2015-10-06, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rml
Antyddes det inte för ett tag sen att hans blod fanns på kläderna hon hade på sig?

Kan du va snäll, o plocka fram den uppgiften!
2015-10-06, 23:18
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rml
Mycket möjligt! Och kroppen lär ju ha varit en hemsk syn (en kropp dränkt i flytgödsel som sen legat fem dagar i värmen lär inte se inbjudande ut), och polisen menar att de kan binda MGM till sättet på vilket hon dog, en lite märklig formulering som skulle kunna stämma om man funnit gödsel från samma ställe i hans bil eller på andra tillhörigheter. Man talar alltså inte om mordvapen, och skulle han till exempel strypt henne med händerna så skulle de knappast kunna binda honom till "sättet hon dog på".

Ska bli intressant att se om det ligger nåt i vår teori när FUP:en offentliggörs!

Edit: Kanske GW har hört en del om omständigheterna trots allt och passar på att vara lite vitsig: "Kan det möjligtvis vara så, att de här poliserna som utreder och som jag träffat, och det är inga ljushuvuden direkt, att de har fått hela skiten om bakfoten?"

Kan det være sånn at noen andre i området har forsøkt å overfalle/voldta Lisa og (ved en feiltakelse) drept henne? Kan denne personen, som da kjenner litauerne fra før, ha bedt MGM om å komme til åstedet? Når MGM dukker opp på åstedet kan vedkommende enten manipulere MGM til å berøre/løfte på liket (DNA), eller true MGM med at liket er påført DNA som vil felle ham? Hvorpå MGM får panikk og rydder unna liket? Da må det være en person som har betydelig makt over MGM ... Denne teorien er også søkt ... men man må leke med alternativer ... Så plutselig faller en brikke på plass.
2015-10-06, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Helt tvärtom tror jag. GWP skulle vara tyst om han verkligen visste något om mordet - han är professionell och mycket erfaren, självklart skulle han därför hålla tyst.

Jag delar din tolkning. Jag tror att han tillåter sig att vara så här slängig och frispråkig just för att han på alla sätt står utanför utredningen och inte har den minsta inblick i den.

Hans barnsliga attacker kan rentav bero på att han erbjudit sig att hjälpa till men blivit avspisad. I ett sådant läge vore det typiskt GW att använda sin medieplattform för ett tjuvnyp eller två.
2015-10-06, 23:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LA-B
Kan du va snäll, o plocka fram den uppgiften!

Här har du länk på den uppgiften.
http://omni.se/topic/da20af94-a9ed-4432-bb76-62028f29b89d/1d3c01e7-4d74-4104-8127-3e29dda65924

Mvh
ingo22
2015-10-06, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingo22
Här har du länk på den uppgiften.
http://omni.se/topic/da20af94-a9ed-4432-bb76-62028f29b89d/1d3c01e7-4d74-4104-8127-3e29dda65924

Mvh
ingo22

Tack för länken!
Jo där står på kläder, men inte på kläder, hon hade på sig, då hon hittades!
Vad jag förstått, så hade LH lite kläder på sig, då hon hittades?

PS: Kan vara kläder, som hittats ute?
2015-10-06, 23:28
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Finns inget om att NBs blod ska finnas på LH kropp!
Utan på tillhörigheter, detta har ju nämts ett flertal ggr i tråden!

Unnskyld, men mener jeg har lest det? DNA, er vel funnet på hennes kropp, men kanskje ikke i form av blod?
2015-10-06, 23:30
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Unnskyld, men mener jeg har lest det? DNA, er vel funnet på hennes kropp, men kanskje ikke i form av blod?
Nej, DNA är inte funnet på hennes kropp, av vad som kommit fram.
2015-10-06, 23:30
Bannlyst
Citat:
Tack för länken!

Läs vad som står ( bevisningen består av DNA från den mordmisstänkte på Lisa Holms kläder)
Använd Google så kan du hitta mer vad du söker.
Mvh
ingo22
2015-10-06, 23:31
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Tack för länken!

Eller kan MGM ha kledd på henne andre klær? Han som liker pappersdokkor?
2015-10-06, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Eller kan MGM ha kledd på henne andre klær? Han som liker pappersdokkor?

Nej, det låter för långsynt!
2015-10-06, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingo22
Läs vad som står ( bevisningen består av DNA från den mordmisstänkte på Lisa Holms kläder)
Använd Google så kan du hitta mer vad du söker.
Mvh
ingo22

Så som jag fattat! Så har inget blod från NB hittats på kläder, på kroppen!
2015-10-06, 23:39
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Tack för länken!

Nej, det har presenterats tydligare än så. Det handlar om att man även funnit DNA-bevis på de kläder BO hade på sig när hon återfanns.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in