2015-10-09, 17:08
  #41209
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Jag förstår faktiskt inte den inställningen. Det finns sjukt mycket sd skulle kunna göra för att driva opinion kring det här.

Ja, sd skulle öka även med en säck potatis som partiledare, men sd skulle öka mycket MER med en bra, karismatisk, pigg och aktiv partiledare som gång på gång angriper de andra partierna politik och utvecklingen i Sverige. Jag tycker att alla borde kunna enas om det?

Håller med. Sd har fan inte synts någonting den senaste veckan trots att allt håller på att krackelera. Jag kollade Åkessons facebook och han hade inte gjort en enda uppdatering den senaste veckan. Det är nu som sd verkligen har chansen att nå ut till det rasande folket och presentera ett alternativ till det helvete som sjuklövern skapar.

Jomshofs kommentarer om sd:s siffror i Demoskop var också mycket anmärkningsvärda. 20% är uselt under rådande omständigheter. Vi kan anta att sd är underskattade i mätningen men Jomshof pratar om hur nöjd han är och antyder även att sd kan komma att backa. Sverige förändras till oigenkännlighet och ledarna i sd tycks vara nöjda med 20%. De borde satsa allt nu. Ge sig ut på torgmöten, synas på alla sociala medier som finns och inte skräda med orden om katastrofen som nalkas.

Jag börjar undra om ledningen i sd vill bli så mycket större. Kanske är det skönare att vara ett skapligt stort oppositionsparti än att behöva regera.
2015-10-09, 17:14
  #41210
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Så ännu en gång ett fullständigt antiklimax i opinionen. Något spektakulärt inträffat och folk reagerar... inte

Jag håller fullständigt med Dig. Det känns som att försöka uppfostra en trotsig tonåring. Men vänta bara tills PRO mötelserum och Bingohallar tas till sovsalar för nyinkomna. Då vaknar pensionärerna. Eller när skattetrycket ökar påtagligt. Då vaknar arbetaren. Eller när flickor blir våldtagna på väg hem från skolan av ensamkommande barn. Då vaknar grannskapet i villaidyllen.

Detta kommer att märkas i decembermätningarna.

Nu skall KD gå ur DÖ. Hur kommer detta att påverka SD i opinionen? M har snart sin stämma, och deras medlemmar som är emot DÖ har kanske nu fått blodad tand och de också går ur. Stor risk då att M-sympatisörer återvänder till M ? Ja det är många frågetecken.
Det vill till att JÅ visar framfötterna i kommande partiledardebatt. För nog vill vi se en OU över 20% nästa gång.
2015-10-09, 17:23
  #41211
Medlem
Vänta på Sentio istället för att beklaga er över MSM:s propagandasiffror.
2015-10-09, 17:26
  #41212
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storalf
Håller med. Sd har fan inte synts någonting den senaste veckan trots att allt håller på att krackelera. Jag kollade Åkessons facebook och han hade inte gjort en enda uppdatering den senaste veckan. Det är nu som sd verkligen har chansen att nå ut till det rasande folket och presentera ett alternativ till det helvete som sjuklövern skapar.
När någonting händer, eller inte händer, på en hög nivå så är det inte av en slump eller tillfällighet. Allting som händer högt upp i hierarkin, det kan gälla politiken, finansen eller vad som helst, är noga planerat av folk som kan det här med media, opinioner och folks handlingar. Du kan vara säker på att tystnaden från Sd beror på att man fått order av mediekonsulterna att hålla käften. Att börja gapa om "vad var det vi sa..." när Svenne inte kan bestämma sig om man ska följa skocken och ömma för invandrarna för den goda sakens skull, eller om man ska luta sig tillbaka och tänka kritiskt, skulle bara slå fel. Bättre då att knipa igen och låta Löfven och Co krascha och brinna med sin asylpolitik inför öppen ridå.
2015-10-09, 17:29
  #41213
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenUtavBajs
Alla verkar tala om Sd:s rykande färska siffror, men jag har inte sett någon ny OU presenteras i tråden. Är jag bara förvirrad eller har jag missförstått någonting?
Demoskop släpptes som vanligt klocka 6.00 på morgonen. För ovanlighetens skull på en fredag, då det brukar vara lördagar, någon gång torsdag, så siffrorna postades prompt då.
I samband med att OU släpps rusar tråden snabbt iväg några sidor – fem sidor hittills – så man får bläddra tillbaka en bit om ingen quote:ar siffrorna, vilket någon borde göra på varje sida ett tag.
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Demoskop oktober:

