2015-10-06, 19:03
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Precis så är det tror jag också, något har hänt senaste veckan, någon från utredningen som själv tvivlar på att rätt man sitter har viskat GWP i ørat, för tidigare var GWP mera försiktig i sina kommentarer, nu verkar han rent av förbannad.

Eller att "polletten" som trillade ner hos LGW härom månaden gäller någon koppling till "ett mer än 20 år gammalt mord" skulle kunna vara Helena Andersson-försvinnandet 1992 (?), och LGW nämner att han fått information om någonting som kan kopplas till ett annat fall (som han ej vill avslöja vilket det är).

http://www.leifgwpersson.se/6sep15.html

Väldigt kryptiskt skrivet av honom, men just spekulationen att spår av något fynd som funnits på två olika platser kopplade till två olika brott kan likna varandra. Och att han (LGW) enligt uppgift ska "träffa de utredare som har hand om fallet". Han nämner en "misstänkt person som även förekommit i utkanten av mitt ärende" som LGW uttrycker sig. Ponera att det fynd ("hårdare spår som gjort intryck i ett mjukare föremål") är något som visar sig vara gemensamt för båda brotten? Och den geografiska närheten mellan Helena- och Lisafallen?

Kopplingen till dessa två brott är helt och hållet en ren spekulation från min sida. Men samtidigt får jag känsla av att LGW tänker och grubblar mycket på just dessa båda fall. Så ponera att det är dem han syftar på i sina gåtfulla ordalag??

Väntar med spänning på att han avslöjar vilket/vilka fall det handlar om, såsom hans skriver att han ska göra...
Senast redigerad av GilGrissom82 2015-10-06 kl. 19:10.
2015-10-06, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det ser man väl att de är ljushåriga; säkert renhåriga också. - En har t.o.m. en skottsäker väst på sig; man vet aldrig vem som ligger i bakhåll:
http://imengine.hall.infomaker.io/imengine/image.php?uuid=6060aa36-d96b-4bcb-8f4b-f1804b2f7092&type=preview&source=false&function=ha rdcrop&width=980&height=653&q=80

Men var är tokpärmen? - Har den bakats in i det kommande FUP:et?

Är det han med västen som leder utredningen?
2015-10-06, 19:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Han har aldrig gjort en fluga förnär tidigare, är fullt frisk och anses av alla som trevlig och fullt normal. Han har fru.
Att som helt normal göra ett sådant bestialiskt mord från ingenstans, men ändå lyckas hålla helt tyst och förneka så pass länge måste ju vara oerhört unikt?

Sure.. Att tro att "aldrig gjort en fluga förnär", trevlig, normal och ha en fru är kriterier för en slags oskuldsfullhet är rent naivt oavsett om andra typer dominerar. Jag skriver inte vad jag tror NB är - det är exempel på sk. "snälla personer" och nåt offer lär vara det första.

Ett axplock:
Senast redigerad av develi 2015-10-06 kl. 19:10.
2015-10-06, 19:07
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Vad ska den där äckliga dramaqueen känslo-porr vara bra för ???
Du vet ju inte ens om mannen har begått det här brottet.
Nej, men det hindrar inte att olika hypoteser prövas. - Tycker du att känsloporren kan förenas med de få faktauppgifter vi har?

Har till mångas förtret även hypoteser gällande plantering av bevis.
Senast redigerad av letsdoit 2015-10-06 kl. 19:12.
2015-10-06, 19:09
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rml
Är det han med västen som leder utredningen?
Ja, jag har en bestämd känsla av det.
2015-10-06, 19:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
GT 28 september:

Leif GW Persson har varit med och skrivit den senaste versionen av polisens mordbibeln (sic). I den finns nedskrivet vad som krävs för att en mordutredning ska bli så framgångsrik som möjligt.
...
Mordbibel är ett aningen föråldrat namn. Numera heter den PUG som står för "polisens metodstöd för utredning av grova våldsbrott". Det är en handbok i vad som bör göras när ett grovt våldsbrott eller mord inträffat.
Mordutredare pratar ogärna om detaljerna i den. Leif GW Persson däremot pratar mer än gärna om hur viktig PUG är för att kunna lösa mord.
- Det är skitviktig och där betonar man också vikten av systematik, säger han.
...
- Det krävs en ganska speciell expertis när det är frågan om spaningsmord. Det är ingen demokratisk rättighet att utreda mord. Det är inihelvete viktigt. Det är liksom ingenting för barfotadoktorer, utbrister han."

LGWP är således ingen random FB-tyckare.
Och? Utan insyn i det specifika brottsfallet så kan han ha dubbla ex av mordbiblar och rabbla hela innehållsregistret om han vill. Den dagen han har insyn kan han däremot vara intressant att lyssna på om kritiken är konstruktiv.
2015-10-06, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
Var det inte NB som hade jobbat där längst och lillebror anslöt senare?

En annan tanke: Tänk om tillhörigheten med dna är handsken och det som binder NB vid sättet hon dog på är en repstump med blodspår....

På tal om handsken... Om inte Lisas DNA hittades i handsken så kanske den åkt nåt varv i tvättmaskinen... Bara en tanke. Men vi vet kanske säkert att hennes DNA fanns där i?
2015-10-06, 19:26
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Nej, men det hindrar inte att olika hypoteser prövas. - Tycker du att känsloporren kan förenas med de få faktauppgifter vi har?

Det är inte din hypotes jag kritiserar det är det helt onödiga detaljerade känsol-porr skriveriet jag kritiserar.

Om MGM skulle visa sig vara skyldig (vilket jag inte tror) så är jag enig med dig i att din hypotes skulle kunna vara rätt.
Senast redigerad av Theforeigner 2015-10-06 kl. 19:33.
2015-10-06, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rml
Källa på det?

Det borde du veta om du följt fallet.
2015-10-06, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Det borde du veta om du följt fallet.

Ja, orden kommer ur Hasse Aros mun, och så vitt jag vet ingår han inte i gruppen som utreder mordet. Hur stark denna bindning till gärningen är vet vi icke, vi vet inte ens om formuleringen är utredarnas eller Hasses.
2015-10-06, 19:34
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:

Tycker att det var ett förträffligt inlägg av dig. Rena Patricia Highsmith-klassen faktiskt.
En sån som GW kan bara drömma om att skriva lika bra.

Det kan väl näppeligen anses vara fel att försöka sätta sig in i psyket, i tankarna hos
en person som med all sannolikhet har utfört den gärning som tråden avhandlar.
Bemöda sig om att hitta tänkbara ingångar till brottet, utröna bevekelsegrunder med mera.
Att få tillåta sig en del spekulativa avsnitt, gärna då med lite skönlitterär touch över det
hela, mitt bland alla surmagade poster som oduglighetsförklarar hela utredningen och
folket som är involverade i den.
https://www.youtube.com/watch?v=BRfbuQgJsjY
2015-10-06, 19:35
Medlem
Precis oavsett hur målet slutar, så kommer den sidan som inte håller med om domen att fortsätta sin åsikt i tråden till allas förtret. Jag hoppas innerligt att de har rät snubbe för egen del.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in