2015-10-10, 17:30
  #41317
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durga
"Här är du inne på något viktigt. Partiets oförmåga att göra sig sedda och hörda under denna kris är anmärkningsvärd"

Kanske inte alltid är så lätt, är det någon som sett att SD överhuvudtaget har tillfrågats om sina åsikter kring den spräckta DÖ !
Det är ändå Sveriges tredje största parti det är frågan om och som konstant ignoreras i allt, utom när dom måste försvara sig.

Ja tyvärr är en del av propagandakampanjen gentemot SD att man inte gärna frågar vad de tycker. Om media ens skulle nämna dem så är det ju oftast i någon framkrystad skandalartikel eller parallellt med någon artikel om Hitlers gömda skattkammare.

Titta bara på hetskampanjen kring invandringen senaste tiden. Man har varit väldigt bestämd med att inte låta SD vara med på något hörn. Ingen form av kritik har fått plats i vår kära DDR-media.
2015-10-10, 18:11
  #41318
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durga
"Här är du inne på något viktigt. Partiets oförmåga att göra sig sedda och hörda under denna kris är anmärkningsvärd"

Kanske inte alltid är så lätt, är det någon som sett att SD överhuvudtaget har tillfrågats om sina åsikter kring den spräckta DÖ !
Det är ändå Sveriges tredje största parti det är frågan om och som konstant ignoreras i allt, utom när dom måste försvara sig.
Lyssnade till ett extrainsatt entimmesprogram från Ekot igår med anledning av det spruckna DÖ. Den enda från SD som fick uttala sig var Paula Bieler. Hon fick säga något kort som var inspelat i förväg, men blev snabbt avbruten. Sedan var det som vanligt att de andra partiernas representanter fick uttala sig kors och tvärs. Det är inte så lätt för SD att göra sin röst hörd om media inte tillåter det. Det är likadant i Rapports 18-sändning nu. Åsikter om DÖ från Sveriges tredje (andra) största parti är det ingen där som efterfrågar. Fantastiskt att de kanske ligger på uppåt 25 procent i mätningar, trots att media ständigt motarbetar, ignorerar och mobbar dem.
2015-10-10, 19:06
  #41319
Medlem
Doktor Porks avatar
Alltså, landet har väl knappast gått under för att tillväxten för SD planar ut lite för Sverigedemokraterna efter en exempellös uppgång som slagit alla tidigare rekord. Vad gäller opinionseffekten av den nuvarande pågående systemkollapsen i hanteringen av asylsökande så kan det väl vara värt att komma ihåg att det förutspåddes ett stort flöde till SD efter att decemberöverrenskommelsen offentliggjordes. Det var väl om jag minns tongångarna rätt en lätt irriterad stämning här på forumet över hur väljarna kunde undgå att strömma över till SD en masse direkt efter att DÖ blev offentligt. Vad har hänt sedan dess, jo SD har gått upp lite drygt 10 procent nu under året i opinionsmätningarna.

Sanningen är väl den att SD har växt så pass fort att man nu för att växa måste börja komma in i väljargrupper som har påtagligt svårt att säga att de ska rösta Sverigedemokraterna, eller först nyligen påbörjat processen att ta steget över till det där partiet som endast onda dödsknarkarrasiter stödjer offentligt enligt mediabilden. Det är väl klart att den pågående kollapsen vi ser framför våra ögon kommer att spela in i kommande opinionsmätningar, men det kanske är så att många måste ta sig igenom de första faserna för att hoppa av de etablerade partierna innan de vågar säga eller tänka för sig själva att de ska rösta på Sverigedemokraterna. Chockterapin med totalinvandring och tältläger plus expropriering av gympasalar och andra kvarvarande lokaler kommer säkert att öppna större delen av det sovande folkets ögon framöver, inte minst nu när media blivit tvingade att rapportera om det. Har man bara följt MSM är det ju först nyligen som media ens antyder att det pågår något exceptionellt i landet som är utöver det vanliga, nedtystandet och de kritiska reportagen har helt lyst med sin frånvaro under de senaste veckorna.

