2015-10-11, 10:19
  #41341
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Det är ju också en fråga om att släppas fram i MSM, vilket går lite upp och ner för SD. Ibland får man för sig att ha med dem överallt, de kan vara i Agenda, Debatt, Rapport, Aktuellt och TV4 Nyheter samma vecka. Men sedan startskottet gick för flyktingkrisen iom Aylan så har man övergått till att SD inte existerar. De gjorde ett ganska drastiskt utspel för ett tag sedan om att stänga gränserna och stoppa asylinvandringen. Det blev inga rubriker alls, det cirkulerade bara på sociala medier. MSM kör stenhårt med att osynliggöra SD och lägga allt fokus på Morgan Johansson, Ygeman och Löfven. Tänker man efter gäller det inte bara SD. Även MP är förhållandevis osynliggjorda. Fridolin har fått pipa lite grann men inget har synts till av Ferm eller hennes ersättare Rasmusson, vilket är märkligt med tanke på tidigare lägen när invandring varit på tapeten. T ex under REVA-debatten var Ferm i alla tidningar och TV-kanaler samtidigt.

Dock är det partiledardebatt ikväll där SD inte kan stängas ute, så vi får se om denna återkomst i MSM lämnar avtryck.

Det som INTE sägs kan vara väldig högljudd.
2015-10-11, 10:46
  #41342
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cannabisministern
Sant. Ett SD med KD:s interndynamik skulle på allvar kunna utmana de övriga partierna. Det kanske är en process som uppstår med tiden. Problemet är att det knappast råder någon brist på knäppgökar i partiet som måste hållas i styr.

Problemet när SD-ledningen håller på som de gör är att de kväver hela rörelsen.

Landet håller på att gå under och samtidigt hyllar folk att SD "sitter still i båten".
Den svenska rädslan är verkligen tragisk, det är samma tjat man alltid hör från fega töntar: "ifall han tagit ett steg till.. Då! då jävlar!"
Just nu upplever vi en konstant rännil av piss i ansiktet från regimen, reaktionen är att "när regimen har slut på piss och börjar bajsa istället, DÅ! då ska vi agera!.. Eller när, då ska SD agera! inte jag."
Så jävla patetisk inställningen att jag vet inte vad.

Svenska folket håller på att bytas ut, men enligt vissa så är det enskilda SD-vänliga kommentarer på internet som bromsar SDs framfart. Nej istället borde vi och SD bara "sitta still i båten" och invänta kollapsen.. DÅ! då ska vi agera!.

Istället för att nyttja och främja SD-vänliga medier så väljer man att förlita sig på medier som hänger ut ens sympatisörer, ljuger, mörkar och i allmänhet arbetar för Sveriges(och svenskarnas) avskaffande.
Istället för att organisera manifestationer och aktioner så väljer man att utesluta 5000 medlemmar.
Partiledarens svärmor avgår pga skräckväldet partiet för tillsammans med SD-hatisk massmedia.
Istället för att hälla bensin på brasan så kväver man medvetet elden! VARFÖR!?

Det är helt otroligt dåligt.
Och här sitter folk och tycker det är bra.. För när "kollapsen" kommer, när svenskarna är i minoritet och sharia råder, DÅ! då ska vi minsann agera!
Tillräckligt många dåliga nyheter bara!
Dagliga gruppvåldtäkter, mord, rån, misshandlar, hemlösa svenskar, utlänningar i slott, svältande pensionärer, 2000 utlänningar/dag som kräver "our money", svenskar som bor hemma tills de är 30, utlänningar som går före svenskar som stått 20år i bostadskö, svenskar med hundratusentals kronor i studieskulder, utlänningar som får "snabbspår", svenskar får fas3, utlänningar får 80% av lönen betald av skatter, svenskar är snart i minoritet, mord, rån, handgranater, Malmö, Rinkeby, Tensta, Förintade svenska landsbygdsidyller när befolkningen byts ut, mord, rån, våldtäkter, mord, rån, våldtäkter, IKEA OSV OSV OSV OSV OSV OSV.

När är det nog? När räknar ni med att "kollapsen" har inträffat? När räknar ni med att massmedia ska börja ta sitt ansvar?

