• 1
  • 2
2015-10-10, 20:10
Medlem
Hej!

Är sugen på att beställa hem en taser som man kan jävlas med polarna med. Syftar på den som är som en ficklampa och taser i ett.

Undrar om någon beställt hem en och gick det bra i tullen osv?
Vad kan hända om man beställer hem en och tullen/polisen beslagtar den?

Tacksam för seriösa svar
Citera
2015-10-10, 20:22
Medlem
bolibumpahs avatar
Inget kan hända mer än att du blir av med den. Den får inte komma in i landet. men det är sällan tullen tar sånt. Gör dem det blir det böters lapp. Sen är det fullt lagligt att ha en sådan så det är inge problem. (så länge den är i hemmet)
Citera
2015-10-10, 20:30
Medlem
Fan va underbart
Citera
2015-10-10, 20:37
Medlem
bolibumpahs avatar
Yes!
Jag beställer mycket sådant, jag har både en stungun och 5olika tazers samt olika knivar och knogjärn.
även några batonger. allt beställt utomlands via nätet, bara en gång har dem stoppat det, jag fick böter på 3 tusen kronor då jag beställt en batong och natos tårgas :
Citera
2015-10-10, 20:52
Medlem
Oh helvete, vill fan inte få böter på 3lax
Citera
2015-10-10, 20:53
Medlem
bolibumpahs avatar
Du kan nog känna dig väldigt lugn. Det är 20% risk att åka dit på det.
Citera
2015-10-10, 21:31
Moderator
Tystnads avatar
Jag var över i USA för flera år sedan och där sålde dom sådant i en del affärer, var jävligt sugen på att ta med en hem men efter snack med en polare som har div licenser la jag detta på hyllan för gott....... fick nämligen reda på att förutom saftiga Böter ja men det värsta är att det visst klassas som vapenbrott vilket leder till åtal för vapenbrott, absolut inte värt detta.
Citera
2015-10-10, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bolibumpah
Du kan nog känna dig väldigt lugn. Det är 20% risk att åka dit på det.

Källa på det?
Citera
2015-10-10, 23:18
Medlem
Perdites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolibumpah
Inget kan hända mer än att du blir av med den. Den får inte komma in i landet. men det är sällan tullen tar sånt. Gör dem det blir det böters lapp. Sen är det fullt lagligt att ha en sådan så det är inge problem. (så länge den är i hemmet)

Vad yrar du om? En elpistol, vare sig det rör sig om en stun gun eller en taser klassas juridiskt sett som ett skjutvapen, och skjutvapen måste man ha vapenlicens för vilket man inte får i Sverige.

http://www.metro.se/skane/hade-elpis...!9CsHSxNonsiw/

Notera att han blev friad på gund av undanflykten att det inte var hans.
Senast redigerad av Perdite 2015-10-10 kl. 23:25.
Citera
2015-10-10, 23:31
Medlem
Ryttmaestarens avatar
vad händer när man får böter? syns det något i belastningsregistret?
Citera
2015-10-10, 23:41
Medlem
Perdites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryttmaestaren
vad händer när man får böter? syns det något i belastningsregistret?

Det borde hamna i belastningsregistret som vapenbrott om man blir dömd, oavsett om det bara blir böter. Jag håller på och bygger en elpistol, så får se om man åker dit på den i framtiden..
Citera
2015-10-11, 07:29
Medlem
bolibumpahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perdite
Vad yrar du om? En elpistol, vare sig det rör sig om en stun gun eller en taser klassas juridiskt sett som ett skjutvapen, och skjutvapen måste man ha vapenlicens för vilket man inte får i Sverige.

http://www.metro.se/skane/hade-elpis...!9CsHSxNonsiw/

Notera att han blev friad på gund av undanflykten att det inte var hans.

Jo, vad jag yrar om är att det inte är olagligt att bära en tazer i sitt hem då det går under knivlagen. En stungun har jag dock inget att säga om då jag inte vet.

Men det är så det ligger till. Plocka fram fakta innan du konfronterar mig nästa gång så kan vi framföra en ärlig diskussion

Man kan om man har otur åka på ringa vapenlangning av att frakta vapen mellan landgränser. Men oftast ger det böter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in