Citat:
Menar du att t ex en kvinnlig läkare inte tillför något av värde för samhället till skillnad från sin manlige kollega? Det är snarare du som har ett tramsyrke, eftersom du är en bitter loser som inte bidrar med några positiva värden till det svenska samhället. Snarare negativa värden.
Citat:
Till skillnad från förvärvsarbetande kvinnor är hemmafruar mer isolerade och saknar stort kontaktnät, så det är inte så underligt att de mår dåligt. Dessutom är de helt oavlönade vilket betyder att de är berättigade till enbart garantipension. Det blir inte många tusen kronor att leva på den dagen de fyller 65 år. Men det är deras val.
Kan det ha och göra med att hela samhället är emot hur de lever? De hotas med dåliga pensioner och folk säger åt dem att deras män kommer lämna dem så att de inte klarar sig och skatten deras män betalar för att försörja andra kvinnor gör att det är svårt att få ihop det ekonomiskt.
Om hemmafruarna har det så dåligt ställt så får de sluta röka och sluta pimpla vin, gifta sig med mer välbeställda män eller ställa sig till förfogande på arbetsmarknaden.
Citat:
Barnen får inga betyg förrän i årskurs 6. Gå du och betala dina räkningar med dina IG-betyg. Det är de enda du har tillräckligt många av.
Ah, så du menar alltså, på fullaste allvar, att barn som tidigt tvingats in i den svenska indoktrineringsmaskinen varit mer lydiga mot den och belönats med högre betyg. Du får ursäkta mig, jag måste gå och betala mina räkningar med lite MVG-betyg, jag hoppas jag har tillräckligt många!
Citat:
Det är dina kvinnfientliga synpunkter som inte är kompatibla med de faktiska förhållandena. Du känner inga kvinnliga lärare som undervisar i NO och matematik. Alltså drar du slutsatsen att de inte kan undervisa.
Nej
Citat:
Minns du inte att du i en tidigare kommentar nämnde något om att "tappa ansiktet" innan du berättade att du var asiat. Det är framförallt kineser och japaner som gör så när de "ertappas med byxorna nere".
Det är sjukt vilken hycklare du är. Jag var tveksam till att berätta att jag var asiat för min erfarenhet är att de mest politiskt korrekta även är de största rasisterna. Ni har inga betänkligheter att attackera mig för mitt ursprung. Det är dock du själv som förlorar mest på det för nu får alla se vilken tragisk människa du är.
Varför tror du att jag attackerar dig för ditt ursprung? Jag hade lika gärna kunnat påstå att svenskor använder svenska örter för att bota influensa. Är jag svenskfientlig för det? Jag sympatiserar inte med SD och andra "svenskvänliga" partier, om du nu tror det.
Jag har ingenting emot människor som kommer från andra länder, med annan hudfärg, har en annan kultur och religionstillhörighet. Min erfarenhet är att de största rasisterna också är kvinnofientliga. Du ställer dig negativt inställd till både svenskar och kvinnor. Så det är du som är rasist - en tragisk figur. Inte jag som är för både invandring och jämställdhet.
Citat:
Talar du för dig själv och din fru? Varför skulle min hustru tagit första bästa förortskriminell loser? Hon är betydligt smartare än så.
Du är dock en tråkig loser och din fru hade antagligen tagit första bästa förortskriminell framför dig om hon kunnat.
Citat:
En rik affärskvinna har råd att skaffa många barn. Hon blir inte mindre familjeorienterad bara för att hon tjänar mycket pengar. Modersinstinkten finns starkt rotad hos i princip alla kvinnor. Den försvinner inte så fort en kvinna startar företag och tjänar pengar.
Kina är inte immunt mot feminism och antagligen kommer dessa krafter ta rot och försämra landet. Hur mycket pengar en kvinna tjänar är inget mått på hur framgångsrik hon är. Antalet barn hon föder är det verkliga måttet. Att tjäna mycket pengar har till och med en negativ påverkan på kvinnors barnafödande då de anser att de inte ska behöva göra det om de är rika.
http://www.dn.se/ekonomi/rika-kvinnor-foder-fler-barn/
En högavlönad karriärkvinna har ju råd att stanna hemma med barnet under det första året, sedan med privat förskola (eller "nannies") och hushållsnära tjänster som städning och matlagning. Då blir hon framgångsrik både som en välbärgad yrkeskvinna och barnaföderska. Till skillnad från din fattiga hemmafru.
Den rika affärskvinnan kan ju alltid sälja sitt företagsimperium och sedan vara hemma på heltid och föda barn på löpande band.
Citat:
Telekom är ingen vara, utan förkortning för telekommunikation som betyder kommunikation över stora avstånd.
Nej, för att bli så rik kräver det att man antingen skapar något unikt som alla vill ha, t.ex. facebook eller iphone eller får något form av monopol på en vara (t.ex. telekom).
Är inte parfymen Chanel no 5 tillräckligt unikt som alla kvinnor vill ha? Vindrutetorkare, diskmaskiner och kaffefilter är produkter som alla män och kvinnor behöver.