2015-10-05, 00:27
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nandu
Det är skillnad på att jobba med människor och "jobba med människor". Det är vanligt att kvinnor har rena tramsyrken som inte tillför något av värde för samhället.
Menar du att t ex en kvinnlig läkare inte tillför något av värde för samhället till skillnad från sin manlige kollega? Det är snarare du som har ett tramsyrke, eftersom du är en bitter loser som inte bidrar med några positiva värden till det svenska samhället. Snarare negativa värden.

Citat:
Kan det ha och göra med att hela samhället är emot hur de lever? De hotas med dåliga pensioner och folk säger åt dem att deras män kommer lämna dem så att de inte klarar sig och skatten deras män betalar för att försörja andra kvinnor gör att det är svårt att få ihop det ekonomiskt.
Till skillnad från förvärvsarbetande kvinnor är hemmafruar mer isolerade och saknar stort kontaktnät, så det är inte så underligt att de mår dåligt. Dessutom är de helt oavlönade vilket betyder att de är berättigade till enbart garantipension. Det blir inte många tusen kronor att leva på den dagen de fyller 65 år. Men det är deras val.

Om hemmafruarna har det så dåligt ställt så får de sluta röka och sluta pimpla vin, gifta sig med mer välbeställda män eller ställa sig till förfogande på arbetsmarknaden.

Citat:
Ah, så du menar alltså, på fullaste allvar, att barn som tidigt tvingats in i den svenska indoktrineringsmaskinen varit mer lydiga mot den och belönats med högre betyg. Du får ursäkta mig, jag måste gå och betala mina räkningar med lite MVG-betyg, jag hoppas jag har tillräckligt många!
Barnen får inga betyg förrän i årskurs 6. Gå du och betala dina räkningar med dina IG-betyg. Det är de enda du har tillräckligt många av.

Citat:
Nej
Det är dina kvinnfientliga synpunkter som inte är kompatibla med de faktiska förhållandena. Du känner inga kvinnliga lärare som undervisar i NO och matematik. Alltså drar du slutsatsen att de inte kan undervisa.

Citat:
Det är sjukt vilken hycklare du är. Jag var tveksam till att berätta att jag var asiat för min erfarenhet är att de mest politiskt korrekta även är de största rasisterna. Ni har inga betänkligheter att attackera mig för mitt ursprung. Det är dock du själv som förlorar mest på det för nu får alla se vilken tragisk människa du är.
Minns du inte att du i en tidigare kommentar nämnde något om att "tappa ansiktet" innan du berättade att du var asiat. Det är framförallt kineser och japaner som gör så när de "ertappas med byxorna nere".

Varför tror du att jag attackerar dig för ditt ursprung? Jag hade lika gärna kunnat påstå att svenskor använder svenska örter för att bota influensa. Är jag svenskfientlig för det? Jag sympatiserar inte med SD och andra "svenskvänliga" partier, om du nu tror det.

Jag har ingenting emot människor som kommer från andra länder, med annan hudfärg, har en annan kultur och religionstillhörighet. Min erfarenhet är att de största rasisterna också är kvinnofientliga. Du ställer dig negativt inställd till både svenskar och kvinnor. Så det är du som är rasist - en tragisk figur. Inte jag som är för både invandring och jämställdhet.

Citat:
Du är dock en tråkig loser och din fru hade antagligen tagit första bästa förortskriminell framför dig om hon kunnat.
Talar du för dig själv och din fru? Varför skulle min hustru tagit första bästa förortskriminell loser? Hon är betydligt smartare än så.

Citat:
Kina är inte immunt mot feminism och antagligen kommer dessa krafter ta rot och försämra landet. Hur mycket pengar en kvinna tjänar är inget mått på hur framgångsrik hon är. Antalet barn hon föder är det verkliga måttet. Att tjäna mycket pengar har till och med en negativ påverkan på kvinnors barnafödande då de anser att de inte ska behöva göra det om de är rika.
En rik affärskvinna har råd att skaffa många barn. Hon blir inte mindre familjeorienterad bara för att hon tjänar mycket pengar. Modersinstinkten finns starkt rotad hos i princip alla kvinnor. Den försvinner inte så fort en kvinna startar företag och tjänar pengar.

http://www.dn.se/ekonomi/rika-kvinnor-foder-fler-barn/
En högavlönad karriärkvinna har ju råd att stanna hemma med barnet under det första året, sedan med privat förskola (eller "nannies") och hushållsnära tjänster som städning och matlagning. Då blir hon framgångsrik både som en välbärgad yrkeskvinna och barnaföderska. Till skillnad från din fattiga hemmafru.

Den rika affärskvinnan kan ju alltid sälja sitt företagsimperium och sedan vara hemma på heltid och föda barn på löpande band.

Citat:
Nej, för att bli så rik kräver det att man antingen skapar något unikt som alla vill ha, t.ex. facebook eller iphone eller får något form av monopol på en vara (t.ex. telekom).
Telekom är ingen vara, utan förkortning för telekommunikation som betyder kommunikation över stora avstånd.

Är inte parfymen Chanel no 5 tillräckligt unikt som alla kvinnor vill ha? Vindrutetorkare, diskmaskiner och kaffefilter är produkter som alla män och kvinnor behöver.
Citera
2015-10-05, 00:48
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Det är den mest uppenbarligt onödiga delen av ett företag som uppkommit de senaste åren. Det finns även massor av nya jobb som går ut på att nätverka andra personer med varandra. Med andra ord ska Karin 22; genusvetare, få anställning på en organisation som ordnar mingelpartyn åt läkare och ingenjörer och därefter ta credit för om de uppfinner något tillsammans.
Varför är du så fixerad vid HR? Du har ju ingenting att göra med företag som anser sig vara i behov av HR-avdelningar.
http://www.businesszone.co.uk/community-voice/blogs/sbeale/10-reasons-why-companies-may-need-hr-support

Citat:
Detta är en falsk dikotomi du sysslar med. Du målar upp en värld där man antingen får välja mellan privata företag förhandlar till sig monopol eller att alkoholiserade personer utan behörighet kommer köra bussarna. Det finns gott om bussföretag som kör bussar till Tyskland och de anställer inte alkoholiserade sluskar utan D-körkort. Dessa bussföretag får dock aldrig köra linjetrafik.
Det är underförstått att bussföretag inte anställer förare som saknar D-körkort. Taxiföretag anställer inte folk som inte kan köra bil. När jag skrev "Ingen vill åka i en gammal skruttig buss som körs av en alkoholiserad slusk som saknar D-körkort", då borde du rimligtvis förstå att jag har kännedom om att obehöriga personer utan D-körkort inte får tillstånd att idka linjetrafik, även om de köpt en modern buss.

Vet du vad ett privatföretag är för något? Det drivs av en privatperson. För att kunna driva ett privat bussföretag måste man först ansöka om diverse tillstånd. Det räcker naturligtvis inte med att man tagit D-körkort och sedan köpt en buss. Mer om det kan du läsa på Transportstyrelsens hemsida.

Försöker du vinna billiga poäng genom att påstå att jag sysslar med falsk dikotomi? Det är ett mycket fult knep av dig att försöka få dina meningsmotståndare ur balans.

Din läsförståelse uppvisar stora brister. Du har ingen förmåga att kunna läsa mellan raderna. Du uppfattar allting bokstavligt utan att uppfatta meningarnas osynliga nyanser. Klickade du överhuvudtaget på länken till Transportstyrelsens hemsida? Inbillar du dig verkligen att jag inte har läst vad som står där innan jag postade länken till den?

Citat:
Sushi har aldrig glömts bort. Det har hållit hög kvalité genom tiderna då det funnits många personer som Jiro som vigt sina liv till perfektion. Jag sade aldrig att teater och dikter inte var kulturellt, bara att lata poeter som skriver trams och hipsters som tror de är konstnärer för de håller på med spex inte är finkultur.
Varför är du så fixerad vid sushi? Arbetar du som en diskare på en sushirestaurang?

Konstnärer, författare och regissörer kan också viga sina liv till perfektion och till och med bli namnkunniga för eftervärlden. Men inte sushikockar, hur perfekta deras sushin än är. De ger inga avtryck i historieböckerna. Möjligen i böcker som handlar om gastronomins historia, men det är inget ämne som hör till allmänbildningen.

Citat:
Jag läste visst artiklarna och min slutsats är att både kvinnor och män ser kvinnonamnet och tänker "kvinnor är ju inte trovärdiga så denna artikel är nog trams". Det är så människor fungerar, man sitter inte och bedömer allting objektivt 100 % av tiden, man skaffar sig fördomar. Ordet fördomar har en negativ klang, men allt det betyder är att man för-dömer något för att slippa lägga ner omöjligt mycket arbete på att döma något från grunden varje gång. Läraren i mitt exempel var dock anställd för att ge objektiva omdömen.
Du bevisar ännu en gång att du inte förstår texters innebörd i artiklar utan tolkar dem ur ditt misogyna perspektiv. Du nedvärderar kvinnor och lovordar män samt bedömer allting subjektivt 100% av tiden. Dina så kallade slutsatser är fördomsfulla, kvinnofientliga, löjeväckande, ologiska och irrationella så ingen normal människa med både intelligens och förstånd i behåll kan ta dem på allvar.

