2015-10-09, 00:12
Bannlyst
EU-kvoter löser inte flyktingkrisen

Ta Finland. Förra året fick blott 96 syrier uppehållstillstånd. Sedan i somras har även Finland att hantera en - för landet chockerande stor - flyktingvåg. Det finländska Migrationsverket har i jämförelse med det svenska gjort en allvarligare bedömning av säkerhetsläget i Irak och Somalia.
Sju av tio flyktingar som kommer till Finland är därför irakier. 82 procent fick uppehållstillstånd första halvåret i år, jämfört med 58 procent i Sverige. Därför har vi fått stifta bekantskap med fenomenet "transitflyktingar" som olagligt har mellanlandat i Sverige på väg till Torneå.
I Finland är man upprörd över att svensk polis - i enlighet med Dublinförordningen - inte registrerat dem som asylsökande i Sverige, alternativt avvisat dem. Det vill säga motsvarande arbetsuppgift som dansk polis struntar i och låter flyktingar ta sig till Skåne.

http://www.expressen.se/ledare/eric-erfors/eu-kvoter-loser-inte-flyktingkrisen/
Citera
2015-10-09, 00:16
Medlem
Custom_mades avatar
Inbördeskrig, i sverige?

Nej det tror jag inte. Möjligtvis oroligheter, men inte fan inbördeskrig som i något sorts organiserat.

Det är den typiska vanföreställningen att med förändring så kommer krig, vissa hoppas på det, vissa fruktar det och vissa(jag) vet att det aldrig kommer att gå så långt.

Vilka sidor skulle ni mena att det skulle uppstå?
Jag vill inte direkt slåss för sveriges stat direkt då jag inte tycker att de brytt sig om mig som medborgare tillräckligt, snarare tvärt om.
Om oroligheter skulle uppstå skulle jag vara en av de första att utnyttja detta för att utkräva personlig hämnd på vissa element i samhället, se media, "journalister" samt politiker, även många statsanställda, bland annat vid polisen.
Citera
2015-10-09, 00:18
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Inbördeskrig, i sverige?

Nej det tror jag inte. Möjligtvis oroligheter, men inte fan inbördeskrig som i något sorts organiserat.

Det är den typiska vanföreställningen att med förändring så kommer krig, vissa hoppas på det, vissa fruktar det och vissa(jag) vet att det aldrig kommer att gå så långt.

Vilka sidor skulle ni mena att det skulle uppstå?
Jag vill inte direkt slåss för sveriges stat direkt då jag inte tycker att de brytt sig om mig som medborgare tillräckligt, snarare tvärt om.
Om oroligheter skulle uppstå skulle jag vara en av de första att utnyttja detta för att utkräva personlig hämnd på vissa element i samhället, se media, "journalister" samt politiker, även många statsanställda, bland annat vid polisen.

Jag tror på följande scenario:

”Jag är inte säker på att EU som vi känner det idag existerar om 15 år. Och jag är ganska säker på att om EU inte finns kvar, då kommer vi att ha krig i Europa igen. Om det sedan är inbördeskrig eller krig mellan länder, det vet jag inte. Men jag är säker på att det blir krig och det skrämmer mig”, sa Guy Hands under en konferens i London på tisdagen, uppger Business Insider.

http://www.di.se/artiklar/2015/10/7/snart-kan-eu-forsvinna/
Citera
2015-10-09, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peller
Jaha...jo hoppas och dromma kan man ju gora.
Men sanningen ar att inte en enda av de personer som vill se vara kara folkvalda hanga och dingla i lyktsolparna vagar ga ut och ens tala om vad de tycker offentligt. Jag ger mig den pa att atminstonde en person pa varje tunnelbanetag hyser liknande asikter..men hittills har jag inte sett en enda person propagera for detta pa perongerna..

