2015-10-09, 21:27
Medlem
Skaraborg2s avatar
Lurar verkligen ingen!

Citat:
Ursprungligen postat av Dial999
Mitt första inlägg. Jag tror på din seriostet hittills Skaraborg. Du lurar väl oss inte?

Nej jag lurar verkligen ingen. Jag har berättat allt vad som jag har fått berättat för mig förutom en del saker.

Det som jag har lagt ut efter mina båda besök på säteriet är sådant som har kommit mig tillhanda under ett flertal samtal med ett flertal personer.

Jag kan inte personligen uttala mig om något från den här kvällen eftersom jag inte var där. Däremot är det ju en helt annan sak att jag har egna teorier ang. den här kvällen.
2015-10-09, 21:27
Medlem
Jag tror att vi ska ta det Skaraborg2 säger med en stor nypa salt. Han har hört lite byskvaller, skarvar troligen lite själv och avslutar med att påstå att han vet något som han inte kan säga, och så sitter han där rak i ryggen och inbillar sig att han är Skaraborgs egen Hercule Poirot.

Hur kan ni ens komma på tanken att någon bonde där av någon fullständigt oklar anledning vet en massa detaljer som är så viktiga att Skaraborg2 på egen hand beslutar att de omfattas av yppandeförbudet? Era ryggdunkningar är pinsamma. Tänk lite själva istället. Är det någonstans som kroppen inte kan ha gömts så är det väl för fan i en lokal där folk vistas och rör sig precis hela tiden. Det säger mycket om trovärdigheten i Skaraborg2:s "insideinformation".
2015-10-09, 21:28
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Samt, det var väl inte ens han utan polisen som reagerade och antog att ett allvarligt brott begåtts.

Jag har uppfattat det som att pappa reagerade först.
2015-10-09, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Nej jag lurar verkligen ingen. Jag har berättat allt vad som jag har fått berättat för mig förutom en del saker.

Det som jag har lagt ut efter mina båda besök på säteriet är sådant som har kommit mig tillhanda under ett flertal samtal med ett flertal personer.

Jag kan inte personligen uttala mig om något från den här kvällen eftersom jag inte var där. Däremot är det ju en helt annan sak att jag har egna teorier ang. den här kvällen.

Är det Lars Johansson själv du snackat med eftersom du fått så mycket och viktig information?
2015-10-09, 21:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M.Marple
Hej! Där missförstod du mig nog. Självklart ringde Lisas pappa när han fann en moped men ingen dotter. Jag menar att han ringde OMGÅENDE, alltså 18:23 (precis efter att ha fått meddelandet), för att kolla någon sak. Såg att hon var klar för att åka och såg det som ett lämpligt tillfälle eftersom han inte villa ringa när väl hemfärden påbörjats. Det kan vara någon liten småsak som absolut inte har med försvinnandet att göra. Typ;

'Skall jag värma upp dom fläskkotletter som blev över eller vill du ha något annat?' (OBS! Bara ett exempel)

Detta, att Lisa inte svarade, gjorde att han blev orolig tidigare än vad han annars skulle ha blivit. Och det är detta tidsfönster...från 18:23(då meddelandet skickades) till, låt oss säga 18:25-26? (när hon inte svarar)...som gör det han, dvs Skaraborg 2, skriver intressant. Då måste hon ha skickat sitt meddelande EFTER att ha pratat med den (eller dom) i Suven...om nu DEN detaljen stämmer...eftersom hon annars borde ha svarat. Detta är naturligtvis mina egna spekulationer men det är väl det som tråden går ut på?
Ja, det låter väl som en rimlig förklaring till det snabba förloppet. Den rimligaste förklaringen jag har sett så länge. Men telefonen slocknade enligt uppgift 18.30 och den uppgiften får jag inte riktigt så snyggt samman med de andra. Antag att BO var tillfångatagen och transport redan påbörjats då kan signalering från mobilen vara grunden till att den slogs sönder 18.30 och kanske måhända kan förklara det relativa ultravåld som användes just då, mot mobilen som hivades ut på vägen mot Martorp eller ....
Senast redigerad av GoogleSEO 2015-10-09 kl. 21:34.
2015-10-09, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Jag har uppfattat det som att pappa reagerade först.

Ja det var ju han som anmälde till polisen, men det var polisen som antydde ett allvarligt brott.
Pappan polisanmälde sin dotter försvunnen.
2015-10-09, 21:31
Medlem
Skaraborg2s avatar
Inget blåljus i första läget - tyvärr!

Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Ändå så väntade pappan till cirka 20snåret innan han åkte.
Det va inte blåljus direkt i första läget.

Nej det var inte det - tyvärr!
2015-10-09, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrfix
Men om pappan hade blivit så orolig och misstänkte att något inte stod rätt till så borde han väl ha åkt på en gång till Blomberg . Om sms:et skickades kl 18,23 så skulle han ju ha varit där senast kl 19,20-19,30 om han av stark oro skulle kastat sig i bilen direkt . Nu finns det ju uppgifter om att larmet gick först kl 20,40 när han flyttade mopeden vilket ju är är över två timmar efter att hon skickade sms:et . Det tyder väl inte på att han misstänkte att dottern drabbats av något farligt direkt . Eller har jag fattat någon av tidsangivelserna fel möjligen ?

Hej! Enligt Skaraborg 2 så var det en liten detalj-som tidigare inte framkommit och som han inte vill specificera p.g.a. gällande yppandeförbud-som kan ha påverkat fadern att reagera tidigare än han annars skulle ha gjort. Denna detalj (som jag här har spekulerat om) kanske inte isolerat har oroat fadern nämnvärt. Det kan ju vara så-ur fadern synvinkel-att hon redan hade hunnit åka minuten efter att att meddelandet skickats och därför inte brytt sig om att svara. Men sen när tiden går (och hon inte kommer hem) så blir han allt mer orolig. Och därför (här fortsätter min spekulation) påverkas han av denna (initialt inte särskilt oroande) detalj och reagerar kraftfullare.
2015-10-09, 21:34
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rml
Det säger mycket om trovärdigheten i Skaraborg2:s "insideinformation".
Men det kan ju handla om flera källor, varav somliga är mer trovärdiga än andra.
2015-10-09, 21:34
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Ja det var ju han som anmälde till polisen, men det var polisen som antydde ett allvarligt brott.
Pappan polisanmälde sin dotter försvunnen.

Pappa ringde direkt till sina militärkompisar vilket tyder på att han tog det allvarligt omedelbart när han upptäckte mopeden med nycklar i.
2015-10-09, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Marple
Hej! Enligt Skaraborg 2 så var det en liten detalj-som tidigare inte framkommit och som han inte vill specificera p.g.a. gällande yppandeförbud-som kan ha påverkat fadern att reagera tidigare än han annars skulle ha gjort. Denna detalj (som jag här har spekulerat om) kanske inte isolerat har oroat fadern nämnvärt. Det kan ju vara så-ur fadern synvinkel-att hon redan hade hunnit åka minuten efter att att meddelandet skickats och därför inte brytt sig om att svara. Men sen när tiden går (och hon inte kommer hem) så blir han allt mer orolig. Och därför (här fortsätter min spekulation) påverkas han av denna (initialt inte särskilt oroande) detalj och reagerar kraftfullare.

Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Pappa ringde direkt till sina militärkompisar vilket tyder på att han tog det allvarligt omedelbart när han upptäckte mopeden med nycklar i.

Det här:
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
gäller tills vidare.
2015-10-09, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Nej det var inte det - tyvärr!

Minns när ett antal i tråden ansåg att pappan agerade alldeles för fort,överbeskyddande,nästan sjukligt snabbt.
Vad olika det kan tyckas minst sagt..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in