Sluta med dessa patetiska ursäkter till passivitet, ifall inte "järnrörsskandalen", otaliga "rasist"-kommentarer, eller krogbråk lyckats sänka SD så tror jag inte kommentarer på avpixlat eller uttalanden i friatider skulle göra det heller.
Det är dags att agera NU.
2015-10-11, 11:13
  #41343
Medlem
FruLibertass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schnyggsomfan
Låter på alliansen som att de kommer fortsätta släppa fram Löfvens budgetar även fast DÖ är dött o begravet, väljarflykten kommer bli total.

Inget ont som inte har något gott med sig.

Jag resonerade igår att om Alliansen förmår att leda och göra rätt saker så kommer det att leda till att SD kommer att tappa lite.

Men det verkar redan som att virrpannorna inte klarar detta.

Jag tycker följande Monty Python klipp "Olympics In No Sense of Direction" återspeglar läget bäst.

https://www.youtube.com/watch?v=VI4q4ShXNYw


Vi behöver nog inte oroa oss för att SDs tillväxt skall avta trots allt. Vi kommer med stor sannolikhet även fortsättningsvis att ha feststämning i denna tråd!
__________________
Senast redigerad av FruLibertas 2015-10-11 kl. 11:33.
2015-10-11, 11:26
  #41344
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RagnarLodbrok
Problemet när SD-ledningen håller på som de gör är att de kväver hela rörelsen.

Landet håller på att gå under och samtidigt hyllar folk att SD "sitter still i båten".
Den svenska rädslan är verkligen tragisk, det är samma tjat man alltid hör från fega töntar: "ifall han tagit ett steg till.. Då! då jävlar!"
Just nu upplever vi en konstant rännil av piss i ansiktet från regimen, reaktionen är att "när regimen har slut på piss och börjar bajsa istället, DÅ! då ska vi agera!.. Eller när, då ska SD agera! inte jag."
Så jävla patetisk inställningen att jag vet inte vad.

Svenska folket håller på att bytas ut, men enligt vissa så är det enskilda SD-vänliga kommentarer på internet som bromsar SDs framfart. Nej istället borde vi och SD bara "sitta still i båten" och invänta kollapsen.. DÅ! då ska vi agera!.

Istället för att nyttja och främja SD-vänliga medier så väljer man att förlita sig på medier som hänger ut ens sympatisörer, ljuger, mörkar och i allmänhet arbetar för Sveriges(och svenskarnas) avskaffande.
Istället för att organisera manifestationer och aktioner så väljer man att utesluta 5000 medlemmar.
Partiledarens svärmor avgår pga skräckväldet partiet för tillsammans med SD-hatisk massmedia.
Istället för att hälla bensin på brasan så kväver man medvetet elden! VARFÖR!?

Det är helt otroligt dåligt.
Och här sitter folk och tycker det är bra.. För när "kollapsen" kommer, när svenskarna är i minoritet och sharia råder, DÅ! då ska vi minsann agera!
Tillräckligt många dåliga nyheter bara!
Dagliga gruppvåldtäkter, mord, rån, misshandlar, hemlösa svenskar, utlänningar i slott, svältande pensionärer, 2000 utlänningar/dag som kräver "our money", svenskar som bor hemma tills de är 30, utlänningar som går före svenskar som stått 20år i bostadskö, svenskar med hundratusentals kronor i studieskulder, utlänningar som får "snabbspår", svenskar får fas3, utlänningar får 80% av lönen betald av skatter, svenskar är snart i minoritet, mord, rån, handgranater, Malmö, Rinkeby, Tensta, Förintade svenska landsbygdsidyller när befolkningen byts ut, mord, rån, våldtäkter, mord, rån, våldtäkter, IKEA OSV OSV OSV OSV OSV OSV.

När är det nog? När räknar ni med att "kollapsen" har inträffat? När räknar ni med att massmedia ska börja ta sitt ansvar?

Sluta med dessa patetiska ursäkter till passivitet, ifall inte "järnrörsskandalen", otaliga "rasist"-kommentarer, eller krogbråk lyckats sänka SD så tror jag inte kommentarer på avpixlat eller uttalanden i friatider skulle göra det heller.
Det är dags att agera NU.