Hur de da ska kunna vaga hanga folk forblir en gata........
Nej trams och smapojks grat-runk ar vad detta svammel ar och forblir. Vore det nan stake i alla dessa som pastar sig vara villiga att utfora dessa dad sa borde atminstonde en enda gjort nagot.

Ta Breivik som exempel. Han hade modet att utfora ett dad som gjort hans namn kant over halva jorden.
Ett gratrunk pa FB gloms fort bort....sa ut nu Ostmacka mfl och avratta...eller ska ni aterigen vanta pa att nagon annan ska borja,och ha manga efterfoljare innan ni vagar vara med?

Da lar det aldrig bli nagonting gjort

Peller

Så länge folk har någonting att förlora på det lär det inte hända något nej.
Citera
2015-10-09, 00:43
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Jag tror på följande scenario:

”Jag är inte säker på att EU som vi känner det idag existerar om 15 år. Och jag är ganska säker på att om EU inte finns kvar, då kommer vi att ha krig i Europa igen. Om det sedan är inbördeskrig eller krig mellan länder, det vet jag inte. Men jag är säker på att det blir krig och det skrämmer mig”, sa Guy Hands under en konferens i London på tisdagen, uppger Business Insider.

http://www.di.se/artiklar/2015/10/7/snart-kan-eu-forsvinna/

Krig i europa ja. Men inte inbördeskrig i Sverige, två helt olika saker som du säkert förstår.

Ju mer vapen man har och ju mer redo man är på krig ju mer sannolikt är det att någonting händer.

Det är mänsklig psykologi.
Citera
2015-10-09, 10:53
Medlem
rasbiologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peller
Jag menar att om det ska bli verklighet av allt prat om avrattning,raskrig,lyktstolpshangning sa maste nagon vaga vara forst mes att antingen gora slag i saken,eller i vart fall vaga oppet uttrycka sina asikter infor allman publik.
Annars blir det ju bara grat-runk och tangentbordskrig...

Synpunkter?

Jag håller bara med delvis. Se på Kommendör Breivik. Har någon följt efter? Det kan man väl inte direkt påstå. Visst, någon kan ta ett stort steg, men det kommer ändå inte följa så många efter. Det krävs en kritisk massa som når en kritisk punkt snarare än en icke-kritisk massa som nått en icke-kritisk punkt och en aldrig så hjältemodig ensam person som tar ett enormt stort steg. Det du benämner gråt-runk och tangentbordskrig fyller faktiskt en funktion.

Tänk dig en flock infödingar som ska ut och kriga. Ett gäng negrillos med små spjut i händerna. De tänder inte bara lampan där i hyddan på morgonen, samlar ihop sig och sina små spjut, anfaller närmsta grannby. Nej. Först målar de sig i ansiktet på ett skräckinjagande sätt. De danser runt i ring och skriker högre och högre. De hetsar varandra till högre och högre höjder. När de nästan nått klimax tar de sina små spjut i händerna och dansar ett varv till. Sen ger de sig ut och krigar mot grannbyn. Precis som deras små negrilloförfäder har gjort i alla år före det.

Gråt-runkandet och tangentbordskrigandet bör inte nedvärderas eftersom det hetsar våra egna krigare till högre och högre höjder. Vi behöver nå en kritisk massa och en kritisk punkt. Sen smäller det. Achmed går över gränsen och en jättelynchmobb hänger honom i en lyktstolpe. När de inser att de kommer få skaka galler om de slutar där så fortsätter de till kommunhuset och hänger första bästa såssepolitiker. När näste Kommendör Breivik läser om händelseutvecklingen i Fria Tider så bränner han av sin jättelika bomb från helvetet utanför riksdagshuset. Sen ansluter fler och fler som har tröttnat.

