"Amnesty underlättar för syndarna":
http://www.apg29.nu/index.php?artid=21979
En fråga till er förbudsivrare, som t ex CherryJul, Genushexan och min nya debatt-polare Merapi m.fl:
förstår ni själva hur nära era åsikter ligger dom religiösa tokstollarna som skriver saker som ovan?
Eller ser ni också det galna i det ovan och tycker att er egen galenskap är mycket bättre och vettigare?
T om mannen i texten inser att han och ni i den här frågan ligger nära varandra.
Skulle verkligen vara intressant att veta!
http://www.apg29.nu/index.php?artid=21979
Citat:
Ursprungligen postat av APG29.nu
Mejla, ring eller skriv brev till Amnesty och förklara vilka syndiga handlingar deras beslut leder till.
Det var augusti, jag hade precis kommit hem ifrån mina goda vänners äldsta dotters bröllop. Hon gifte sig med den man som hon älskar, den enda människa som man som kristen ska ha ett kärleksliv med.
Ett bröllop som det ska vara
Det var ett så fint bröllop och jag vet att dom båda är frälsta sedan länge.
Det var en underbar dag, solen sken och man kunde verkligen känna den genuina kärlek mellan dom båda.
Det är så det ska vara.
Amnesty vill få bort sexköpslagen
Jag var både mätt och trött, redo att gå och lägga mig när jag satte mig vid köksbordet när jag kommit hem. Min fru var inne på toaletten och jag satte på radion så länge för att lyssna om något särskilt har hänt.
Det var då nyheten nådde mig: Amnesty har beslutat att dom ska jobba för att få bort lagar mot sexköp.
Få BORT lagar mot sexköp.
Alltså sex som är utanför äktenskapet och som dessutom som om det inte räckte och var vidrigt nog även besudlar det hela ännu mer genom att pengar ska betalas för det(!)
Sex som verkligen helt öppet bygger på kortsiktighet.
Att köpa och sälja synd
En organisation som jag i alla fall trodde ville göra världen till en finare plats. En plats så lik den värld vi kristna vill ha som är möjlig.
Men nej, dessa människor vill att det ska vara lagligt att låta syndens lustar får härja fritt och tydligen dessutom för ett pris. Att köpa och sälja synd! Det är vämjeligt!
Hur kan man kämpa för en bättre värld och samtidigt tycka att det är ok att det går till på det här sättet?
Jag och många med mig är nu väldigt upprörda och arga!
Inte bara kristna reagerar
Jag vill dock poängtera att det är inte bara vi kristna som blir arga utan även många andra med hög moral - i alla fall i den här frågan.
Därför ser jag detta som ett bra tillfälle att göra vår röst hörd. För det som förenar oss med t ex socialisterna och feministerna i den här frågan är att vi tycker detta är fel och vi vill inte att det ska få gå till så här!
Även om vi har olika anledningar så förenar vårt motstånd till dessa synder oss. Vi förstår att sex är något speciellt, något extra fint, något som vi måste ha på rätt sätt och av rätt anledningar.
Mejla, ring eller skriv brev till Amnesty
Jag vill därmed med denna text uppmana alla att kontakta Amnesty oavsett om ni är kristna likt mig själv eller om ni av andra anledningar inte står ut led tanken på att sådana här hemska saker accepteras.
Att köpa eller sälja något så vackert som sex det är inte förenligt med ett samhälle som värnar om äkthet och sunda ideal. Det är att köpa och sälja synd och sådant kan vi inte acceptera!
Så mejla, ring eller skriv brev till Amnesty och förklara vilka syndiga handlingar deras beslut leder till.
» www.amnesty.se/om-amnesty/kontakta-oss/
Birger Svensson
Några kommentarer från författaren under artikeln:
"Det spelar ingen roll vad lagen leder till. Det viktigaste är att vi ska förbjuda synd och att statuera exempel och visa vilket samhälle vi ska ha. Först då har vi chans att få det samhälle som vi behöver ha för en bättre värld"
/Birger Svensson
"Denna typ av synd måste och ska bort och det till varje pris!"