Jag gillar ditt inlägg, men rent konkret vad anser du att en sverigevänlig individ ska göra i detta läget?
2015-10-11, 11:34
  #41345
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Ett problem för SD som inte KD har är att åsikterna skiljer sig mellan medlemmar och SD väljare. Därav måste Åkesson hålla hårt ibtaktpinnen för att partiet inte ska komma med märkliga förslag som får väljare att fly.

SD har heller inte de nya moderaternas läge. Reinfeldt har drivit det partiet med järnhand i nästan 10 år. Väljarna inser att SD numera är det enda högerpartiet och lämnar M en efter M. Om M lyssnat på sina medlemmar hade de säkert haft 30 procent idag. SD hade kanske legat kring 10 procent då.


Det där stämmer inte. M förlorade väljare till SD fram till valet förra året. Sedan dess har alla partier tappat till SD, men S har tappat åtskilligt mer än vad M gjort.

Dessutom har SD profilerat sig som ett mittenparti. SD är inte överklassens eller övre medelklassens parti som M av tradition varit. SD är inte starka i Saltsjöbaden eller på Östermalm...SD är starka i småstäder och bruksorter.
2015-10-11, 11:40
  #41346
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag gillar ditt inlägg, men rent konkret vad anser du att en sverigevänlig individ ska göra i detta läget?

Bra fråga.
Skulle väl säga att var och en får värdera själva utifrån sin egna position.
Det skulle nog underlättat för många ifall SD "tog sitt ansvar" och organiserade de många tusentals villiga SDare som finns ute i landet.. Istället för att göra uteslutningar till en vana.
Men SD är ändå viktiga, de symboliserar det enda motståndet som finns och just nu ligger de på runt 25% av opinionen.
I de flestas vardag nu i Sverige så är SD största parti.
Vilken osis att SD då väljer att använda asylkaoset till att utesluta 5000medlemmar samt posta några tweets.
2015-10-11, 11:44
  #41347
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RagnarLodbrok
Problemet när SD-ledningen håller på som de gör är att de kväver hela rörelsen.

Landet håller på att gå under och samtidigt hyllar folk att SD "sitter still i båten".
Den svenska rädslan är verkligen tragisk, det är samma tjat man alltid hör från fega töntar: "ifall han tagit ett steg till.. Då! då jävlar!"
Just nu upplever vi en konstant rännil av piss i ansiktet från regimen, reaktionen är att "när regimen har slut på piss och börjar bajsa istället, DÅ! då ska vi agera!.. Eller när, då ska SD agera! inte jag."
Så jävla patetisk inställningen att jag vet inte vad.

Svenska folket håller på att bytas ut, men enligt vissa så är det enskilda SD-vänliga kommentarer på internet som bromsar SDs framfart. Nej istället borde vi och SD bara "sitta still i båten" och invänta kollapsen.. DÅ! då ska vi agera!.

Istället för att nyttja och främja SD-vänliga medier så väljer man att förlita sig på medier som hänger ut ens sympatisörer, ljuger, mörkar och i allmänhet arbetar för Sveriges(och svenskarnas) avskaffande.
Istället för att organisera manifestationer och aktioner så väljer man att utesluta 5000 medlemmar.
Partiledarens svärmor avgår pga skräckväldet partiet för tillsammans med SD-hatisk massmedia.
Istället för att hälla bensin på brasan så kväver man medvetet elden! VARFÖR!?

Det är helt otroligt dåligt.
Och här sitter folk och tycker det är bra.. För när "kollapsen" kommer, när svenskarna är i minoritet och sharia råder, DÅ! då ska vi minsann agera!
Tillräckligt många dåliga nyheter bara!
Dagliga gruppvåldtäkter, mord, rån, misshandlar, hemlösa svenskar, utlänningar i slott, svältande pensionärer, 2000 utlänningar/dag som kräver "our money", svenskar som bor hemma tills de är 30, utlänningar som går före svenskar som stått 20år i bostadskö, svenskar med hundratusentals kronor i studieskulder, utlänningar som får "snabbspår", svenskar får fas3, utlänningar får 80% av lönen betald av skatter, svenskar är snart i minoritet, mord, rån, handgranater, Malmö, Rinkeby, Tensta, Förintade svenska landsbygdsidyller när befolkningen byts ut, mord, rån, våldtäkter, mord, rån, våldtäkter, IKEA OSV OSV OSV OSV OSV OSV.