Citat:
Män skapade teknikens områden från grunden utan att det fanns något tidigare. Kvinnor klarar inte ens av att kopiera det arbete som män redan gjort.
Läser du inte mina kommentarer där jag i detalj förklarar varför det var så få kvinnor inom teknikens område? Har du några vetenskapliga belägg som stödjer dina tramsåsikter att kvinnor inte klarar av att kopiera männens arbeten?

Teknik har alltid funnits i människans historia och är ingenting specifikt som skapas. Teknik omfattar många olika sorters metoder som underlättar människans liv, alltifrån primitiva vapen som spjut och yxor, vävning för att tillverka kläder, hushållsredskap till datorer och robotar. Det handlar alltså inte bara om maskiner och apparater.

Citat:
Poängen var att en manlig polis hade överlevt det som dödat kvinnliga poliser. En kvinnlig polis hade inte överlevt det som dödat en manlig polis.
Ändå dödas manliga poliser. T ex de två manliga poliserna som sköts ihjäl av bankrånare i Malexander. Med sina egna tjänstevapen! Om det istället hade varit kvinnor som blivit dödade så skulle du säkerligen använda denna händelse som bevis på att kvinnor inte passar för polisyrket.

Citat:
Nej, slutsatsen var att en man hade överlevt.
Det är möjligt, men då hade han säkerligen blivit en komatös patient i ett vegetativt tillstånd på en långvårdsavdelning, utan en tillstymmelse till chans att vakna upp. I så fall hade det varit mer humant om han omedelbart dödats under attacken. Det finns säkert manliga häktesvakter som dödas. T ex i USA.

Varför envisas du med att tjata om svenska häktesmord? Vad är det du vill bevisa? Att kvinnor lättare dör än män och således är mer värdelösa?
Citera
2015-10-05, 18:19
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Risken är mycket mindre. I synnerhet om han inte springer runt lättklädd i sällskap med kvinnor som inte är hans släktingar. Var trogen mot din fru, möt henne med respekt samt överös med ömhetsbetygelser och kärlek. Då slipper du risken att bli falskt anklagad för våldtäkt.

Det är dina fantasier att kvinnor bryr om mäns kroppar på samma sätt som män bryr sig om kvinnors kroppar.

Citat:
Ingen av kvinnorna i mitt liv har falskeligen polisanmält mig för våldtäkt, så det fanns aldrig någon anledning för mig att säga emot.

Ja, det krävs ju att de faktiskt ska ha sex med dig för att det ska gå att göra falska våldtäktsanmälningar.

Citat:
http://www.gp.se/jobbstudier/1.18220-stallningsbyggare-kvinna?m=print (läs framförallt sista meningen)
Det är bara en fördom att kvinnor skulle sakna den fysiska styrka som krävs i byggnadsbranschen. Traditionella kvinnodominerande vårdyrken är bevisat mer fysiskt krävande än byggjobbaryrken. Eftersom männen generellt är fysiskt starkare än kvinnorna borde de överta kvinnornas jobb som vårdbiträden och undersköterskor. Samtidigt gör kvinnorna intåg på byggnadsbranschen och tar över männens jobb.

Ännu en artikel där en "expert" hävdar något helt utan att styrka det. Åsa Douhans bevis består troligtvis av att fler kvinnor sliter ut sig i vården, vilket är ett felslut då detta beror på att kvinnor är svagare.

Citat:
Jag upprepar ännu en gång att det faktiskt finns en del kvinnor som uppfyller de fysiska kraven för att kunna klara av arbetet som soldater, brandmän och poliser. Dessutom finns kvinnliga lagerarbetare och truckförare.
http://www.livsmedelsforetagen.se/boliden-far-industrins-jamstalldhetspris/ ("andelen kvinnliga truckförare i Aitikgruvan idag är runt 50%.

De fysiska kraven har sänkts för att kvinnor ska kunna bli brandmän.

Citat:
Den mest framgångsrika kvinnliga prickskytten i historien var Ljudmila Mikhailivna Pavlitjenko, löjtnant i den Röda armén. Hon har dödat sammanlagt 309 tyska soldater, inklusive 39 prickskyttar.

Bäst i b-laget? Det är typiskt white knight beteende att vägra jämföra kvinnors förmågor mot de bästa männen. Dessutom är prickskytte en av de få saker den kvinnliga kroppen är bättre på än den manliga då de har lättare att hålla sig stilla. Med denna enorma fördel borde det vara givet att den bästa krypskytten i historien var en kvinna, men ack nej, det är en man.

Citat:
Soldater slåss ofta inte med knytnävarna vid fronten, utan de använder kanoner, handgranater, kulsprutegevär och andra vapen. Det finns åtskilliga militära uppgifter som inte är av rent stridande art.

Det märks att du aldrig varit med i någon armé. Moderna soldater behöver bära enormt mycket utrustning och även om de är fordonsburna så måste de kunna röra sig med all den utrustningen. Vilken kvinna klarar av att ha på sig en militär skyddsväst och en kulspruta med hundratals patroner när hon ska ut och in ur ett stridsfordon på några sekunder? Det finns åtskilliga icke-stridande militära uppgifter som kräver styrka, som t.ex. att vara markpersonal till ett stridsflyg. Vad det gäller stridande roller så ställer i princip alla krav på fysisk förmåga utom kanske drönarpilot.

Citat:
Ändå är nativiteten hög i den tredje världen, t ex i Afrikas fattigaste länder. Den ekonomiska tillväxten är låg där. Det finns ont om välutbildade karriärkvinnor i dessa länder. Så ditt resonemang faller platt till marken.

Tredje världen är fattig av andra anledningar. Antagligen har de flesta i fattiga länder aldrig överhuvudtaget hört talas om feminism, så det spelar ingen roll, varken till eller från.

Citat:
Att karriärkvinnor och barn inte går ihop är inget faktum, utan endast ditt sexistiska påstående. Visst går det alldeles utmärkt att kombinera en välavlönad yrkeskarriär med familj. Hon har råd att stanna hemma i minst ett år med sitt barn och sedan återvända till arbetslivet efter att hon ordnat en förskoleplats.

Hela samhället har fått ställas om för att dessa kvinnor ska leka karriärister och ändå ha barn. Dagisplatser och offentliga jobb kostar samhället enorma summor pengar. Det är dock redan så att en kvinna som idag går och utbildar sig för att jobba inom det offentliga inte längre kan räkna med att bli livstidsförsörjd inom ett tramsyrke.

Citat:
http://www.dn.se/debatt/med-dagens-fodelsetal-ar-vi-snart-134000-miljarder/
Det ideala nativitetstalet ligger någonstans mellan 1.85 och 2.0. Att föda två barn klarar vilken förvärvsarbetande kvinna som helst. Ur miljösynpunkt är det förkastligt med en kraftig befolkningstillväxt då jordens resurser inte räcker till alla invånare.

Det är mest tredje världen som har problem med för höga födelsetal. Västvärlden har det motsatta problemet.

Citat:
Det jag beskriver är anledningar till varför kvinnor generellt sett är sämre löneförhandlare än män. Ingenting säger dock att de inte skulle höra hemma på arbetsmarknaden. Det är bara din subjektiva åsikt.

Klarar de inte av något så grundläggande som löneförhandling så hör de uppenbarligen inte hemma på arbetsmarknaden.

Citat:
Män som överskattar sig själva och ägnar sig åt självskryt om sina "unika prestationer" är de som får högre löner än vad som är motiverat. Det är en stor bidragande faktor till de s k oförklarliga löneskillnaderna, ca 5%, mellan män och kvinnor.

Det är mycket riktigt ett manligt drag att prata högt om sig själv för att få fördelar i samhället. Ska alla män sluta skryta om hur bra vi är för att du är för omanlig för att göra det själv?

Citat:
Klart att jag skämtar med dig! Jag tar inte dig på allvar och det har jag aldrig gjort. Du har redan på ett tidigt stadium visat att du inte är kapabel att ha en seriös diskussion med dina meningsmotståndare. I det verkliga livet skulle du ha "tappat ansiktet" efter varje meningsutbyte. Dina idéer, teorier, konstateranden och åsikter är så irrationella och löjeväckande att de hade blivit utskrattade.

Allt du säger dekonstrueras tills det är uppenbart att det är hål i dina resonemang och då är det väldigt tydligt att du inte klarar diskussionen längre. Nu försöker du sikta in dig på mig som person för att jag ser igenom dina argument.

Citat:
Massproduktion (serietillverkning) ger stordriftsfördelar som låga priser, stora volymer och korta lärandeprocesser. Är massproducerade iPhones skit? Du har överhuvudtaget inte råd att köpa en mobiltelefon som är tillverkad i en begränsad skala, i s k limited edition.

Massproduktion har sin plats och begränsad tillverkning har sin plats. Det går inte att tillverka ett bra vin i industriell skala och det går inte att tillverka en bra mobiltelefon i små skala, vad är din poäng?

Citat:
Ta en titt i din mobiltelefon och jämför den med en stationär telefon. Med mobiltelefonen slår man numret först och sedan trycker man på uppringningsknappen (en grön lur). Inte tvärtom. Gissa vem som kom på detta. En svensk kvinna - Laila Ohlgren.
http://www.fokus.se/2014/03/laila-ohlgren/
"Miljarder människor världen över ringer i dag genom att slå in siffrorna först och sedan trycka på ring-knappen. Det var det som var Laila Ohlgrens idé.". Detta är värt något att äga.