/Birger Svensson
Det var augusti, jag hade precis kommit hem ifrån mina goda vänners äldsta dotters bröllop. Hon gifte sig med den man som hon älskar, den enda människa som man som kristen ska ha ett kärleksliv med.
Ett bröllop som det ska vara
Det var ett så fint bröllop och jag vet att dom båda är frälsta sedan länge.
Det var en underbar dag, solen sken och man kunde verkligen känna den genuina kärlek mellan dom båda.
Det är så det ska vara.
Amnesty vill få bort sexköpslagen
Jag var både mätt och trött, redo att gå och lägga mig när jag satte mig vid köksbordet när jag kommit hem. Min fru var inne på toaletten och jag satte på radion så länge för att lyssna om något särskilt har hänt.
Det var då nyheten nådde mig: Amnesty har beslutat att dom ska jobba för att få bort lagar mot sexköp.
Få BORT lagar mot sexköp.
Alltså sex som är utanför äktenskapet och som dessutom som om det inte räckte och var vidrigt nog även besudlar det hela ännu mer genom att pengar ska betalas för det(!)
Sex som verkligen helt öppet bygger på kortsiktighet.
Att köpa och sälja synd
En organisation som jag i alla fall trodde ville göra världen till en finare plats. En plats så lik den värld vi kristna vill ha som är möjlig.
Men nej, dessa människor vill att det ska vara lagligt att låta syndens lustar får härja fritt och tydligen dessutom för ett pris. Att köpa och sälja synd! Det är vämjeligt!
Hur kan man kämpa för en bättre värld och samtidigt tycka att det är ok att det går till på det här sättet?
Jag och många med mig är nu väldigt upprörda och arga!
Inte bara kristna reagerar
Jag vill dock poängtera att det är inte bara vi kristna som blir arga utan även många andra med hög moral - i alla fall i den här frågan.
Därför ser jag detta som ett bra tillfälle att göra vår röst hörd. För det som förenar oss med t ex socialisterna och feministerna i den här frågan är att vi tycker detta är fel och vi vill inte att det ska få gå till så här!
Även om vi har olika anledningar så förenar vårt motstånd till dessa synder oss. Vi förstår att sex är något speciellt, något extra fint, något som vi måste ha på rätt sätt och av rätt anledningar.
Mejla, ring eller skriv brev till Amnesty
Jag vill därmed med denna text uppmana alla att kontakta Amnesty oavsett om ni är kristna likt mig själv eller om ni av andra anledningar inte står ut led tanken på att sådana här hemska saker accepteras.
Att köpa eller sälja något så vackert som sex det är inte förenligt med ett samhälle som värnar om äkthet och sunda ideal. Det är att köpa och sälja synd och sådant kan vi inte acceptera!
Så mejla, ring eller skriv brev till Amnesty och förklara vilka syndiga handlingar deras beslut leder till.
» www.amnesty.se/om-amnesty/kontakta-oss/
Birger Svensson
Några kommentarer från författaren under artikeln:
"Det spelar ingen roll vad lagen leder till. Det viktigaste är att vi ska förbjuda synd och att statuera exempel och visa vilket samhälle vi ska ha. Först då har vi chans att få det samhälle som vi behöver ha för en bättre värld"
/Birger Svensson
"Denna typ av synd måste och ska bort och det till varje pris!"
/Birger Svensson
En fråga till er förbudsivrare, som t ex CherryJul, Genushexan och min nya debatt-polare Merapi m.fl:
förstår ni själva hur nära era åsikter ligger dom religiösa tokstollarna som skriver saker som ovan?
Eller ser ni också det galna i det ovan och tycker att er egen galenskap är mycket bättre och vettigare?
T om mannen i texten inser att han och ni i den här frågan ligger nära varandra.
Skulle verkligen vara intressant att veta!
Kanske är detta första steget för att svenskfeminister ska förstå att det är DE som är extrema, inte resten av världen.