2015-10-10, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Sexarbete passar inte alla....med alla menar jag både män o kvinnor.
De allra flesta i nöd arbetar inte med sex det är trots allt få i nödens stund som anser sig kunna klara av det.
Sen finns det en stor kategori som väljer den vägen då inkomsterna är så pass höga och kraven små.
Det har liksom ingen betydelse om det är män eller kvinnor.

Men det har betydelse hur efterfrågan ser ut för vilka det är män eller kvinnor som tvingas in i detta för att där inte finns andra alternativ.
Världen ser inte ut så att kvinnor har generell lust att tvinga, förnedra eller ligga med män som inte vill ligga tillbaka. DÄR har du den stora FETA skillnaden som gör att det ser ut som det gör idag.
Andelen kvinnor som väljer att köpa män för sex är försvinnande liten jämfört med män, men går kanske att ändra den synen hos kvinnor.
Så min fråga är: Hade du sett det som en vinst för samhället i stort och specifikt män kanske om kvinnor började betrakta sex på samma sätt som många män gör idag?
som en vara att köpa? som något att tas med våld mot mäns vilja, där "sexigheten" ligger i maktutövande, dominerandet och inte i ömsesidigheten?

Citat:
intesserar mig inte hur det såg ut på medeltiden, jag försöker leva i nuet.
Nu har kvinnor i Sverige det lika bra som männen och det är bra, varför grotta ner sig i medeltiden...jag levde inta då.
Jag tycket det skall vara lagligt för kvinnor att köpa sex av män och
jag skulle gärna se att dessa män som säljer sig till blekfeta fittor skall kunna göra det i legaliserade former.
Går inte att leva i något "nu" utan att ta hänsyn till hur detta nu har formats.
då får man liksom vara mer än lovligt naiv.

Män som vill sälja avslickningar till blekfeta fittor kan göra detta idag fullt lagligt. Finns ingen lag som hindrar dem, är bara sätta ut annonser. Grejen är att de blir bara uppköpta av blekfeta kukar.

Citat:
Manlig syn på sex... låt oss kalla det AI s syn på sex då tråden handlar om att de vill legalisera inte om vad män vill.

Jag pratade om synsättet på sex och skillnaderna mellan genus därvidlag och inte om AI så nice try.
Liksom det som är basen här och inte AI.

Citat:
Om sexköplagen tillämpas över hela väst världen skulle det sett ut som i Sverige, liksom ruta 1 fast med än mer mörkare verksamhet.
Det liksom blir inte bättre, så länge det finns en marknad kommer handeln finnas, med andra ord så länge det finns människor som inte får tillräckligt med sex och det finns ett behov av pengar så kommer den marknaden att mötas för handel, män, kvinnor, hen.
Frågan är då hur skall vi få människr att sluta vara kåta och behovet av pengar, för som jag ser det finns bara den vägen.
Kommunism och kastrering...eller?

Mer homosexualitet och bisexualitet och sexuell frihet till kvinnor om du frågar mig.
Liksom den enda rätta och bra vägen ta för att korrigera mäns sexsug.
mer bonobo style och mindre schimpans.

Citat:
Och vill du spela spel, tja visst fantisera kan vi, men det leder ingen vart.

Men ok om vi leker med tanken att ons och frun tar betalt då mannen är kåt och vill ha sex.
Resultaten av det kommer vara att män börjar betala till dem som kan levera tjänsten på ett extraordirärt sätt..med andra ord ett fåtal duktiga proffs som då kommer bli rik på den handeln.
Varför skulle en man betala för missonären i 10 min med sin gamla blekfeta fru när det finns andra.
Detsamma för kvinnorna´om de var tvungna att betala... varför betala för gamla Ernst som bara kan hålla sig i 10 sec när man kan hyra en ung hingst.

Förlorarna är de som inte kan leverera en tillfredställande tjänst, vinnarna är de som kan det

Nej resultatet kommer att bli att fattiga män enbart kommer kunna betala de minst attraktiva kvinnorna eller inga kvinnor alls.

De attraktiva kvinnorna kommer tjäna enormt ja, och de behöver inte ens ha mer sex än de vill eller sex med folk de inte vill ha sex med eftersom kvinnor faktiskt kan försörja sig på annat idag.
De plockar alltså ut de män de finner tillräckligt attraktiva att ha sex med, få barn med och tjänar dessutom pengar på det. Hittar de en 10-poängare utan pengar så kan de kanske vara lite "extra billiga" men dumpa honom om de ramlar in en 8-9-poängare som går lika bra men som kan betala.