Det är ungefär på samma nivå som kvinnobilen i den andra tråden där kvinnornas bidrag var att göra ett hål i nackkudden så att frisyren inte skulle förstöras.

Citat:
Du påstår att ingen kvinna skapat något som är värt att äga. Då kan du redan nu börja utesluta följande produkter ur ditt redan torftiga vardagsliv: diskmaskiner, kaffefilter, vindrutetorkare, reflexfria glas, räddningsflottar osv.

Män skapade den moderna världen. Utan män hade ingenting av det du listade funnits. Vad ska man med vindrutetorkare om man inte har en bil?
Citera
2015-10-05, 18:35
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Menar du att t ex en kvinnlig läkare inte tillför något av värde för samhället till skillnad från sin manlige kollega? Det är snarare du som har ett tramsyrke, eftersom du är en bitter loser som inte bidrar med några positiva värden till det svenska samhället. Snarare negativa värden.

Ja, precis. På sin höjd repeterar hon det män har sagt till henne, men oftast sysslar hon bara med arbete som man förr i tiden hade satt assistent på att göra.

Citat:
Till skillnad från förvärvsarbetande kvinnor är hemmafruar mer isolerade och saknar stort kontaktnät, så det är inte så underligt att de mår dåligt. Dessutom är de helt oavlönade vilket betyder att de är berättigade till enbart garantipension. Det blir inte många tusen kronor att leva på den dagen de fyller 65 år. Men det är deras val.

De har mer pengar än du, det måste kännas surt. Samhället är maximalt emot dem och ändå mår karriärskvinnor sämre.

Citat:
Om hemmafruarna har det så dåligt ställt så får de sluta röka och sluta pimpla vin, gifta sig med mer välbeställda män eller ställa sig till förfogande på arbetsmarknaden.

Tror du jag låter min fru röka och pimpla vin?

Citat:
Minns du inte att du i en tidigare kommentar nämnde något om att "tappa ansiktet" innan du berättade att du var asiat. Det är framförallt kineser och japaner som gör så när de "ertappas med byxorna nere".

Varför tror du att jag attackerar dig för ditt ursprung? Jag hade lika gärna kunnat påstå att svenskor använder svenska örter för att bota influensa. Är jag svenskfientlig för det? Jag sympatiserar inte med SD och andra "svenskvänliga" partier, om du nu tror det.

Jag har ingenting emot människor som kommer från andra länder, med annan hudfärg, har en annan kultur och religionstillhörighet. Min erfarenhet är att de största rasisterna också är kvinnofientliga. Du ställer dig negativt inställd till både svenskar och kvinnor. Så det är du som är rasist - en tragisk figur. Inte jag som är för både invandring och jämställdhet.

Du tål inte folk som har annan åsikt än dig och när du väl konfronteras med det så kommer din inre rasist fram för innerst inne tänker du att du är den enda vars åsikt räknas och att folk från en annan etnicitet ska sitta och lyssna på din vishet.

Citat:
En rik affärskvinna har råd att skaffa många barn. Hon blir inte mindre familjeorienterad bara för att hon tjänar mycket pengar. Modersinstinkten finns starkt rotad hos i princip alla kvinnor. Den försvinner inte så fort en kvinna startar företag och tjänar pengar.

En högavlönad karriärkvinna har ju råd att stanna hemma med barnet under det första året, sedan med privat förskola (eller "nannies") och hushållsnära tjänster som städning och matlagning. Då blir hon framgångsrik både som en välbärgad yrkeskvinna och barnaföderska. Till skillnad från din fattiga hemmafru.

Den rika affärskvinnan kan ju alltid sälja sitt företagsimperium och sedan vara hemma på heltid och föda barn på löpande band.

När du tänker på karriärkvinnor och rika folk så tänker du alltså på de 0,1 % som har ett affärsimperium? 99,9 % av karriärkvinnor har inte råd att anställa nannies, städerskor och kockar. Det säger ju sig själv; om alla kvinnor ska ut på arbetsmarknaden (vilket i princip alla svenska kvinnor är tvingade till) så finns det inga kvinnor kvar som kan jobba som nannies, städerskor och personliga kockar.

Det ironiska i det hela är att många karriärkvinnor tänker så, de tänker att de ska tjäna enorma summor pengar, gifta sig med en man som tjänar ännu mer, sedan ska de tillsammans kunna skaffa barn och köpa bort allt arbete barn innebär. Det ska vara surrogatmammor, nannies, dagis, städhjälp, äta ute, läxhjälp, en hel armé av folk för att ett enda par ska kunna ha 1-2 barn. Det förstår ju vem som helst att enbart ett fåtal personer i hela landet kan bli så rika.
Citera
2015-10-05, 18:51
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Varför är du så fixerad vid HR? Du har ju ingenting att göra med företag som anser sig vara i behov av HR-avdelningar.
http://www.businesszone.co.uk/community-voice/blogs/sbeale/10-reasons-why-companies-may-need-hr-support

De anser inte sig behöva hr. Det som hände i usa var att många företag blir stämda för sexuella trakasserier, rasism, etc. och sedan skaffade de hr-avdelning vars enda jobb var att förhindra stämningar genom att ta bort allt som kunde vara förolämpande mot någon.

Citat:
Det är underförstått att bussföretag inte anställer förare som saknar D-körkort. Taxiföretag anställer inte folk som inte kan köra bil. När jag skrev "Ingen vill åka i en gammal skruttig buss som körs av en alkoholiserad slusk som saknar D-körkort", då borde du rimligtvis förstå att jag har kännedom om att obehöriga personer utan D-körkort inte får tillstånd att idka linjetrafik, även om de köpt en modern buss.

Vet du vad ett privatföretag är för något? Det drivs av en privatperson. För att kunna driva ett privat bussföretag måste man först ansöka om diverse tillstånd. Det räcker naturligtvis inte med att man tagit D-körkort och sedan köpt en buss. Mer om det kan du läsa på Transportstyrelsens hemsida.

Försöker du vinna billiga poäng genom att påstå att jag sysslar med falsk dikotomi? Det är ett mycket fult knep av dig att försöka få dina meningsmotståndare ur balans.

Din läsförståelse uppvisar stora brister. Du har ingen förmåga att kunna läsa mellan raderna. Du uppfattar allting bokstavligt utan att uppfatta meningarnas osynliga nyanser. Klickade du överhuvudtaget på länken till Transportstyrelsens hemsida? Inbillar du dig verkligen att jag inte har läst vad som står där innan jag postade länken till den?

Du har blivit ertappad med att framföra en falsk diktomi, stå för det och sluta slingra dig.

Citat:
Varför är du så fixerad vid sushi? Arbetar du som en diskare på en sushirestaurang?

Det är en film som illustrerar perfektion och arbetsmoral. Det finns en uppsjö lata kulturarbetare i Sverige som har enorma egon, men det finns få som viger hela sitt liv åt något så som huvudpersonen i den dokumentären har gjort.

Citat:
Konstnärer, författare och regissörer kan också viga sina liv till perfektion och till och med bli namnkunniga för eftervärlden. Men inte sushikockar, hur perfekta deras sushin än är. De ger inga avtryck i historieböckerna. Möjligen i böcker som handlar om gastronomins historia, men det är inget ämne som hör till allmänbildningen.

Jiro är världskänd och har visst lämnat ett avtryck på världen. Det finns många kockar som numera är världskända men folk har slutat bry sig om konstnärer som gör vulgär konst; "Art? That's a man's name".

Citat:
Teknik har alltid funnits i människans historia och är ingenting specifikt som skapas. Teknik omfattar många olika sorters metoder som underlättar människans liv, alltifrån primitiva vapen som spjut och yxor, vävning för att tillverka kläder, hushållsredskap till datorer och robotar. Det handlar alltså inte bara om maskiner och apparater.

De skedde enorm utveckling på t.ex. vapen och jaktredskap (manliga verktyg) men i tusentals år var lösningen för att sopa golv (kvinnligt verktyg) en pinne med tagel.

Citat:
Ändå dödas manliga poliser. T ex de två manliga poliserna som sköts ihjäl av bankrånare i Malexander. Med sina egna tjänstevapen! Om det istället hade varit kvinnor som blivit dödade så skulle du säkerligen använda denna händelse som bevis på att kvinnor inte passar för polisyrket.

Kvinnorna var två stycken och skulle gripa en obeväpnad man, han fick tag på deras tjänstevapen och sköt dem båda. I Malexander så uppstod en skottlosning där poliserna skadades och därefter så blev de avrättade med sina egna tjänstevapen, det är stor skillnad med andra ord.

Citat:
Det är möjligt, men då hade han säkerligen blivit en komatös patient i ett vegetativt tillstånd på en långvårdsavdelning, utan en tillstymmelse till chans att vakna upp. I så fall hade det varit mer humant om han omedelbart dödats under attacken. Det finns säkert manliga häktesvakter som dödas. T ex i USA.

De har mer farliga arbetsuppgifter. Kvinnan som blev mördad i Sverige hade arbetsuppgifter som inte vore för farliga för en man.

Citat:
Varför envisas du med att tjata om svenska häktesmord? Vad är det du vill bevisa? Att kvinnor lättare dör än män och således är mer värdelösa?

