2015-10-09, 20:23
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nej, det fetstilta har jag aldrig sagt.
Nej, det uttryckte du inte direkt men man kan lätt dra den slutsatsen utifrån hur du
resonerar. Bättre fria än fälla närmast genomgående. Ty ett pyttelitet tvivel kan alltid
ligga där och störa någonstans. Och det räcker med det pyttelilla.

Tror faktiskt inte att du låter dig övertygas om någons skuld om du så snubblar över ett
mord i ditt eget grannskap och ser det med egna ögon.

Du är helt enkelt en högst tvivlande typ av individ.
Senast redigerad av Grandioso 2015-10-09 kl. 20:38.
2015-10-09, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shrink
/--/

Kan man tänka sig att Lisa fick igång sin mobil, att den/hon ringde upp pappan och att han fick höra vad som pågick? Långskott kanske men inte omöjligt väl?

Inte omöjligt men isf borde väl pappan direkt ha larmat polis, om han hörde att L utsattes för någon form av angrepp? (och sedan ej kunde nås)
2015-10-09, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja den skulle faktiskt kunna vara intressant. Fanns i a f inget i dessa uppgifter som talade emot att en sådan kan ha varit på plats.

När familjen som bor i huset alldeles snett bakom cafébyggnaden kommer hem så ser de en bil stå parkerad framför denna byggnad. Då var kl. 19.30.

Om detta var en svart SUV eller någon annan bil vet jag inte.

Verkar onekligen intressant.
2015-10-09, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingo22
Hej M.Marple
Du har säkert rätt att LH pappa försökte ringa LH flera gånger när han såg att mopeden stod kvar med nycklarna i. Och inte fick något svar.
Därför kallade han in olika folk för att söka LH då han förstod att allt inte stod rätt till.
Att LH stängde av mobilen, tror jag verkar långsökt.
Allt måste ha gått mycket snabbt.
Med vänlig hälsning
Ingo22

Hej! Där missförstod du mig nog. Självklart ringde Lisas pappa när han fann en moped men ingen dotter. Jag menar att han ringde OMGÅENDE, alltså 18:23 (precis efter att ha fått meddelandet), för att kolla någon sak. Såg att hon var klar för att åka och såg det som ett lämpligt tillfälle eftersom han inte villa ringa när väl hemfärden påbörjats. Det kan vara någon liten småsak som absolut inte har med försvinnandet att göra. Typ;

'Skall jag värma upp dom fläskkotletter som blev över eller vill du ha något annat?' (OBS! Bara ett exempel)

Detta, att Lisa inte svarade, gjorde att han blev orolig tidigare än vad han annars skulle ha blivit. Och det är detta tidsfönster...från 18:23(då meddelandet skickades) till, låt oss säga 18:25-26? (när hon inte svarar)...som gör det han, dvs Skaraborg 2, skriver intressant. Då måste hon ha skickat sitt meddelande EFTER att ha pratat med den (eller dom) i Suven...om nu DEN detaljen stämmer...eftersom hon annars borde ha svarat. Detta är naturligtvis mina egna spekulationer men det är väl det som tråden går ut på?
2015-10-09, 20:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MAJSY
Verkar onekligen intressant.

Hej!
Att det verkar intressant har Du rätt i. Polisen måste förhoppningsvis frågat dessa personer, viken typ eller färg bilen hade.
Själv tycker jag att Polisen borde ta ett samtal till med dessa personer som såg bilen.
MVH
Ingo22
2015-10-09, 20:40
Medlem
Citat:
Ja det var en hel del som framkom som var mycket intressant under dessa samtal.

Återigen bekräftades det att larmet gick igång kl. 20.40 på kvällen den 7 juni. Detta beroende på att pappan flyttade på mopeden. Troligtvis var det framhjulet som stod precis på gränsen till "larmskuggan". Stod mopeden på stället så flyttade han den framåt när han skulle starta den och därvid kom framhjulet att hamna inom denna "larmskugga".

Den omtalade kassen med hennes tillhörigheter låg inte på märken utan hängde över styret.

När tjejerna denna kväll hade larmat och låst caféet, så hade LH ingen som helst möjlighet att ta sig tillbaka in på caféet. Hon hade ingen nyckel.

