Citat:
Ursprungligen postat av
GoogleSEO
-The sky is the limit
-Dont limit yourself
Lite lagomt trötta situationsanpassade och dynamiskt trista slogans tror jag nog är denne mans melodi, eller ultravåld förstås. Ett riktigt råttbo, ja det tror jag nog. Dock svårt att se hur han kommunicerar detta rent råttpedagogiskt som gnagare i tunnelgången. Men Cheesus, javisst! Vad tror du om det?
Ja, men det började någon helt annanstans: Högt däruppe på taket fick drömmen fäste i hans hjärna; den växte; han kände vagt igen den: Den fanns till och med under Englandsåren, även om den då hunnit bli lite naggad i kanten, men bilder och klippdockor kom att ersätta det han egentligen ville ha: sin dotter och en stor och outsläcklig passion. Hela hans jag brann under en mask av tillkämpat lugn; hans fingrar krökte sig i vånda över den tid som flytt; själens mörker sänkte sig allt oftare över honom, glöden i hans ögon falnade – men fortfarande kunde han drömma:
https://www.youtube.com/watch?v=a37bBm8pXSk
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
På sätt och vis kan man säga att det kan finnas djuriska element i det, även om djuren inte är sadister. De djuriska elementen kanske fått en liten klädedräkt av lite extra lager smink eller dylikt. Ett totalt irrationellt beteende från MGM läst genom BOs ögon torde vara indikerat för den som vill ha kontrollen.
Han tog kontroll över sin tillvaro genom att göra det som förväntades av honom, men något hade dött på vägen och kvar blev en piskande kompromisslöshet; ett behov av ensamhet då han försökte fånga en dröm som blivit allt mer diffus.
Han agerade som i trance; det fanns ingenting som kunde hejda honom: Inte dagen, inte tiden, inte vinden – inte drömmen; det var för sent: Drömmen förbyttes till sin motsats; en känslodialektik som utmynnade i att MGM under ett kortvarigt men intensivt förlopp fick möjlighet att höra sina egna hjärtslag - men det var det enda han kunde höra och det enda som fanns kvar av hans dröm; sedan togs han helt i besittning av sin dröms antites:
https://www.youtube.com/watch?v=9yFqG7sDxuQ&index=2&list=FLn40AX4GhTFvOUcG AhZwevw
Han kör i rasande fart till Martorp och gör sig av med allt på vägen; han vet knappt vad han gör, det enda som gäller för honom är att komma ut ur sin dröm; sin mardröm. När han åter är på väg hem glider han sakta tillbaka till verkligheten: Han tittar på klockan och ser att han hinner.