2015-10-08, 21:52
Medlem
Doktor Porks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkallDuGeFanI
[b][i][u]
Kvittar hur organiserat det är. Finns ingen möjlighet att dom skulle få avancerade vapen, även elitsoldater skulle inte kunna döda så många på så kort tid. Sverige kommer aldrig att återgå till hur det var, den som inte inser det är idiot.
Vem har sagt att det krävs avancerade vapen? Vanliga hederliga jaktgevär kryllar det av i landet:

Citat:
Mindre känt är att också Sverige ligger högt upp på listan över världens vapentätaste länder. Nära två miljoner registrerade skjutvapen finns i de svenska hushållen.

– Sverige lär vara det femte vapentätaste landet i världen i förhållande till folkmängden – efter USA, Yemen, Finland och Kanada, säger Carina Vangstad, vapenansvarig på Rikspolisstyrelsen.

Den stora vapenmängden har i stor utsträckning sin förklaring i Sveriges stolta jakttraditioner. Fyra av fem vapen är någon sorts jaktgevär. Nästan en miljon kulgevär, 720 000 hagelgevär och 120 000 kombinationsgevär. Men i statistiken ryms också 140 000 enhandsvapen, alltså revolvrar och pistoler, och ett par tusen automatvapen. De här vapnen ägs i huvudsak av personer som är aktiva i skytteföreningar och tävlar i skytte.

http://www.fokus.se/2007/04/sverige-i-vapentoppen/

Ser man bara till och stormar lite armémagasin på bred front, gärna med hjälp av några på insidan, så kan man säkert lägga vantarna på lite mer potenta sjukvapen också, men även vanliga jaktvapen duger säkert alldeles ypperligt till att kriga med. En hel del av det vanliga infanteriet under WW2 hade ju vanliga hederliga gevär... Så länge du inte ska ge dig ut i mer reguljära strider med en modern armé så kan du säkert komma långt med lokalkännedom och motivation. Det är ju bara att se på vinterkriget och finnarnas insats där, och då slogs de ändå mot en riktig armé.
Citera
2015-10-08, 22:12
Medlem
lantzmans avatar
Jag gissar att :
Man förbjuder i "demokratisk" anda SD totalt

Man ser till att polisen åker hem till folk som har registrerade vapen hemma o tar av dom vapnen

Man öppnar gränserna lite mer, altenativt skickar flygplan o båtar för att hämta "hem" "flyktingar"

Inför undantagstillstånd och plockar av folk fritidshus o husvagnar

-det sista som händer, är att ta beslutet att ALLA ska DEMOKRATISKT ta emot o försörja en familj eller ett "barn" i hemmet, -SEN smäller det lös i samhället o regeringen kommer fly landet och VI får stanna o ta hand om skiten landsförrädarna har ställt till med!

Min profetia!
Citera
2015-10-08, 22:13
Medlem
lantzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lantzman
Jag gissar att :
Man förbjuder i "demokratisk" anda SD totalt

Man ser till att polisen åker hem till folk som har registrerade vapen hemma o tar av dom vapnen

Man öppnar gränserna lite mer, altenativt skickar flygplan o båtar för att hämta "hem" "flyktingar"

Inför undantagstillstånd och plockar av folk fritidshus o husvagnar

-det sista som händer, är att ta beslutet att ALLA ska DEMOKRATISKT ta emot o försörja en familj eller ett "barn" i hemmet, -SEN smäller det lös i samhället o regeringen kommer fly landet och VI får stanna o ta hand om skiten landsförrädarna har ställt till med!

Min profetia!

Glömde : naturligtvis kommer en del insatsstyrkor sättas in mot svenskar som vill göra motstånd oxå!
Citera
2015-10-08, 22:34
Medlem
Ostmackans avatar
Jag hoppas innerligen att det kommer införas folktribunaler i stil med Nürnbergrättegångarna för de som har förrått detta land; både politiker, journalister och vanliga medborgare som har stött dem. Samtliga ska ställas till svars för detta brott som i det närmaste kan likställas med folkmord. Ingen ska komma undan med "jag visste inte", eller "jag trodde". Alla kan se utvecklingen, och de som stödjer den ska även ställas till svars för detta.
Citera
2015-10-08, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostmackan
Jag hoppas innerligen att det kommer införas folktribunaler i stil med Nürnbergrättegångarna för de som har förrått detta land; både politiker, journalister och vanliga medborgare som har stött dem. Samtliga ska ställas till svars för detta brott som i det närmaste kan likställas med folkmord. Ingen ska komma undan med "jag visste inte", eller "jag trodde". Alla kan se utvecklingen, och de som stödjer den ska även ställas till svars för detta.

Jaha...jo hoppas och dromma kan man ju gora.
Men sanningen ar att inte en enda av de personer som vill se vara kara folkvalda hanga och dingla i lyktsolparna vagar ga ut och ens tala om vad de tycker offentligt. Jag ger mig den pa att atminstonde en person pa varje tunnelbanetag hyser liknande asikter..men hittills har jag inte sett en enda person propagera for detta pa perongerna..

Hur de da ska kunna vaga hanga folk forblir en gata........
Nej trams och smapojks grat-runk ar vad detta svammel ar och forblir. Vore det nan stake i alla dessa som pastar sig vara villiga att utfora dessa dad sa borde atminstonde en enda gjort nagot.

Ta Breivik som exempel. Han hade modet att utfora ett dad som gjort hans namn kant over halva jorden.
Ett gratrunk pa FB gloms fort bort....sa ut nu Ostmacka mfl och avratta...eller ska ni aterigen vanta pa att nagon annan ska borja,och ha manga efterfoljare innan ni vagar vara med?

Da lar det aldrig bli nagonting gjort

Peller
Citera
2015-10-08, 22:51
Medlem
När Sverige får sitt första islamistiska parti i Riksdagen så tror jag att det kan bli lite turbulens. Händer väl inom några decennier. Det kommer att införas islamistiska lagar och det tror jag inte att Anders och Kalle är så sugna på.
Citera
2015-10-08, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --aa--
När Sverige får sitt första islamistiska parti i Riksdagen så tror jag att det kan bli lite turbulens. Händer väl inom några decennier. Det kommer att införas islamistiska lagar och det tror jag inte att Anders och Kalle är så sugna på.

Nej det tror inte jag heller,da deras fredagsfylla kan vara forbjuden.

Men att Anders och Kalle ska gora nagot mer an mutta om hur "De javla svartingarna forstor landet" kan vi glomma.
Mer troligt ar val att de gor en Stig Wallin.....

Peller
Citera
2015-10-08, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peller
Nej det tror inte jag heller,da deras fredagsfylla kan vara forbjuden.

Men att Anders och Kalle ska gora nagot mer an mutta om hur "De javla svartingarna forstor landet" kan vi glomma.
Mer troligt ar val att de gor en Stig Wallin.....

Peller
Jo, det kan ju bli så att de flesta etniska svenskar lämnar landet. Som de gör i svenska "utanförskapsområden" aka ghetton i dag. En whiteflight delux.
Citera
2015-10-08, 23:44
Medlem
rasbiologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peller
Jaha...jo hoppas och dromma kan man ju gora.
Men sanningen ar att inte en enda av de personer som vill se vara kara folkvalda hanga och dingla i lyktsolparna vagar ga ut och ens tala om vad de tycker offentligt. Jag ger mig den pa att atminstonde en person pa varje tunnelbanetag hyser liknande asikter..men hittills har jag inte sett en enda person propagera for detta pa perongerna..

Hur de da ska kunna vaga hanga folk forblir en gata........
Nej trams och smapojks grat-runk ar vad detta svammel ar och forblir. Vore det nan stake i alla dessa som pastar sig vara villiga att utfora dessa dad sa borde atminstonde en enda gjort nagot.

