Citat:
Du betalar knappast en 500 mer resten av livet för fönstrena, du betalar en 500 mer för allmänt högre standard. Till en början kanske det är fönstrena, sen är det något annat som föreningen kan fixa för bättre standard.
Av vad du delat med dig av i tråden är du defienitivt inte mer ekonomisk än mig. Speciellt med tanke på att du verkar vara minst 10 år äldre än mig. Skillnaden är att jag inte försöker skryta om min ekonomiska situation i varannat inlägg.
Av vad du delat med dig av i tråden är du defienitivt inte mer ekonomisk än mig. Speciellt med tanke på att du verkar vara minst 10 år äldre än mig. Skillnaden är att jag inte försöker skryta om min ekonomiska situation i varannat inlägg.
Vet inte om det har någon betydelse om jag är 10 år äldre än dig?
Eftersom vi är anonyma så är det rätt meningslöst att skryta, tycker du inte?
Vet inte om det är att skryta för att man väljer en viss stil att leva.
Men jag har gort det väldigt enkelt för mig i mina val.. för att förklara hur jag strävar efter att ha mitt liv så är det enkelt utryckt att ha kakan och samtidigt äta den. Vet att många har väldigt svårt att förstå detta.
Men för att nå dessa mål måste man ju förstås veta vad man vill med livet. Efter en del funderingar för si så där 6-7 år sedan så kom jag fram till att:
Jag vill ha mycket fritid.
Vill ha ett flott hus.
Vill ha en extra bostad på nån varm plats där jag kan övervintra de 2-4 värsta vintermånaderna vart år.
Ha en aktieportfölj som fugnerar ungefär som en pengarmaskin.
Sedan så tillkomer naturligtvis självklara saker som att ha en familj man älskar och hobbies som man kan pyssla med all ledig tid man har skaffat sig.
När man väl vet vad man vill ha i sitt liv så får man ta reda på hur man skall göra för att fortast möjligt ta sig dit.
Alla har ju olika mål, en del kanske nöjer sig med att sitta i en 2:a med tv o tvspel,och då räcker det kanske att de jobbar halvtid för att nå sitt mål osv..

En blind borde ju se att något är käpprakt fel när folk måste ta med mamma o pappa för att köpa sig en sketen liten lägenhet.