2015-10-06, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyingrider78
Vad vet jag..kan det vara månne ben o gänget som frågat efter sådan information, skulle inte alls förvåna mig (dock är inte detta information något nytt, utan något som alla som håller på med olika slags kryptovalutor har vetat hela tiden
-----

Har ingen aning om vem som varit uppdragsgivare i Tyskland, dessa handlingar är öppna för alla och finns att ladda hem via länken precis som jag gjorde. Tydligen har den senaste rapporten gjort att folk börjat investera extra mycket särskild i Tyskland.

Sammanlagt har jag tagit ut 596 euro hittills.

Sammanlagt har jag tagit ut 59.672.352 euro hittills.

Visa skärmdumpar och jag visar mina
Citera
2015-10-06, 21:10
Medlem
Flyingrider78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
1) Börja med att erkänna att du hade fel när du skrev följande mening
"och samtidigt säger idag (snart nov) att han går med vinst,"

Ben har aldrig skrivit att han går med vinst. Han har sagt att han möjligtvis kan gå plus men aldrig att han går med vinst

2) Visa screenshots där det framgår följande
a) Hur många OneCoin som sålts
b) hur mycket pengar det kom in på kontot för det.

Att babbla om att "du ska vara anonym" är en ren och skär LÖGN. Du kan maskera den del
av din skärmdump som visar personliga uppgifter.

3) Vad kan jag handla för Onecoin? Så länge det inte accepteras som betalmedel finns det absolut INGEN anledning för någon att skaffa OneCoin.
Att babbla om "Att det kommer" är inte svar på frågan - då är snarare svaret isåfall....
"Det finns ingen butik idag som accepterar Onecoin som betalmedel."

4) Erkänn att du fullständigt ljög i ditt inlägg när du hänvisade till att Dubai Mall har 200.000 anställda och skall ans5tälla 800.000 till

Sluta ljug och börja besvara frågorna och erkänn att du fullständigt ljuger konstant!

Läge Dubai, Förenade Arabemiraten
Öppnad 4 november 2008
Ägare Emaar
Våningsyta 502 000 m² (BTA)
Antal butiker Fler än 1 200
Antal våningar 4
Antal P-platser Fler än 14 000

The Dubai Mall recorded 61,000 tickets sold for the Dubai Aquarium and Discovery Centre in the first five days, following its opening.[6] The Dubai Mall hosted over 37 million visitors in 2009,[7][8] and attracts more than 750,000 visitors every week.

Nog behövs det folk till att driva detta lilla koja

Citat:
1) Börja med att erkänna att du hade fel när du skrev följande mening
"och samtidigt säger idag (snart nov) att han går med vinst,"

Ben har aldrig skrivit att han går med vinst. Han har sagt att han möjligtvis kan gå plus men aldrig att han går med vinst

2) Visa screenshots där det framgår följande
a) Hur många OneCoin som sålts
b) hur mycket pengar det kom in på kontot för det.

Att babbla om att "du ska vara anonym" är en ren och skär LÖGN. Du kan maskera den del
av din skärmdump som visar personliga uppgifter.

3) Vad kan jag handla för Onecoin? Så länge det inte accepteras som betalmedel finns det absolut INGEN anledning för någon att skaffa OneCoin.
Att babbla om "Att det kommer" är inte svar på frågan - då är snarare svaret isåfall....
"Det finns ingen butik idag som accepterar Onecoin som betalmedel."

4) Erkänn att du fullständigt ljög i ditt inlägg när du hänvisade till att Dubai Mall har 200.000 anställda och skall ans5tälla 800.000 till

Sluta ljug och börja besvara frågorna och erkänn att du fullständigt ljuger konstant!

Öppnad 4 november 2008
Ägare Emaar
Antal våningar 4

The Dubai Mall recorded 61,000 tickets sold for the Dubai Aquarium and Discovery Centre in the first five days, following its opening.[6] The Dubai Mall hosted over 37 million visitors in 2009,[7][8] and attracts more than 750,000 visitors every week.

World records and achievements[edit]

Dubai Mall near the Fountain at Dusk.
Largest mall in the world with total area 1,124,000 m².[34]
Worlds fifteenth largest mall with Gross Leasable Area (GLA) 350,000 m².[34]
World’s largest acrylic panel (Aquarium) inside Dubai Mall, which is (32.88 m wide × 8.3 m high × 750 mm thick and weighing 245 tons).[34][35]
The world’s largest sweet shop, "Candylicious", spanning over 10,000 sq ft (930 m2) inside Dubai Mall.[36][37]
Dubai Mall records more than 5 million visitors in the month of March 2010 during the one-month Dubai Shopping Festival, setting an all-time record in visitor footfall[38]
Dubai Mall was named the best shopping experience on 29 April 2010 by Grazia Style Awards.[39]
The Dubai Mall hosted a record 37 million visitors in its first year of operation in 2009,[7] and attracts more than 750,000 visitors every week.[9]
The Dubai Mall hosted a record 47 million visitors in 2010, and broke the record of 37 million visitors received last year, an increase of 27 percent despite the economic crisis.[10]
In 2011, Dubai Mall becomes the world's most-visited shopping and leisure destination, and attracted more than 54 million visitors, an increase of 15 percent from the visitors of last year.[13]
In 2012, Dubai Mall continued to hold title of world's most-visited shopping and leisure destination, and attracted more than 65 million visitors, an increase of more than 20 percent compared to the 54 million recorded in 2011.[11][12]