Något i den stilen tror jag kan hända. Inte att en ensam person ställer sig upp och tar ledningen. En sådan person kommer Systemet göra processen kort med och sen dör det ut. Nej, en massa människor måste långsamt nå kokpunkten tillsammans. Det är svårt för Systemet att förhindra. Mona Muslim och Säpo kommer förstås försöka "avradikalisera" medelst batikhäxors omsorg, men det kommer fungera lika bra som det gör att "avradikalisera" skäggbeprydda unga sandnegerhanar på samma sätt.
Citera
2015-10-09, 14:02
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Inbördeskrig, i sverige?

Det beror på hur man tolkar "inbördeskrig". Om man tolkar det som att de svenska vikingarna reser sig upp och gör rent hus, så är jag rädd att man blir besviken.

Men historien är skoningslös på den punkten att islam förr eller senare innebär etnisk rensning av urbefolkningen. Och det kan komma som en blixt från ingenstans när det väl händer. Grekcyprioterna fick fly hals över huvud, när deras turkiska grannar som de levde i fred med, plötsligt ville döda dem. Bokstavligen deras grannar. I huset bredvid.

FN gjorde ingenting för vår sida. Som vanligt, varje gång islam erövrar en liten bit land till.
Citera
2015-10-09, 14:14
Medlem
Skriuws avatar
Krutdurken är redan placerad och apterad i Sverige, sprängämnet kallas islam. Hur/när den kommer antändas kan man spekulera i. USA har en gedigen erfarenhet att vid behov aktivera/hetsa islam till inrikes terror så fort det passar dessa. Saudi kan också aktivera islams terror ifall Sverige inte lyder deras infall.

Inom 10-15år kommer antagligen det första islamistiska partiet att göra sig synliga på planen. Förmodligen med en mjuk front av muslimska kvinnor och slipad marknadsföring.
Citera
2015-10-09, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rasbiolog
Jag håller bara med delvis.....t.
Tack för dina trösterika ord. Jag får ha tålamod helt enkelt. Hoppet är inte ute bara för att de pågående lösningar som utvecklas som nästan av sig självt inte syns. Det är hoppfullt.
Citera
2015-10-09, 17:16
Medlem
Citat:
Jag håller bara med delvis. Se på Kommendör Breivik. Har någon följt efter? Det kan man väl inte direkt påstå. Visst, någon kan ta ett stort steg, men det kommer ändå inte följa så många efter. Det krävs en kritisk massa som når en kritisk punkt snarare än en icke-kritisk massa som nått en icke-kritisk punkt och en aldrig så hjältemodig ensam person som tar ett enormt stort steg. Det du benämner gråt-runk och tangentbordskrig fyller faktiskt en funktion.

Tänk dig en flock infödingar som ska ut och kriga. Ett gäng negrillos med små spjut i händerna. De tänder inte bara lampan där i hyddan på morgonen, samlar ihop sig och sina små spjut, anfaller närmsta grannby. Nej. Först målar de sig i ansiktet på ett skräckinjagande sätt. De danser runt i ring och skriker högre och högre. De hetsar varandra till högre och högre höjder. När de nästan nått klimax tar de sina små spjut i händerna och dansar ett varv till. Sen ger de sig ut och krigar mot grannbyn. Precis som deras små negrilloförfäder har gjort i alla år före det.

Gråt-runkandet och tangentbordskrigandet bör inte nedvärderas eftersom det hetsar våra egna krigare till högre och högre höjder. Vi behöver nå en kritisk massa och en kritisk punkt. Sen smäller det. Achmed går över gränsen och en jättelynchmobb hänger honom i en lyktstolpe. När de inser att de kommer få skaka galler om de slutar där så fortsätter de till kommunhuset och hänger första bästa såssepolitiker. När näste Kommendör Breivik läser om händelseutvecklingen i Fria Tider så bränner han av sin jättelika bomb från helvetet utanför riksdagshuset. Sen ansluter fler och fler som har tröttnat.