Förlorarna är average svensson män dvs. de vars plånbok inte riktigt hänger med i graden av fysisk attraktivitet och de fattiga männen som i detta läge varken har pengar eller ens sin fysiska skönhet/ ungdom som kort värda att spela med. De får väl betala lite billigare till de fula kvinnorna eller ta jobb som prostituerade för alla sexuellt frustrerade män där ute.

win/ win till kvinnorna alltså.

Du fattar inte helt vad du sitter och ber om, vilket jag försöker förklara för dig i alla möjliga vinklar.
varför ska kvinnor vara empatiska, solidariska och jämställda med män om nu män som du bara vägrar vara detta tillbaka?
Citera
2015-10-10, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Men det har betydelse hur efterfrågan ser ut för vilka det är män eller kvinnor som tvingas in i detta för att där inte finns andra alternativ.
Världen ser inte ut så att kvinnor har generell lust att tvinga, förnedra eller ligga med män som inte vill ligga tillbaka. DÄR har du den stora FETA skillnaden som gör att det ser ut som det gör idag.
Andelen kvinnor som väljer att köpa män för sex är försvinnande liten jämfört med män, men går kanske att ändra den synen hos kvinnor.
Så min fråga är: Hade du sett det som en vinst för samhället i stort och specifikt män kanske om kvinnor började betrakta sex på samma sätt som många män gör idag?
som en vara att köpa? som något att tas med våld mot mäns vilja, där "sexigheten" ligger i maktutövande, dominerandet och inte i ömsesidigheten?

Går inte att leva i något "nu" utan att ta hänsyn till hur detta nu har formats.
då får man liksom vara mer än lovligt naiv.

Män som vill sälja avslickningar till blekfeta fittor kan göra detta idag fullt lagligt. Finns ingen lag som hindrar dem, är bara sätta ut annonser. Grejen är att de blir bara uppköpta av blekfeta kukar.

Jag pratade om synsättet på sex och skillnaderna mellan genus därvidlag och inte om AI så nice try.
Liksom det som är basen här och inte AI.

Mer homosexualitet och bisexualitet och sexuell frihet till kvinnor om du frågar mig.
Liksom den enda rätta och bra vägen ta för att korrigera mäns sexsug.
mer bonobo style och mindre schimpans.

Nej resultatet kommer att bli att fattiga män enbart kommer kunna betala de minst attraktiva kvinnorna eller inga kvinnor alls.

De attraktiva kvinnorna kommer tjäna enormt ja, och de behöver inte ens ha mer sex än de vill eller sex med folk de inte vill ha sex med eftersom kvinnor faktiskt kan försörja sig på annat idag.
De plockar alltså ut de män de finner tillräckligt attraktiva att ha sex med, få barn med och tjänar dessutom pengar på det. Hittar de en 10-poängare utan pengar så kan de kanske vara lite "extra billiga" men dumpa honom om de ramlar in en 8-9-poängare som går lika bra men som kan betala.

Förlorarna är average svensson män dvs. de vars plånbok inte riktigt hänger med i graden av fysisk attraktivitet och de fattiga männen som i detta läge varken har pengar eller ens sin fysiska skönhet/ ungdom som kort värda att spela med. De får väl betala lite billigare till de fula kvinnorna eller ta jobb som prostituerade för alla sexuellt frustrerade män där ute.

win/ win till kvinnorna alltså.

Du fattar inte helt vad du sitter och ber om, vilket jag försöker förklara för dig i alla möjliga vinklar.
varför ska kvinnor vara empatiska, solidariska och jämställda med män om nu män som du bara vägrar vara detta tillbaka?
1
Jag tror fortarande inte på tvång och krav på att köpa sex.
Den delen skall bestraffas.
Jag tror på den fria marknaden, tillgång efterfågan på ett naturligt sätt.

2.
Det går inte i dag under LEGALISERADE former att bedriva sexhandel i Sverige.
Det är INTE lagligt för en blekfet kvinna att köpa sig en hunk.

3.
Jag försöker så gott jag kan att hålla mig till tråden och AI har enligt dig med andra ord mer manlig syn på sex köp.
Genus tramset orkar jag inte gå inpå i dag, det är liksom att springa och ställa sig i hörnet av det runda rummet.
Vi kan bara konstatera att män är de som köper mest sex och således, kvinnor är de som får mest inkomst av att sälja sex.
Så ser markaden ut i dag, du kanske kan ändra på det så det ser annorlunda ut nästa år, vad vet jag.. och så är fallet kommer jag tycka det är OK.

