• 1
  • 2
2015-08-29, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamla
Det går uselt, men vi ska sluta tillsammans när vi kommer hem från vår Kroatiensemester i mitten av september. Känner att det är mitt fel att han också röker och att vi båda måste sluta. Det borde vara en baggis för honom bara jag också lägger av.

Äh, lägg av! Du kan väl inte bära något ansvar för vad han gör. Han är ju vuxen och tar sina egna beslut.
Citera
2015-08-29, 12:39
Medlem
MartinStLouiss avatar
Just nu är jag singel men den senaste tjejen jag bodde med rökte inte regelbundet, vilket inte jag heller gör. Men ibland var det skönt att gå ut o gå en promenad, då kunde det bli så att vi båda rökte.
Citera
2015-09-02, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Just nu är jag singel men den senaste tjejen jag bodde med rökte inte regelbundet, vilket inte jag heller gör. Men ibland var det skönt att gå ut o gå en promenad, då kunde det bli så att vi båda rökte.

Så önskar jag också att det vore för oss. Att vi inte var fast i beroendet, men kunde feströka och ta en cigg då och då.
Citera
2015-09-02, 23:58
Medlem
mona.sardins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stupstock
Så önskar jag också att det vore för oss. Att vi inte var fast i beroendet, men kunde feströka och ta en cigg då och då.

''Fast i beroendet'' Typisk loser mentalitet. Ta tag i saken istället.
Citera
2015-10-10, 00:13
Medlem
Tamlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stupstock
Hur går det för er? Har du lyckats få sambon att låta bli cigaretterna? Har du själv bestämt dig för att sluta?

Alla andra? Röker era partners? Har ni kanske hemmaboende barn som röker?

Många frågor blev det...

Mannen har inte rökt på snart två veckor. Han fortsatte några dagar efter vår semester, men sen la vi ner tillsammans. För honom har det gått bra att hålla sig borta från ciggen medan jag trillade dit igen efter ett par dagar. Nu är allt som vanligt alltså, dvs jag är ensam rökare här hemma.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in