Nog behövs det folk till att driva denna lilla koja
Senast redigerad av Gromgutten 2015-10-06 kl. 21:33. Anledning: Dubbelpost
Citera
2015-10-06, 21:26
Medlem
Citat:
Öppnad 4 november 2008
Ägare Emaar
Antal våningar 4

World records and achievements[edit]

Dubai Mall near the Fountain at Dusk.
Largest mall in the world with total area 1,124,000 m².[34]
Worlds fifteenth largest mall with Gross Leasable Area (GLA) 350,000 m².[34]
World’s largest acrylic panel (Aquarium) inside Dubai Mall, which is (32.88 m wide × 8.3 m high × 750 mm thick and weighing 245 tons).[34][35]
The world’s largest sweet shop, "Candylicious", spanning over 10,000 sq ft (930 m2) inside Dubai Mall.[36][37]
Dubai Mall records more than 5 million visitors in the month of March 2010 during the one-month Dubai Shopping Festival, setting an all-time record in visitor footfall[38]
Dubai Mall was named the best shopping experience on 29 April 2010 by Grazia Style Awards.[39]
The Dubai Mall hosted a record 37 million visitors in its first year of operation in 2009,[7] and attracts more than 750,000 visitors every week.[9]
The Dubai Mall hosted a record 47 million visitors in 2010, and broke the record of 37 million visitors received last year, an increase of 27 percent despite the economic crisis.[10]
In 2011, Dubai Mall becomes the world's most-visited shopping and leisure destination, and attracted more than 54 million visitors, an increase of 15 percent from the visitors of last year.[13]
In 2012, Dubai Mall continued to hold title of world's most-visited shopping and leisure destination, and attracted more than 65 million visitors, an increase of more than 20 percent compared to the 54 million recorded in 2011.[11][12]

Nog behövs det folk till att driva detta lilla koja

Och vart är antalet anställda som du skrev var 200.000?
Och som du ytterligare hävdade skulle bli 800.000?

INGENSTANS! i din kopierade text benämns ett antal anställda på 200.000.

Här är länken från CNN som kollade 2014..

http://edition.cnn.com/2014/03/05/world/meast/an-exclusive-peek-inside-largest-mall/

* 75 Millioner besökare (40% turister)
* 1200 butiker
* 20.000 Anställda (INTE 200.000)

"As one can imagine, running such an enterprise is challenging, and it takes a lot of man power. With 20,000 employees, the mall's staff is equivalent to the size of a small army."

*Klappmongo*
Citera
2015-10-06, 21:28
Medlem
Flyingrider78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ben300
Har man paket för 100-3.000€ så får man 1.000-30.000 tokens + 1 split. Minar man nu så får man 1/25 onecoins.(mining difficulty 25) Väntar man till splitten så kan man få tokens "splittade" . Nästa split vid nyåret. Men "mining difficulty kan öka till 50-100 så inte så bra alla gånger att vänta på splitten. Har man tycoon 5.000€ så får man 60.000 tokens och 2 splittar. Då kan man vänta och få 120.000 och 240.000 sen.

Har man premiun för 12.500€ så får man 150.000 tokens och 2 splittar. Här får man splittar även om man minar. 150.000 + 150.000 + 150.000.

Den mest intressanta för tillfället är tycoon+upgradering till premium dvs 17500€. man får 210.000 tokens och 4!!!!!!!! splittar. Sessutom kan man "automina" 1 under vad andra normalt har, dvs. just nu 24.

210.000 + 210.000 + 210.000 + 210.000 +210.000

Låter man vänta så får man 4 dubbleringar->420.000->840.000->1.680.000->3.360.000 tokens....

Detta är bra för Ruja då man inte kan sälja sina onecoins på ett år!!! Hur blir detegentligen? Det är bara att spekulera. Ruja kan ändra reglerna när som helst...och vad som helst. Nya lönsammare paket??? Varför inte. Ingen visste att premium skulle komma första 9 månaderna.

Hur som helst skulle en sån "lösning" som premium komma i verkliga finanslivet... så skulle underliggande instrumentet falla i värde rejält vid lanseringen.

Men ben..du som tipsat oss att onecoin slutar fungerar innan året slut.