4.
Ja ap utopier kan vi alla ha, men vi lever i en verklighet där både du och jag inser att det går inte att ändra på det.
Du vill att det skall gå, men det går inte, organisationer som AI jobbar med realistiska lösningar.
Att fantisera är väl ok men vi måste se till verkligheten och göra det bästa möjliga av den situasion vi befinner oss i.

5.
Som sagt var, det var en vison med olika synsätt.
Vi lär i alla fall aldrig få reda på vem som har rätt.
Senast redigerad av Roy666 2015-10-10 kl. 17:11.
Citera
2015-10-10, 17:11
Medlem
Citat:
1
Jag tror fortarande inte på tvång och krav på att köpa sex.
Den delen skall bestraffas.
Jag tror på den fria marknaden, tillgång efterfågan på ett naturligt sätt.
Spelar ingen roll vad du "tror". fakta är att kvinnor barn och en del män idag tvingas med våld och tvingas pga ekonomiskt nödtvång, globalt främst med också även i Sverige.
Och tar vi sextrafficking så finns det rätt tydlig forskning som visar att den är lägre i Sverige än övriga länder.

2.
Citat:
Det går inte i dag under LEGALISERADE former att bedriva sexhandel i Sverige.
Det är INTE lagligt för en blekfet kvinna att köpa sig en hunk.

Det går att sälja är fullt lagligt, de tär dock inte laglgit att köpa.
En hunk blekfet eller "mörkmager" kan alltså helt lagligt sälja sig till valfri individ. Är dock hen som ev. får ta smällen juridiskt för sin handling.

3.
Citat:
Jag försöker så gott jag kan att hålla mig till tråden och AI har enligt dig med andra ord men manlig syn på sex köp.
Genus tramset orkar jag inte gå inpå i dag, det är liksom att springa och ställa sig i hörnet av det runda rummet.
Vi kan bara konstatera att män är de som köper mest sex och således, kvinnor är de som får mest inkomst av att sälja sex.
Så ser markaden ut i dag, du kanske kan ändra på det så det ser annorlunda ut nästa år, vad vet jag.. och så är fallet kommer jag tycka det är OK.

TS är intresserad av att sexköpslagen ska bort och då i huvudsak den i Sverige. AI använder han som ett argument för sin sida.
Och nej jag tror inte AI lägger fokus överhuvudtaget på olika synsätt kring sex. De tänker som du och jag redan lagt fram, så varför köra det igen? på den globala marknaden, inte på lilla Sverige specifikt och de tänker pragmatiskt.

Och med omvända roller så kan jag bara lova dig att då hade du som man suttit här idag och protesterat, startat olika maskulinist grupper för att slåss för mäns sexuella rättigheter och jag hade
(kanske) suttit och försvarat kvinnors rätt att få lov betrakta män som kukar/ anus på varuhyllor.

Det finns enormt starka rörelser för sexköpslagen i Sverige och i organisationer som jobbar med dessa frågor. När lagen kom var den stödd av över 80% av folket, svårslaget.

Citat:
4.
Ja ap utopier kan vi alla ha, men vi lever i en verklighet där både du och jag inser att det går inte att ändra på det.
Du vill att det skall gå, men det går inte, organisationer som AI jobbar med realistiska lösningar.
Att fantisera är väl ok men vi måste se till verkligheten och göra det bästa möjliga av den situasion vi befinner oss i.

njaa, jag skulle inte vara så säker på att sexuella normer inte går att ändra.
Hade du och jag suttit här 1800 kallt hade massa saker som vi idag ser som helt normala vara fullkomligt otänkbara a fact.

Så jag återtar frågan, vill du som man ha kvinnors sexuella position idag utifrån alla hänseenden?
om du ser till sekulariserade Sverige eller om du ser till religiösa grupper i världen.

Min tro är att du vid närmare eftertanke inte skulle vilja byta för fem öre. Den där tanken på att tjejer utan större problem skulle kunna gadda ihop sig efter en pubvända/ fest/ lite alkohol och gemensamt våldta lilla dig i parken utanför/ gästrummet under tjo och glam. Eller att en tjej som du kärar ner dig i plötsligt kan få för sig att sälja dig till sina kompisar, och att du skulle behöva leva med denna misstanke och visshet livet ut tror jag inte är lika behaglig som att leva i trygghet med kvinnor.
Citera
2015-10-10, 19:05
Medlem
Citat:
.