Socialdemokraterna 25,2%
Vänsterpartiet 7,0%
Moderaterna 22,3%
Miljöpartiet 6,7%
Folkpartiet 4,7%
Kristdemokraterna 3,5%
Sverigedemokraterna 19,5%
Centerpartiet 7,6%

http://unvis.it/www.expressen.se/nyheter/fortsatt-motvind-for-regeringen/
__________________
Senast redigerad av Grisbrottaren 2015-10-09 kl. 17:31.
2015-10-09, 17:39
  #41214
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Demoskop släpptes som vanligt klocka 6.00 på morgonen. För ovanlighetens skull på en fredag, då det brukar vara lördagar, någon gång torsdag, så siffrorna postades prompt då.
I samband med att OU släpps rusar tråden snabbt iväg några sidor – fem sidor hittills – så man får bläddra tillbaka en bit om ingen quote:ar siffrorna, vilket någon borde göra på varje sida ett tag.
Ja, se där ja! Där har vi siffrorna.

Man verkar dock vara missnöjd i tråden med 19,5 % för Sd. Jag tycker spontant att man som Sd-anhängare borde vara väldigt nöjd med tanke på de senaste veckornas mediefokus och känsloladdade opinionsläge.
__________________
Senast redigerad av LuktenUtavBajs 2015-10-09 kl. 17:43.
2015-10-09, 17:42
  #41215
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Säg inte det. Tycker att det bara blir tydligare och tydligare att JÅ måste lägga av. Han är bränd och klarar sig inte mot de övriga längre. Han står och mumlar och upprepar "hjälp i närområdet" gång på gång. Lite mer måste man kunna begära av en partiledare tycker jag.

Om det är ett sunt argument, varför skulle han då inte upprepa det tills nån börjar lyssna?
2015-10-09, 17:46
  #41216
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenUtavBajs
Ja, se där ja! Där har vi siffrorna.

Man verkar dock vara missnöjd i tråden med 19,5 % för Sd. Jag tycker spontant att man som Sd-anhängare borde vara väldigt nöjd med tanke på de senaste veckornas mediefokus och känsloladdade opinionsläge.

Kvinnorna tycker synd om Åkesson. Tror knappast att någon annan skulle göra det bättre. Åkesson kan inte stämplas som arg ung man som etablissemanget vill med alla SDare.
2015-10-09, 18:00
  #41217
Medlem
atts avatar
SD backar till 25,0 i nya Sentio (26,5 förra månaden), fortfarande klart största parti.

http://nyheteridag.se/sentio-oktober-sd-fortsatt-storsta-parti-nytt-bottenrekord-for-s/
2015-10-09, 18:02
  #41218
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av att
SD backar till 25,0 i nya Sentio (26,5 förra månaden).

http://nyheteridag.se/sentio-oktober-sd-fortsatt-storsta-parti-nytt-bottenrekord-for-s/
Kraftigt ras för SD!!!! Nu har det vänt!!!!
Citat:
Sentio oktober:

Vänsterpartiet 7,9 (4,9)
Socialdemokraterna 23,1 (24,1)
Miljöpartiet 5,1 (6,7)
Centerpartiet 6,7 (6,6)
Folkpartiet 4,6 (4,1)
Moderaterna 20,8 (19,8)
Kristdemokraterna 1,9 (2,6)

Sverigedemokraterna 25,0 (26,5)

Piratpartiet 0,9 (1,3)
Feministiskt Initiativ 3,4 (2,7)
__________________
Senast redigerad av Grisbrottaren 2015-10-09 kl. 18:08.
2015-10-09, 18:07
  #41219
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av att
SD backar till 25,0 i nya Sentio (26,5 förra månaden), fortfarande klart största parti.

http://nyheteridag.se/sentio-oktober-sd-fortsatt-storsta-parti-nytt-bottenrekord-for-s/

Ok, då får man väl säga att SD är i en liten svacka nu då men fortfarande Sveriges största parti. Det är bara att ta nya tag och med ett sprucket DÖ så kan det kanske snart kan bli ett nyval, kämpa!
2015-10-09, 18:07
  #41220
Medlem
Zujs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Kraftigt ras för SD!!!! Nu har det vänt!!!!

HURRA!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in