Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-10-08, 20:37
Bannlyst
Det är väl klart som fan att efter man ätit upp det mesta av köttet så tar man upp benet som finns kvar och börjar gnaga på det.. för att det är gott.

Varför är det så vanligt att folk bara slänger benet?? dessutom finns det gott kött kvar där om man bryter och har sig..

Vad tycker ni?

Och, hur gör ni?
Citera
2015-10-08, 20:40
Medlem
Fläskkarre har väl inget ben?
Citera
2015-10-08, 20:51
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Fläskkarre har väl inget ben?
Finns både med ben och benfri att köpa.
Citera
2015-10-08, 20:56
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FulElakSak

Varför är det så vanligt att folk bara slänger benet?? dessutom finns det gott kött kvar där om man bryter och har sig..

Äter du upp hela benet alltså? Är du nåt slags jävla djur?
Citera
2015-10-08, 20:58
Medlem
Man tänker att det är söligt och onödigt att besvära sig med att bryta och karva i benet för att få surpla i sig lite benmärg och eventuella seniga rester som sitter mot benet. Det är inte direkt som att det är ett stort spill att överge den delen. Brukar dock bemöda mig med att skrapa av det man kan med kniv.

Om något undrar jag varför man över huvud taget köper kött med ben om man nu är så rädd för att betala för vikt som inte utgör mat.
Citera
2015-10-08, 21:26
Medlem
Emerains avatar
För att jag inte är ett vilddjur och inte vill bli sedd som ett sånt heller. Det är etikettsbrott att ta upp och gnaga på benen efter en bit kött. Skrapa rent med kniv och gaffel som bäst, men inget annat.

Skulle jag se någon seriöst ta upp en fläskkotlett eller karrebit med ben coh börja gnaga, jag skulle ha svårt att ta dig seriöst efteråt.
Citera
2015-10-08, 21:34
Medlem
Ju närmre benet desto godare är köttet. Förutsätter förstås att köttbiten är riktigt tillagad, och då faller köttet bort från benet och det behövs inget gnagande.
Citera
2015-10-08, 21:44
Bannlyst
Öh jaha.. så jag var ensam om det .. antar väl att jag var en stenåldersmänniska i mitt förra liv
Citera
2015-10-08, 21:44
Medlem
Macki83s avatar
Hur söligt det än är på tallriken så äter jag från benet
Citera
2015-10-08, 21:46
Medlem
Beror väl på hur du tillagar köttet. Jag antar att du grillar?
Citera
2015-10-08, 22:12
Medlem
Vill jag ha kött äter jag köttet. Vill jag ha märg köper jag riktiga märgben.

Slafsa runt ser ovärdigt ut.
Citera
2015-10-08, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FulElakSak
Det är väl klart som fan att efter man ätit upp det mesta av köttet så tar man upp benet som finns kvar och börjar gnaga på det.. för att det är gott.

Vad tycker ni?

Och, hur gör ni?

På forumet där det räcker att man äter "fel" sås till köttet för att sorteras ut som skräp (wt) människa är det inte förvånande vad hipster akademikerna ovan spyr ur sig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in