Citat:
Hej! Där missförstod du mig nog. Självklart ringde Lisas pappa när han fann en moped men ingen dotter. Jag menar att han ringde OMGÅENDE, alltså 18:23 (precis efter att ha fått meddelandet), för att kolla någon sak. Såg att hon var klar för att åka och såg det som ett lämpligt tillfälle eftersom han inte villa ringa när väl hemfärden påbörjats. Det kan vara någon liten småsak som absolut inte har med försvinnandet att göra. Typ;
'Skall jag värma upp dom fläskkotletter som blev över eller vill du ha något annat?' (OBS! Bara ett exempel)
Detta, att Lisa inte svarade, gjorde att han blev orolig tidigare än vad han annars skulle ha blivit. Och det är detta tidsfönster...från 18:23(då meddelandet skickades) till, låt oss säga 18:25-26? (när hon inte svarar)...som gör det han, dvs Skaraborg 2, skriver intressant. Då måste hon ha skickat sitt meddelande EFTER att ha pratat med den (eller dom) i Suven...om nu DEN detaljen stämmer...eftersom hon annars borde ha svarat. Detta är naturligtvis mina egna spekulationer men det är väl det som tråden går ut på?
'Skall jag värma upp dom fläskkotletter som blev över eller vill du ha något annat?' (OBS! Bara ett exempel)
Detta, att Lisa inte svarade, gjorde att han blev orolig tidigare än vad han annars skulle ha blivit. Och det är detta tidsfönster...från 18:23(då meddelandet skickades) till, låt oss säga 18:25-26? (när hon inte svarar)...som gör det han, dvs Skaraborg 2, skriver intressant. Då måste hon ha skickat sitt meddelande EFTER att ha pratat med den (eller dom) i Suven...om nu DEN detaljen stämmer...eftersom hon annars borde ha svarat. Detta är naturligtvis mina egna spekulationer men det är väl det som tråden går ut på?
Men om pappan hade blivit så orolig och misstänkte att något inte stod rätt till så borde han väl ha åkt på en gång till Blomberg . Om sms:et skickades kl 18,23 så skulle han ju ha varit där senast kl 19,20-19,30 om han av stark oro skulle kastat sig i bilen direkt . Nu finns det ju uppgifter om att larmet gick först kl 20,40 när han flyttade mopeden vilket ju är är över två timmar efter att hon skickade sms:et . Det tyder väl inte på att han misstänkte att dottern drabbats av något farligt direkt . Eller har jag fattat någon av tidsangivelserna fel möjligen ?