Ja, precis.
Citera
2015-10-06, 20:54
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Det är dina fantasier att kvinnor bryr om mäns kroppar på samma sätt som män bryr sig om kvinnors kroppar.
Jag sa inte att kvinnor bryr sig om mäns kroppar på samma sätt som män bryr sig om kvinnors kroppar. En kvinna tänder på skäggstubb och hårig bringa, är mer intresserade av manlig utstrålning och personlighet.

Det är du som fantiserar om kvinnor som springer runt halvnakna och söker upp våldsamma och kriminella män. Blir du kåt av dina fantasier om en våldsam man som både misshandlar och våldtar kvinnor?

Citat:
Ja, det krävs ju att de faktiskt ska ha sex med dig för att det ska gå att göra falska våldtäktsanmälningar.
Vilket grovt personangrepp du kör med när du inte klarar av att bemöta mina argument. Ett riktigt fult slag under bältet.

Citat:
Ännu en artikel där en "expert" hävdar något helt utan att styrka det. Åsa Douhans bevis består troligtvis av att fler kvinnor sliter ut sig i vården, vilket är ett felslut då detta beror på att kvinnor är svagare.
Du är ingen expert på något område och kan inte på vetenskaplig väg styrka ett enda av dina ihåliga resonemang. Det är du som drar den ena förhastade slutsatsen efter det andra. Du har aldrig jobbat inom vården, så du kan inte avgöra huruvida tunga lyft och obekväma arbetsställningar är fysiskt lättare än byggjobb eller inte.

Undkommer det dig fortfarande det faktum att det finns män som jobbar inom vården och får svåra belastningsskador? Hävdar du än idag att vårdanställdas tunga lyft och obekväma arbetsställningar är lätta jobb som män inte vill befatta sig med?

Citat:
De fysiska kraven har sänkts för att kvinnor ska kunna bli brandmän.
De fysiska kraven är så pass höga att endast kvinnor med tillräcklig kroppslig styrka kan antas. Svaga kvinnor sorteras naturligtvis bort. Det har jag sagt tidigare. Räddningstjänsten anställer varken män eller kvinnor som inte orkar dra en brandslang och bära ut människor ur brinnande hus.

Du måste skilja på grupp och individ. På individnivå finns kvinnor som fungerar utmärkt som brandmän samtidigt som det finns män som inte passar för brandmannayrket. Sett ur en gruppnivås perspektiv är män generellt starkare än kvinnor.

Citat:
Bäst i b-laget? Det är typiskt white knight beteende att vägra jämföra kvinnors förmågor mot de bästa männen. Dessutom är prickskytte en av de få saker den kvinnliga kroppen är bättre på än den manliga då de har lättare att hålla sig stilla. Med denna enorma fördel borde det vara givet att den bästa krypskytten i historien var en kvinna, men ack nej, det är en man.
Det beror helt enkelt på att det är mångfaldigt fler män än kvinnor som ägnar sig åt prickskytte. Hade det varit 50% män/50% kvinnor i stället för 95% män/5% kvinnor skulle sannolikheten bli avsevärt större att en kvinna blir korad till världens bästa prickskytt. Det märks att du inte har någon kännedom om statistik.

Citat:
Det märks att du aldrig varit med i någon armé. Moderna soldater behöver bära enormt mycket utrustning och även om de är fordonsburna så måste de kunna röra sig med all den utrustningen. Vilken kvinna klarar av att ha på sig en militär skyddsväst och en kulspruta med hundratals patroner när hon ska ut och in ur ett stridsfordon på några sekunder? Det finns åtskilliga icke-stridande militära uppgifter som kräver styrka, som t.ex. att vara markpersonal till ett stridsflyg. Vad det gäller stridande roller så ställer i princip alla krav på fysisk förmåga utom kanske drönarpilot.
Att det överhuvudtaget finns kvinnliga soldater beror på att de uppfyllt de fysiska kraven för att kunna bli antagna. Alltså klarar de av att bära tung militärutrustning inklusive kulsprutor och ammunition. Och kom ihåg skillnaden mellan individ- och gruppnivå. På individnivå finns kvinnor som är fullt dugliga soldater medan män kan vara riktiga veklingar. Försvarsmakten rekryterar bara de bästa och mest lämpade personerna bland både unga män och kvinnor.

Det märks att du aldrig varit i något av Försvarsmaktens stridande truppslag: marinen (flottan och amfibiekåren) eller flygvapnet. Det närmaste militären du varit är som en malaj. En riktig drönare.
Citera
2015-10-06, 21:18
Medlem
lupacs avatar

Citat:
Tredje världen är fattig av andra anledningar. Antagligen har de flesta i fattiga länder aldrig överhuvudtaget hört talas om feminism, så det spelar ingen roll, varken till eller från.
https://unicef.se/fakta/fattigdom
Läs artikeln först innan du kläcker ur dig fler pinsamma kommentarer. Här är flera orsaker till fattigdomen i den tredje världen.
  • Hög arbetslöshet och låga löner,
  • En stor informell sektor och låga skatteintäkter,
  • Utbredd korruption,
  • Otillräckliga offentliga investeringar,
  • En liten industrisektor
  • Underutvecklad infrastruktur.
  • Höga utlandsskulder.
  • Krig som fördröjt deras ekonomiska tillväxt och därmed också utbyggnaden av välfärdssystem.

Citat:
Hela samhället har fått ställas om för att dessa kvinnor ska leka karriärister och ändå ha barn. Dagisplatser och offentliga jobb kostar samhället enorma summor pengar. Det är dock redan så att en kvinna som idag går och utbildar sig för att jobba inom det offentliga inte längre kan räkna med att bli livstidsförsörjd inom ett tramsyrke.
Kvinnor arbetar faktiskt både inom den privata och offentliga sektorn. Det kostar samhället ännu mer pengar om halva befolkningen i arbetsför ålder utestängs från arbetsmarknaden.

Antalet sysselsatta i den offentliga sektorn, inklusive offentligt ägda företag och affärsverk, var knappt 1,5 miljoner 2013 så det är väldigt många som är anställda där.

Du hånar yrkeskvinnorna i den offentliga sektorn och kallar deras arbeten för tramsjobb. Säg det till alla kvinnor som arbetar som lärare och forskare på statligt ägda universitet, landstingsanställd vårdpersonal, kommunalt anställda grundskole- och gymnasielärare, socialarbetare med flera. Du kommer att bli lynchad eftersom du skymfar deras yrken å det grövsta.

Citat:
Där mest tredje världen som har problem med för höga födelsetal. Västvärlden har det motsatta problemet.
Det är där fattigdomen är som högst i den tredje världen. Jag har tidigare förklarat för dig vad det beror på att EU har låga födelsetal. Nämligen bl a dålig barnomsorg och bristande jämställdhet.
http://fof.se/tidning/2008/6/dalig-barnomsorg-ger-laga-fodelsetal
http://www.dn.se/nyheter/varlden/babyboomen-i-varlden-nar-toppen/
Särskilt i Sydeuropa är det svårt för kvinnor att kombinera jobb med barnafödande. Däremot har Sverige en mer positiv befolkningsprognos, kring 2 barn per kvinna under hela det här århundradet. Det är ju den av dig förhatliga jämställdheten som ger svenska kvinnor bättre förutsättningar att både förvärvsarbeta och bilda familj.

Citat:
Klarar de inte av något så grundläggande som löneförhandling så hör de uppenbarligen inte hemma på arbetsmarknaden.
Du är som en senil papegoja som upprepar samma sak om och om igen. Nu upprepar jag ännu en gång varför kvinnor är mindre tuffa än män vid löneförhandlingar:
"... te x att de uppfattar sig själva som sämre förhandlare - ett s k stereotyphot. Dessutom förekommer det diskriminering som leder till att kvinnor generellt får svårare att få igenom sina krav. Män vill inte arbeta tillsammans med kvinnor som kräver mycket i löneförhandlingar. De anses vara otrevliga och krävande." Men det ligger närmare sanningen att männen innerst inne är rädda för konkurrens från kompetenta kvinnor.

Citat:
Det är mycket riktigt ett manligt drag att prata högt om sig själv för att få fördelar i samhället. Ska alla män sluta skryta om hur bra vi är för att du är för omanlig för att göra det själv?
Män som skryter om kompetenser de inte besitter genomskådas lätt och försvinner ganska snabbt från arbetsplatsen. Arbetsgivare vill inte ha inkompetenta skrytmånsar som sina medarbetare. Såvida de inte är notoriska rövslickare, sådana som sparkar neråt mot sina manliga och kvinnliga medarbetare, rövslickar uppåt och ge cred åt andra män. Inte särskilt manligt att rövslicka den manlige chefen, berömma andra ryggdunkande män och trakassera kvinnor på en arbetsplats.

För säkerhets skull vill jag även nämna att det också finns kvinnliga rövslickare på arbetsplatser. Så att du inte förekommer mig och kastar detta konstaterande i ansiktet på mig.

Citat:
Allt du säger dekonstrueras tills det är uppenbart att det är hål i dina resonemang och då är det väldigt tydligt att du inte klarar diskussionen längre. Nu försöker du sikta in dig på mig som person för att jag ser igenom dina argument.
Du talar för dig själv som vanligt. I verkligheten är det jag som ser igenom dina svaga argument och ihåliga resonemang och krossar dem lätt. Det har jag gjort varenda gång.