Jag svarade bara på vad du skrev. En avkriminalisering hade inte lett till att långtidsarbetslösa hade tvingats prostituera sig. Vi verkar vara överens på den frågan.

Dock är vi ju här igen, tänk om vi skulle säga att porrskådis eller strippa är som "vilket jobb som helst". Det är det inte, men det är lagligt ändå.

Sedan har du åter missat grejen. Om nu någon väljer att prostituera sig, oavsett orsak, så skall de väl åtminstone göra det under så säkra former som möjligt? Det verkar som att du inte förstår att du inte har något argument. Sedan är alla typer av tvång är olagligt, och kommer vara olagligt, oavsett.

Ja, det är ju tråkigt för den som känner att den behöver göra något den inte skulle vilja göra men inget hade ju blivit bättre för att du tvingade dem att göra det under osäkrare former. Dessutom, om du har en kamera med, så är det lagligt så de argumentet faller ju även där.
Citera
2015-10-10, 19:10
Medlem
Citat:

1. Detta gäller oavsett om det är lagligt eller inte. Oavsett förtjänar de väl att få arbeta under så bra arbetsförhållanden som möjligt.

3. Som jag redan skrivit till dig så vill jag givetvis att sexköp skall avkriminaliseras överallt eftersom säljarna i alla länder förtjänar trygga arbetsförhållanden. Det principiella argumentet rör också alla människor lika väl som de mänskliga rättigheter lagen bryter emot.

Om det varit omvända roller kan jag lova dig att det aldrig blivit förbjudet från första början. Män räknas nämligen som vuxna och kan således ta ansvar för sina handlingar.
Citera
2015-10-10, 22:23
Medlem
Citat:
Spelar ingen roll vad du "tror". fakta är att kvinnor barn och en del män idag tvingas med våld och tvingas pga ekonomiskt nödtvång, globalt främst med också även i Sverige.
Och tar vi sextrafficking så finns det rätt tydlig forskning som visar att den är lägre i Sverige än övriga länder.

2.

Det går att sälja är fullt lagligt, de tär dock inte laglgit att köpa.
En hunk blekfet eller "mörkmager" kan alltså helt lagligt sälja sig till valfri individ. Är dock hen som ev. får ta smällen juridiskt för sin handling.

3.

TS är intresserad av att sexköpslagen ska bort och då i huvudsak den i Sverige. AI använder han som ett argument för sin sida.
Och nej jag tror inte AI lägger fokus överhuvudtaget på olika synsätt kring sex. De tänker som du och jag redan lagt fram, så varför köra det igen? på den globala marknaden, inte på lilla Sverige specifikt och de tänker pragmatiskt.

Och med omvända roller så kan jag bara lova dig att då hade du som man suttit här idag och protesterat, startat olika maskulinist grupper för att slåss för mäns sexuella rättigheter och jag hade
(kanske) suttit och försvarat kvinnors rätt att få lov betrakta män som kukar/ anus på varuhyllor.

Det finns enormt starka rörelser för sexköpslagen i Sverige och i organisationer som jobbar med dessa frågor. När lagen kom var den stödd av över 80% av folket, svårslaget.

njaa, jag skulle inte vara så säker på att sexuella normer inte går att ändra.
Hade du och jag suttit här 1800 kallt hade massa saker som vi idag ser som helt normala vara fullkomligt otänkbara a fact.

Så jag återtar frågan, vill du som man ha kvinnors sexuella position idag utifrån alla hänseenden?
om du ser till sekulariserade Sverige eller om du ser till religiösa grupper i världen.

Min tro är att du vid närmare eftertanke inte skulle vilja byta för fem öre. Den där tanken på att tjejer utan större problem skulle kunna gadda ihop sig efter en pubvända/ fest/ lite alkohol och gemensamt våldta lilla dig i parken utanför/ gästrummet under tjo och glam. Eller att en tjej som du kärar ner dig i plötsligt kan få för sig att sälja dig till sina kompisar, och att du skulle behöva leva med denna misstanke och visshet livet ut tror jag inte är lika behaglig som att leva i trygghet med kvinnor.

Vi kan alla fantisera och spekulera och tro men när jag slår upp ögonen är det 2015 vi lever i den värld vi lever och det är inte 1800 talet.

Ok om du tror att det går att ändra världen på en 5 öring med att tala om för män hur de skall se på sexualitet,
jag ser inga tecken på det när jag färdas runt i världen Inte ens i Sverige.