Det har ju diskuterats en hel del om nyckeln till caféet att den ev. skulle ha funnits i ladan. Detta bekräftades nu att så inte var fallet. Ladan hade ingenting att göra med den här nyckeln!

Fastigheten som ligger mycket nära på baksidan mot cafébyggnaden så var det alltså ingen hemma där denna kväll. Familjen består av mamma, pappa och två barn. De var på badminton och kom hem först kl. 19.30. De såg då en bil stå parkerad i närheten av cafébyggnaden.

Som vi vet så var det inbrott i caféet i december 2014 då kaffekoppar med fat och allt kaffet stals. Familjen som bor på baksidan hade inbrott ca två veckor innan.

Under samtalens gång, så framkom det också vad som måste ha varit orsaken till pappans snabba agerade. Eller åtminstone en av orsakerna. Den här händelsen har mig veterligen aldrig någonsin tagits upp av vare sig media eller här i tråden.

Den här uppgiften måste det till 100% vara ett yppandeförbud på. Även om jag inte personligen har yppandeförbud, så kommer denna inte att läggas ut i tråden. Den måste komma att finnas med i FUP:en.

Återigen så visar denna uppgift på hur otroligt snabbt det hela går. Kan knappast ha varit fråga om minuter utan istället högst en minut. Om ens det?

Tack & bock för infon!
Ang pappans snabba agerande: (respekterar givetvis att du inte kommer att negera/bekräfta detta) har tidigare varit inne på att L i sitt sms innan avfärd nämner något om att något på platsen inte står riktigt rätt till/att någon beter sig konstigt/lite obehagligt etc.
Och när L inte ankommer i tid och ej kan nås så tar sig pappan direkt till platsen.

Har hela tiden tyckt att det 'borde' finnas någon ytterligare faktor som fick pappan att agera så snart, något mer än bara en försenad ankomst.
2015-10-09, 20:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M.Marple
Hej! Där missförstod du mig nog. Självklart ringde Lisas pappa när han fann en moped men ingen dotter. Jag menar att han ringde OMGÅENDE, alltså 18:23 (precis efter att ha fått meddelandet), för att kolla någon sak. Såg att hon var klar för att åka och såg det som ett lämpligt tillfälle eftersom han inte villa ringa när väl hemfärden påbörjats. Det kan vara någon liten småsak som absolut inte har med försvinnandet att göra. Typ;

'Skall jag värma upp dom fläskkotletter som blev över eller vill du ha något annat?' (OBS! Bara ett exempel)

Detta, att Lisa inte svarade, gjorde att han blev orolig tidigare än vad han annars skulle ha blivit. Och det är detta tidsfönster...från 18:23(då meddelandet skickades) till, låt oss säga 18:25-26? (när hon inte svarar)...som gör det han, dvs Skaraborg 2, skriver intressant. Då måste hon ha skickat sitt meddelande EFTER att ha pratat med den (eller dom) i Suven...om nu DEN detaljen stämmer...eftersom hon annars borde ha svarat. Detta är naturligtvis mina egna spekulationer men det är väl det som tråden går ut på?

Hej!
Att det verkar intressant har Du rätt i. Grannarna såg ju en bil när dom kom hem aktuell tid och dom såg då en bil stå parkerad utanför cafét så jag tycker Polisen måste förhoppningsvis frågat dessa personer, viken typ eller färg bilen hade tid m.m.
Själv tycker jag att Polisen borde ta ett samtal till med dessa personer som såg bilen.
MVH
Ingo22
2015-10-09, 20:42
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Då ökar definitivt intresset för den Svarta Suven – förutsatt att den placerats rätt på tidsaxeln.

Gällande det som framgått i tråden (2st uppgifter) tidigare är den svarta/mörka suven inte rätt placerad i den tidsangivelsen som Skaraborg2´s uppgift påstår, men utesluter inte att det kan röra sig om samma bil, men vid två + ett separata tillfällen.

Om det är en "oskyldig" bil som skulle visa sig vara densamme, så är det möjligtvis anmärkningsvärt om den noterats inom området både före och efter själva händelsen.
Senast redigerad av rotesau 2015-10-09 kl. 20:45.
2015-10-09, 20:51
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Nu är det knäpp tyst i fallet.
Jag funderar på om MGM är oskyldig, vilken taktik skulle han ha? Antar att han är helt fokuserad på försvaret just nu.
Han har ändå blånekat hela vägen. Och ingen som känner honom tror att han kan ha gjort det. Frun är t.o.m. beredd att stötta honom fullt ut. Åka till Sverige fast hon suttit häktad här. Inget brottsregister, inga problem ö.h.t. Ja, det skulle vara en förlupen dotter då, i så fall.

Alltså, det är ju inget konstigt alls om han nekar så ihärdigt ifall han är oskyldig. Men skulle han vara skyldig, är det lite anmärkningsvärt att han så envist nekar.
2015-10-09, 20:51
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
Ja det var en hel del som framkom som var mycket intressant under dessa samtal.

Återigen bekräftades det att larmet gick igång kl. 20.40 på kvällen den 7 juni. Detta beroende på att pappan flyttade på mopeden. Troligtvis var det framhjulet som stod precis på gränsen till "larmskuggan". Stod mopeden på stället så flyttade han den framåt när han skulle starta den och därvid kom framhjulet att hamna inom denna "larmskugga".

Den omtalade kassen med hennes tillhörigheter låg inte på märken utan hängde över styret.

När tjejerna denna kväll hade larmat och låst caféet, så hade LH ingen som helst möjlighet att ta sig tillbaka in på caféet. Hon hade ingen nyckel.

Det har ju diskuterats en hel del om nyckeln till caféet att den ev. skulle ha funnits i ladan. Detta bekräftades nu att så inte var fallet. Ladan hade ingenting att göra med den här nyckeln!

Fastigheten som ligger mycket nära på baksidan mot cafébyggnaden så var det alltså ingen hemma där denna kväll. Familjen består av mamma, pappa och två barn. De var på badminton och kom hem först kl. 19.30. De såg då en bil stå parkerad i närheten av cafébyggnaden.

Som vi vet så var det inbrott i caféet i december 2014 då kaffekoppar med fat och allt kaffet stals. Familjen som bor på baksidan hade inbrott ca två veckor innan.

Under samtalens gång, så framkom det också vad som måste ha varit orsaken till pappans snabba agerade. Eller åtminstone en av orsakerna. Den här händelsen har mig veterligen aldrig någonsin tagits upp av vare sig media eller här i tråden.

Den här uppgiften måste det till 100% vara ett yppandeförbud på. Även om jag inte personligen har yppandeförbud, så kommer denna inte att läggas ut i tråden. Den måste komma att finnas med i FUP:en.

Återigen så visar denna uppgift på hur otroligt snabbt det hela går. Kan knappast ha varit fråga om minuter utan istället högst en minut. Om ens det?

Mycket intressant info!!!
Har heller aldrig trott på nån nyckelteori eller toalett etc, dock är inte lite Facebook, instagram surfande i typ 5 min innan hon åker iväg särskilt osannolikt..

DOCK så är mitt fetade ett svammeluttalande, som ingen som vet hur larm funkar tror på, så den kräver minst sagt ett förtydligande innan den kan tas som en rimlig anledning till att larmet i Cafét går.
2015-10-09, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M.Marple

Hej igen!
Den aktuella bilen som sågs utanför cafét är ju högintressant. Grannarna som såg den är väll troligen inte färgblinda, så dom borde ju kunna säga något om den aktuella bilen. Polisen borde pressa dom mer ingående, om dom nu har talat med dom.
Kul att samtala med dig, då Vi försöker finna lösningar på situationen.
Bilen....är av stort värde att få mer info om.
MVH
ingo22
2015-10-09, 21:02
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Nu är det knäpp tyst i fallet.
Jag funderar på om MGM är oskyldig, vilken taktik skulle han ha? Antar att han är helt fokuserad på försvaret just nu.
Han har ändå blånekat hela vägen. Och ingen som känner honom tror att han kan ha gjort det. Frun är t.o.m. beredd att stötta honom fullt ut. Åka till Sverige fast hon suttit häktad här. Inget brottsregister, inga problem ö.h.t. Ja, det skulle vara en förlupen dotter då, i så fall.

Alltså, det är ju inget konstigt alls om han nekar så ihärdigt ifall han är oskyldig. Men skulle han vara skyldig, är det lite anmärkningsvärt att han så envist nekar.

Det är förstås inte egendomligt att han nekar om han är oskylldig.
Men inte heller egendomligt att han nekar om han är skyldig.

Du må ursäkta, men jag får inte ut någonting av den logiken.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in