Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-02, 13:13
  #3073
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Repus
Mycket intressant....

Jag har totalt 355 lån på den Danska marknaden med 1140 kronor på, dvs jag tittar aldrig på den men kunde inte låta bli efter ditt inlägg.

Jag har fått över 1000 loss under gårdagen(1026) dvs ca 3 loss per lån.....

Men jag har också fått 18 återbetalda lån.... vilket nog är mer än jag brukar få per år...

Det verkar som man antingen sålde lån i går eller gjorde en traditionell avskrivning där man delade upp förlusterna på alla långivare...

Känns konstigt med tre loss per lån men gillar att de faktiskt gör nått som ger vissa återbetalningar...

Precis samma för mig! Cirka 1/3 av de utestående pengarna fanns nu möjliga att ta ut.

Gjorde nu ett uttag jag med, på det som gick.
Citera
2015-10-02, 14:25
  #3074
Medlem
Två påbörjade mål i Stockholms tingsrätt. Det verka dock som dom precis har fått in papperna. Detta är offentliga handlingar och bör ju gå att få ut. idag ville dom dock att en advokat skulle titta på det först för att se så handlingarna var kompletta. Mål nr 12226-15 avd 3. Mål nr 12231-15 avd 4 . Ska bli spännande och se vad som händer.
Citera
2015-10-02, 17:19
  #3075
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskpinnet
Två påbörjade mål i Stockholms tingsrätt. Det verka dock som dom precis har fått in papperna. Detta är offentliga handlingar och bör ju gå att få ut. idag ville dom dock att en advokat skulle titta på det först för att se så handlingarna var kompletta. Mål nr 12226-15 avd 3. Mål nr 12231-15 avd 4 . Ska bli spännande och se vad som händer.

Verkligen spännande... Vet du nånting mer?
Citera
2015-10-02, 18:30
  #3076
Medlem
nej jag fick inga uppgifter idag om vad målen gällde mer än att trustbuddy var svarande. när jag ringde tingsrätten här i byn så fanns det två mål där trustbuddy var kärande och kronofogden var inblandad så viss aktivitet på indrivningsidan verka dom ha också. organisationsnummer på trustbuddy var bra att ha tillgängligt när man ringde.
Citera
2015-10-04, 18:01
  #3077
Medlem
Undrar vad som finns att vinna på att dra TB inför rätta? TB lär knappast ha några egna pengar så skulle ett eventuellt domslut gå emot TB, så kan i alla fall jag inte se någon annan utgång än att företaget går i konkurs och det lär knappast gynna oss långivare. Vem ska då se till att skulderna drivs in någorlunda effektivt?
Tyvärr tror jag att låntagarnas enda hopp att få igen något av sina pengar är att TB försöker driva in eller sälja våra dåliga lån.
Citera
2015-10-04, 19:58
  #3078
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rase
Undrar vad som finns att vinna på att dra TB inför rätta? TB lär knappast ha några egna pengar så skulle ett eventuellt domslut gå emot TB, så kan i alla fall jag inte se någon annan utgång än att företaget går i konkurs och det lär knappast gynna oss långivare. Vem ska då se till att skulderna drivs in någorlunda effektivt?
Tyvärr tror jag att låntagarnas enda hopp att få igen något av sina pengar är att TB försöker driva in eller sälja våra dåliga lån.

De håller ju på med en emision så pengar lär nog finnas, beror iofs på i hur många instanser de skall bråka i. Går Trustbuddy i konkurs kan du nog vara ganska säker på att konkursförvaltaren kommer att fortsätta driva in pengar under några månader och sen sälja hela paketet för en skitsumma....
Citera
2015-10-04, 20:39
  #3079
Medlem
Ser inte bra ut för TrustBuddy! Hoppas de inser allvaret i kritiken här och åtgärdar alla fel och brister!

Senaste omdömena på https://www.trustpilot.com/review/trustbuddy.com/se var riktigt usla..
Citera
2015-10-04, 22:07
  #3080
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsguru
Ser inte bra ut för TrustBuddy! Hoppas de inser allvaret i kritiken här och åtgärdar alla fel och brister!

Senaste omdömena på https://www.trustpilot.com/review/trustbuddy.com/se var riktigt usla..

Det alltid lika transparenta Trustbuddy tycks ha tagit bort resultaten från Trustpilot från sin hemsida. Trustpilot logga ser jag men inte längre resultaten. Resultaten låg på hemsidan i förra veckan.

Trustbuddy gör verkligen allt de kan för att vara så lite Transparenta som möjligt...
Citera
2015-10-07, 22:17
  #3081
Medlem
ca 1000 nya förluster i Danmark i går igen... nu har jag över 2000 förluster på mina ca 300 lån den senaste veckan på den danska marknaden. Kunde ju kanske vara på sin plats om de kunde berätta vad de håller på med... Men nån form av stor rensning tycks ju iallafall vara på g....
Citera
2015-10-07, 22:35
  #3082
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repus
ca 1000 nya förluster i Danmark i går igen... nu har jag över 2000 förluster på mina ca 300 lån den senaste veckan på den danska marknaden. Kunde ju kanske vara på sin plats om de kunde berätta vad de håller på med... Men nån form av stor rensning tycks ju iallafall vara på g....

Jag hade fått in ca 2200 nya friska DKK på mitt danska TB-konto efter förlustregistreringar 20151001. Reggade ett uttag 20151005 på 2200 DKK. Men igår 20151006 försvann ca 1800 DKK i nya förlustregistreringar av de 2200 DKK som stod som tillgängligt för uttag för två dagar sedan! Så nu är tillgängligt belopp för uttag nere på ca 400 DKK.

Kontentan blir att det är riktigt farligt att ha pengar ståendes som tillgängligt för uttag om man har som mål att ta ut sina pengar från TB.
Citera
2015-10-08, 07:44
  #3083
Medlem
Själv hade jag massa förlustregistreringar 6/10 men inga pengar in.
Det bekräftar ju bara att de inte slår ut förlusterna på alla medlemmarna som TB själva också säger. Utan bara de som står på lånen. Det blir ju i princip rena skuldavskrivningar.

Jag har ännu inte fått svar ifrån TB angående villkorsbrotten heller.
Citera
2015-10-08, 08:46
  #3084
Medlem
Skriver de i princip bara av skulden utan, att sprida ut förlusten är det iskallt. Då är det ju bättre att ge fan i avskrivningen och bara låta skulden ligga, nån gång kommer de flesta gäldenärerna ta tag i sitt liv och ordna upp sina skulder, de får ett arv, skatteåterbäring, vänner och släktningar hjälper till osv. Även om man inte får tillbaka allt kommer ju man får mer än om de säljs och TB inte sprider förlusterna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback