Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
Jag hittar inte uppgiften om förvåning, men irritation finns.
GP: Åklagaren: Starkare bevis i Lisa Holm-fallet
Hon kan inte försvara sin klient pga åklagarens fulspel.
Varför måste den "objektive" åklagaren göra på detta sättet?
Jag säger inte att åklagaren inte får undanhålla hela sanningen, men det är fulspel att göra det. Vad har det med media att göra? Vad kan advokaten berätta för media? Och varför skulle det som advokaten möjligen kan berätta för media kunna skada utredningen, medan det åklagaren berättar inte gör det?
Irritation, förvåning osv - genom media alltså. Men är det verkligheten?
Det ser ut som fulspel i media till vissa delar, och mediadelen handlar främst om att bemöta allmänheten.
Det är inte heller meningen att advokaten skall försvara klienten fullt ut förrän förundersökningen är färdig och genomgången.
Advokaten har att rätta sig efter hur rättsinstanser avgör göra med hennes klient, fram tills åtal ev väcks, inte ifrågasätta åklagarens arbete även om man får ha förståelse att det är ett sätt som lite vuxit fram i rätts-Sverige och kommit att accepteras, då genom att advokater kan "tipsa" utredningen om att göra si & så baserat på det lilla som kan komma att framgå genom ett sekretessbelagt mål.
Det fetade:
Anledningen till varför, bör med all sannolikhet framgå/tydas i fup när det är dags. Jag är också nyfiken på anledningen.