En del processer går att snabba på genom att ösa in mer arbetskraft eller bränsle, t.ex. att gräva en grop eller såga ner en skog, andra gör det inte eftersom det inte går att snabba på förloppet i processen. Om det tar en kvinna 9 månader att ta sig igenom en graviditet kan man inte snabba upp det genom att se till att få fler kvinnor att bli gravida samtidigt. Då får man helt enkelt bara fler kvinnor som är gravida och föder barn efter 9 månader. Jag skulle tro att det är lite det vi bör förvänta oss nu vad gäller de senaste månadernas totala haveri inom migrationsområdet. Det accelererande vansinnet kan mycket väl ha skickat in rekordmängder på vägen mot radikalisering och missnöje med etablissemangets hantering av migrationen, men vi har kanske inte ens nått fram till ultraljudsundersökningen halvvägs in i graviditeten för att fortsätta liknelsen. Vi får helt enkelt vänta minst en månad till och se vad som händer.

Dessutom måste verkligen SD se till att få någon form av framgång hos kvinnorna för att kunna fortsätta växa upp till 35 procent. Det går inte att nå hur långt som helst genom att till så stor del luta sig på männen som nu börjar närma sig 35 procent i en del undersökningar. Det är bra länge sedan ett parti haft så pass höga andelar hos männen, vi snackar i så fall de absoluta toppnoteringarna för Nya Moderaterna eller socialdemokratins gamla nivåer. Att nå allt för mycket högre än detta är verkligen extraordinärt idag, inte minst eftersom SD i så fall måste göra det i ett trepartisystem med tre stora partier till skillnad från S och M som legat på de siffrorna när det bara funnits två stora partier inom politiken.
__________________
Senast redigerad av Doktor Pork 2015-10-10 kl. 19:08.
2015-10-10, 19:21
  #41320
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
Lyssnade till ett extrainsatt entimmesprogram från Ekot igår med anledning av det spruckna DÖ. Den enda från SD som fick uttala sig var Paula Bieler. Hon fick säga något kort som var inspelat i förväg, men blev snabbt avbruten. Sedan var det som vanligt att de andra partiernas representanter fick uttala sig kors och tvärs. Det är inte så lätt för SD att göra sin röst hörd om media inte tillåter det. Det är likadant i Rapports 18-sändning nu. Åsikter om DÖ från Sveriges tredje (andra) största parti är det ingen där som efterfrågar. Fantastiskt att de kanske ligger på uppåt 25 procent i mätningar, trots att media ständigt motarbetar, ignorerar och mobbar dem.

Att gammelmedia inte efterfrågar SD:S åsikter vad gäller SD:s huvudfråga är ju ingen nyhet. Detta förhållande kommer med all säkerhet dessutom att hålla i sig under överskådlig tid.

Det jag menar med oförmåga att synas och höras är att partiet inte förmått utnyttja nya medier på ett tillräckligt bra sätt. Alternativa medier har varit avgörande för partiets framgångar, men kärleken har tyvärr varit obesvarad. I sin iver att bli accepterade har SD tagit avstånd från de väl spridda alternativa kanalerna som t.ex. Avpixlat och Fria Tider.

Tänk om de hade vågat vara del av dessa alternativa medier. Tänk om man hade vågat bojkotta pissmedia och i stället sänt sina presskonferenser via Avpixlat eller Fria Tider? Jag tror att det hade lett till en situation där partiet hade hörts på ett helt annat sätt än idag.
2015-10-10, 19:36
  #41321
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Sd:s ledarskapsproblem slår igenom i opinionen.
Åkesson är närmast osynlig i det dagliga arbetet, där Karlsson och Jomshof har övertagit ansiktena utåt.
Det här med att Åkesson skulle komma tillbaka har inte infriats. Det finns en osäkerhet om vem som egentligen bestämmer i Sd.

Jag kan inte komma på någon människa som har drabbats av så många svårigheter som Jimmie Åkesson.

Först åratal av förlöjligande, förföljelse, fysiska attacker med livsfara. Jag såg Åkesson stå upp mot en aggressiv folkmassa i sitt tal på Sergels torg precis före valet 2010.