Omvända roller, tja, vilka tecken ser du i världen eller Sverige som talar för det, den muslimska invandringen till Sverige ?, eller ordet hen i saol? kriget med isis?
Vad jag vill är att vi alla hjälper till i bästa förmåga att göra världen en bättre plats, inte bara lilla Sverige.
Nej jag vill inte bli våldtagen lika lite som jag vill att unga flickor skall bli det, men likväl sker det.... gnälla att det är fel hjälper ingen.
Men om nöden var stor skulle jag av egen fri vilja knapra blå piller och slicka blekfeta fittor för en anständing peng.

År 1800 visste inte många Svenska vad som hände ute i världen, i dag med teknikens hjälpmedel har vi full koll på de mest avlägnaste platserna, självklart ändras synen, men jag tror den ändras mot vad som är norm runt om i världen och det är när det gäller sexhandel en legalisering.
Ja jag kommer alltid vara för en fri marknade under frivilliga former,
Vi skall bekämpa sexslaveri och tvång med alla medel, men inte hindra människor att utföra tjänster baserat på extremistiska grunder (dagen feminism och islam har den stämpel).

Trafficing i ett avlägset geografiskt land som Sverige kommer alltid var mindre än i ett land som Tyskland (inte bara sex delen, det finns en stor annan del)
Vi är inte placerade i världen, vi har inte befolkningsmängden så att det blir ett jätte problem, vem vill egentligen bo i vårt avlägsna kalla land än vi själva.
Hur stort problem har Finland, där det är lagligt att köpa sex och som ligger oss närmast?
Skulle vi legalisera sexarbete skulle det bli mer sexhandel i Sverige, alla som i dag färdas uomlands skulle vara på hemmaplan,
men vi skulle själva kunna kontrollera och reglera det efter bästa förmåga och inte som i dag brösta oss med statistik som är passande men som omvärlden mer eller mindre förkastar (fem..grupper undantaget)

Det är lite som att lösa våra invandrar problem med att stänga gränserna och brösta oss för omvärlden att vi har minsann inga problem, så här skall ni göra.

Jag tycker du ser inte skogen för alla träd som är i vägen.

Vad är din globala lösning/lagstiftning som du tror skulle förändra, vad tror du att världens olika länders beslutsfattare skulle möjligen acceptera? seriöst med lite eftertanke (nu vet jag inte hur berest och insatt i hur världen egentligen fungerar när man är på plats ..turist resorter undantaget)
Snälla inga fantasier i det svaret, lek med tanken att du var ansvaring i AI och bar alla kvinnor i världen med sexhandelsproblematiken på dina axlar..... vad skulle du göra? hur skulle du få världens makthavare att lyssna och förändra till det bättre?

Jag tror på AI lösningen även för Sverige, jag kan inte se negativa konsekvenser av det annat är att det blir en förlust för feministerna som stridit hårt.
Då jag inte kan se att vi i Sverige får ohanterliga problem utan skulle med en lagändring bara bli mer solidariska med omvärlden och därmed kunna vara med och bidra till ytterligare förändingar.
Nu är Svensk feministisk rörelse helt avhängd med än mindre möjlighet att påverka....smart agerat.
Citera
2015-10-10, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oantastlig
Jag svarade bara på vad du skrev. En avkriminalisering hade inte lett till att långtidsarbetslösa hade tvingats prostituera sig. Vi verkar vara överens på den frågan.

Dock är vi ju här igen, tänk om vi skulle säga att porrskådis eller strippa är som "vilket jobb som helst". Det är det inte, men det är lagligt ändå.

Sedan har du åter missat grejen. Om nu någon väljer att prostituera sig, oavsett orsak, så skall de väl åtminstone göra det under så säkra former som möjligt? Det verkar som att du inte förstår att du inte har något argument. Sedan är alla typer av tvång är olagligt, och kommer vara olagligt, oavsett.

Ja, det är ju tråkigt för den som känner att den behöver göra något den inte skulle vilja göra men inget hade ju blivit bättre för att du tvingade dem att göra det under osäkrare former. Dessutom, om du har en kamera med, så är det lagligt så de argumentet faller ju även där.

Och att prostituera sig är också lagligt…så?
att köpa sex är däremot INTE lagligt, är heller inget "jobb" utan ett agerande som vi anser vara skadligt för alla de människor som pga den efterfrågan far illa i världen.