Citat:
Massproduktion har sin plats och begränsad tillverkning har sin plats. Det går inte att tillverka ett bra vin i industriell skala och det går inte att tillverka en bra mobiltelefon i små skala, vad är din poäng?
Så du menar att det inte går att tillverka bra högteknologiska produkter i en liten skala? Alltså går det inte att tillverka bra Rolls Royce?! Tydligen går det bra att masstillverka "högkvalitativa" VW-bilar med defeat devices. Vad är själv din poäng med att tjata om masstillverkning och småskalig produktion?

Kvaliteten på vin bestäms av många faktorer: druvornas kvalitet, omsorgen vid skörd, skickligheten vid förvandling av druvor till färdigt vin, lagring och blandning. Ett bra vin ska ha följande positiva omdömen i fråga om felfrihet, intensitet, balans, komplexitet och längd. Men du dricker väl bara billigt rödtjut. För det är ju det enda du har råd med.

Citat:
Det är ungefär på samma nivå som kvinnobilen i den andra tråden där kvinnornas bidrag var att göra ett hål i nackkudden så att frisyren inte skulle förstöras.
Eftersom du förringar och hånar Laila Ohlgrens idé så mycket, då föreslår jag att du i fortsättningen trycker på uppringningsknappen först och slår numret efteråt. Då slipper du bli plågsamt påmind om hennes framgångsrika innovation.

”Hästsvanshålet" har inte lanserats än, men skåran gör, enligt Volvos säkerhetsexpert, att man sitter närmare nackstödet och centrerar huvudet bättre."
Även Zlatan vill köra säkert och snabbt i sin aerodynamiskt strömlinjeformade sportbil, med huvudet väl centrerat i nackstödet. Som professionell fotbollsspelare vill han inte riskera kroniska nackskador. Inte för att han är rädd för att få sin hårtofs sabbad.

Om istället ett gäng män hade skapat YCC hade du gett dem stående ovationer och beundrat deras kreativitet och unika spetskompetens. När kvinnor gör exakt samma sak fnyser du föraktfullt åt dem och påstår att det de skapat är ingenting värt att äga.

Citat:
Män skapade den moderna världen. Utan män hade ingenting av det du listade funnits. Vad ska man med vindrutetorkare om man inte har en bil?
Nej, du har fel. Både män och kvinnor skapade tillsammans den moderna världen, ända från forntiden tills nu. Du är bara avundsjuk för att kvinnor uppfunnit vindrutetorkare och diskmaskiner med mera. Om det istället hade varit män som legat bakom dessa uppfinningar, då skulle du slå dig för bröstet och hävda att de är unika produkter som är värda att äga.

Du kan lika gärna resonera vad man ska med diskmaskiner till om det inte finns porslin, glas, kastruller och bestick att diska. Dina resonemang är så korkade. Är du dum på riktigt? Jag har aldrig träffat en dummare man än du. Du är en stor skam för det manliga släktet.
Citera
2015-10-06, 21:53
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ja, precis. På sin höjd repeterar hon det män har sagt till henne, men oftast sysslar hon bara med arbete som man förr i tiden hade satt assistent på att göra.
Du är bara en tragikomisk figur som ser ner på kvinnor. Skulle en kvinnlig läkare i själva verket vara en läkarassistent?

Inom tio år kommer majoriteten av alla med läkarutbildning i Sverige att vara kvinnor. Så då får du svälja din manliga fåfänga och vända dig till en "läkarassistent" så fort du drabbas av en allvarlig sjukdom. Men lyckligtvis för dig kommer hon att göra ett bättre jobb än den manlige läkaren.
http://www.metro.se/nyheter/studie-kvinnliga-lakare-gor-ett-battre-jobb/EVHmjr!oIJF5ZR9gI1xc/
Som du säkert känner till är kvinnor mer empatiska och mer vårdande i sin natur.

Citat:
De har mer pengar än du, det måste kännas surt. Samhället är maximalt emot dem och ändå mår karriärskvinnor sämre.
Nu talar du för dig själv igen. Du är avundsjuk på kvinnor som tjänar mer än du.
Först vill jag klargöra för dig att inte alla förvärvsarbetande kvinnor är karriärkvinnor. Det är t ex stor skillnad mellan ett lågavlönat vårdbiträde och en välbetald tandläkare.
http://www.su.se/om-oss/press-media-nyheter/pressmeddelande-arkiv/brist-p%C3%A5-j%C3%A4mst%C3%A4lldhet-i-hush%C3%A5llsarbetet-bidrar-till-att-kvinnor-m%C3%A5r-s%C3%A4 mre-%C3%A4n-m%C3%A4n-1.7095
Det är framförallt den ojämna fördelningen av hushållsarbetet som bidrar till att kvinnan generellt mår sämre än männen. Deltidsarbeten och otrygga arbetsförhållanden är andra bidragande faktorer. Det har jag tagit upp i tidigare kommentarer.

Citat:
Tror du jag låter min fru röka och pimpla vin?
Det skulle inte förvåna mig om hon röker och dricker lådvin bakom ryggen på dig. Eller kanske knaprar ångestdämpande piller också. Med en sådan dominant översittare till make som hunsar både henne och era döttrar vore det inte konstigt.

Citat:
Du tål inte folk som har annan åsikt än dig och när du väl konfronteras med det så kommer din inre rasist fram för innerst inne tänker du att du är den enda vars åsikt räknas och att folk från en annan etnicitet ska sitta och lyssna på din vishet.
Skilj på etnicitet och åsikter. Jag har ingenting emot andra människor av annan etnicitet så länge de inte har extremt främlingsfientliga och kvinnoföraktande åsikter.

Citat:
När du tänker på karriärkvinnor och rika folk så tänker du alltså på de 0,1 % som har ett affärsimperium? 99,9 % av karriärkvinnor har inte råd att anställa nannies, städerskor och kockar. Det säger ju sig själv; om alla kvinnor ska ut på arbetsmarknaden (vilket i princip alla svenska kvinnor är tvingade till) så finns det inga kvinnor kvar som kan jobba som nannies, städerskor och personliga kockar.
Nej, jag tänker på alla högavlönade yrkeskvinnor, inte bara det lilla fåtalet kvinnor som driver egna affärsimperium. Är du dum på riktigt?

Det där jag sa om den stenrika kvinnan som säljer sitt företagsimperium för att sedan föda en massa barn var bara ett extremexempel jag drog till med för att jävlas med dig. Du är en bitter loser som inte kan acceptera att det finns kvinnor som är mer framgångsrika och tjänar mer än du.

Nannies, städerskor och personliga kockar är faktiskt anställda personer ute på arbetsmarknaden. Det finns kvinnor i princip inom alla arbetsområden. Kvinnor är olika, har vitt skilda förutsättningar och intressen. Så det kommer alltid att finnas kvinnor som inte har något emot att jobba som nannies, städerskor eller personliga kockar åt rika människor.

Denna artikel handlar om alla högavlönade yrkeskvinnor, inte bara om den lilla klicken stenrika kvinnor. T ex advokater, läkare, veterinärer, arkitekter, mäklare och andra högavlönade akademiskt utbildade kvinnor som arbetar framförallt inom den privata sektorn. Alltså helt vanliga karriärkvinnor som tjänar minst 500.000 kr per år.

Citat:
Det ironiska i det hela är att många karriärkvinnor tänker så, de tänker att de ska tjäna enorma summor pengar, gifta sig med en man som tjänar ännu mer, sedan ska de tillsammans kunna skaffa barn och köpa bort allt arbete barn innebär. Det ska vara surrogatmammor, nannies, dagis, städhjälp, äta ute, läxhjälp, en hel armé av folk för att ett enda par ska kunna ha 1-2 barn. Det förstår ju vem som helst att enbart ett fåtal personer i hela landet kan bli så rika.
Mina föräldrar hade hembiträden under min tidigaste barndom, på 1960-talet. Det var på den tiden som det var hög status att vara adjunkt. Nu för tiden är läraryrket betydligt mer lågavlönat och har lägre social status. Mina föräldrars hembiträde städade, lagade mat, diskade och tog hand om mig och mina syskon medan mina föräldrar arbetade som lärare respektive rektor.

De allra flesta välbärgade yrkeskvinnor föredrar att själva bli gravida och föda barn. De har råd att ha sina barn på privata förskolor, anlita hushållsnära tjänster (RUT), hyra läxhjälp och äta ute. Utom att ha en hel stab av tjänstefolk för det är bara de riktigt rika som har råd med den lyxen. Försök skilj på vanliga kvinnliga höginkomsttagare och stenrika affärskvinnor med egna företagsimperium. Du blir bara pinsam annars.
Citera
2015-10-06, 23:42
Medlem
lupacs avatar
Citat:
De anser inte sig behöva hr. Det som hände i usa var att många företag blir stämda för sexuella trakasserier, rasism, etc. och sedan skaffade de hr-avdelning vars enda jobb var att förhindra stämningar genom att ta bort allt som kunde vara förolämpande mot någon.
Allt som händer i USA är inte relevant i den här diskussionen. Det är de facto omöjligt att ta bort allt som kan uppfattas som förolämpande på en arbetsplats. Då får arbetsgivare i fortsättningen anställa enbart etniskt homogena kvinnor. Varken ljushylta eller mörkhyade män får överhuvudtaget vara på arbetsplatsen, för annars kan de få för sig att sextrakassera kvinnor, bli utsatta för rasism eller diskriminera andra.