Sen kan man rada upp extrem stress-situation på stress-situation: Ohly på valnatten 2010, uttåget ur Storkyrkan efter biskop Eva Brunnes hattal, järnrören där man måste haft en förrädare i sin krets som läckte till Expressen, och Almqvists (en nära vän till Åkesson) försvinnande, Petzäll, den fulle ledamoten i rullstol, problem med ungdomsförbundet, medias fulattack om Åkessons spelande precis före partiledardebatten i valet 2014, mer problem med ungdomsförbundet.

Nu senast Margareta Larsson, Åkessons svärmor, som lämnar partiet och blir vilde, uppenbarligen efter en ekonomisk konflikt som hennes sambo har med partiet. Detta kan mycket väl ha skapat en konflikt om lojaliteter i Åkessons egen familj som kommer på toppen över allt övrigt elände.

Låt Åkesson ta en ny time out om han behöver och res en staty över honom på Riksplan framför riksdagshuset, med beröm för tåligt buret lidande.
2015-10-10, 19:50
  #41322
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Jag kan inte komma på någon människa som har drabbats av så många svårigheter som Jimmie Åkesson.

Först åratal av förlöjligande, förföljelse, fysiska attacker med livsfara. Jag såg Åkesson stå upp mot en aggressiv folkmassa i sitt tal på Sergels torg precis före valet 2010.

Sen kan man rada upp extrem stress-situation på stress-situation: Ohly på valnatten 2010, uttåget ur Storkyrkan efter biskop Eva Brunnes hattal, järnrören där man måste haft en förrädare i sin krets som läckte till Expressen, och Almqvists (en nära vän till Åkesson) försvinnande, Petzäll, den fulle ledamoten i rullstol, problem med ungdomsförbundet, medias fulattack om Åkessons spelande precis före partiledardebatten i valet 2014, mer problem med ungdomsförbundet.

Nu senast Margareta Larsson, Åkessons svärmor, som lämnar partiet och blir vilde, uppenbarligen efter en ekonomisk konflikt som hennes sambo har med partiet. Detta kan mycket väl ha skapat en konflikt om lojaliteter i Åkessons egen familj som kommer på toppen över allt övrigt elände.

Låt Åkesson ta en ny time out om han behöver och res en staty över honom på Riksplan framför riksdagshuset, med beröm för tåligt buret lidande.
Är det kanske dom där 90 000 i månaden som håller honom kvar? Låt hon stå kvar som rådgivare och riksdagsledamot med bibehållen lön.
2015-10-10, 19:57
  #41323
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Att gammelmedia inte efterfrågar SD:S åsikter vad gäller SD:s huvudfråga är ju ingen nyhet. Detta förhållande kommer med all säkerhet dessutom att hålla i sig under överskådlig tid.

Det jag menar med oförmåga att synas och höras är att partiet inte förmått utnyttja nya medier på ett tillräckligt bra sätt. Alternativa medier har varit avgörande för partiets framgångar, men kärleken har tyvärr varit obesvarad. I sin iver att bli accepterade har SD tagit avstånd från de väl spridda alternativa kanalerna som t.ex. Avpixlat och Fria Tider.

Tänk om de hade vågat vara del av dessa alternativa medier. Tänk om man hade vågat bojkotta pissmedia och i stället sänt sina presskonferenser via Avpixlat eller Fria Tider? Jag tror att det hade lett till en situation där partiet hade hörts på ett helt annat sätt än idag.
Bra kommentar. Men SD vill ju så hemskt gärna komma in i värmen och bli respekterade som ett mainstreamparti. Svårt att säga om man vunnit eller förlorat röster på denna strategi. Just nu går det ju bra för dem, och så länge de gå bra ändrar man ingenting, men när den oundvikliga svackan kommer så uppstår ett helt annan lyhördhet och även slagläge för kritikerna.. Får hoppas att svackan dröjer.
2015-10-10, 21:17
  #41324
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Pork
Alltså, landet har väl knappast gått under för att tillväxten för SD planar ut lite för Sverigedemokraterna efter en exempellös uppgång som slagit alla tidigare rekord. Vad gäller opinionseffekten av den nuvarande pågående systemkollapsen i hanteringen av asylsökande så kan det väl vara värt att komma ihåg att det förutspåddes ett stort flöde till SD efter att decemberöverrenskommelsen offentliggjordes. Det var väl om jag minns tongångarna rätt en lätt irriterad stämning här på forumet över hur väljarna kunde undgå att strömma över till SD en masse direkt efter att DÖ blev offentligt. Vad har hänt sedan dess, jo SD har gått upp lite drygt 10 procent nu under året i opinionsmätningarna.

