2014-11-05, 15:31
Medlem
Sniperesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milo.Minderbender
Det stämmer. Frukosten var betald av regeringen och detta står i tråden: (FB) Zigenare avvisad från frukostserveringen på Hotell Sheraton i Stockholm

Frukosten var betald. Klart att kvinnan ska få äta sin frukost och självklart att hon får visa upp rumsnyckel för att äta frukost som alla andra gäster måste göra.

Men nu till sakfrågan, hon VILLE INTE HA FRUKOST, hon villa BARA ha kaffe, därför hänvisades hon liksom alla andra gäster som BARA ville ha kaffe till kaffebaren i lobbyn.

Inget särskilt konstigt eller hur?
Citera
2014-11-05, 15:56
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Men det är väl utrett att frukosten var betald?
Det är utrett att frukosten är betald. Vad som kan ha hänt, som är hyfsat förenligt med samtliga uppgifter, är att DN har stoppats för att uppge sitt namn och få det kollat mot liggaren, tagit detta som en diskriminerande kränkning, och ställt till med en scen.
Citera
2014-11-05, 16:31
Avslutad
Hur många hundratusen fick hon paraply-kjolen? Nu gnuggar ziggerskan händerna av förtjusning, efter att ha visat krokodiltårar för DO, tingsrätten m.m. Spåkulan går varm nu. Hade t.ex en mexikan eller kines fått stålar av samma anledning? Tror inte det.
Citera
2014-12-17, 12:14
Medlem
spoilers avatar
"DO yrkar att Hotell Sheraton ska betala 20 000 kronor till Diana Nyman i diskrimineringsersättning.

/.../

Diskrimineringsombudsmannen, DO, har tidigare kommit fram till att Diana Nyman särbehandlades och att detta hade samband med hennes etniska tillhörighet. Och nu har man alltså lämnat in en stämningansökan vid Stockholms tingsrätt."

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=6048348
Citera
2014-12-17, 12:25
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Kan man bli rom på något sätt ?
Det verkar vara väldigt lukrativt att gå omkring och bli utsparkad från olika ställen.
Några avvisningar om året, och man tjänar mer än vad jag gör.

Nej! Du kan bara bli svensk. Är du redan svensk, och inget annat så är du egentligen inte svensk heller, för det finns inget svenskt.
Citera
2015-07-24, 21:21
Medlem
Nu ger hon upp arbetet för romska kvinnor: Detta enligt rubrik i SvD någon som kan komplettera hennes uppgifter med relevant fakta?
Citera
2015-07-25, 02:28
Medlem
Du får ju gärna lägga in länken.
Citera
2015-07-25, 09:19
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Att vara svensk zigenare måste ha blivit väldigt mycket sämre efter de senaste årens invasion från Rumänien & Bulgarien. Tidigare kunde dom i mångt & mycket flyga under radarn. Hålla på med sitt skit & sin brottslighet i ganska lugn & ro, skyddade av rädslan för att bli anklagad för "rasism". En & annan DO-anmälan gjorde att vanligt folk bara höll sig undan & inte ville riskera något.

Nu däremot så har zigenarplågan blivit så stor & synlig att allmänheten helt & hållet börjar avsky zigenare. Vilket naturligtvis även påverkar de inhemska zigenarna, även de som är skötsamma.

Hade jag varit svensk skötsam zigenare så hade jag nog låtit Peter Wolodarski smaka på tjuringen, för det är i mångt & mycket hans personliga fel att dagens situation har kunnat uppstå.
Citera
2015-07-25, 09:24
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hade jag varit svensk skötsam zigenare så hade jag nog låtit Peter Wolodarski smaka på tjuringen, för det är i mångt & mycket hans personliga fel att dagens situation har kunnat uppstå.
Hur menar du att Wolodarski bär skulden för dagens problem...?
Citera
2015-07-25, 10:26
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Att vara svensk zigenare måste ha blivit väldigt mycket sämre efter de senaste årens invasion från Rumänien & Bulgarien. Tidigare kunde dom i mångt & mycket flyga under radarn. Hålla på med sitt skit & sin brottslighet i ganska lugn & ro, skyddade av rädslan för att bli anklagad för "rasism". En & annan DO-anmälan gjorde att vanligt folk bara höll sig undan & inte ville riskera något.

Nu däremot så har zigenarplågan blivit så stor & synlig att allmänheten helt & hållet börjar avsky zigenare. Vilket naturligtvis även påverkar de inhemska zigenarna, även de som är skötsamma.

Jag har faktiskt sett ett par finska ziggisar som råskällde på en tiggare utanför en butik. Dom verkar förstå varandra rätt så bra. Ziggisspråken är rätt lika.
Citera
2015-07-25, 10:30
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Hur menar du att Wolodarski bär skulden för dagens problem...?
Genom att i flera år, dagligen, köra kampanjer med zigenarsnyft, inför att Rumäniens & Bulgariens undantag från Schengenavtalet skulle tas bort. Alla med vettet i behåll kunde ju förutse den kommande zigenarinvasionen, men DN's kampanj bidrog aktivt till att ingen politiker vågade föreslå ett tiggeriförbud i god tid.

Jag har skrivit om det tidigare:
(FB) Sverigedemokraterna i opinionsundersökningar
Citera
2015-10-07, 11:38
Medlem
Justitiemords avatar
DO förliks med Förvaltningsaktiebolaget Tegelbacken
Överenskommelsen innebär att bolaget ska göra en donation på 100 000 kr till Sveriges Internationella Roma Filmfestival (SRIF). Sheraton kommer dessutom, utöver den utbildning som bolaget redan genomför om likabehandling, ge personalen särskild utbildning med fokus på den romska folkgruppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in