Och förklara nu för mig HUR säkert du anser att de 800 utländska gatuprostituerade i Danmark jobbar. Sesså, du har också läst den rapporten. Och tala också om för mig hur detta sen inte kan vara ett argument.

Citat:
1. Detta gäller oavsett om det är lagligt eller inte. Oavsett förtjänar de väl att få arbeta under så bra arbetsförhållanden som möjligt.

I avsevärt mindre grad uppenbarligen med sexköpslagen, eller hur? eller ska vi älta Eurostats siffror igen? samt alla de forskare jag drog fram sist? Vi ha väl dansat den dansen nu ca 3 ggr? Och det slutar alltid likadant.

Citat:
3. Som jag redan skrivit till dig så vill jag givetvis att sexköp skall avkriminaliseras överallt eftersom säljarna i alla länder förtjänar trygga arbetsförhållanden. Det principiella argumentet rör också alla människor lika väl som de mänskliga rättigheter lagen bryter emot.
Det går inte att få trygga arbetsförhållanden som ens är i närheten av normala trygga arbetsvillkor för prostituerade, säger sig liksom självt. Då får du liksom ha en bodyguard som står bredvid sängen. Och även då är du som prostituerad inte skyddad från de psykiska skador jobbet kan medföra. Jag länkade dig tidigare en länk med en studie från holland där man just kom fram till att nej, legaliseringen där ledde inte till närmvärt större trygghet/ mindre våld för de prostituerade.

Citat:
Om det varit omvända roller kan jag lova dig att det aldrig blivit förbjudet från första början. Män räknas nämligen som vuxna och kan således ta ansvar för sina handlingar.

Om det varit omvända roller så tror jag banne mig att kvinnor hade varit mer lyhörda.
Inte heller hade kvinnor någonsin begränsat mäns sexualitet via oskuldskrav. Inga hora madonna män alltså, vilket i sig enligt mig är en av byggstenarna för prostituionen från början.
Makt och frihet till kvinnor leder till mer sex. Makt till män leder till mindre sex.
Citera
2015-10-11, 00:14
Medlem
Citat:
Vi kan alla fantisera och spekulera och tro men när jag slår upp ögonen är det 2015 vi lever i den värld vi lever och det är inte 1800 talet.

Ok om du tror att det går att ändra världen på en 5 öring med att tala om för män hur de skall se på sexualitet,
jag ser inga tecken på det när jag färdas runt i världen Inte ens i Sverige.

exemplet med 1800 var för att belysa den förändring vi genomgått på alla möjliga plan.
Tar du den kunskapen så borde du inse att det kan ske lika stora hopp framåt i tiden härvidlag.
och det är knappast att ändra världen på en 5-öring, utan lite mer på en 500 hundring.

Citat:
Omvända roller, tja, vilka tecken ser du i världen eller Sverige som talar för det, den muslimska invandringen till Sverige ?, eller ordet hen i saol? kriget med isis?
Vad jag vill är att vi alla hjälper till i bästa förmåga att göra världen en bättre plats, inte bara lilla Sverige.
Nej jag vill inte bli våldtagen lika lite som jag vill att unga flickor skall bli det, men likväl sker det.... gnälla att det är fel hjälper ingen.
Men om nöden var stor skulle jag av egen fri vilja knapra blå piller och slicka blekfeta fittor för en anständing peng.

Du har inte notertat att du just nu lever i en tid som lyft fram 1. homosexualitet 2. queer
3. kraftig kritik mot normer, speciellt manliga sådana eller för att vara ärlig nästan enbart manliga sådana.
Och nej jag tror aldrig vi kan få bort våldtäkt som fenomen, det lär alltid finnas störda människor och män är fysisk starkare än kvinnor. Men ganska säker på att vi kan förändra normerna för sexualitet för män och kvinnor och att detta ger återsken på graden av våldtäkt.

Citat:
År 1800 visste inte många Svenska vad som hände ute i världen, i dag med teknikens hjälpmedel har vi full koll på de mest avlägnaste platserna, självklart ändras synen, men jag tror den ändras mot vad som är norm runt om i världen och det är när det gäller sexhandel en legalisering.
Ja jag kommer alltid vara för en fri marknade under frivilliga former,
Vi skall bekämpa sexslaveri och tvång med alla medel, men inte hindra människor att utföra tjänster baserat på extremistiska grunder (dagen feminism och islam har den stämpel).