Sanningen är väl den att SD har växt så pass fort att man nu för att växa måste börja komma in i väljargrupper som har påtagligt svårt att säga att de ska rösta Sverigedemokraterna, eller först nyligen påbörjat processen att ta steget över till det där partiet som endast onda dödsknarkarrasiter stödjer offentligt enligt mediabilden. Det är väl klart att den pågående kollapsen vi ser framför våra ögon kommer att spela in i kommande opinionsmätningar, men det kanske är så att många måste ta sig igenom de första faserna för att hoppa av de etablerade partierna innan de vågar säga eller tänka för sig själva att de ska rösta på Sverigedemokraterna. Chockterapin med totalinvandring och tältläger plus expropriering av gympasalar och andra kvarvarande lokaler kommer säkert att öppna större delen av det sovande folkets ögon framöver, inte minst nu när media blivit tvingade att rapportera om det. Har man bara följt MSM är det ju först nyligen som media ens antyder att det pågår något exceptionellt i landet som är utöver det vanliga, nedtystandet och de kritiska reportagen har helt lyst med sin frånvaro under de senaste veckorna.

En del processer går att snabba på genom att ösa in mer arbetskraft eller bränsle, t.ex. att gräva en grop eller såga ner en skog, andra gör det inte eftersom det inte går att snabba på förloppet i processen. Om det tar en kvinna 9 månader att ta sig igenom en graviditet kan man inte snabba upp det genom att se till att få fler kvinnor att bli gravida samtidigt. Då får man helt enkelt bara fler kvinnor som är gravida och föder barn efter 9 månader. Jag skulle tro att det är lite det vi bör förvänta oss nu vad gäller de senaste månadernas totala haveri inom migrationsområdet. Det accelererande vansinnet kan mycket väl ha skickat in rekordmängder på vägen mot radikalisering och missnöje med etablissemangets hantering av migrationen, men vi har kanske inte ens nått fram till ultraljudsundersökningen halvvägs in i graviditeten för att fortsätta liknelsen. Vi får helt enkelt vänta minst en månad till och se vad som händer.

Dessutom måste verkligen SD se till att få någon form av framgång hos kvinnorna för att kunna fortsätta växa upp till 35 procent. Det går inte att nå hur långt som helst genom att till så stor del luta sig på männen som nu börjar närma sig 35 procent i en del undersökningar. Det är bra länge sedan ett parti haft så pass höga andelar hos männen, vi snackar i så fall de absoluta toppnoteringarna för Nya Moderaterna eller socialdemokratins gamla nivåer. Att nå allt för mycket högre än detta är verkligen extraordinärt idag, inte minst eftersom SD i så fall måste göra det i ett trepartisystem med tre stora partier till skillnad från S och M som legat på de siffrorna när det bara funnits två stora partier inom politiken.

Det som egentligen är extraordinärt är samhällsklimatet som möjliggör för så många att leva i total ignorans av verkligheten. Ett genomgripande fel i många av spekulationerna här på fb är att man överskattar folkets analysförmåga och utgår ifrån att de är medvetna men handlingsförlamade. Men det anser jag är fel, de är inte medvetna och de bryr sig inte särskilt om politik.

Att ett parti ökar 10% är självklart att anse som en mycket bra framgång men det här är inte en ordinär situation vi står inför och i nästan inga andra länder hade folk varit så ignoranta inför extreminvandringen som folket i Sverige.