Citat:
Du har blivit ertappad med att framföra en falsk diktomi, stå för det och sluta slingra dig.
Nej, det har jag inte. Det är du som falskeligen anklagar mig för falsk dikotomi. Jag kan inte rå för att du tolkar all text bokstavligt, att du är helt oförmögen att uppfatta både ironi och bildliga uttryck.

Citat:
Det är en film som illustrerar perfektion och arbetsmoral. Det finns en uppsjö lata kulturarbetare i Sverige som har enorma egon, men det finns få som viger hela sitt liv åt något så som huvudpersonen i den dokumentären har gjort.

Jiro är världskänd och har visst lämnat ett avtryck på världen. Det finns många kockar som numera är världskända men folk har slutat bry sig om konstnärer som gör vulgär konst; "Art? That's a man's name".
Jiros sushis är säkert delikata långt utöver det vanliga. Men varför ska du tjata om honom i all oändlighet? Slutar du tjata om jag bokar bord på hans restaurang? Jag har både tålamod och råd.

Jaså, du tror att folk inte är intresserade av konst längre. Då har du aldrig besökt Sothebys, Christies och andra exklusiva auktionshus som säljer kända mästerverk för hundratals miljoner kronor. https://bildoformsidan.files.wordpress.com/2013/11/konsten-c3a4r-dyr.pdf

Citat:
De skedde enorm utveckling på t.ex. vapen och jaktredskap (manliga verktyg) men i tusentals år var lösningen för att sopa golv (kvinnligt verktyg) en pinne med tagel.
Under tiden fram till tiden för jordbrukssamhällets uppkomst fanns ingen arbetsuppdelning mellan män och kvinnor. De hade alltså samma arbetsuppgifter: jagade och samlade mat, skapade enklare vapen, gjorde upp eld med mera, tillverkade fångstredskap som t ex snaror, metkrokar och fällor. Har du sovit dig igenom alla historielektioner i både grundskolan och gymnasiet? Gå en kurs i historia om människan under forntiden.

Utvecklingen av vapen och jaktredskap gick mycket långsamt under forntiden, från stenåldern (när människan var jägare och samlare) till tiden för jordbrukssamhällets uppkomst (då människan blev bofast). Eftersom både män och kvinnor hade samma arbetsuppgifter under stenåldern, innebar det att båda könen stod för skapandet av redskap och vapen.

Citat:
Kvinnorna var två stycken och skulle gripa en obeväpnad man, han fick tag på deras tjänstevapen och sköt dem båda. I Malexander så uppstod en skottlosning där poliserna skadades och därefter så blev de avrättade med sina egna tjänstevapen, det är stor skillnad med andra ord.
I ditt tidigare inlägg sa du att det var en (1) kvinnlig polis som skulle gripa en obeväpnad man. Det minns jag mycket väl för jag läste artikeln som du länkat till.

Nej, de båda poliskvinnorna var helt obeväpnade när de skulle gripa en mördare:
http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/crime/9550417/Two-female-police-officers-shot-dead-in-Manchester-as-man-arrested.html

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_British_police_officers_killed_in_the_line _of_duty
Även manliga poliser dödas.

Citat:
De har mer farliga arbetsuppgifter. Kvinnan som blev mördad i Sverige hade arbetsuppgifter som inte vore för farliga för en man.
Att bli utsatt för 16 knytnävsslag slag och 38 batongslag både mot huvud och överkropp, är dödande även för en man. Huvudet blir till slut som ett krossat ägg. Har du själv erfarenhet av att ha mottagit flera hårda batongslag mot huvudet och sedan överlevt? I så fall är det inte så konstigt att du svamlar som en hjärndöd dåre.

Citat:
Ja, precis.
Jag vet att du tycker att kvinnor, även din fru och dina döttrar, är värdelösa och inte duger till något utom att föda barn och vara undergivna slavinnor till sina dominerande män. Det är ingenting nytt för mig.
Citera
2015-10-07, 18:48
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Jag sa inte att kvinnor bryr sig om mäns kroppar på samma sätt som män bryr sig om kvinnors kroppar. En kvinna tänder på skäggstubb och hårig bringa, är mer intresserade av manlig utstrålning och personlighet.

Om det skulle funka så att män kan gå till gymmet och komma i form för att ha kvinnor kasta sig över dem så hade alla män gått till gymmet varje dag.

Citat:
Det är du som fantiserar om kvinnor som springer runt halvnakna och söker upp våldsamma och kriminella män. Blir du kåt av dina fantasier om en våldsam man som både misshandlar och våldtar kvinnor?

Du är blind om du inte ser att detta beteendet existerar.

Citat:
Undkommer det dig fortfarande det faktum att det finns män som jobbar inom vården och får svåra belastningsskador? Hävdar du än idag att vårdanställdas tunga lyft och obekväma arbetsställningar är lätta jobb som män inte vill befatta sig med?

Alla kvinnojobb är objektivt lättare än mansjobb. Det finns folk som får förslitningsskador av att sitta på en kontorsstol, det säger mer om deras svaghet än om jobbet.

Citat:
Räddningstjänsten anställer varken män eller kvinnor som inte orkar dra en brandslang och bära ut människor ur brinnande hus.

Det har jag redan bevisat att de gör. Din debatteknik verkar vara att bli motbevisad, sedan några inlägg senare hävda samma sak igen.

Citat:
Det beror helt enkelt på att det är mångfaldigt fler män än kvinnor som ägnar sig åt prickskytte. Hade det varit 50% män/50% kvinnor i stället för 95% män/5% kvinnor skulle sannolikheten bli avsevärt större att en kvinna blir korad till världens bästa prickskytt. Det märks att du inte har någon kännedom om statistik.

Det är ungefär som att säga att världens farligaste rovdjur är en elefant för att om elefanten hade aktivt anfallit andra djur så hade den kunnat döda flest djur. Få kvinnor ägnar sig åt prickskytte för att kvinnor är sämre på att åstadkomma något av värde. De har till och med en stor biologisk fördel i att det är lättare för dem att hålla ett gevär stilla. Hur kommer det sig då att samhället inte kan förlita sig på att kvinnor ska skydda dem mot angripare?

Citat:
Att det överhuvudtaget finns kvinnliga soldater beror på att de uppfyllt de fysiska kraven för att kunna bli antagna. Alltså klarar de av att bära tung militärutrustning inklusive kulsprutor och ammunition. Och kom ihåg skillnaden mellan individ- och gruppnivå. På individnivå finns kvinnor som är fullt dugliga soldater medan män kan vara riktiga veklingar. Försvarsmakten rekryterar bara de bästa och mest lämpade personerna bland både unga män och kvinnor.

Försvarsmakten rekryterar väldigt bredd och är mycket villiga att göra kompromisser om t.ex. den sökande har en fitta.

Citat:
Kvinnor arbetar faktiskt både inom den privata och offentliga sektorn. Det kostar samhället ännu mer pengar om halva befolkningen i arbetsför ålder utestängs från arbetsmarknaden.

Nej. Här är fördelarna med att kvinnor inte arbetar;
1. De kan bli gravida när som helst istället för att vänta till "rätt" tillfälle.
2. De kan ta hand om barnen utan att behöva "lägga ett livspussel".
3. Hela familjen äter bättre om de är hemma och lagar mat.
4. Samhället blir rikare då vi slipper hitta på tramsjobb som inte tillför något av värde.
5. Män slipper att "konkurrera" (alltså att en kvinna för jobbet för att hon är kvinna) om jobb med kvinnor vilket minskar arbetslösheten för män.
6. Det blir lättare för kvinnor att gifta sig upp ifall de har mindre, vilket är i kvinnans instinkt.
7. Män får en anledning att jobba, vilket är att försörja sin familj. En kvinna med ett bra jobb vill inte försörja en familj med sin inkomst utan slösar bort alla pengarna på personliga saker.

Citat:
Du hånar yrkeskvinnorna i den offentliga sektorn och kallar deras arbeten för tramsjobb. Säg det till alla kvinnor som arbetar som lärare och forskare på statligt ägda universitet, landstingsanställd vårdpersonal, kommunalt anställda grundskole- och gymnasielärare, socialarbetare med flera. Du kommer att bli lynchad eftersom du skymfar deras yrken å det grövsta.

Ja, jag hånar dem. De vet också innerst inne att det är tramsyrken de har och att ingen värdesätter det som de håller på med. Det är därför de blir så provocerade när någon påpekar att det är tramsyrken de har. En man som t.ex. är ingenjör och håller på att designa en bro kommer inte ta åt sig om någon feministkvinna som jobbar med sociala medier hade sagt åt honom att hans jobb var en tramsjobb, för han vet om att det inte är det.

Citat:
Det är där fattigdomen är som högst i den tredje världen. Jag har tidigare förklarat för dig vad det beror på att EU har låga födelsetal. Nämligen bl a dålig barnomsorg och bristande jämställdhet.
http://fof.se/tidning/2008/6/dalig-barnomsorg-ger-laga-fodelsetal
http://www.dn.se/nyheter/varlden/babyboomen-i-varlden-nar-toppen/
Särskilt i Sydeuropa är det svårt för kvinnor att kombinera jobb med barnafödande. Däremot har Sverige en mer positiv befolkningsprognos, kring 2 barn per kvinna under hela det här århundradet. Det är ju den av dig förhatliga jämställdheten som ger svenska kvinnor bättre förutsättningar att både förvärvsarbeta och bilda familj.