Hur kan du samtidigt skriva om att nästa split är vid nyåret, vilken split vilken onecoin??
Citera
2015-10-06, 21:32
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Vad vet jag..kan det vara månne ben o gänget som frågat efter sådan information, skulle inte alls förvåna mig (dock är inte detta information något nytt, utan något som alla som håller på med olika slags kryptovalutor har vetat hela tiden
-----

Har ingen aning om vem som varit uppdragsgivare i Tyskland, dessa handlingar är öppna för alla och finns att ladda hem via länken precis som jag gjorde. Tydligen har den senaste rapporten gjort att folk börjat investera extra mycket särskild i Tyskland.

Sammanlagt har jag tagit ut 596 euro hittills.

1. Varfør tror du det? Det finns ju uppenbart mer troliga orsaker.

2. Du har länkat till en svensk øversättning till en partsinlaga i Tyskland. Den finns det ingen källa eller formell uppdragsgivare før men eftersom detta är hovjuristen før tyska MLM-scams så behøver man ju inte vara ens lågbegåvad før att inse att det är Onecoins tyska del som betalat før den. Det var ju uppenbart redan när du la upp den så den är ju død. Har du annan info om denna än vad jag skrivit så får du posta den. Før "den är ju øppen før alla", men du vet bara inte var. Ok.

Men du har senare skrivit om en oberoende utredning, det är den du gärna får länka till.

3. Hur många procent har du fått ut då?
Citera
2015-10-06, 21:34
Medlem
Citat:
Men ben..du som tipsat oss att onecoin slutar fungerar innan året slut.

Hur kan du samtidigt skriva om att nästa split är vid nyåret, vilken split vilken onecoin??

Men Flyingrider78. Du har hävdat att Dubai Mall har 200.000 anställda och skall utöka till 800.000?

Citat:
Fick detta från en som gick med 30/9?

Står så här i personens profil

Total 34 720 of people joined after you

Till några av nyheterna

One Coin har ansökt om medlemskap i DSA i Kina, (Direct Selling Association) .

Just nu är Onecoin godkänt som ett "Educational and Affiliated company online" i Kina.
------

Ägaren till Dubai Shopping Mall, shopping center har 200.000 anställda och kommer i början

på 2016 anställa ytterligare 800.000 personer.

Idag används kontanter för löneutbetalningar.
Varje vecka fraktas lönerna med 2 lastbilar från banken till en sporthall,
där 1000 personer delar ut pengarna till dom anställda.

I februari 2016 kommer varje anställd nu istället få 2 st OneCard (ett kort att
skicka hem till sin familj) så slipper de gå till Western Union och
betala dyra procent för att sända iväg pengarna .

Ägaren kommer att köpa våra Onecoins för att betala ut lönerna till det
marknadspris som finns till försäljning och på detta vis kommer värdet och
omsättningen att öka med bara en enstaka aktör

Mottagarna i Asien har oftast inga konton hos bankerna i sina hemländer.

Den medlem / person som rekommenderat ägaren i Dubai Oneconin
upplägget får provision av kortföretaget i form av "Tokens"......som senare
"minas" till Onecoins .....vilket i slutändan ökar värdet för alla
------

Beträffande Tyskland ;

Efter att en oberoende advokatfirma konstaterat att Onecoin passerat de
lagliga kraven i Tyskland för verksamheten har aktiviteten ökat dramatiskt !
-------

"Merchant plattform"

Onecoin kommer att köpa en Merchant plattform med 30.000 handlare på
internet . Och i likhet med personen / medlemmen i Dubai får vi provision
när vi anskaffar handlare på internet och betalningen blir i form av "Tokens"
-------

Under första verksamhets året har Onecoin omsatt 1,2 miljarder € !
I Kina omsätts just nu drygt 60 miljoner varje dag
-------

11 november blir det ett Event med Dr Ruja Ignatova / ägaren
i OneCoin i Stockholm för de som är intresserade .

Det stämmer ju inte...
Dubai Mall hade 2014 , 20.000 anställda och att dom helt plötsligt under ett år ökat till 200.000 är en omöjlighet... Lika så är det en komplett omöjlighet att dom skulle öka till 800.000...

Att sedan löneutbetalningen som du hävdar sker med Lastbilar är ytterligare en lögn...

Allt det du skriver Flyingrider - kan man jämföra med 6 åringarna på Dagis som skryter om både det ena och det andra i sandlådan.
Citera
2015-10-06, 21:39
Medlem
Flyingrider78s avatar
Citat:
Och vart är antalet anställda som du skrev var 200.000?
Och som du ytterligare hävdade skulle bli 800.000?

INGENSTANS! i din kopierade text benämns ett antal anställda på 200.000.

