2015-10-11, 13:22
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Mycket text.. men du glömde svara på om du tror priserna stiger eller sjunker om det vore 15% ränta?

Eller 1000%, vad skulle hända då?
2015-10-11, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intemittnamn
Det står varje säljare fritt att sälja till fast pris men eftersom folk inte gör det kan man nog dra slutsatsen att säljarna inte önskar fasta priser.
Nu ja, men inte om det regleras bort. Alltså, mitt inlägg handlade om mäklarna, att man ska förbjuda arrangerade budgivningar.
2015-10-11, 13:23
Medlem
Citat:
Då räknar jag fel, hur räknade du ut 232000?
och ja, 75 kronor i månaden ser jag som en skitsumma.

10% av en nettolön på 15k med 5% avkastning blir 232k om man återinvesterar utdelningarna, detta innebär en avkastnig på 52k.
2015-10-11, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Eller 1000%, vad skulle hända då?

Ingenting enligt er, för priserna kan aldrig gå ner i Sverige
2015-10-11, 13:24
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ingenting enligt er, för priserna kan aldrig gå ner i Sverige

Citera mig där jag säger det eller medge att du är en lögnare.
2015-10-11, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.Carrera
Men ok, ditt hus ligger sannolikt inte särskilt centralt.

Har tio minuters gångväg till tåg som går var timme utan byte, alltså direkt till Kastrup på under 2 timmar. För mig som reser en hel del är detta väldigt centralt.

Bor 12-15 tusen där jag bor, allt finns här, så vad är det inte centralt till menar du?
2015-10-11, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Citera mig där jag säger det eller medge att du är en lögnare.

Gjorde en snabbkoll och har redan citerat dig ett tiotal gånger där du just skriver det.
Medge att du är en lögnare
2015-10-11, 13:32
Medlem
Citat:
10% av en nettolön på 15k med 5% avkastning blir 232k om man återinvesterar utdelningarna, detta innebär en avkastnig på 52k.
Fast diskussionen började med att du rådde folk att investera 10 % och tillföra avkastningen till lönen för att få en bättre inkomst. Man kan inte både leva på avkastningen och återinvestera den. Suck.
2015-10-11, 13:43
Medlem
Citat:
Hur vet du att de har bättre eller likvärdiga förhållanden?

Då denna tråden traffikeras av rätt mycket folk är det rätt rimligt att det finns folk med riktigt bra ekonomi här inne. Speciellt eftersom många verkar vara lite äldre och således haft möjlighet att ansamla rätt mycket.

Ena sekunden säger du att du är nöjd med din ekonomi och det är allt som betyder något. Nästa sekund blir du upprörd över nämnandet att andra i tråden kan ha likvärdig eller bättre ekonomi än du själv. Det verkar vara väldigt viktigt för dig att få känna dig bäst?

Själv är jag helt nöjd med min situation, jag blir inte upprörd över tanken på att andra skulle ha det bättre eller vara mer ekonomiska. Gissningsvis sitter det många i tråden som har mycket bättre eknomiska förhållanden än vad jag har, det är bara rimligt.
2015-10-11, 13:44
Medlem
Citat:
Fast diskussionen började med att du rådde folk att investera 10 % och tillföra avkastningen till lönen för att få en bättre inkomst. Man kan inte både leva på avkastningen och återinvestera den. Suck.

Nja så kan man göra om man behöver pengarna men om man inte behövde 1500:- ene månaden och kunde investera de varför skulle man då behöva 1575:- nästa månad?

Jo du får bättre och bättre inkomst månad efter månad om du investerar 10% av din nettolön och du får lägre och lägre utgifter om du amorterar 20% i månaden av din nettolön, hoppas du förstår detta.
2015-10-11, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akt
Då denna tråden traffikeras av rätt mycket folk är det rätt rimligt att det finns folk med riktigt bra ekonomi här inne. Speciellt eftersom många verkar vara lite äldre och således haft möjlighet att ansamla rätt mycket.

Ena sekunden säger du att du är nöjd med din ekonomi och det är allt som betyder något. Nästa sekund blir du upprörd över nämnandet att andra i tråden kan ha likvärdig eller bättre ekonomi än du själv. Det verkar vara väldigt viktigt för dig att få känna dig bäst?

Själv är jag helt nöjd med min situation, jag blir inte upprörd över tanken på att andra skulle ha det bättre eller vara mer ekonomiska. Gissningsvis sitter det många i tråden som har mycket bättre eknomiska förhållanden än vad jag har, det är bara rimligt.

Upprörd?
Jag blir inte upprörd, tyckte bara det var märkligt att du visste vilka som har bättre och sämre ekonomi än mig när du inte vet speciellt mycket vad vi har för tillgångar, inkomster, skulder osv..

Jo och gissa kan man göra om man vill men vad får man ut av det?
2015-10-11, 14:13
Medlem
Citat:
Upprörd?
Jag blir inte upprörd, tyckte bara det var märkligt att du visste vilka som har bättre och sämre ekonomi än mig när du inte vet speciellt mycket vad vi har för tillgångar, inkomster, skulder osv..

Jag skrev inte att jag visste vilka som har bättre eller sämre, jag skrev att det finns folk med likvärdig eller bättre. Att det finns folk med sämre är ju självklart det med. Du kan ju inte på allvar tro att du skulle ha den bästa ekonomin i tråden där ingen ens kan tangera den? Jag vet att du beter dig som om du trodde det men du kan ju inte på allvar vara så verklighetsfrånvänd att du faktiskt tror på det.

Citat:
Jo och gissa kan man göra om man vill men vad får man ut av det?

Märkligt uttalande från någon som gissar i varje inlägg och tillskriver att andra inte sparar pengar, är bolånetorskar, är lyxfällanfall osv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in