• 1
  • 2
2015-10-08, 00:46
Medlem
Ostkupas avatar
Expressen publicerar "RIKSLARM"

"Polisen har utfärdat ett rikslarm efter att en man intagen på rättspsyk i Sundsvall inte återkommit efter permission.
Mannen bedöms som farlig, men inte farlig för allmänheten."

Vad är nu detta för figur? Man väljer att slå på stora trumman iallafall..

Tydligen hemmahörande i Stockholm

Någon med mer info?
Citera
2015-10-08, 00:50
Medlem
Esscuesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostkupa
Mannen bedöms som farlig, men inte farlig för allmänheten.

Vad i helvete betyder det här?
Citera
2015-10-08, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Esscuess
Vad i helvete betyder det här?

Baserat på infon på Aftonbladet så har han begått grova brott, men i kriminella miljöer. Jag tror kort och gott att han är farlig ifall han känner sig hotad eller vad man ska säga. Rent såhär lär han inte gå bärsärk med en machete på Willys.
Citera
2015-10-08, 01:35
Medlem
FatFreddysCats avatar
Verkar ju vara en saftig bit också.

"Polisen lämnar också ett signalement på rymlingen:
”191 cm lång , 100-110 kg , Oval ansiktsform, Mörkblont rakt hår
Olikfärgade ögon , Ljus hy. Grå tröja, Grå byxor, Svart Väst , Vita skor , Väska
Ska ha en utmärkande gång - beskrivs gå som en ’gangster’”.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21544511.ab
Citera
2015-10-08, 02:27
Medlem
Ostkupas avatar
Olikfärgade ögon..
Jag känner igen signalementet..

Heterokromi heter det om jag minns rätt.

Den här figuren som drog in och våldtog en minderårig i en port på kungsholmen i Stockholm.. Hur såg han ut?
Citera
2015-10-08, 02:33
Medlem
John-Daltons avatar
En lustig beskrivning: ”gå som en gangster”. Går gangstrar på ett så säreget sätt? En gångstil är väl högst individuell?
Citera
2015-10-08, 02:42
Medlem
Ostkupas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John-Dalton
En lustig beskrivning: ”gå som en gangster”. Går gangstrar på ett så säreget sätt? En gångstil är väl högst individuell?

Håller med om att det är en märklig beskrivning, men förstår ändå vad dom åsyftar
Citera
2015-10-08, 03:04
Medlem
John-Daltons avatar
Citat:
Håller med om att det är en märklig beskrivning, men förstår ändå vad dom åsyftar

Jag får väl se om jag hittar något youtube-klipp, eller liknande, där Clark Olofsson eller Svartenbrandt promenerar, så får jag väl utifrån detta försöka bilda mig en uppfattning om hur en riktig gangster går.
Senast redigerad av John-Dalton 2015-10-08 kl. 03:20.
Citera
2015-10-08, 03:33
Medlem
SkrXcs avatar
Sundsvall igen! Deras rättspsyk spelar i en egen liga. Rymningar och mord verkar vara månadsmat däruppe.
Citera
2015-10-08, 03:52
Avstängd
Lacerdas avatar
Citat:
Den här figuren som drog in och våldtog en minderårig i en port på kungsholmen i Stockholm.. Hur såg han ut?
Detta? Det hände dock på S:t Eriks plan och inte Kungsholmen. (FB) 12 åring våldtagen St:Erikplan. Frank Rocco Jensen (f.d Götz) häktad 13/8 -2011 Frank Rocco Jensen, det är en lång tråd men han var över 40 år om jag inte minns fel.
Citera
2015-10-08, 04:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John-Dalton
Jag får väl se om jag hittar något youtube-klipp, eller liknande, där Clark Olofsson eller Svartenbrandt promenerar, så får jag väl utifrån detta försöka bilda mig en uppfattning om hur en riktig gangster går.

Det är väll inga GANG-sters heller.

Dom kan ju inte gärna skriva går som en wigger. Tycker man får en rätt bra bild. Tänk en 14-åring hög på livet men i en vuxen mans krop.
Citera
2015-10-08, 04:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SkrXc
Sundsvall igen! Deras rättspsyk spelar i en egen liga. Rymningar och mord verkar vara månadsmat däruppe.

Precis min tanke. Är alla anställda miljöpartister och feminister pä det stället?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in