Citat:
Ursprungligen postat av
Aristides
T.ex. Avpixlat har enligt uppgift ca 2 miljoner visningar i veckan, så svaret på din fråga är: ganska många.
Ok, men det säger ju inte så mycket. Hur många är unika visningar? Är det hundra tusen pers som kollar tjugo gånger i veckan? Hade varit överlycklig om 2 miljoner svenskar läser avpixlat varje vecka men jag tvivlar på det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fnysington
Därför gäller det verkligen att utnyttja de stunder de har, där man inte alltför uppenbart kan ställa dem åt sidan, som i public service. Men där är tiden knapp och det gäller att utnyttja varje sekund, verkligen vara väl förberedd, samt skicka tillräckligt snabba och offensiva personligheter. Sker det? njaee
Ja där håller jag med, de få stunder de får utrymme borde de verkligen ta vara på. Alldeles för många öppna mål som missas, men ärligt talat så har de gott om tid på sig.
Så här ser jag det: Det har varit mycket internt skit på sistone som man varit tvungen att handskas med, SD är smarta och håller låg profil, det är så mycket som händer just nu så deras skit försvinner lite i bruset. Samtidigt så har den extremt viktiga KD-kongressen närmat sig, där det har varit av yttersta vikt att KD fäller DÖ. SD gör helt rätt och sitter still i båten och gör inte massa utspel som skulle kunna äventyra utkomsten. Lägg till det faktum att samhället håller på att självdestruera under den mest inkompetenta och handlingsförlamade regering i modern svensk tid. Nu kommer DÖ-dansen att spelas ut ett tag framöver, och om man fortsätter att släppa igenom deras budget som vanligt kommer folkets frustration att öka för varje gång det sker. Förhoppningen är att nyval utlyses, men det är då som kanonerna verkligen måste fram.
Under tiden fortsätter samhällskollapsen, och SD vet självklart att den verkliga chocken ligger om 6 månader, kanske mycket mindre än så. SD kan inte påverka politiken just nu ändå, lika bra att låta katastrofen ha sin gång, och sen lägga krutet på när det verkligen är avgörande.