ensamma med två barn i en lägenhet på Östermalm. Eller hur var det nu?
I verkligheten har vi nämligen räntor på under 2%, vi ser inga tecken på kraftigt stigande räntor de närmast kommande åren och ränteavdraget lär inte försvinna över en natt. Några undersköterskor med 15k i lön vimlar det inte heller av på Östermalm. Svensken har mer sparpengar i rena pengar än på länge. Andelen av disponibel inkomst vi lägger på boende är lägre än under 90-talet. Däremot håller jag med om att det i många fall är överjävligt dyrt. Men den känslan får jag över när jag ska köpa en Piggelin.
Jo jag lever mitt i verkligheten, med jobb, villa och familj.
SEB började tidigare höja räntorna FASTÄN Riksbanken sänkt.. det är verkligheten oavsett vad du vill den skall vara.
Samtidigt så skall du nog ta en valium nu.. varför svamlar du om undersköterskor på Östermalm? Har jag nämnt undersköterskor, har jag nämnt Östermalm?
För var dag som börsen sjunkit så har svenskens "sparpengar" sjunkit, även detta är fakta.