2015-10-09, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shrink
Jo, nu börjar du/ni ju komma sanningen närmare. Jag är ju övertygad om att NB är en utstuderad och planerat slug lustmördare medan Niklas var/är mer direkt våldsinriktad/raseri. Blandning av lustfylld maktkänsla och lustfylld mordkänsla.

Båda har ju haft en fantastisk förmåga att dölja sin dubbelnatur. Jag funderar ju dock över vad deras fruar vet om männens sexuella perversioner.
Har de lyckats dölja sin perversa sexualitet helt och hållet tro?

Hur bedömer du Umeåpolisens och Skaraborgspolisen professionalitet? Det tog ju ändå många år innan Umeåpolisen hittade Hagamannen. Du menar att Skaraborgspolisen (tvärtemot den unika skarpa kritik som riktats emot dom rörande en våldtäktsutredning) är exceptionellt duktiga? Vad stödjer du dig då på?
Senast redigerad av nopomil 2015-10-09 kl. 19:35.
2015-10-09, 19:41
Medlem
Har suttit och funderat på vad det var som hade gjort att Lisas pappa förstod att allt inte stod rätt till. OM nu "Skaraborgs" uppgifter är riktiga, vilket jag tror. Han påpekar också att allt måste ha skett inom loppet av någon minut. Jag tror därför att pappa Holm omedelbart ringde tillbaka-efter att ha läst Lisas SMS-men inte fått något svar. Ringde för att fråga om någon specifik sak som naturligtvis är omöjlig att spekulera om. Kan också vara av den anledningen som MGM stängde av (om det nu var han och inte Lisa själv) telefonen nästan omgående. Intressanta uppgifter, helt klart. Pekar som sagt på ett snabbt överfall.
2015-10-09, 19:46
Medlem
Skaraborg2s avatar
Snabbt händelseförlopp.

Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Intressant information.

Om jag förstår dig rätt så har GM,s fokus legat på ett
bortförande – därav det snabba händelseförloppet?

Ja - utifrån de uppgifter jag erhållit från olika håll.
2015-10-09, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2

Vad kan han ha velat uppnå med ett bortförande av LH?
2015-10-09, 19:57
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Du bryr dig bara om ifall bevisen håller eller inte, inte om han är skyldig eller inte. Det går att bli fälld mot övertygande bevis även om man är oskyldig.

Och om nu alla presenterade bevisen håller, vad bevisar det för brott?
Så även om man kan ha hur mycket övertygande bevisning som helst mot någon så bör man
ändå avstå från att döma till nackdel för den åtalade ty man vet ju aldrig riktigt säkert;
personen kan trots allt vara oskyldig när allt kommer omkring?

Konklusion: det är lika bra att lägga ner domstolarna på en gång.
Senast redigerad av Grandioso 2015-10-09 kl. 20:01.
2015-10-09, 19:58
Medlem
LeeVans avatar
Citat:

Då ökar definitivt intresset för den Svarta Suven – förutsatt att den placerats rätt på tidsaxeln.
2015-10-09, 20:00
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ja det var en hel del som framkom som var mycket intressant under dessa samtal.

Återigen bekräftades det att larmet gick igång kl. 20.40 på kvällen den 7 juni. Detta beroende på att pappan flyttade på mopeden. Troligtvis var det framhjulet som stod precis på gränsen till "larmskuggan". Stod mopeden på stället så flyttade han den framåt när han skulle starta den och därvid kom framhjulet att hamna inom denna "larmskugga".

Den omtalade kassen med hennes tillhörigheter låg inte på märken utan hängde över styret.

När tjejerna denna kväll hade larmat och låst caféet, så hade LH ingen som helst möjlighet att ta sig tillbaka in på caféet. Hon hade ingen nyckel.

Det har ju diskuterats en hel del om nyckeln till caféet att den ev. skulle ha funnits i ladan. Detta bekräftades nu att så inte var fallet. Ladan hade ingenting att göra med den här nyckeln!

Fastigheten som ligger mycket nära på baksidan mot cafébyggnaden så var det alltså ingen hemma där denna kväll. Familjen består av mamma, pappa och två barn. De var på badminton och kom hem först kl. 19.30. De såg då en bil stå parkerad i närheten av cafébyggnaden.