Det räcker helt enkelt inte, intresset ligger ju i vad som faktiskt händer i landet och inte i huruvida vi kan se en historisk trend som visar att SD ökar en del för varje år som går. Förändring måste ske mycket snart. Tillåts massinvandringen att fortgå så har vi ytterligare minst 1.5 miljoner invandrare som lever på vårt samhälle till 2018. Då blir situationen väldigt svår att lösa alldeles oavsett om dessa fått PUT eller TUT

Men det ska bli intressant att se om 7k förstår att vi inte kan ta in 1000-2000 invandrare om dagen och när/om de sätter in nödåtgärder. För just nu ser det ut som att de tycker att tältläger är en hyffsad lösning.

Om SD börjar rycka upp över 30% i en rad opinionsmätningar så kan detta kanske vara det som gör att 7k gör det enda rätta och stoppar invandringen och det är därför SD borde köra full marsch framåt istället för att bida sin tid för det har vi helt enkelt inte råd med.
2015-10-10, 22:16
  #41325
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Jag har redan skrivit det i en annan tråd, men jag får skriva det här igen eftersom det är så viktigt.

Sd håller på att förlora sitt monopol på att vara invandringskritiskt mellanmjölksparti. Kd har gjort flera utspel om flyktingpolitiken och har nu även varit med om att sätta dolken i DÖ (något Sd helt stått handlingsförlamade inför).

Vi har nu en politisk situation där Sd förlorat sin starkaste konkurrensfördel. För det är så man måste se på politik i det här läget.

De som har röstat på Sd eller uppgett Sd i opinionsundersäkningar har inte varit för Sd, de har varit mot invandringen. Många som röstade Sd gjorde det som en protetsröst mot de andra partierna som en markering, inte för att de trodde eller ens ville att Sd skulle bilda regering.

Nu har Sd fått konkurrens från ett parti som anses mer rumsrent och som dessutom har praktisk erfarenhet av att styra landet. Alla i Sd har haft som sin smala lycka att Sd var ensamma om att kanalisera ett växande missnöje. Nu är lyckan borta.

Det var precis det här som jag varnade för. Det är jättefarligt för ett parti att bara kanalisera missnöjet och exploatera ett hat mot andra partier. Ett politiskt parti måste stå för något eget, även om det är otillräckliga saker som SvP:s punktprogram (som ju onekligen hade behövt utvecklas mer).

Vad som än mer talar mot Sd är att Sd är ett väldigt tråkigt parti att vara aktivist i. I Sd händer ingenting och den enda gång ledningen anstränger sig är när man vill kasta ut medlemmar, lokalavdelningar eller hela förbund ur partiet. Det är ett parti präglat av nolltolerans, en politiskt korrekt antirasism, ett fjäskande för samma media som spyr galla över Sd:s väljare, ett parti vars kanslist kallar dem bonnläppar och idioter etc. Även om Sd hittills lockat till sig passiva internetriddare som sitter och ryggdunkar varann på forum, så kommer Sd ha svårt att få en växande kader av medlemmar som ska fylla eventuella mandat efter en valvinst 2018.

Kd däremot är ett aktivistparti där ledningen just leder en aktivistkader och kanaliserar aktivismen som finns på rätt sätt. Ebba Busch Thor var väldigt tydlig med att hon leder ett parti där medlemmarna kan påverka genom aktivitet. Kd har ingen nolltolerans, Kd har inga krig mellan ledning och ungdomsförbundsledning. Istället uppskattas det radikala ungdomsförbundet och ledningen tar dess aktivism till vara på ett konstruktivt sätt.

Kd kan fira segrar med champagne, Sd:s ledning under Jomshof verkar däremot nöjda med att de sjunker i OU... men så är Sd heller inte något att hålla i när det stormar. Sd har blivit kapad av en inkompetent ledning som ser de egna medlemmarna som sin huvudsakliga fiende, medan man ser gammelmedia som sina allierade i kampen. Egentligen borde det ju vara tvärtom.
2015-10-10, 22:22
  #41326
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Jag har redan skrivit det i en annan tråd, men jag får skriva det här igen eftersom det är så viktigt.

