• 5
  • 6
2015-10-12, 22:42
Medlem
ddf66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christer-ulfbaage
Fjolla.
Oj !
Imponerande, fick du hjälp av mamma att stava ?

Citat:
Ursprungligen postat av klyban
I en pulled pork, så finns inget fett kvar.
Benbitar sitter ju på ett ställe, och enkelt att ta bort.
Så du menar att all mat du måste rensa, äter du inte?
Så fisk är ju otänkbart, revbensspjäll lika så och ett ton till i matväg.
TS skrev om att gnaga på fläskkarré, det var det jag svarade på.
Fisk håller jag inte i benet och gnager, däremot revbensspjäll som legat på låg värme i grillen 7-8 timmar.

Citat:
Ursprungligen postat av apanola II
...Till och med AG, köttresturangen (9:e bästa i världen) påtalar att man inte ska glömma att gnaga på benet då man tar in tex deras porterhouse stek.
Den store Edvard Blom säger också att gastronomi går före umgängeskonst
Det är väl lite skillnad på en porterhouse stek från bra råvara jämfört med en blek och vattnig karré från Ica för 39 kr/kg ?
Edward Bloooooom är väl bara stor fysiskt, som gastronom håller jag inte hans åsikter högt. Han är bara mediakåt.
Citera
2015-10-13, 10:39
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ddf66
Oj !

Fisk håller jag inte i benet och gnager, däremot revbensspjäll som legat på låg värme i grillen 7-8 timmar.

Det är väl lite skillnad på en porterhouse stek från bra råvara jämfört med en blek och vattnig karré från Ica för 39 kr/kg ?
Edward Bloooooom är väl bara stor fysiskt, som gastronom håller jag inte hans åsikter högt. Han är bara mediakåt.
Pulled pork är fläskkarré och är inte alls dumt att grilla med benet på.
Citera
2015-10-13, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filantropi
Ganska ovärdigt att äta fläskkarré, i överlag.

Köttfond på ben från karré?
Få får du världens tunnaste, mest smaklösa soppa.
Citera
2015-10-13, 17:51
Klart man gnager på benet för att få bort allt kött, oftast köttet närmst benet som är godast! Dock så sitter jag inte helt maniskt å biter på benet i 10 min :P
Citera
2015-10-13, 19:56
Medlem
apanola IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ddf66
Oj !

I beg to differ.
han är erkänt duktig och har utkommit med två kokböcker som båda hyllats. men i sann postmodernistisk anda så får du ha vilka åsikter du vill, även om de här helt uppåt väggarna och fel

Klart man ska gnaga på karrebenet även om det kostar 39,90 från ICA, det är smaken det handlar om. Sverige har generellt väldigt bra griskött, något som avspeglar sig i smaken
Citera
2015-10-13, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apanola II
I beg to differ.
han är erkänt duktig och har utkommit med två kokböcker som båda hyllats. men i sann postmodernistisk anda så får du ha vilka åsikter du vill, även om de här helt uppåt väggarna och fel

Klart man ska gnaga på karrebenet även om det kostar 39,90 från ICA, det är smaken det handlar om. Sverige har generellt väldigt bra griskött, något som avspeglar sig i smaken

Två kokböcker där Edward den Store inte har skrivit ett enda recept själv, utan lånat ut sitt namn och sitt ansikte till förlaget, så att sistnämnda kan profitera på medias intresse för en person och sälja en hel del böcker...
Citera
2015-10-13, 21:47
Medlem
apanola IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chefdec
Två kokböcker där Edward den Store inte har skrivit ett enda recept själv, utan lånat ut sitt namn och sitt ansikte till förlaget, så att sistnämnda kan profitera på medias intresse för en person och sälja en hel del böcker...

...men det är två kokböcker mer än vad du presterat.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in