Citat:
Ursprungligen postat av
garozzo
Om det handlar om religiösa symboler i skolan, så måste man förbjuda alla symboler
tex en halskedja med kors eller kippa hos judiska elever.
Om det bara skall riktas mot muslimer strider det förmodligen mot regeringsformen.
Det finns dessutom en hel del kristna som bär slöja.
Och om tex en nunna skulle jobba på en skola, vilket förekommer på en del ställen,
skulle hon då tvingas att ta av sig sitt dok?
Ytterligare ett helt verklighetsfrämmande förslag från sd.
Är du seriös, nunnor med slöja och huckle på svenska skolor? HAHAHA. De svenska kristna som bär slöja i dag kan väl räknas på ena handen? (Googlade snabbt, finns 200st i Sverige. Som bor i kloster...)
Verklighetsfrämmande? Det handlar om ett enormt förtryck som kommer till Sverige som de allra flesta ser och hör på daglig basis. För c:a 20 år sedan blev jag kompis med en muslimsk tjej. När hon fyllde 15 sålde föräldrarna henne tillbaka till Marocko, såg henne aldrig igen. Lillasysterns vän har blivit slagen så mycket (och kommit till mig och min familj för stöd) av sina föräldrar för att hon inte ville ha slöja på sig. Ledde anmälningarna någon vart? Nej, pga att muslimer får man inte röra. Det är helt åt helvete.
Dags att sluta gulla med extremister och islamister, bort med dom nu omedelbums.