2015-09-10, 20:01
Medlem
mrtowlies avatar
Stephen Colbert har ju som bekant tagit över Late Show från David Letterman.

Nu har jag sett premiäravsnittet och måste säga att det verkar riktigt lovande! Satiren och det surrealistiska tramset från Colbert Report (som jag älskade) finns där och Stephen själv går all in med sång, dans och allmänt clownande kombinerat med sin sylvassa tunga.

Jag är/var så oerhört less på trötta Letterman/Leno/Conan och ser fram emot att följa detta!

Det enda man kan anmärka på var kanske bandet som lät som en cirkusorkester.
Citera
2015-09-10, 20:04
Medlem
gato12s avatar
Vilka var gäster? Hade dem ett musikuppträdande på slutet som vanligt?
Citera
2015-09-10, 20:06
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Vilka var gäster? Hade dem ett musikuppträdande på slutet som vanligt?

George Clooney och Jeb Bush.

Yep ett brakande musiknummer på slutet!
Citera
2015-10-05, 19:34
Medlem
När det har gått några veckor måste jag säga att jag inte tycker det håller riktigt samma nivå som Colbert Report. Gillar inte alls samspelet med husbandet och tycker man kunde ha skippat det helt. Dock tycker jag fortfarande att det helt klart är bra mycket bättre än de andra talkshowerna och förhoppningsvis så lär de sig vad som funkar/inte funkar inom kort
Citera
2015-10-09, 17:54
Medlem
mrtowlies avatar
Min entusiasm har minskat något. De inledande colbert report-style segmenten är skoj, men intervjuerna känns stressade, man får lixom inte ut så mycket av dem.

Hela clowneriet med bandet blir lite tröttsamt i längden.
Citera
2015-10-09, 20:04
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Min entusiasm har minskat något. De inledande colbert report-style segmenten är skoj, men intervjuerna känns stressade, man får lixom inte ut så mycket av dem.

Hela clowneriet med bandet blir lite tröttsamt i längden.

Japp, vi minns mästaren Letterman med saknad.
Citera
2025-07-18, 07:58
Stephen Colbert’s ‘Late Show’ canceled - ends May 2026.
CBS is canceling “The Late Show With Stephen Colbert” next May, shuttering a
decades-old TV institution in a changing media landscape and removing from air
one of President Donald Trump’s most prominent and persistent late-night critics.
https://apnews.com/article/stephen-c...ffc50e9c8adbab
Citera
2025-07-18, 07:58
Medlem
Det är inte bara FB som varit måttligt till helt ointresserade av denna kvällsunderhållning.

Colbert anslutet till jobbsökande statister på trakten i höst.
https://www.tv4.se/just-nu/47bpCL2wc...um=shared_link

" CBS moderbolag Paramount kallar beskedet om nedläggningen för ett ”finansiellt beslut”.”Det är inte på något sätt relaterat till showens prestanda, innehåll eller annat som händer på Paramount”, ".
Citera
2025-07-18, 22:45
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHans.Redux
Det är inte bara FB som varit måttligt till helt ointresserade av denna kvällsunderhållning.

Colbert anslutet till jobbsökande statister på trakten i höst.
https://www.tv4.se/just-nu/47bpCL2wc...um=shared_link

" CBS moderbolag Paramount kallar beskedet om nedläggningen för ett ”finansiellt beslut”.”Det är inte på något sätt relaterat till showens prestanda, innehåll eller annat som händer på Paramount”, ".

Tror inte det handlar om Trump. Lite drygt 2 miljoner tittare är ju suveränt för ett program i Sverige inget vidare i USA.

Sista last show som var bra var ju Craig Fergusons.
Citera
2025-07-23, 15:14
Medlem
CyberIngmars avatar
Om en show går 40 miljoner dollar back per säsong, borde man vara tacksam för att ha fått fortsätta så länge. Colberts program når dessutom färre än tre miljoner tittare. Nu ser vi kändisar klaga, kalla nedläggningen för fascism och skylla på Trump. Vad är det för liberalt privilegium vi bevittnar? De beter sig som om det vore en mänsklig rättighet för rika liberaler att bli betalda av privata företag.

Om Colbert verkligen var så efterfrågad, hade CNN, Netflix eller Spotify tagit in honom för länge sedan. Vem vill frivilligt gå miste om tittare och intäkter, om de faktiskt fanns där?

Statistiskt sett tittar cirka 1% av USA:s vuxna befolkning (cirka 260 miljoner potentiella tittare) på showen.
Senast redigerad av CyberIngmar 2025-07-23 kl. 15:20.
Citera
2025-07-29, 10:00
Medlem
Jordgubbes avatar
Knepigt hitta källor som nagelfar antal tittare och ekonomin över åren, vad som ens är relaterat till Stephen Colbert's The Late Show. Vet inte exakt vad Letterman hade men säg 4-8 miljoner tittare i ett helt annat medieklimat, då kan man inte klaga på att nu bara ett par futtiga miljoner. Hur är det ens möjligt att bränna en halv miljard om året, om siffran är sann och det kan knappast vara utlägg för just Colberts show. Kimmell är liknande men en förklaringsmodell skulle kunna vara att sistnämnde är mer kostnadseffektiv och enkel på västkusten men varför kommer man på just nu att New York är kostnsamt. Sistnämnde är vassare i sin humor. Biljetterna live är gratis till dem bägge, youtube likaså. Nåt annat än monologerna har jag aldrig följt, intervjuerna är skitsega till skillnad från Lettermans tex.
Citera
2025-07-29, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Knepigt hitta källor som nagelfar antal tittare och ekonomin över åren, vad som ens är relaterat till Stephen Colbert's The Late Show. Vet inte exakt vad Letterman hade men säg 4-8 miljoner tittare i ett helt annat medieklimat, då kan man inte klaga på att nu bara ett par futtiga miljoner. Hur är det ens möjligt att bränna en halv miljard om året, om siffran är sann och det kan knappast vara utlägg för just Colberts show. Kimmell är liknande men en förklaringsmodell skulle kunna vara att sistnämnde är mer kostnadseffektiv och enkel på västkusten men varför kommer man på just nu att New York är kostnsamt. Sistnämnde är vassare i sin humor. Biljetterna live är gratis till dem bägge, youtube likaså. Nåt annat än monologerna har jag aldrig följt, intervjuerna är skitsega till skillnad från Lettermans tex.

Den stora skillnaden senaste åren är reklamintäkterna, som har störtdykt för all linjär-TV förutom sport. Colbert var den Late Show som hade flest tittare, så Kimmel och Fallon får nog chansen att se om de kan ta över en del av de tittarna (och reklamintäkterna).

Men hela konceptet med late shows verkar inte vara lockande för tittare längre. Colbert hade runt 2 miljoner tittare men bara runt 200 tusen av dem var i segmentet 18-49, enligt Nielsen. Det är det segment som de flesta annonsörer är ute efter. De andra late shows har liknande siffror, så antagligen går även de samma öde till mötes, förr eller senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in