Något i den stilen tror jag kan hända. Inte att en ensam person ställer sig upp och tar ledningen. En sådan person kommer Systemet göra processen kort med och sen dör det ut. Nej, en massa människor måste långsamt nå kokpunkten tillsammans. Det är svårt för Systemet att förhindra. Mona Muslim och Säpo kommer förstås försöka "avradikalisera" medelst batikhäxors omsorg, men det kommer fungera lika bra som det gör att "avradikalisera" skäggbeprydda unga sandnegerhanar på samma sätt.

Som vanligt ett valskrivet inlagg Rasbiolog.

Jag kan halla med dig i mangt och mycket. Men du skriver ju sjalv att de sma pygmeerna tillslut anda drar astad och utfor sin attack efter att ha forberett sig.

Den stora skillnaden jag ser har ar att dessa sma negrer har hela sitt samhalles stod bakom sig nar de ska ut och kriga.
Det gor en enorm skillnad for moralen och offerviljan att veta stodet hemmifran ar kompakt och oavsett hur det gar kommer de som lyckas overleva formodligen hyllas som hjaltar nar de kommer hem.

Har i Sverige sa kulle det vara prcis motsatt. Den stora majoriteten av samhallet skulle se dessa som terrorister och fega as som ger sig pa "oskyldiga"
Dessutom sa skulle "de goda krafterna" satta in bade polis och militar innan vara sma negrer hunnit kasta alla sina spjut.

Men jag haller ditt scenario om att nar tillrackligt manga fatt nog,och har talar vi nog om minst 1miljon eller 10% av befolkningen,och ar villiga att faktiskt lamna sina hem och gora nagot.
Da kan det ga riktigt fort med forandringen av samhallet.

Men det maste forst bli bra mycket varre innan vi natt denna kritiska punkt. Jag tror att forst maste

1. Bostadsbubblan spricka och 100.000tals manniskor tvingas fran sina hem.

2. Arbetslosheten oka markant samtidigt som bidrag krympts till ett minimum. Du far en sangplats i ett talt pa en aker nagonstans samt 3mal mat om dagen. Ingenting mer

3. Hopplosheten vara riktigt pataglig. Har du forlorat ditt jobb sa kommer utsikterna vara sa sma att fa ett nytt att det inte riktigt ar ett alternativ om du nu inte vill jobba for 35kr/tim Dessutom ar alla pengar for riktade atgarder slut.

4.Bankerna har infort kapitalkontroller. Dvs du kan inte ta ut dina egna pengar.
Detta satter effektivt stopp for de som ser en mojlighet att flytta utomlands och borja om.
Och nar det borjar mullra i de hogre samhallsskikten,da kan det ga valdigt fort.

5.Alla andra "smasaker" sasom mord valdtakter ran skjutningar etc som inte drabbar mig personligen, men anda ar synnerligen otrevligt att ha i sin narhet natt sadan omfattning att du aldrig kan kanna dig helt trygg var du an befinner dig
Da kommer de besuttna skapa sina egna bostadsomraden med vakter ala USA..och nar pobeln vill in dar.....se ovan

MvH
Peller
Citera
2015-10-09, 17:26
Bannlyst
Citat:

En massa samhällsomvandlingar har ju skett även före internet dessutom. DNs Peter Wolodarski kan ju prova med sina nedsläckningar. Folk kan då börja prata med varandra istället och fler och fler börjar samlas utanför riksdagen. 15 pers först, 5000 till sist som kanske stormar skiten. Eller ska vi gissa att när det Lenin-sovjetiska föreslås, "minst en invandrare in i varje hem" så är det DÄR ett blodbad tar sin början? Tältläger sedan....hur kul är det när svenskar har en skyldighet lika stor som "nyanlända" har att bo i tält själva? Som boerna när britterna föste ihop dem på så vis, och boerna började att dö i tyfus.
Senast redigerad av Mertillen 2015-10-09 kl. 17:29.
Citera
2015-10-09, 17:34
Bannlyst
Rasister vs riktiga människor. Tror att vi är max 1 år bort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in