Man kan inte lösa problemet med att kasta pengar på det. Det är möjligt att man kan få upp barnafödandet lite grann om man lägger massor av pengar på dagisplatser, flexibla offentliga jobb, rätt till ledighet, etc. men det blir aldrig 2.1 barn per kvinna vilket är den mängd som krävs för att hålla befolkningsmängden, med andra ord så dör alla feministiska samhällen ut oavsett hur bra villkor man skapar.

Citat:
Du är som en senil papegoja som upprepar samma sak om och om igen. Nu upprepar jag ännu en gång varför kvinnor är mindre tuffa än män vid löneförhandlingar:
"... te x att de uppfattar sig själva som sämre förhandlare - ett s k stereotyphot. Dessutom förekommer det diskriminering som leder till att kvinnor generellt får svårare att få igenom sina krav. Män vill inte arbeta tillsammans med kvinnor som kräver mycket i löneförhandlingar. De anses vara otrevliga och krävande." Men det ligger närmare sanningen att männen innerst inne är rädda för konkurrens från kompetenta kvinnor.

Hade dessa kvinnor något verkligt att erbjuda så hade företagen var tvingade att punga upp med en rättvis lön.
Citera
2015-10-07, 19:15
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Så du menar att det inte går att tillverka bra högteknologiska produkter i en liten skala? Alltså går det inte att tillverka bra Rolls Royce?! Tydligen går det bra att masstillverka "högkvalitativa" VW-bilar med defeat devices. Vad är själv din poäng med att tjata om masstillverkning och småskalig produktion?

Min poäng var att små och storskalig produktion kan vara både bra och dåligt för kvalité. T.ex. är det lämpligt att tillverka en iphone i stor skala då fler användare innebär att apparaten blir mer användbar (fler appar t.ex.), men t.ex. en fin klocka tillverkas bäst i liten skala och mycket omsorg.

Citat:
Eftersom du förringar och hånar Laila Ohlgrens idé så mycket, då föreslår jag att du i fortsättningen trycker på uppringningsknappen först och slår numret efteråt. Då slipper du bli plågsamt påmind om hennes framgångsrika innovation.

Du inser väl absurditeten i att en man uppfinner telefonen, en man uppfinner smart phones och sedan kommer du med att en kvinna ändrat en liten sak i användargränssnittet?

Citat:
”Hästsvanshålet" har inte lanserats än, men skåran gör, enligt Volvos säkerhetsexpert, att man sitter närmare nackstödet och centrerar huvudet bättre."
Även Zlatan vill köra säkert och snabbt i sin aerodynamiskt strömlinjeformade sportbil, med huvudet väl centrerat i nackstödet. Som professionell fotbollsspelare vill han inte riskera kroniska nackskador. Inte för att han är rädd för att få sin hårtofs sabbad.

Om istället ett gäng män hade skapat YCC hade du gett dem stående ovationer och beundrat deras kreativitet och unika spetskompetens. När kvinnor gör exakt samma sak fnyser du föraktfullt åt dem och påstår att det de skapat är ingenting värt att äga.

När män gör konceptbilar så hittar de nya tekniska lösningar på saker som växellådor, motorer, elektronik. När kvinnor gör konceptbilar så får vi läppstifthållare och nackkudde som ska bevara frisyren.

Citat:
Nej, du har fel. Både män och kvinnor skapade tillsammans den moderna världen, ända från forntiden tills nu. Du är bara avundsjuk för att kvinnor uppfunnit vindrutetorkare och diskmaskiner med mera. Om det istället hade varit män som legat bakom dessa uppfinningar, då skulle du slå dig för bröstet och hävda att de är unika produkter som är värda att äga.

Den moderna världen började med att män började odla marken istället för att gå runt och leta mat i skogen. Ett fåtal afrikanska stammar har gått från patriakala till matriakala och i denna omställning förlorat jordbruket.

Citat:
Du är bara en tragikomisk figur som ser ner på kvinnor. Skulle en kvinnlig läkare i själva verket vara en läkarassistent?

Ja, precis.

Citat:
Inom tio år kommer majoriteten av alla med läkarutbildning i Sverige att vara kvinnor. Så då får du svälja din manliga fåfänga och vända dig till en "läkarassistent" så fort du drabbas av en allvarlig sjukdom. Men lyckligtvis för dig kommer hon att göra ett bättre jobb än den manlige läkaren.
http://www.metro.se/nyheter/studie-kvinnliga-lakare-gor-ett-battre-jobb/EVHmjr!oIJF5ZR9gI1xc/
Som du säkert känner till är kvinnor mer empatiska och mer vårdande i sin natur.

Det går alltså bra för dig att hävda att kvinnor är bättre på något, men ingen får hävda att kvinnor är sämre på något? Du är alltså en självhatande man?

Citat:
Nu talar du för dig själv igen. Du är avundsjuk på kvinnor som tjänar mer än du.
Först vill jag klargöra för dig att inte alla förvärvsarbetande kvinnor är karriärkvinnor. Det är t ex stor skillnad mellan ett lågavlönat vårdbiträde och en välbetald tandläkare.

Om en familjs ekonomi kräver att kvinnan utför något simpelt jobb som t.ex. städerska så är jag inte emot det. Varför skulle jag vara avundsjuk på en kvinna som tjänar mycket pengar? Det är bara till hennes nackdel rent evolutionärt att tjäna mycket pengar.

Citat:
Det skulle inte förvåna mig om hon röker och dricker lådvin bakom ryggen på dig. Eller kanske knaprar ångestdämpande piller också. Med en sådan dominant översittare till make som hunsar både henne och era döttrar vore det inte konstigt.

Nej, det funkar inte så. När jag ställer krav och är en ledare så gör hon bättre från sig. Håller sig bättre i form, håller hushållet i bättre skick.

Citat:
Skilj på etnicitet och åsikter. Jag har ingenting emot andra människor av annan etnicitet så länge de inte har extremt främlingsfientliga och kvinnoföraktande åsikter.

Du vill vara den vite mannen som kommer och berättar för infödingarna hur de ska bete sig.

Citat:
Nannies, städerskor och personliga kockar är faktiskt anställda personer ute på arbetsmarknaden. Det finns kvinnor i princip inom alla arbetsområden. Kvinnor är olika, har vitt skilda förutsättningar och intressen. Så det kommer alltid att finnas kvinnor som inte har något emot att jobba som nannies, städerskor eller personliga kockar åt rika människor.

Kvinnors fantasier när de ska ut på arbetsmarknaden är att de ska bli chef för ett företag, tjänar massor av pengar och gifta sig med en man som tjänar ännu mer och är chef för ett större företag, sedan ska de leva ett liv i lyx med nannies, personliga kockar och annat tjänstefolk. Du kan läsa diverse romantikböcker riktade mot kvinnor för att se detta. Det är uppenbart att det enbart är ett litet antal personer som faktiskt kan uppnå detta.

Citat:
Denna artikel handlar om alla högavlönade yrkeskvinnor, inte bara om den lilla klicken stenrika kvinnor. T ex advokater, läkare, veterinärer, arkitekter, mäklare och andra högavlönade akademiskt utbildade kvinnor som arbetar framförallt inom den privata sektorn. Alltså helt vanliga karriärkvinnor som tjänar minst 500.000 kr per år.

Det är långt under 2.1 barn per kvinna.

Citat:
Mina föräldrar hade hembiträden under min tidigaste barndom, på 1960-talet. Det var på den tiden som det var hög status att vara adjunkt. Nu för tiden är läraryrket betydligt mer lågavlönat och har lägre social status. Mina föräldrars hembiträde städade, lagade mat, diskade och tog hand om mig och mina syskon medan mina föräldrar arbetade som lärare respektive rektor.

Det är för att lärareyrket har blivit ett kvinnoyrke.

Citat:
Nej, det har jag inte. Det är du som falskeligen anklagar mig för falsk dikotomi. Jag kan inte rå för att du tolkar all text bokstavligt, att du är helt oförmögen att uppfatta både ironi och bildliga uttryck.

Så det är ironi när du har fel?

Citat:
Jaså, du tror att folk inte är intresserade av konst längre. Då har du aldrig besökt Sothebys, Christies och andra exklusiva auktionshus som säljer kända mästerverk för hundratals miljoner kronor. https://bildoformsidan.files.wordpress.com/2013/11/konsten-c3a4r-dyr.pdf

Det är nyrika personer som vill låtsas vara kulturella.

Att bli utsatt för 16 knytnävsslag slag och 38 batongslag både mot huvud och överkropp, är dödande även för en man. Huvudet blir till slut som ett krossat ägg. Har du själv erfarenhet av att ha mottagit flera hårda batongslag mot huvudet och sedan överlevt? I så fall är det inte så konstigt att du svamlar som en hjärndöd dåre.

En man hade inte tagit emot 16 knytnävsslag då han hade kunnat försvara sig och slå tillbaka. Inte heller hade han blivit av med sin batong.

Citat:
Jag vet att du tycker att kvinnor, även din fru och dina döttrar, är värdelösa och inte duger till något utom att föda barn och vara undergivna slavinnor till sina dominerande män. Det är ingenting nytt för mig.

