2015-10-09, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Vill ogärna spekulera i det, då det saknas konkreta detaljer, men detta med möjliga fordon kring ladan både strax innan stängning, och då även senare, förmodat efter själva händelsen är ett frågetecken jag innerligt hoppas blir hundraprocentigt förklarat i fup.

Att det möjligtvis uppehållit sig fordon en längre tid - av legal orsak i närområdet vid händelsen, både en timma bakåt och framåt, ser jag som ganska osannolikt.

Att möjliga fordon vid aktuell tidpunkt får en förklaring hoppas jag också på. Att dom närmasta grannarna noterat bilen tror jag inte var en synvilla. Det fanns en bil där - det är jag övertygad om.

Om den däremot har med mordet att göra har jag ingen aning om.
2015-10-09, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Kan nog ligga en del i det du skriver.

Snälla ni som förföjler fadern. Sluta nu. Han har gjort precis som varje far skulle ha gjort för sindotter.Att ni inite ger er!!!!!
2015-10-09, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Att möjliga fordon vid aktuell tidpunkt får en förklaring hoppas jag också på. Att dom närmasta grannarna noterat bilen tror jag inte var en synvilla. Det fanns en bil där - det är jag övertygad om.

Om den däremot har med mordet att göra har jag ingen aning om.

Jag kanske har fel, men om det va dom grannarna
som har haft inbrott så borde dom kollat bilen noga,
märke färg nummer, skulle i alla fall jag gjort.
2015-10-09, 22:33
Medlem
Gusselbys avatar
Hej Skaraborg2, vet du om de blå kopparna som stals vid ett inbrott på caféet har kommit tillrätta? Undrar också om du hört något om IB? Hon jobbade ju på caféet några dagar i samband med öppnandet av café på Klostret 2014.

Att LO hittades i gula utbyggnaden är lite intressant. Om den byggnaden användes under veckan som söket pågick så är väl inte teorin om en frysbox otrolig även om man tänker att det verkar osäkert, någon skulle kunnat ha öppnat den under veckan. Kan det vara därifrån litauerna kom på fredagen, de kan ha flyttat kroppen dit då? Sedan undrar jag också över det du skriver om byggboden, den gick väl inte att se från vägen? Finns det verkligen någon väg varifrån man kan se platsen där den stod, ni åkte inte in mot Bäckatorpet säger du (fast inte ens därifrån är det säkert att den hade synts bl a p g a vegetation). Det jag undrar är om du är helt säker på var den var placerad.

Till er som misstror Skaraborg2 vill jag säga att själv tror jag 100 procent på hans ärlighet. Kolla på hur många trådar han har startat så får ni se en man med genuint stort intresse för framförallt kriminalhistoria. Han hittar absolut inte på någonting. Ta till er av information som han har ansträngt sig för att skaffa istället. Annars, åk dit själva och gör samma sak i stället för att skämma ut er med er misstänksamhet. I mina ögon är den absurd.

Jag tror att Skaraborg2 inte är säker om de han har pratat med har yppandeförbud och därför inte vill säga för mycket utifallatt. Men det kan han svara på själv. Eller hur S2?
2015-10-09, 22:36
Medlem
Skaraborg2s avatar
Pappan gjorde vad han kunde för sin dotter.

Citat:
Ursprungligen postat av Dial999
Snälla ni som förföjler fadern. Sluta nu. Han har gjort precis som varje far skulle ha gjort för sindotter.Att ni inite ger er!!!!!

Ja det har han verkligen gjort.

Om han inte hade reagerat så snabbt som han gjorde, så hade troligtvis detta blivit på samma sätt som med Helena Andersson 1992.
2015-10-09, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag kanske har fel, men om det va dom grannarna
som har haft inbrott så borde dom kollat bilen noga,
märke färg nummer, skulle i alla fall jag gjort.

Det kanske dom gjorde. Även om vi inte vet om detaljerna.

Å andra sidan såg dom troligen bara siluetten på bilen. Givet den stod parallellt med cafêbyggnaden ...

