Citat:
Ursprungligen postat av
Pung
Så ännu en gång ett fullständigt antiklimax i opinionen. Något spektakulärt inträffat och folk reagerar... inte
Jag håller fullständigt med Dig. Det känns som att försöka uppfostra en trotsig tonåring. Men vänta bara tills PRO mötelserum och Bingohallar tas till sovsalar för nyinkomna. Då vaknar pensionärerna. Eller när skattetrycket ökar påtagligt. Då vaknar arbetaren. Eller när flickor blir våldtagna på väg hem från skolan av ensamkommande barn. Då vaknar grannskapet i villaidyllen.
Detta kommer att märkas i decembermätningarna.
Nu skall KD gå ur DÖ. Hur kommer detta att påverka SD i opinionen? M har snart sin stämma, och deras medlemmar som är emot DÖ har kanske nu fått blodad tand och de också går ur. Stor risk då att M-sympatisörer återvänder till M ? Ja det är många frågetecken.
Det vill till att JÅ visar framfötterna i kommande partiledardebatt. För nog vill vi se en OU över 20% nästa gång.