Citat:
Ursprungligen postat av
526
Fast det var inte frågan. Sen är det du säger en fråga om semantik. Vad är en "fusionsreaktor"? Det är en benämning någon har satt på ett naturligt fenomen.
Problemet med den här typen av resonemang är att de icke troende har satt en egen definition på vad gud är . . för dom. Sen hittar de motbevis . . med deras egna definitioner.
D v s problemet är att ni aldrig förstått vad som menas med "Gud" och gudomlighet.
Nej, du blandar ev. ihop industrisamhällen, med fritidssysselsättning där eget entrepenörsskap, är religionsfantasternas favoritsyselsättning, att på andras bekostnad, vilja gosa med sina biblar och tolkningar av bib el, betydligt hellre än att känna det mänskliga ansvaret, med andra ord är bitterheten som de som säger sig vara gudsförsvarare, i att inte ha kommit upp med en enda essentiellt viktig upptäckt , utan genom tiderna ägnat sig åt"tolkning av den onaturlige gud" att du borde kunna förstå vad sådan sysselsättning syftar till. Att försöka se sig som inte lika mycket människa, utan uttryck som jag-tillhör-gud, jag tillhör inte släktet mänskliga individer längre, så ska jag jobba, kan jag inte-jobba-med-smuts. Så långt fick andligheten, som är alltså uppkommen ur aristokratiska beskyddar-försvar, åt sig själv, inte i tjänst åt mänsklighet som primär aktivitet, numera.. är man tillräckligt rädda, att bli ännu mer avslöjade varför man börjar "jobba mer humant"
Nåväl, att nu profeten Muhammed aldrig var en aristokratens man, är fortfarande inte intäkt för att islamistisk överhöghet, inte är RENODLADE SADISTER, och sprider extrema förtryckarmannualer, att få så många som möjligt att efterfölja.