2015-10-07, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unizero
Man tar sig för pannan.
På 100 dagar blir det totalt 200,000 människor. på års basis blir det alltså mer än 600,000 pers!

Sen icke att förglömma , alla de anhöriga som kommer efteråt och det är betydligt fler.
Citera
2015-10-07, 17:55
Medlem
Rosa-Panterns avatar
Jag tycker det är helt underbart!

Det här är troligen den krutdurk som behövs för att folk ska vakna! Jag hoppas vi får några hundra tusen till innan årsskiftet och att det fortsätter i oförminskad takt under hela nästa år.

Det var mycket värre förr, när allt gick så långsamt att folk inte märkte.

Grodan kokade långsamt tidigare, nu har värmen skruvats upp och grodan börjar bli orolig!
Citera
2015-10-07, 17:56
Medlem
Schlaktarnns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pescass
Det finns miljontals hektar åkrar och såna saker där man kan bygga upp tält till dessa stackare.

Självklart!

Men dessa djur KRÄVER en egen lägenhet och bo i en storstad, gratis mat, pengar till alla möjliga saker. Tror du att de kommer att bo på åkrar när de blivit lovade det ena och det andra?
Citera
2015-10-07, 17:58
Medlem
BjornHsonLarssons avatar
Måste skriva att jag tycker att Regeringen och Sjuklövern är väldigt dåliga på att visa att SD har fel.

Det är öppet mål. Havererad välfärd 2016 är inte direkt någonting ett parti vill ha på sitt CV vid nästa val. Men kanske det är så att politikerna bestämt sig för att avskaffa demokratin så vi behöver inte oroa oss över vilka vi ska rösta på?
Citera
2015-10-07, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosa-Pantern
Jag tycker det är helt underbart!

Det här är troligen den krutdurk som behövs för att folk ska vakna! Jag hoppas vi får några hundra tusen till innan årsskiftet och att det fortsätter i oförminskad takt under hela nästa år.

Det var mycket värre förr, när allt gick så långsamt att folk inte märkte.

Grodan kokade långsamt tidigare, nu har värmen skruvats upp och grodan börjar bli orolig!

Det är ju alltid bra när konsekvenserna av en vansinnig politik visar sig snabbt och de som är medansvariga för politiken inte kan skylla från sig på de tidigare makthavarna..
Citera
2015-10-07, 18:32
Moderator
manamanahs avatar
Trådar sammanfogade.

Mod.
Citera
2015-10-07, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Till sist kommer ingen att ta ansvar alls , inte ens Migrationsverket. Folk som kommer hit får klara sig själva genom tiggeri och kriminalitet.

Är det inte så allra redan och t.o.m. Har varit under en lång tid? Jag tänker främst på ansvarstagandet för sitt eget folk och land förstås.
Citera
2015-10-07, 18:47
Medlem
BuzzMeekss avatar
Det vi ser är en kolonisering av Sverige där myndigheterna har gett upp slaget om landet. Fullständigt osannolikt och en veritabel mardröm. Den främsta anledningen till att överhuvudtaget betala skatt är att se till att man inte blir koloniserad utan försvarad genom ordningsmakt och försvarsmakt.

Asylinvandringen blev årtusendets misstag.

Det enda alternativet är att stänga gränsen nu.
Citera
2015-10-07, 18:53
Medlem
Bittersteels avatar
2000 om dagen!? Hur länge ska det här pågå?! Och det är bara 36 % som är ifrån Syrien också. Hur kan man motivera det här? Absurdistan, here we come.
Citera
2015-10-07, 18:56
Medlem
Rosa-Panterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuzzMeeks

Det enda alternativet är att stänga gränsen nu.
Det värsta som skulle kunna hända vore om gränsen stängdes. Då skulle Sverige kanske klara av att föda alla dessa kolonisatörer. Då skulle vi inte få en förändring.

Själv kommer jag att rösta på Miljöpartiet i nästa val, trots att jag röstat på SD de senaste valen. Nog är nog, Miljöpartiets politik är den enda som kan få en riktig förändring i landet. SD är för en långsamt kokande grodans politik - en livsfarlig politik som på sikt utplånar det svenska folket och raserar den svenska välfärden. Och om det ser ut under Mattias Karlssons ledning så verkar det som att Mattias vill koka grodan ännu mer långsamt så att grodan inte ska fatta något. Bara grodan dansar svensk folkdans under tiden...

Ut med Åkesson ur riksdagen, dags att höja temperaturen och koka grodan åt helvete!
Citera
2015-10-07, 19:01
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
2000 per dag går knappt att ens att förstå. Det innebär en takt på ett nytt Arvika eller Vetlanda per vecka.

Det innebär att på 1,5 månad tar vi in lika många som en hel årskull som föds i detta land.

Känns helt ofattbart. Nu söker man med ljus och lykta för att ens hitta någonstans att stoppa in dessa massor. Man tar i princip varenda tom byggnad i anspråk och fyller med invällare.

Detta går "kanske" att hantera En kortare tid.

Men sen, vad är planen. Vad händer med arbetslösheten, med bostadsbristen, med samhället i stort? Jag antar att planen INTE är att dessa ska bo kvar i gymnastiksalar resten av deras liv eller?

Jag nästan kunna acceptera detta, om man behandlade dem som flyktingar, dvs att det var givet att det nu är en förvaring, fram till dess att de givetvis ska tillbaka till sitt hemland så snart det blir hyfsat stabilt. Men att ens tänka sig att alla dessa ska "integreras till goda svenska medborgare" i denna takt är ju helt sjukt, vansinnigt, omöjligt.
Citera
2015-10-07, 19:04
Medlem
ChrisOhoys avatar
Ja, lite strul är det allt nu. 2000 om dagen är 60,000 i månaden är 720,000 om året.

Stockholms kommun är Sveriges största kommun med 790,000 invånare....

Herregud!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in