Snälla Roy. "Normen" kring sexlagar i världen i stort är förbud. De allra flesta länder har total förbud mot både köpare och säljare. spana in någon statistik karta över "legalized prostituition" eller nått så får du se. Liksom därför AI går ut som de gör. Och de talar också mer om legalisering av prostitution i stort alltså säljandet. DETTA är ju nämligen komplett vansinnigt och direkt farligt.

Citat:
Trafficing i ett avlägset geografiskt land som Sverige kommer alltid var mindre än i ett land som Tyskland (inte bara sex delen, det finns en stor annan del)
Vi är inte placerade i världen, vi har inte befolkningsmängden så att det blir ett jätte problem, vem vill egentligen bo i vårt avlägsna kalla land än vi själva.
Hur stort problem har Finland, där det är lagligt att köpa sex och som ligger oss närmast?
Skulle vi legalisera sexarbete skulle det bli mer sexhandel i Sverige, alla som i dag färdas uomlands skulle vara på hemmaplan,
men vi skulle själva kunna kontrollera och reglera det efter bästa förmåga och inte som i dag brösta oss med statistik som är passande men som omvärlden mer eller mindre förkastar (fem..grupper undantaget)

Har inte så mycket med geografi att göra utan med med hur rikt ett land är, dvs kundklientelet.
samt hur lätt/ svårt det är att etablera sig.

Skulle vi legalisera så skulle vi få massa prostituionsdistrikt i alla städer ja. Trevligt värre.

Citat:
Det är lite som att lösa våra invandrar problem med att stänga gränserna och brösta oss för omvärlden att vi har minsann inga problem, så här skall ni göra.

ursäkta men extremt dålig jämförelse. Lite som att Ahhhhhh!!!!! män DÖÖÖÖR om de inte får köpa fitta. Vi måste rädda dem!

Citat:
Jag tycker du ser inte skogen för alla träd som är i vägen.
jag tycker exakt motsatsen. Du ser inte träden för all skog som är i vägen.

sista är hyperintressant och jag kommer svara, men nu måste katten ha sin nattmacka och jag vill i säng.
Citera
2015-10-11, 10:48
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Det går inte att få trygga arbetsförhållanden som ens är i närheten av normala trygga arbetsvillkor för prostituerade, säger sig liksom självt. Då får du liksom ha en bodyguard som står bredvid sängen. Och även då är du som prostituerad inte skyddad från de psykiska skador jobbet kan medföra. Jag länkade dig tidigare en länk med en studie från holland där man just kom fram till att nej, legaliseringen där ledde inte till närmvärt större trygghet/ mindre våld för de prostituerade.

Hur får man psykiska skador av att ha sex? Är det rimligt att kvinnor är myndiga om de får psykiska skador av sex?

Citat:
Om det varit omvända roller så tror jag banne mig att kvinnor hade varit mer lyhörda.
Inte heller hade kvinnor någonsin begränsat mäns sexualitet via oskuldskrav. Inga hora madonna män alltså, vilket i sig enligt mig är en av byggstenarna för prostituionen från början.
Makt och frihet till kvinnor leder till mer sex. Makt till män leder till mindre sex.

1) Kvinnor begränsar mäns sexualitet genom att vägra ställa upp. Inte ens om kvinnor får betalt vill de ställa upp.

2) Kvinnor i Sverige har mest makt och frihet av alla kvinnor i världen ändå vägrar de ha sex. Erkänn att kvinnor bara ställer upp om de är tvingade.

Citat:
ursäkta men extremt dålig jämförelse. Lite som att Ahhhhhh!!!!! män DÖÖÖÖR om de inte får köpa fitta. Vi måste rädda dem!

Dör kvinnor om de måste ställa upp på lite sex och dessutom få betalt för det? Män har inga problem med att ställa upp på att sälja sex till kvinnor. Så varför skulle kvinnor ha problem med att sälja sex till män? Män och kvinnor är lika right?
Senast redigerad av Babianen 2015-10-11 kl. 10:53.
Citera
2015-10-11, 19:33
Medlem
Citat:

Ja, ingen har påstått något annat. Jämförelsen gäller att det inte är förbjudet att betala någon för att strippa eller tillfredsställer sig själv etc. Det är skadligt att hålla på med monotona rörelser inom industrin men det är lagligt ändå. Vi strävar däremot efter att göra arbetsmiljön bättre. Den absoluta majoriteten som säljer sex frivilligt lider inte av det.