Här är länken från CNN som kollade 2014..

http://edition.cnn.com/2014/03/05/world/meast/an-exclusive-peek-inside-largest-mall/

* 75 Millioner besökare (40% turister)
* 1200 butiker
* 20.000 Anställda (INTE 200.000)

"As one can imagine, running such an enterprise is challenging, and it takes a lot of man power. With 20,000 employees, the mall's staff is equivalent to the size of a small army."

*Klappmongo*

Jag kan erkänna när jag har fel absolut och jag ser att det var en nolla för mycket på båda Skall givetvis vara 20.000 och 80.000, men det förändra inte den övriga informationen om att ägaren skall betala lönerna i onecoin som han kommer att köpa av oss som vill sälja.

Vad det beträffar ben och ev vinst
ben fått minst en splitt redan (skall vara 2?) och med värdeökningen sedan 0.40? till 2.40?
Så nog är ben på plus redan
Senast redigerad av Flyingrider78 2015-10-06 kl. 21:44.
Citera
2015-10-06, 21:52
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Jag kan erkänna när jag har fel absolut och jag ser att det var en nolla för mycket på båda Skall givetvis vara 20.000 och 80.000, men det förändrar den inte övriga informationen om att ägaren skall betala lönerna i onecoin som han kommer att köpa av oss som vill sälja.

4. Har du en länk till detta rykte då? Det enda jag hittar vid googling av føretaget och Onecoin är av någon orsak denna svulstiga parodi: http://tune.pk/video/6003658/onecoin-the-future-of-cryptocurrency

Alltså, varfør i helvete skulle någon anställd på ett køpcenter acceptera att få betalt i låtsaspengar? Alla hør väl själv hur absurt det låter.
Citera
2015-10-06, 22:38
Medlem
Citat:
Jag kan erkänna när jag har fel absolut och jag ser att det var en nolla för mycket på båda Skall givetvis vara 20.000 och 80.000, men det förändra inte den övriga informationen om att ägaren skall betala lönerna i onecoin som han kommer att köpa av oss som vill sälja.

ben fått minst en splitt redan (skall vara 2?) och med värdeökningen sedan 0.40? till 2.40?

2 lögner...
Som Gromgutten redan kommenterat....

1) Ägaren kommer aldrig att betala lönerna till sina anställda i Onecoin.
(Länka till den sidan som vedimerar det isåfall!)

2) Ben är inte på plus , hen har själv skrivit följande
OM hen får pengar så går hen plus då hen aldrig gått in med någon insats.
Dock ser det onekligen ut som att ingen kommer att få pengar , vilket gör att Ben varken kommer att gå plus eller minus

Sluta jiddra runt med konstanta lögner utan att länka till korrekt information
Citera
2015-10-06, 22:40
Medlem
Citat:

Det kan ju fungera annorlunda i Dubai, men i en svensk galleria är det de enskilda butikerna som anställer och betalar löner. Och kommer inte de anställda vilja sälja sina OneCoins också så fort de fått dem?

Problemet för Ben (och andra "investerare") är att det tar ungefär 2,5 månad att sälja av sina OneCoins, och då har jag inte räknat med karantänperioder och problem med utbetalningarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
4. Har du en länk till detta rykte då? Det enda jag hittar vid googling av føretaget och Onecoin är av någon orsak denna svulstiga parodi: http://tune.pk/video/6003658/onecoin-the-future-of-cryptocurrency

Alltså, varfør i helvete skulle någon anställd på ett køpcenter acceptera att få betalt i låtsaspengar? Alla hør väl själv hur absurt det låter.
Utgår från att filmen är "riktig", även om den innehåller så många konstigheter att det är svårt att ta den seriöst.
Citera
2015-10-06, 22:52
Medlem
Flyingrider78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten

Många av deras anställda kommer från malaysia, Filippinerna, Kina etc och i dessa länder är onecoin rätt stor redan idag och växer hela tiden. Sedan har mottagarna i Asien oftast inga konton hos bankerna i sina hemländer

Du får väl skicka en förfrågan till ägaren varför han vill göra så, kanske för att slippa den stora kontanthanteringen
Citera
2015-10-06, 23:04
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Många av deras anställda kommer från malaysia, Filippinerna, Kina etc och i dessa länder är onecoin rätt stor redan idag och växer hela tiden. Sedan har mottagarna i Asien oftast inga konton hos bankerna i sina hemländer

Du får väl skicka en förfrågan till ägaren varför han vill göra så, kanske för att slippa den stora kontanthanteringen

Haha, du tror inte att de hellre vill ha något de kan betala mat och hyra før då?

Du skrev information, jag skrev rykten. Har du information om ägaren och hens utsaga om att betala i Onecoin så får du som sagt lite før många gånger tidigare gärna posta denna. Jag lovar att många kommer att ta kontakt før att undersøka detta.

Det ända Google levererar är den lustiga filmen jag postade. Men du har information. Varsågod och posta den här:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in