Sd håller på att förlora sitt monopol på att vara invandringskritiskt mellanmjölksparti. Kd har gjort flera utspel om flyktingpolitiken och har nu även varit med om att sätta dolken i DÖ (något Sd helt stått handlingsförlamade inför).

Vi har nu en politisk situation där Sd förlorat sin starkaste konkurrensfördel. För det är så man måste se på politik i det här läget.

De som har röstat på Sd eller uppgett Sd i opinionsundersäkningar har inte varit för Sd, de har varit mot invandringen. Många som röstade Sd gjorde det som en protetsröst mot de andra partierna som en markering, inte för att de trodde eller ens ville att Sd skulle bilda regering.

Nu har Sd fått konkurrens från ett parti som anses mer rumsrent och som dessutom har praktisk erfarenhet av att styra landet. Alla i Sd har haft som sin smala lycka att Sd var ensamma om att kanalisera ett växande missnöje. Nu är lyckan borta.

Det var precis det här som jag varnade för. Det är jättefarligt för ett parti att bara kanalisera missnöjet och exploatera ett hat mot andra partier. Ett politiskt parti måste stå för något eget, även om det är otillräckliga saker som SvP:s punktprogram (som ju onekligen hade behövt utvecklas mer).

Vad som än mer talar mot Sd är att Sd är ett väldigt tråkigt parti att vara aktivist i. I Sd händer ingenting och den enda gång ledningen anstränger sig är när man vill kasta ut medlemmar, lokalavdelningar eller hela förbund ur partiet. Det är ett parti präglat av nolltolerans, en politiskt korrekt antirasism, ett fjäskande för samma media som spyr galla över Sd:s väljare, ett parti vars kanslist kallar dem bonnläppar och idioter etc. Även om Sd hittills lockat till sig passiva internetriddare som sitter och ryggdunkar varann på forum, så kommer Sd ha svårt att få en växande kader av medlemmar som ska fylla eventuella mandat efter en valvinst 2018.

Kd däremot är ett aktivistparti där ledningen just leder en aktivistkader och kanaliserar aktivismen som finns på rätt sätt. Ebba Busch Thor var väldigt tydlig med att hon leder ett parti där medlemmarna kan påverka genom aktivitet. Kd har ingen nolltolerans, Kd har inga krig mellan ledning och ungdomsförbundsledning. Istället uppskattas det radikala ungdomsförbundet och ledningen tar dess aktivism till vara på ett konstruktivt sätt.

Kd kan fira segrar med champagne, Sd:s ledning under Jomshof verkar däremot nöjda med att de sjunker i OU... men så är Sd heller inte något att hålla i när det stormar. Sd har blivit kapad av en inkompetent ledning som ser de egna medlemmarna som sin huvudsakliga fiende, medan man ser gammelmedia som sina allierade i kampen. Egentligen borde det ju vara tvärtom.

Alliansen pratar lite annorlunda nu ja, men de agerar fortfarande exakt som tidigare. De stöder en som de själva säger mycket skadlig vänstetpolitik eftersom de själva inte vill regera.

Varför ska man rösta på någon som inte vill regera?
2015-10-10, 23:11
  #41327
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Jag har redan skrivit det i en annan tråd, men jag får skriva det här igen eftersom det är så viktigt.

Sd håller på att förlora sitt monopol på att vara invandringskritiskt mellanmjölksparti. Kd har gjort flera utspel om flyktingpolitiken och har nu även varit med om att sätta dolken i DÖ (något Sd helt stått handlingsförlamade inför).

Vi har nu en politisk situation där Sd förlorat sin starkaste konkurrensfördel. För det är så man måste se på politik i det här läget.

De som har röstat på Sd eller uppgett Sd i opinionsundersäkningar har inte varit för Sd, de har varit mot invandringen. Många som röstade Sd gjorde det som en protetsröst mot de andra partierna som en markering, inte för att de trodde eller ens ville att Sd skulle bilda regering.

Nu har Sd fått konkurrens från ett parti som anses mer rumsrent och som dessutom har praktisk erfarenhet av att styra landet. Alla i Sd har haft som sin smala lycka att Sd var ensamma om att kanalisera ett växande missnöje. Nu är lyckan borta.

