Citat:
Ursprungligen postat av
M.Marple
Hej! Enligt Skaraborg 2 så var det en liten detalj-som tidigare inte framkommit och som han inte vill specificera p.g.a. gällande yppandeförbud-som kan ha påverkat fadern att reagera tidigare än han annars skulle ha gjort. Denna detalj (som jag här har spekulerat om) kanske inte isolerat har oroat fadern nämnvärt. Det kan ju vara så-ur fadern synvinkel-att hon redan hade hunnit åka minuten efter att att meddelandet skickats och därför inte brytt sig om att svara. Men sen när tiden går (och hon inte kommer hem) så blir han allt mer orolig. Och därför (här fortsätter min spekulation) påverkas han av denna (initialt inte särskilt oroande) detalj och reagerar kraftfullare.
Hej!
LH hade skickat ett sms att hon snart skulle åka lite tidigare, har jag läst någonstans på tråden.
Han åkte DÅ iväg för att möta henne.
Så när LH skickade sms till pappan, så åkte han säkert 5 min senare för att möta henne, dom kanske hade bestämt något.
När han kom fram till fiket, och såg moppen orörd med nycklarna i.
Ringde han henne säkert igen, eller kollade om hon var kvar i fiket. Därför kanske larmet gick.
Han anade oro och ringde säkert igen.
De grannar som påstår att dom sett sen bil utanför cafet när dom kom hem, måste väll sett vilken färg bilen hade.
Polisen måste fråga ut dom igen mer ingående, för bilen kan vara en avgörande faktor i hela ärendet.
Själv har jag lång erfarenhet av militära elitförband, och vet hur snabbt man skall agera, när något inte stämmer, och tillkalla lämpligt folk.
Att sedan Polisenen varit sega på många sätt, vill jag inte säga.
Men grannarna som kom hem aktuell tid och såg en bil vid fiket borde sett något om bilen var Vit, Svart, eller Röd m.m. Så min åsikt är att Polisen tar ett mycket ingående förhör med dessa grannar, och pressar dom på info.
I ett sådant här ärende kan man inte bara vara artig, och ställa veliga frågor.
Bilen kan ha en avgörande betydelse.
LH kanske blev indragen i bilen, och sedan har allt gått fort.
MVH
ingo22