Citat:
Ursprungligen postat av
Theforeigner
Precis så är det tror jag också, något har hänt senaste veckan, någon från utredningen som själv tvivlar på att rätt man sitter har viskat GWP i ørat, för tidigare var GWP mera försiktig i sina kommentarer, nu verkar han rent av förbannad.
Eller att "polletten" som trillade ner hos LGW härom månaden gäller någon koppling till "
ett mer än 20 år gammalt mord" skulle kunna vara Helena Andersson-försvinnandet 1992 (?), och LGW nämner att han fått information om någonting som kan kopplas till ett annat fall (som han ej vill avslöja vilket det är).
http://www.leifgwpersson.se/6sep15.html
Väldigt kryptiskt skrivet av honom, men just spekulationen att spår av något fynd som funnits på två olika platser kopplade till två olika brott kan likna varandra. Och att han (LGW) enligt uppgift ska "
träffa de utredare som har hand om fallet". Han nämner en
"misstänkt person som även förekommit i utkanten av mitt ärende" som LGW uttrycker sig. Ponera att det fynd ("
hårdare spår som gjort intryck i ett mjukare föremål") är något som visar sig vara gemensamt för båda brotten? Och den geografiska närheten mellan Helena- och Lisafallen?
Kopplingen till dessa två brott är helt och hållet en ren spekulation från min sida. Men samtidigt får jag känsla av att LGW tänker och grubblar mycket på just dessa båda fall. Så ponera att det är dem han syftar på i sina gåtfulla ordalag??
Väntar med spänning på att han avslöjar vilket/vilka fall det handlar om, såsom hans skriver att han ska göra...