Det som framkommit är en mörk (blå eller svart) SUV noterats vid tidpunkten.
2015-10-09, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja det var en hel del som framkom som var mycket intressant under dessa samtal.

Återigen bekräftades det att larmet gick igång kl. 20.40 på kvällen den 7 juni. Detta beroende på att pappan flyttade på mopeden. Troligtvis var det framhjulet som stod precis på gränsen till "larmskuggan". Stod mopeden på stället så flyttade han den framåt när han skulle starta den och därvid kom framhjulet att hamna inom denna "larmskugga".

......
Kan du förklara hur det kunde ha varit så ? Skulle LH ha utlöst larmet om hon kommit iväg ? Hur kunde hon ha parkerat så olyckligt ?
2015-10-09, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Hej Skaraborg2, vet du om de blå kopparna som stals vid ett inbrott på caféet har kommit tillrätta? Undrar också om du hört något om IB? Hon jobbade ju på caféet några dagar i samband med öppnandet av café på Klostret 2014.

Att LO hittades i gula utbyggnaden är lite intressant. Om den byggnaden användes under veckan som söket pågick så är väl inte teorin om en frysbox otrolig även om man tänker att det verkar osäkert, någon skulle kunnat ha öppnat den under veckan. Kan det vara därifrån litauerna kom på fredagen, de kan ha flyttat kroppen dit då? Sedan undrar jag också över det du skriver om byggboden, den gick väl inte att se från vägen? Finns det verkligen någon väg varifrån man kan se platsen där den stod, ni åkte inte in mot Bäckatorpet säger du (fast inte ens därifrån är det säkert att den hade synts bl a p g a vegetation). Det jag undrar är om du är helt säker på var den var placerad.

Till er som misstror Skaraborg2 vill jag säga att själv tror jag 100 procent på hans ärlighet. Kolla på hur många trådar han har startat så får ni se en man med genuint stort intresse för framförallt kriminalhistoria. Han hittar absolut inte på någonting. Ta till er av information som han har ansträngt sig för att skaffa istället. Annars, åk dit själva och gör samma sak i stället för att skämma ut er med er misstänksamhet. I mina ögon är den absurd.

Jag tror att Skaraborg2 inte är säker om de han har pratat med har yppandeförbud och därför inte vill säga för mycket utifallatt. Men det kan han svara på själv. Eller hur S2?

Jag delar helt din uppfattning
2015-10-09, 22:51
Medlem
brainoverflows avatar
Vet man hur det gick till än?
2015-10-09, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
När S2 skriver som följer så ljuger han rakt ut. Det är nämligen omöjligt att se den här platsen från farbar väg:

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
Citat:
"Vi körde därefter till höger vid Martorp och kunde därmed se där en gång den bortfraktade boden stod."

Larmstoryn är redan avhandlad och avfärdad efter första "besöket" men nu tar den ny höjd med påståendet att mopeden måste flyttas för att kunna provstartas. Varför?

Fö är det ju bara ett urval av gamla trådsanningar som vem som helst kan plocka ut de idéer som passar för stunden.

Mycket bra inlägg! Spiken i kistan för desinformationen om ni frågar mig.
2015-10-09, 22:58
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag delar helt din uppfattning

Jag delar den oxå, tills annat bevisats.

Är dock fortfarande intresserad av var larmsvamlet kommer ifrån, dvs att pappan skulle löst ut larmet i cafét när han flyttade moppen, det är rent nonsens, oavsett vem det kommer ifrån.

S2, Var den UL som du fick den infon ifrån trovärdig, är det mer i din info som kommer från samma UL
så skulle jag avfärda det som rena fantasier ......tyvärr.....
2015-10-09, 23:02
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shrink
Hjärtligt tack för bra information och för att du ansträngt dig. Mycket intressant info.
Kan man tänka sig att Lisa fick igång sin mobil, att den/hon ringde upp pappan och att han fick höra vad som pågick? Långskott kanske men inte omöjligt väl?
Tycker inte det är så otroligt. Vi vet ju inte allt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in