2015-10-11, 17:50
Medlem
Lolitasyndromes avatar
En av anledningar till slöja/dräkt är väl att avsexualisera kvinnan. Vad ska ett barn bli avsexualiserad för? Det är bara sjukt och slöjan visar på hur flickor i dagens samhälle fortsätter att bli sexualiserade av sjuka pedofiler.

//Lolitasyndrome
Citera
2015-10-11, 17:55
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trohet
Ogifta/blivande kvinnor behöver väl inte bära slöja eller hur är det? Och det är inte lagligt för underåriga att gifta sig så då går det utöver de andra argumenten, även ihop med svensk lagstiftning.

Alla som nått puberteten blivit könsmogna måste enligt koranen bära slöja.
Citera
2015-10-11, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmy.A
Även om jag förstår hur du menar så har muslimerna aldrig tagit seden dit dom kommit och har aldrig kunnat acceptera att inte resten av världen är på deras oerhört låga nivå, både intelligensmässigt och inom annat

Just detta kanske är en signalpolitik åt detta hållet.
Vill invandrare assimilera sig är slöjan det första som borde åka. Slöjan är i det närmaste att se som en religiös uniform. Att insistera på att döttrarna ska ha slöja tyder på att familjen inte vill assimileras.
Citera
2015-10-11, 17:57
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av garozzo
Om det handlar om religiösa symboler i skolan, så måste man förbjuda alla symboler
tex en halskedja med kors eller kippa hos judiska elever.

Om det bara skall riktas mot muslimer strider det förmodligen mot regeringsformen.
Det finns dessutom en hel del kristna som bär slöja.

Och om tex en nunna skulle jobba på en skola, vilket förekommer på en del ställen,
skulle hon då tvingas att ta av sig sitt dok?
Ytterligare ett helt verklighetsfrämmande förslag från sd.

Är du seriös, nunnor med slöja och huckle på svenska skolor? HAHAHA. De svenska kristna som bär slöja i dag kan väl räknas på ena handen? (Googlade snabbt, finns 200st i Sverige. Som bor i kloster...)

Verklighetsfrämmande? Det handlar om ett enormt förtryck som kommer till Sverige som de allra flesta ser och hör på daglig basis. För c:a 20 år sedan blev jag kompis med en muslimsk tjej. När hon fyllde 15 sålde föräldrarna henne tillbaka till Marocko, såg henne aldrig igen. Lillasysterns vän har blivit slagen så mycket (och kommit till mig och min familj för stöd) av sina föräldrar för att hon inte ville ha slöja på sig. Ledde anmälningarna någon vart? Nej, pga att muslimer får man inte röra. Det är helt åt helvete.

Dags att sluta gulla med extremister och islamister, bort med dom nu omedelbums.
Citera
2015-10-11, 17:57
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Du förstår inte vad det handlar om?
Motionen handlar om att islam är piss och ingen ska behöva följa den i svenska skolor.

Islam är piss och det är bevisat. Finns inga fördelar med islam - endast nackdelar. Deras anhängare är ju bara förnamnet.....

Fast vad folk väljer att tro på är ju varken upp till mig eller dig.

Du har rätt att inte tro på islam och tycka det är en dålig religion men en annan person har också rätt att tro på den religionen och följa den religionen precis som andra religioner.

De som tror på islam tycker förmodligen att det finns fördelar.
Citera
2015-10-11, 17:58
Medlem
JustZlatans avatar
Det är bra! Slöjan kryper allt ner i åldrarna, det finns dagisbarn som går runt med slöja idag och det är sjukt! Slöjan är en symbol för förtryck.
Citera
2015-10-11, 17:58
Medlem
Alltså, varför fortsätter vänstermuppar och muslimer hävda att slöja är en religiös symbol? För bara 30-40 år sedan tvingades knappt några muslimska kvinnor i arabvärlden till att bära slöja. Det är ett kulturellt påfund som har blivit till av en hårdare "bokstavstolkning" av koranen.

Så nej, rätt till slöja vad gäller religionsfrihet och speciellt när det gäller barn går inte före dilemmat med kvinnoförtryck som det egentligen handlar om.
Senast redigerad av Sisoedaersoet 2015-10-11 kl. 18:03.
Citera
2015-10-11, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
2. Sannolikt för att gymnasium och universitet är frivilliga skolformer. Risken finns då att vissa musslor avstår från utbildning.
Det är i a f min gissning.
Då förstör de inte för svenskarna som vill lära sig något iallafall.

Det är knappast så att musslor kommer/vill jobba iallafall.
Citera
2015-10-11, 18:01
Medlem
Av med slöjan eller åk hem är väl budskapet. Love it!
Citera
2015-10-11, 18:01
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
PÅ ett sätt håller jag med dig, Sverige är ett modernt samhälle. Som är i grunden kristet men blivit mer och mer ateistiskt eller sekulärt. Tycker inte religion hör hemma i ett modernt samhälle. Men tänker mer hur detta skulle kunna genomföras.

I vanlig lag-ordning. Jag kan inte heller gå in i en bank med min MC-hjälm på.

Citat:
Vad skulle nästa steg vara?

Att profilera sekulär lagstiftnings företräde.
Citera
2015-10-11, 18:05
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergwall94
Fast vad folk väljer att tro på är ju varken upp till mig eller dig.

Du har rätt att inte tro på islam och tycka det är en dålig religion men en annan person har också rätt att tro på den religionen och följa den religionen precis som andra religioner.

De som tror på islam tycker förmodligen att det finns fördelar.

Det går att avskaffa religion igenom att göra den oviktig och skapa förutsättningar att det är ostatus att vara muslim.

Islam är för troll. IQ befriat folk tror på islam.
Citera
2015-10-11, 18:08
Medlem
Louise.potatisgriss avatar
Helt rätt. Sverige är ett kristet land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in