2015-10-06, 17:51
Medlem
KungensKistas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IndyHermesKink
• Äh, vad fan. Nu har jag testat det här med att sluta och det var inte min grej. Ta en snus.
• Äh, vad fan. Grejen är att timingen just nu är lite off med att sluta. Vi har ju det här med jobbet eller skolan som stressar. Ta en snus.
• Äh, vad fan. Är jag vuxen eller? Bestämmer jag själv eller? Jag VILL fan snusa, för jag är värd det! Ta en snus.
• Äh, vad fan. Jag ska sluta, jag SKA, men SENARE bara! Men jag ska absolut!

Känns det igen?

Tragiskt nog har jag övervägt alla skäl som du har listat (
Citera
2015-10-06, 18:01
Bannlyst
Grabbar, nikotinfritt snus, era tankar och era favoriter?

Grejen är att de är gott med något mer på morgonen till kaffet
fan vad got med Onico lakrits + kaffe, känns som riktiga varan

Snuskicken ger mig ingenting om jag inte hållit upp med snus på ett bra tag
Så onico blir samma smak men prillan är inte så god efter 40 minuter +

provade någon med kaffesmak för ett tag sen som var sinnessjukt god
Citera
2015-10-06, 22:03
Medlem
KungensKistas avatar
Måste säga att löprundan lindrade mina abstinenssymptom kraftigt. Får bli mycket träning framöver om jag ska klara det här.
Citera
2015-10-06, 22:04
Medlem
KungensKistas avatar
Onico känns onödigt. Stoppa en bit ingefära under läppen ifall du vill ha något där.
Citera
2015-10-07, 08:50
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungensKista
Tragiskt nog har jag övervägt alla skäl som du har listat (
Det är OK . Det har jag också gjort en gång. Tills jag var fed up nog så jag bestämde mig på riktigt.
Citera
2015-10-07, 08:54
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av telefontillsalu
Grabbar, nikotinfritt snus, era tankar och era favoriter?

Grejen är att de är gott med något mer på morgonen till kaffet
fan vad got med Onico lakrits + kaffe, känns som riktiga varan

Snuskicken ger mig ingenting om jag inte hållit upp med snus på ett bra tag
Så onico blir samma smak men prillan är inte så god efter 40 minuter +

provade någon med kaffesmak för ett tag sen som var sinnessjukt god
Klart du kan ta smaksatt Onico till kaffet om du vill det. Mina tankar kring detta är dock ett fett nej.
Halva våndan med snusberoende var för mig att vara slav under en vana jag ej hade kontroll över. Så att rutinmässigt fortsätta ta snus, om än avväpnat snus, funkar inte för mig.
Citera
2015-10-07, 09:00
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungensKista
Måste säga att löprundan lindrade mina abstinenssymptom kraftigt. Får bli mycket träning framöver om jag ska klara det här.
Man får onekligen ett hål i kroppen när man slutar snusa, och det hålet bara skriker efter att bli fyllt med vad som helst. Så att fylla hålet med träning är väl inte dumt alls. Bättre än Onico eller godis.

Märk väl dock att hålet till slut stängs av sig själv. Det svåra är att vara stark nog tills dess.
Citera
2015-10-07, 13:54
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IndyHermesKink
Man får onekligen ett hål i kroppen när man slutar snusa, och det hålet bara skriker efter att bli fyllt med vad som helst. Så att fylla hålet med träning är väl inte dumt alls. Bättre än Onico eller godis.

Märk väl dock att hålet till slut stängs av sig själv. Det svåra är att vara stark nog tills dess.
Du måste väl precis som jag känna dig HELT botad nu? Jag trodde nog att jag kanske skulle få leva med nåt litet sug ibland, men jag är lika mycket icke-snusare som de som aldrig snusat, med undantaget att jag kan förstå hur det var/är och veta att sluta faktiskt GÅR. Precis som att alla som aldrig snusat klarar sig utmärkt utan det varje dag.
Citera
2015-10-07, 15:32
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Du måste väl precis som jag känna dig HELT botad nu? Jag trodde nog att jag kanske skulle få leva med nåt litet sug ibland, men jag är lika mycket icke-snusare som de som aldrig snusat, med undantaget att jag kan förstå hur det var/är och veta att sluta faktiskt GÅR. Precis som att alla som aldrig snusat klarar sig utmärkt utan det varje dag.
Jag känner mig helt botad ja. Enda länken som kvarstår är att jag kommer nog alltid tycka att snus känns skönt. Dock känner inget sug och ingen saknad efter snus och rör det följdaktligen inte. Och sprit är fortfarande lika gott :-D
Citera
2015-10-07, 20:42
Medlem
Landales avatar
Idag är det 1200 dagar sedan jag slutade snusa - mitt livs bästa beslut!
Citera
2015-10-07, 20:44
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landale
Idag är det 1200 dagar sedan jag slutade snusa - mitt livs bästa beslut!
Bara att gratulera!
Själv har jag inte hållit upp lika länge, men närmare ett år är det nog nu!
Citera
2015-10-07, 22:24
Medlem
hugelak90s avatar
Har snusat i 11 år, började ungefär samtidigt som den här tråden startade. Senaste 3-4 åren har mitt snusande verkligen eskalerat. Snusar hela tiden och snusar lätt upp en hel dosa per dag. Har snus när jag äter och när jag sover. Enda gången jag inte har snus är när jag tränar och duschar. Annars finns prillan där under.

1 oktober för sex dagar sedan slutade jag. Slängde ut min sista prilla och gick och lade mig, så att kroppen skulle vara utan nikotin i typ sex-sju timmar när jag vaknade och påbörjade min kamp. De första timmarna var fruktansvärda. Satt på jobbet och bara stirrade in i skärmen. Vid lunchtid gick jag och köpte ett paket cigg. Tog en cigarett. Glädjerus i hela kroppen. Rökte upp två paket cigg under helgen och tar toalettpapper under läppen. Efter helgen köpte jag nikotintuggummi, 4 mg. Satsar på 4-5 tuggummin per dag, vilket fungerar ganska bra. Tänker att jag ska vara nikotinfri till jul. Köra 4-5 tuggummin per dag nu i någon vecka, sedan trappa ner till 3 och sedan byta till 2 mg

För er som har stora abstinensbesvär så fungerar nikotintuggummi utmärkt. Men det måste vara 4 mg. Det ger ett nikotinrus man faktiskt känner av.

Fy fan vilken kamp jag har gjort senaste 7 dagarna. Stolt över mig själv!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in