Ja, argumentet är givetvis att de skall få arbeta under så säkra förhållanden som möjligt. Att mänskliga rättigheter även gäller dessa samt att de förtjänar respekten att de är vuxna människor som bör bli behandlade som sådana. Vad blir bättre att de går under jorden och fortsätter sälja sex som i Sverige? Eller skall vi ha den amerikanska modellen där det är helt förbudet, det har ju verkligen tagit bort prostitutionen och hjälpt de som säljer sex...

Jag undrar om du fortfarande tror att Eurostat siffror stöder din ståndpunkt. Vill du bli förnedrad ytterligare en gång så får du gärna göra det.

Ja, hur stod sig danska bordellarbetare mot ex. sjuksköterskor och lärare när det gäller utsatthet för våld. Var det 10 gånger mindre, 15 gånger mindre? Ge dig nu.
Citera
2015-10-11, 20:27
Medlem
Citat:
Ja, ingen har påstått något annat. Jämförelsen gäller att det inte är förbjudet att betala någon för att strippa eller tillfredsställer sig själv etc. Det är skadligt att hålla på med monotona rörelser inom industrin men det är lagligt ändå. Vi strävar däremot efter att göra arbetsmiljön bättre. Den absoluta majoriteten som säljer sex frivilligt lider inte av det.

Ja, argumentet är givetvis att de skall få arbeta under så säkra förhållanden som möjligt. Att mänskliga rättigheter även gäller dessa samt att de förtjänar respekten att de är vuxna människor som bör bli behandlade som sådana. Vad blir bättre att de går under jorden och fortsätter sälja sex som i Sverige? Eller skall vi ha den amerikanska modellen där det är helt förbudet, det har ju verkligen tagit bort prostitutionen och hjälpt de som säljer sex...

Jag undrar om du fortfarande tror att Eurostat siffror stöder din ståndpunkt. Vill du bli förnedrad ytterligare en gång så får du gärna göra det.

Ja, hur stod sig danska bordellarbetare mot ex. sjuksköterskor och lärare när det gäller utsatthet för våld. Var det 10 gånger mindre, 15 gånger mindre? Ge dig nu.

Varför skulle man plötsligt inte vara en vuxen människa för att sexköpare kan få böter?
Det är förbjudet att köpa stulet gods också, betyder detta att man betraktar de som blir bestulna som barn?

Hur många ggr måste jag förklara vad som blir bättre med sexköpslagen för att detta ska sjunka in nångång?

-Sexköpslagen gör det svårare och mindre värt för de äcklen som driver sextrafficking och som köper sextraffickingoffer eller utnyttjar andra grupper i samhället som far illa att göra detta via att dra ner efterfrågan.
Dessa grupper har nämligen också de mänskliga rättigheterna att få slippa den typen av kräk.

-Sexköpslagen sänder också ut en tydlig signal att samhället inte betraktar att köpa sex som något som är ok. Ha sex gratis med frivillig part är däremot helt ok. Köper man det ändå så riskerar man alltså att åka dit. Man skiftar stigmationen kring "horan" i samhället från sexsäljarna till sexköparna.
"torskarna".

Och att Eurostats siffror stödjer vad jag skriver är ju så uppenbart för var och en som har den minsta logik i skallen och förmåga läsa innantill och vi har som sagt kört det redan, finns i början av denna tråd, men visst, sätt igång du bara om du känner att du verkligen behöver få trynet mulat i faktan en gång till.
Citera
2015-10-11, 20:57
Medlem
Citat:

För att orsaken man förbjuder sexköp är för att minska efterfrågan hence de som säljer sex fattar "fel" beslut d.v.s. de kan inte ta ansvar för sina egna handlingar. Skärp dig nu.

Nu är de totalt ointressant vad du tror dig se eftersom det bara speglar, och blottlägger, din egen oförmåga. Låt oss i ställe titta på vad "The Global Alliance Against Traffic in Women", vilket är ett nätverk för över 100 organisationer som arbetar emot trafficking, skriver:

In summary, GAATW strongly opposes criminal penalties against sex workers’ clients as this approach:
Has not reduced trafficking;
Threatens sex workers’ income security and working conditions, by increasing competition amongst sex workers, and decreasing opportunities for safe screening procedures;
Has not stopped violent or abusive clients who are more experienced at evading law enforcement, but has ended up impacting less experienced clients;
• Dismisses and silences the concerns, priorities and knowledge of sex workers;
• Increases law enforcement power over sex workers; and
• Increases stigma against sex workers

Varsågod och skölj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här