Som vi vet så var det inbrott i caféet i december 2014 då kaffekoppar med fat och allt kaffet stals. Familjen som bor på baksidan hade inbrott ca två veckor innan.

Under samtalens gång, så framkom det också vad som måste ha varit orsaken till pappans snabba agerade. Eller åtminstone en av orsakerna. Den här händelsen har mig veterligen aldrig någonsin tagits upp av vare sig media eller här i tråden.

Den här uppgiften måste det till 100% vara ett yppandeförbud på. Även om jag inte personligen har yppandeförbud, så kommer denna inte att läggas ut i tråden. Den måste komma att finnas med i FUP:en.

Återigen så visar denna uppgift på hur otroligt snabbt det hela går. Kan knappast ha varit fråga om minuter utan istället högst en minut. Om ens det?

Tack för att du ännu en gång delger tråden saklig information. Samtliga punkter låter högst sannolika och någon ev. extranyckel kan äntligen läggas bort.

Det har ju diskuterats att även kaféägarinnans dotter skulle ha sett en bil i närheten av kafét. Detta i samband med avfärd, strax före kl 18.00.

Får se om husrannsakan har gett något i fråga om det stulna godset.
2015-10-09, 20:02
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Så även om man kan ha hur mycket övertygande bevisning som helst mot någon så bör man
ändå avstå från att döma till nackdel för den åtalade
ty man vet ju aldrig riktigt säkert;
personen kan trots allt vara oskyldig när allt kommer omkring?

Konklusion: det är lika bra att lägga ner domstolarna på en gång.
Nej, det fetstilta har jag aldrig sagt.
2015-10-09, 20:09
Medlem
Skaraborg2s avatar
En ung dam.

Citat:
Ursprungligen postat av mrfix
Hon är väl 20 år gammal . Då är man en "ung" dam .

Tack för rättelsen. Ja då är man en ung dam.
2015-10-09, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M.Marple
Har suttit och funderat på vad det var som hade gjort att Lisas pappa förstod att allt inte stod rätt till. OM nu "Skaraborgs" uppgifter är riktiga, vilket jag tror. Han påpekar också att allt måste ha skett inom loppet av någon minut. Jag tror därför att pappa Holm omedelbart ringde tillbaka-efter att ha läst Lisas SMS-men inte fått något svar. Ringde för att fråga om någon specifik sak som naturligtvis är omöjlig att spekulera om. Kan också vara av den anledningen som MGM stängde av (om det nu var han och inte Lisa själv) telefonen nästan omgående. Intressanta uppgifter, helt klart. Pekar som sagt på ett snabbt överfall.

Hej M.Marple
Du har säkert rätt att LH pappa försökte ringa LH flera gånger när han såg att mopeden stod kvar med nycklarna i. Och inte fick något svar.
Därför kallade han in olika folk för att söka LH då han förstod att allt inte stod rätt till.
Att LH stängde av mobilen, tror jag verkar långsökt.
Allt måste ha gått mycket snabbt.
Med vänlig hälsning
Ingo22
2015-10-09, 20:14
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kl. 19.30.

Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Då ökar definitivt intresset för den Svarta Suven – förutsatt att den placerats rätt på tidsaxeln.

Ja den skulle faktiskt kunna vara intressant. Fanns i a f inget i dessa uppgifter som talade emot att en sådan kan ha varit på plats.

När familjen som bor i huset alldeles snett bakom cafébyggnaden kommer hem så ser de en bil stå parkerad framför denna byggnad. Då var kl. 19.30.

Om detta var en svart SUV eller någon annan bil vet jag inte.
2015-10-09, 20:17
Medlem
Skaraborg2s avatar
Nyckeln til caféet.

Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Tack för att du ännu en gång delger tråden saklig information. Samtliga punkter låter högst sannolika och någon ev. extranyckel kan äntligen läggas bort.

Det har ju diskuterats att även kaféägarinnans dotter skulle ha sett en bil i närheten av kafét. Detta i samband med avfärd, strax före kl 18.00.

Får se om husrannsakan har gett något i fråga om det stulna godset.

Tack för din uppskattning.

Om det fanns någon extra nyckel eller inte har jag inte hört något om. Enbart att LH inte hade en nyckel samt att det fanns ingen cafényckel hängande eller gömd i ladan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in