Det var precis det här som jag varnade för. Det är jättefarligt för ett parti att bara kanalisera missnöjet och exploatera ett hat mot andra partier. Ett politiskt parti måste stå för något eget, även om det är otillräckliga saker som SvP:s punktprogram (som ju onekligen hade behövt utvecklas mer).

Vad som än mer talar mot Sd är att Sd är ett väldigt tråkigt parti att vara aktivist i. I Sd händer ingenting och den enda gång ledningen anstränger sig är när man vill kasta ut medlemmar, lokalavdelningar eller hela förbund ur partiet. Det är ett parti präglat av nolltolerans, en politiskt korrekt antirasism, ett fjäskande för samma media som spyr galla över Sd:s väljare, ett parti vars kanslist kallar dem bonnläppar och idioter etc. Även om Sd hittills lockat till sig passiva internetriddare som sitter och ryggdunkar varann på forum, så kommer Sd ha svårt att få en växande kader av medlemmar som ska fylla eventuella mandat efter en valvinst 2018.

Kd däremot är ett aktivistparti där ledningen just leder en aktivistkader och kanaliserar aktivismen som finns på rätt sätt. Ebba Busch Thor var väldigt tydlig med att hon leder ett parti där medlemmarna kan påverka genom aktivitet. Kd har ingen nolltolerans, Kd har inga krig mellan ledning och ungdomsförbundsledning. Istället uppskattas det radikala ungdomsförbundet och ledningen tar dess aktivism till vara på ett konstruktivt sätt.

Kd kan fira segrar med champagne, Sd:s ledning under Jomshof verkar däremot nöjda med att de sjunker i OU... men så är Sd heller inte något att hålla i när det stormar. Sd har blivit kapad av en inkompetent ledning som ser de egna medlemmarna som sin huvudsakliga fiende, medan man ser gammelmedia som sina allierade i kampen. Egentligen borde det ju vara tvärtom.
Visst har du rätt i att SD verkar lite inkompetenta, osynliga och alldeles för PK för tillfället men KD har samtidigt 1,9% i senaste Sentio, så deras parti är avfärdat och är inget föredöme.
2015-10-10, 23:24
  #41328
Medlem
S.Smythes avatar
Citat:
Det jag menar med oförmåga att synas och höras är att partiet inte förmått utnyttja nya medier på ett tillräckligt bra sätt. Alternativa medier har varit avgörande för partiets framgångar, men kärleken har tyvärr varit obesvarad. I sin iver att bli accepterade har SD tagit avstånd från de väl spridda alternativa kanalerna som t.ex. Avpixlat och Fria Tider.

Nya medier? Ok.. Hur ska någon höra vad de skriver på twitter om man inte följer dem? Vem ska läsa artiklar eller ledare på avpixlat etc om man aldrig besöker dessa sidor? Om man inte läser deras facebook? Hur ska man med dessa nya medier nå ut till vad, 70% av befolkningen som inte skulle nås av deras budskap?

Ja alternativa medier har varit viktiga.. för de personer som inte godtar MSM's lögner och försköningar, och som söker sig till sanningen själva. Hur många tror du på allvar detta gäller? Medias bojkott och förtryck av SD, när de verkligen går all-in som man gör nu, gör det väldigt svårt att nå ut med sitt budskap till majoriteten av svenska befolkningen. De som följer och läser vad SD skriver på alternativ media är redan frälsta i stort sett, 25% av befolkningen låter rimligt, och det är deras siffror nu.
Sen har vi minst 30% som är hardcore vänsterpack, spelar ingen roll vilket budskap som når dem. Då återstår 45% och jag kan garantera att en överväldigande majoritet får sin information från gammelmedia.
Så återigen, vad ska SD göra om de inte ges utrymme att komma till tals? Det är ingen slump att uppgången stannat av, iaf tillfälligt. I denna stund har SD stora problem med att nå ut till den ansenliga mängd svenskar som inte använder alternativ media, för det är ingen som hör vad de har att säga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in