Citat:
Ursprungligen postat av
ingo22
Hej M.Marple
Du har säkert rätt att LH pappa försökte ringa LH flera gånger när han såg att mopeden stod kvar med nycklarna i. Och inte fick något svar.
Därför kallade han in olika folk för att söka LH då han förstod att allt inte stod rätt till.
Att LH stängde av mobilen, tror jag verkar långsökt.
Allt måste ha gått mycket snabbt.
Med vänlig hälsning
Ingo22
Hej! Där missförstod du mig nog. Självklart ringde Lisas pappa när han fann en moped men ingen dotter. Jag menar att han ringde OMGÅENDE, alltså 18:23 (precis efter att ha fått meddelandet), för att kolla någon sak. Såg att hon var klar för att åka och såg det som ett lämpligt tillfälle eftersom han inte villa ringa när väl hemfärden påbörjats. Det kan vara någon liten småsak som absolut inte har med försvinnandet att göra. Typ;
'Skall jag värma upp dom fläskkotletter som blev över eller vill du ha något annat?' (OBS! Bara ett exempel)
Detta, att Lisa inte svarade, gjorde att han blev orolig tidigare än vad han annars skulle ha blivit. Och det är detta tidsfönster...från 18:23(då meddelandet skickades) till, låt oss säga 18:25-26? (när hon inte svarar)...som gör det han, dvs Skaraborg 2, skriver intressant. Då måste hon ha skickat sitt meddelande EFTER att ha pratat med den (eller dom) i Suven...om nu DEN detaljen stämmer...eftersom hon annars borde ha svarat. Detta är naturligtvis mina egna spekulationer men det är väl det som tråden går ut på?