När är det nog? När räknar ni med att "kollapsen" har inträffat? När räknar ni med att massmedia ska börja ta sitt ansvar?

Sluta med dessa patetiska ursäkter till passivitet, ifall inte "järnrörsskandalen", otaliga "rasist"-kommentarer, eller krogbråk lyckats sänka SD så tror jag inte kommentarer på avpixlat eller uttalanden i friatider skulle göra det heller.
Det är dags att agera NU.


Hur då`?

Genom att låta lokala gnäppgökar twittra om kulsprutor på Öresundsbron?
Så gott som alltid när gräsrötter och lokala företrädare har yttrat sig blir det pinsamheter. Vad skulle SD vinna på att nån lokal förmåga börjar snacka om repatriering eller nån annan personlig hjärtefråga?
Kom ihåg att det är PK-människor som ska rekryteras, inte konservativa nationalister. Det finns ingen anledning att skrämma bort presumtiva väljare med plumpa och okänsliga uttalanden.
Vi kan vara säkra på att partiet konsulterat sin PR-byrå om detta.

Nu blir det i o f s partiledardebatt ikväll, nu kan inte SD tigas ned som vanligt i media. Låt oss se vad SD har för trumfkort i rockärmen.
2015-10-11, 11:44
  #41348
Medlem
swedenfloodeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Det där stämmer inte. M förlorade väljare till SD fram till valet förra året. Sedan dess har alla partier tappat till SD, men S har tappat åtskilligt mer än vad M gjort.

Dessutom har SD profilerat sig som ett mittenparti. SD är inte överklassens eller övre medelklassens parti som M av tradition varit. SD är inte starka i Saltsjöbaden eller på Östermalm...SD är starka i småstäder och bruksorter.
Ja, hade man inte lagt sig närmare mitten hade överströmningen från S varit betydligt mindre. De M väljare som nu överväger att dra kanske nu tittar lite extra på vad KD gör, men gör de inget speciellt i invandringsfrågan utgör de ju knappast något alternativ till SD. Dom borde snarast ansluta sig till Batras tal om gränskontroller och komma med mer därtill som påverkar 'volymerna'.
2015-10-11, 11:46
  #41349
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag gillar ditt inlägg, men rent konkret vad anser du att en sverigevänlig individ ska göra i detta läget?


Uppmärksamma människor på konkreta fakta, t ex att det rekordartade antalet asylsökanden bara är hälften av dem som kommit in i landet sista tiden. Lika många har kommit utan att registrera sig!

Man behöver inte ens nämna något om ett viisst parti.....siffrorna talar för sig själv.
2015-10-11, 13:00
  #41350
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Väldigt många som drar stora växlar på detta, har jag märkt. Men det var ändå bara EN undersökning. I de flesta andra ligger KD runt 3,5%. Jag tror personligen att även om Sentios mätmetod verkar vara bra på att pricka in SD:s resultat så är det inte lika säkert om samma sak gäller för KD. Kan tänka mig att många av KD:s väljare är äldre och inte deltar i paneler av det slag som Sentio använder sig av.
1.9 eller 3,5, vad spelare det för roll egentligen? Båda är helt meningslösa resultat vid ett val. Åtminstone när man jämför med 20-25% som SD ligger på. Att Kd kommer med utspel om TUT osv kanske drar tillbaka några enstaka väljare men SD:s ökningstakt kommer inte minska pga just det.
2015-10-11, 14:56
  #41351
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruLibertas
Vi behöver nog inte oroa oss för att SDs tillväxt skall avta trots allt. Vi kommer med stor sannolikhet även fortsättningsvis att ha feststämning i denna tråd!

Inte så länge gammalpolitikerna gör bort sig, vilket dom verkar vara excellente på.
2015-10-11, 16:53
  #41352
Medlem
Busstations avatar
När kommer nästa OU egentligen? Känns som att det var länge sedan sist.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in