Vettig tråd. Konsekvenserna kommer bli enorma. Alla borde se att Sverige redan har problem och när dessa mängder strömmar in kommer det göra kaos i systemen. Förstår inte riktigt hur politiker kan vara så ansvarslösa. Tänker väl "det blir nästa regerings problem, jag har min fallskärm och kan fly landet" eller något i den stilen.
- Var ska våra kära nysvenskar bo?
Baracker och tält (som i flyktinglägren med andra ord). Nysvenskarna kommer inte vara glada, dom har garanterat blivit lovade guld och gröna skogar - bostad åt alla! Sverige slänger pengar på er! etc. av flyktingsmugglarna (eller vilka dessa personer nu är, inte omöjligt att det är skumma grupper som vill destabilisera norden). Gröna skogar har vi det ju gott om i alla fall, man kanske kan börja flytta in under granar?
Några lägenheter eller jobb kommer nog nysvenskarna inte se röken av tyvärr. Bidragen lär även bli minimala med tiden.
- Hur ska de klara sig i den tuffa svenska arbetsmarknaden när de knappt kan språket?
Jag har ingen aning. Plocka skräp ute? Bör ju i princip vem som helst klara av. Kanske är planen Lövet sitter och ruvar på.
SL's "random"personal som bara står och hänger vid tunnelbanan och pendeltågen är väl rätt överfyllt på folk vid det här laget. Det var väl förra planen att slussa folk på skit som inte behövs. Nu bbehövs något nytt och fräscht.
- Hur ska poliskåren klara av den nya arbetsbelastningen?
Kommer gå skit ett tag. Mycket rån, misshandel, mord, gängbildning (på riktigt) och vi kommer få se mer vansinnesdåd ala Allah Akbar. Kanske något större terroristattentat, men sedan kommer lobbyister från fantasifabriken USA börja sälja in mer avancerad och militariserad utrustning vilket gör att samhällsklimatet blir ännu mer tryckt.
Varför jag tror kriminaliteten och random galna grejer kommer inträffa rätt frekvent inom några år är för att många kommer från krig och har förmodligen sett väldigt obehagliga saker och haft en inre konstant rädsla av att höra bomber och vapen o kanske flera års tid. Detta påverkar i sin tur psyket. Sedan vet man ju vad som kan hända...
- Hur många år tror ni det är kvar innan välfärdssystemet kollapsa
Inom 15-20 år tror jag inte det kommer finnas pengar att försörja alla arbetslösa, sjuka och handlingsförlamade personer. Det vill säga om det inte sker en väldigt stark ekonomisk tillväxt som skapar MÅNGA jobb. Tyvärr ser det snarare ut som att vi åker bergochdalbana och är på väg mot toppen... man vet ju vad som väntar där uppe. Blir det en finanskris modell större nu eller nästa år samtidigt som denna flyktingkatastrof fortsätter så kommer det självklart bli enorma problem som vi svenskar aldrig varit med om tidigare. Skrämmande!
Tragiskt att ett så bra , både moderat och socialdemokratiskt styrt, land som vi haft håller på att raseras. Många skyller detta på invandrarna vilket jag tycker är lite stört, självklart tar folk chansen till ett bättre liv. Vem som helst skulle göra det om man levde i samma misär som många gör. Det är politiker, medier och tankesmedjor som bär ansvaret för situationen vi är i nu. Vem kommer stå till svars? Ingen. Dom slipper alltid undan, dom jävlarna.