Ta Breivik som exempel. Han hade modet att utfora ett dad som gjort hans namn kant over halva jorden.
Ett gratrunk pa FB gloms fort bort....sa ut nu Ostmacka mfl och avratta...eller ska ni aterigen vanta pa att nagon annan ska borja,och ha manga efterfoljare innan ni vagar vara med?

Da lar det aldrig bli nagonting gjort

Peller

Ett problem är att ordningsmakten blir arg om man propagerar offentligt för att våra politiker borde hängas i lyktstolparna. Men du har fel om att ingen vågar säga det offentligt. Jag har gjort det vid ett otal tillfällen i olika sammanhang. Inte skrikit det högt rakt ut på T-centralen förvisso, men jag har sagt det rakt ut under samtal med likasinnande på offentliga platser och skitit i vem som råkar höra det. Senast sa jag hur mycket jag hatar knölansiktet Löfven och att alla såssepolitiker borde pryglas offentligt. Det var en sur jävel (förmodligen såsse) som hörde och han såg något så in i helvete arg ut men jag bara blängde tillbaka på honom tills han gick därifrån. Har även uttalat ett flertal gånger att landsförrädaren Ruinfeldt borde skjutas i huvudet och det har knappt ens fått någon att reagera över huvud taget. Ordningsmakten däremot gillar inte när grovt hotande kommer till deras kännedom. Misstänkt för olaga hot och annat blir man visst då har jag fått erfara en gång i tiden.
Citera
2015-10-08, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rasbiolog
Ett problem är att ordningsmakten blir arg om man propagerar offentligt för att våra politiker borde hängas i lyktstolparna. Men du har fel om att ingen vågar säga det offentligt. Jag har gjort det vid ett otal tillfällen i olika sammanhang. Inte skrikit det högt rakt ut på T-centralen förvisso, men jag har sagt det rakt ut under samtal med likasinnande på offentliga platser och skitit i vem som råkar höra det. Senast sa jag hur mycket jag hatar knölansiktet Löfven och att alla såssepolitiker borde pryglas offentligt. Det var en sur jävel (förmodligen såsse) som hörde och han såg något så in i helvete arg ut men jag bara blängde tillbaka på honom tills han gick därifrån. Har även uttalat ett flertal gånger att landsförrädaren Ruinfeldt borde skjutas i huvudet och det har knappt ens fått någon att reagera över huvud taget. Ordningsmakten däremot gillar inte när grovt hotande kommer till deras kännedom. Misstänkt för olaga hot och annat blir man visst då har jag fått erfara en gång i tiden.

Hej Herr(?) Rasbiolog

Rejalt gjort att vaga sta upp for dina asikter i det offentliga rummet. Det ska du ha all heder for.

Men som du sjalv sager,att yppa sina asikter med likasinnade och strunta i att nagon inom horhall eller forbipasserande lyckat snappa upp delar eller hela ert samtal ar en sak,en annan percis som du ocksa sager verkligen vaga visa utomstaende vad man tycker och tanker oavsett konsekvenser.

Jag menar att om det ska bli verklighet av allt prat om avrattning,raskrig,lyktstolpshangning sa maste nagon vaga vara forst mes att antingen gora slag i saken,eller i vart fall vaga oppet uttrycka sina asikter infor allman publik.
Annars blir det ju bara grat-runk och tangentbordskrig...

Synpunkter?

Vill aven tillagga att jag tycker mycket av det du skriver ar klart lasvart och har genomgaende hog kvalitet.

MvH
Peller
Citera
2015-10-09, 00:01
Medlem
En till som tror på inbördeskrig
http://www.di.se/artiklar/2015/10/7/snart-kan-eu-forsvinna/
Citera
2015-10-09, 00:09
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorrymf
En till som tror på inbördeskrig
http://www.di.se/artiklar/2015/10/7/snart-kan-eu-forsvinna/

Mycket intressant artikel! Jag har aldrig trott att det kommer att bli inbördeskrig - förrän nu. Den där snubben brukar stor träffsäkerhet i sina analyser. Dessutom har han också helt rätt i att EU brakar samman och blir upplöst om senast 15 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in