Värdelösa skulle jag inte säga, "inte duger till något utom att föda barn" stämmer dock bra, men slavinnor? Nej, de gör allting frivilligt då de inte är påverkade av den manshatande västerländska feminismen.
Citera
2015-10-09, 21:52
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Om det skulle funka så att män kan gå till gymmet och komma i form för att ha kvinnor kasta sig över dem så hade alla män gått till gymmet varje dag.
Jag har aldrig påstått att kvinnor tänder på muskulösa män. Bara om skäggstubb, hårig bringa, manlig utstrålning och personlighet. Sådana egenskaper odlar man inte på ett gym. Män går inte till gymmet för att få kvinnor att kasta sig över dem, utan för att bli starkare och komma i god form. De får varken mer hår på bröstet eller kraftigare skäggstubb av att styrketräna.

Kvinnor är faktiskt mer intresserade av lite mulligare män med håriga bringor än av renrakade muskelknuttar med väldefinierade magrutor. Googla så får du se.

Citat:
Du är blind om du inte ser att detta beteendet existerar.
Det är bara en liten minoritet kvinnor som attraheras av kriminella och våldsamma män. Det är du som inte ser att de allra flesta kvinnor inte vill bilda familj med sådana losers. Och de allra flesta män är skötsamma och fredliga.

Citat:
Alla kvinnojobb är objektivt lättare än mansjobb. Det finns folk som får förslitningsskador av att sitta på en kontorsstol, det säger mer om deras svaghet än om jobbet.
Förslitningsskador får man om man upprepar samma rörelse tusentals gånger vare dag. Även tennisspelare och golfare kan drabbas. Till och med på elitnivå. Är de svaga?

Därför är det av stor vikt för både män och kvinnor att de styrketränar regelbundet för att förebygga fysiska skador. Man måste också ha en ergonomiskt riktig arbetsställning för att eliminera risken för belastningsskador som man kan få av alltför mycket stillasittande.

Det märks att du aldrig jobbat ute på arbetsplatser. Bara hjärndöda drönare som du resonerar att "alla kvinnojobb är objektivt lättare än mansjobb". Det går inte att mäta sådant på vetenskaplig väg. Människor har olika fysiska förutsättningar att drabbas av belastnings- och förslitningsskador.

Citat:
Det har jag redan bevisat att de gör. Din debatteknik verkar vara att bli motbevisad, sedan några inlägg senare hävda samma sak igen.
Nej, det är dina argument som motbevisats flera gånger. Räddningstjänsten anställer inte folk - varken män eller kvinnor - som inte uppfyller de fysiska kraven. På individnivå finns kvinnor som är starkare än män. På gruppnivå är männen generellt starkare. Hur många gånger ska jag tjafsa om det? Det verkar som om du vill att 100% av männen ska vara fysiskt starkare än 100% av kvinnorna. Du vill helt enkelt inte godta det faktum att det finns några kvinnor som är starkare än många män. På individnivå alltså. På det gym där jag går finns en kvinnlig personal trainer. Hon är otroligt stark och tar minst lika tunga vikter som de mer välbyggda killarna. Så hon är en av de kvinnor som på individnivå är starkare än många män. Det är det jag vill poängtera.

Ca 1% av heltidsbrandmännen och 3% av deltidsbrandmännen är kvinnor. Så dessa kvinnor är fysiskt starka nog att klara av sina arbetsuppgifter. En del av dem är före detta elitidrottare. Den kvinnliga personliga gymtränaren som jag nyss nämnt är mer än tillräckligt stark att bära ut en minst 100 kg tung människa ur ett brinnande hus.

Citat:
Det är ungefär som att säga att världens farligaste rovdjur är en elefant för att om elefanten hade aktivt anfallit andra djur så hade den kunnat döda flest djur. Få kvinnor ägnar sig åt prickskytte för att kvinnor är sämre på att åstadkomma något av värde. De har till och med en stor biologisk fördel i att det är lättare för dem att hålla ett gevär stilla. Hur kommer det sig då att samhället inte kan förlita sig på att kvinnor ska skydda dem mot angripare?
Jag påstod inte att det var få kvinnor som ägnar sig åt prickskytte, utan att de var färre än män. 95% män och 5% kvinnor (var bara ett förklarande exempel) är säkert felaktiga siffror, det kan lika gärna vara 70% resp 30%. En sak är i alla fall säker: det är färre kvinnor än män som ägnar sig åt prickskytte. Men det beror inte på att de är sämre på att "åstadkomma något av värde" (ditt favoritmantra).

Det finns faktiskt kvinnliga prickskyttar på elitnivå och då åstadkommer de något av vikt. I 50 meter gevär ligger kvinnornas världsrekord i tre ställningar på 99,0% av möjliga poäng, medan männens är nere i 98,8%. Under OS 1992 vann kvinnliga skytten Zhang Shan över både män och kvinnor. Är inte det att åstadkomma något av värde?

Jag kan i alla fall med total bestämdhet hävda att alla världens kvinnor är bättre på att åstadkomma något av värde än du. Det enda du gör är att lata dig och skicka kvinnoförnedrande kommentarer på Flashback varje dag. Du uträttar aldrig någonting av vikt.

Det är bara du och andra kvinnohatande idioter - inte samhället - som inte vill tolerera det faktum att även beväpnade kvinnor kan vara fullt kapabla att försvara sitt samhälle mot angripare. Det finns ju högteknologiska gevär att använda. Samhället förlitar sig på att både de bästa manliga och de bästa kvinnliga prickskyttarna kan skydda det mot angripare.

Citat:
Försvarsmakten rekryterar väldigt bredd och är mycket villiga att göra kompromisser om t.ex. den sökande har en fitta.

Du har fel som vanligt. Alltid dessa felslut som du gör.

http://www.svd.se/mangdubbelt-fler-kvinnor-i-forsvaret (2010)
Från den 1 juli i år kommer rekrytering till Försvarsmakten att ske på frivillig grund. Därmed avskaffas den sista lagstadgade negativa särbehandlingen på grund av kön. Kvinnor och män kommer att rekryteras på exakt lika villkor. Endast intresse och lämplighet kommer att styra vilka Försvarsmakten rekryterar. Också pliktlagen, som vilande kommer att finnas kvar för att kunna till lämpas om försvarsberedskapen i framtiden så skulle kräva, blir könsneutral.

Fler kvinnor i försvaret är nödvändigt av operativa skäl. Detta är både regeringens och Försvarsmaktens uppfattning och baseras på entydiga erfarenheter från insatser internationellt. Fler kvinnor, liksom en breddad rekrytering gällande ålder och yrkesbakgrund, ger stabilare grupper och ökar Försvarsmaktens möjlighet att lösa sina uppgifter nationellt och internationellt.

Citat:
Nej. Här är fördelarna med att kvinnor inte arbetar;
1. De kan bli gravida när som helst istället för att vänta till "rätt" tillfälle.
2. De kan ta hand om barnen utan att behöva "lägga ett livspussel".
3. Hela familjen äter bättre om de är hemma och lagar mat.
4. Samhället blir rikare då vi slipper hitta på tramsjobb som inte tillför något av värde.
5. Män slipper att "konkurrera" (alltså att en kvinna för jobbet för att hon är kvinna) om jobb med kvinnor vilket minskar arbetslösheten för män.
6. Det blir lättare för kvinnor att gifta sig upp ifall de har mindre, vilket är i kvinnans instinkt.
7. Män får en anledning att jobba, vilket är att försörja sin familj. En kvinna med ett bra jobb vill inte försörja en familj med sin inkomst utan slösar bort alla pengarna på personliga saker.
Det blir alltså ett renodlat patriarkat som i Afghanistan och många länder i den tredje världen. Det är inga rika samhällen där, med upp till halva befolkningen utestängd från arbetsmarknaden. Jag skulle inte vilja bo i ett sådant påvert land. Vill du?

Här är fördelarna med att kvinnor arbetar:
1. Ökad ekonomisk tillväxt (BNP per capita)
2. Samhället blir rikare då det får in mer skatteintäkter i form av inkomstskatter och moms från förvärvsarbetande kvinnor
3. Kvinnor får två anledningar att jobba: jobbet ger personlig utveckling och tillsammans med sin man är hon delaktig i familjeförsörjningen.
4. Det blir lättare för en förvärvsarbetande kvinna att gifta sig upp. Hon blir faktiskt mer attraktiv om hon förvärvsarbetar och lever ett självständigt liv.
5. Fler kvinnor på arbetsmarknaden konsumerar både varor och tjänster vilket leder till högre vinster för privata företag. Följden blir ökad efterfrågan på arbetskraft. Alltså minskar arbetslösheten bland män. Även bland kvinnor.
6. Hela familjen äter bättre mat om både mannen och kvinnan arbetar. Familjer med två inkomster har mer råd att köpa mer näringsrik mat än de med endast mannen som försörjare.
7. Om både män och kvinnor delar på ansvaret för sina barn, får de mer tid över utan att behöva "lägga livspussel", t ex till att laga näringsrik mat.
8. Två inkomster gör det mer ekonomiskt möjligt att köpa hushållsnära tjänster (t ex städning, hemkörda matkassar).
9. Jämställda äktenskap är stabilare och lyckligare än äktenskap där mannen är en dominerande översittare (t ex du) och kvinnan ett undergivet våp (t ex din fru).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in